Igår blev vi upphämtade på vårat hostel för en heldagstur till Daintree Rainforest och Cape Tribulation. På vägen dit stannade vi i Port Douglas, där det finns ett ”Wildlife Habitat”. Bilderna ovan är därifrån, alltså wow. Det var både häftigt och roligt att få komma så nära de fina djuren.

Dagen blev väldigt lyckad och regnskogen var så cool. Vi var ett härligt gäng med så det var roligt. När vi kom tillbaka till Cairns handlade vi och lagade sedan Pasta Carbonara, mums.

Idag ska vi till Kuranda!!

Klockan ringde tidigt denna morgon och vi åkte iväg till Adelaides flygplats. En tre timmar lång flygresa och sedan var vi framme i Cairns. Vi möttes av värme. Vi bor på Cairns Central YHA, ett hostel som ligger precis vid ett stort köpcenter. Vi har strosat runt i affärer och på Cairns gator. Det är väldigt mysigt här. På en av bilderna ser ni Cairns Lagoon. Vid 16 var vi duktiga och körde ett tabatapass, fy satan så jobbigt. Efter en välförtjänt dusch åt vi en skål med massa gott i. Just nu sitter vi ute och kollar film på en storbildsskärm.

Imorgon väntar äventyr i regnskogen!!

Godkväll från en trött Johanna. Klockan ringde 04.30 imorse och vi gjorde oss iordning och packade ryggsäcken inför dagens utflykt. Vi körde in till busstationen där vi hoppade på en buss som skulle ta oss till Cape Jervis. Vi klev där på en färja som tog oss över till Kangaroo Island där bussturen fortsatte. Vi har åkt runt med en guide hela dagen och besökt bl.a. Seal bay, Hanson Bay, Remarkable Rocks och Admirals Arch. Koalor, kängurus och sälar är några av de djur vi stött på.

Nu är klockan 00.00 och vi kommer att somna så fort vi stänger ögonen. Imorgon är det dags att lämna tillbaka vår bil samt byta boende.

KRAM

Två bilder från Grampians National Park.

HEJ. Vi befinner oss just nu i Adelaide. Vi körde bil så gott som hela dagen igår, och kom fram till Adelaide vilket även var målet för vår roadtrip. Vi har nu kört från Sydney, till Melbourne och sedan till Adelaide - med många stopp längs vägen. Trots att vi inte har sovit i bilen alla nätter är jag glad att vi har kört själva. Man får se så mycket längs vägarna.

Vi har nu några dagar i Adelaide innan vi flyger vidare på Söndag. Vi håller tummarna för att vädret blir bättre här snart.

PUSS OCH KRAM.

Godkväll.
Efter en god frukost vid havet körde vi imorse mot Grampians National Park. Vårt mål var utsiktsplatsen till höger. Det var svettigt, flåsigt och jobbigt att ta sig upp - men det var det såklart värt. Jag kan säga att mina ben skakade rejält på vägen ner.

Nu befinner vi oss på ännu en camping och är trötta efter en varm dag. Imorgon ska vi köra till Victor Harbour.

Ha det fint tills vi hörs nästa gång.

Behöver jag skriva att min dag har varit helt fantastisk? Jag låter bilderna tala för sig själva och jag tror att ni ser hur underbart vackra platser vi har besökt idag. Först de tolv apostlarna och sedan några andra stopp längs great ocean road. Det har varit en lång dag, nu har vi precis duschat (så skönt) och ska äta lite kvällsmat.

Kramar.

Vår sista tid i Melbourne spenderade vi på Brighton Beach.

Vi körde förbi Torquay och kom fram till Great Ocean road, som vi just nu kör på. Vägarna går upp och ner och är krokiga. Utsikten är svår att beskriva.

Vi stannar till vid utsiktsplatser längs vägen. Magiska vyer.

Inatt sov vi i en nationalpark, intill vägen.

Nu ska jag fortsätta njuta av allt jag ser. Livet här är lite för bra.

Godkväll.
En lång och härlig dag börjar nu gå mot sitt slut. Även idag åt vi frukost på Tropicana juice and food bar, innan vi promenerade ner mot Melbourne Sea life aquarium. Vi såg massa häftiga fiskar, hajar, rockor och reptiler. När vi kände oss färdiga där gick vi vidare och slog oss ner i en park nära Yarra River som rinner genom Melbourne. Solen har varit framme så gott som hela dagen och vi har mest strosat runt - och förflyttat oss mellan olika parkbänkar. Avslutade med en god glass, mums. Nu ska vi fixa iordning och tvätta lite innan vi somnar.

PUSS & KRAM

Vår första riktiga dag i Melbourne har varit solig och härlig. Äntligen kan vi strosa runt i shorts utan att frysa. Vi startade dagen med en god frukost & färskpressad juice. Vi gick sedan över broar och igenom vackra parker innan vi kom fram till Royal Botanic Gardens. Spenderade några timmar i den fina parken och gjorde flera stopp i solen.

Tvärs över gatan låg Shrine of Remembrance, så dit gick vi. En mäktig byggnad till minne av de män som krigat för Victoria.

Resten av dagen har vi spenderar i city. Vi har strosat runt i affärer och suttit vid floden och bara njutit.

Nu laddar vi inför en ny dag!