Söndag, en enorm pastasallad & en bra film. Jag behöver inte mycket mer idag. Haft en riktigt lugn helg, myst med hundarna, umgåtts med vänner. Var i stort behov av en helg fri från planer & det har gjort mig riktigt gott. Minus att mitt knä har svullnat upp & att jag inte kan röra det ordentligt, ingen aning varför, det gör bara så jäkla ont. Hoppas det går över snarast!

Nyss hemkommen från Göteborg & möhippa nr 2. Frida bad mig att infinna mig på centralen en viss tid, sedan tog vi tåget mot destination unknown (vilket visade sig vara Göteborg). Frida hade fixat varsin goodie bag med massor av kul. Vi dukade upp frukost & mimosa på tåget & njöt hela vägen. Väl framme i Göteborg tog vi en taxi till Bellora där ett bord med bubbel stod uppdukat & en styck @madicken_nilsson jag blev så jäkla överraskad. Vi gick vidare hem där Madicken hade dukat upp massa godsaker & gjort det så fint. Vi drack bubbel, åt gott, dansade & fixade oss för en middag på en medelhavsrestaurant. Vi skrattade så mycket under middagen att vi blev rädda att vi skulle bli utkastade. Tog en taxi vidare, där skrattfesten fortsatte med världens mest oklara taxichaufför, taxiresan behövde vi inte ens betala för (vi förstår fortfarande inte varför, haha). Det visade sig att tjejerna hade fixat ett bord på Dorsia, helt fantastiskt då det är ett av mina favoritställen. Helt plötsligt kommer min mamma & Madickens mamma in & vi alla blev sjukt överraskade. Vi beställde in fler flaskor & bara njöt av den härliga stämningen. Efter ett tag gick våra mammor vidare & vi avslutade kvällen på Port Du Soleil som blev minst sagt stökig. Shitt vad kul vi hade. Stämningen var så maxad!

Gud vad jag behövde den här helgen, har haft en riktigt tuff period det senaste då vi fick ta beslutet att avliva vår ena hund, så detta var en härlig liten boost. Mina fina tjejer hade styrt upp allt så perfekt!

Idag har jag & Linda shoppat LOSS, alltså verkligen LOSS. Hittade hur mycket som helst. Bland annat så köpte jag äntligen den älskade (& något mainstreamiga) gloria ljusstaken från KLONG. Men den är så fin så jag kan gärna bidra till mainstream bubblan. Nu har jag packat upp alla mina fynd & inväntar våra gäster som kommer med mat, sedan ska vi fortsätta vårat SAW-maraton. I höst släpps en ny SAW-film & vi ska givetvis se den!

Nu i helgen när vi var på Fridas event så var jag så sugen på att hoppa i den lilla svarta, men till min förvåning så insåg jag att jag äger inte en enda helsvart klänning!? Så jag ändrade ju givetvis på det väldigt snabbt & klickade hem en hel drös från olika sidor. Vi ska nämligen på inflyttningsfest hos bästis i helgen & då är jag riktigt sugen på att hoppa i en svart liten klänning.

Klänningarna ovan beställde jag först, innan jag hittade massa fler på en annan hemsida. Tror det blir nummer två på lördag. Båda klänningarna är från Nelly, Nelly är bäst på att leverera ett partyplagg på nolltid för bra pris, om man står & tittar in i sin garderob & har panik. Ni hittar klänningarna HÄR & HÄR.

Jag har inte haft brunt hår på snart sju år. Alltså riktigt brunt. Back to my roots brunt. & för första gången på dessa sju år så är jag mer sugen än någonsin på att bli mörk. Jag vill bara rusa till frisören på direkten & be om en chokladbrun nyans. MEN, jag gifter mig om en månad & tänker inte börja mixtra med mitt hår nu. Jag får vara blond i en månad till, sedan bokar jag in ett besök efter bröllopet. Jag har ett besök bokat någon vecka innan bröllopet då jag ska slinga lite utväxt, men jag ska be om ytterst få slingor då det känns så onödigt när jag någon vecka senare ska bli brunhårig, men jag måste samtidigt vara on top på bröllopet så jag kan inte skita i att slinga det heller.. När vi kommer hem från vår semester efter bröllopet så ska jag sätta mig i frisörstolen & starta min make over. Mitt nya liv som fru Mollestam ska startas med en härlig ny hårfärg!

Min hy vill inte sammarbeta med mig just nu. Jag vet inte alls vad det beror på, om det är på grund utav mina nya p-piller, min kost eller stress. Don't know! Men hur eller hur så tänkte jag testa LCC's produkter & se om de gör någon skillnad på min arma hud. De ska ju vara toppen för känsliga hyar har jag hört & jag är alltid på att stötta power ladys. En recension kommer när produkterna är väl testade. Än så länge kan jag bara säga att de doftar himmelskt & är dryga som sjutton.

Igår firade vi Fridas 25års dag på Via 95. Vädret var shitty hela dagen, men lagom till kvällen så sprack det upp & solen lyste på oss. Via 95 serverar alltid de godaste drinkarna så ex antal mojitos & daiquiris slank ner innan vi fortsatte vidare & klubbade i några timmar. Imorse vaknade jag utvilad & förvånansvärt utan bakfylla, men det hindrade inte oss ifrån att ligga i sängen fram till eftermiddagen ändå. Lyx. Framåt eftermiddagen packade vi in hundar i bilen & åkte hem till Linda & Fredde där vi är fortfarande är. Vi har beställt hem mat från Åliven & ska strax glo någon go rulle.

Igår hade jag på mig en ny topp från NAKD & ett par kostymbyxor från ZARA.

Idag är det fredag & jag går på tre veckors semester. Vilken lyx! Nu kan vi ju bara hålla tummarna för att sommaren dyker upp också. Jag blir ju måttligt road av de kalla vindarna & den obefintliga sol som har visat sig fram tills nu..

För nästan exakt en vecka sedan (förra torsdagen) så blev jag kidnappad av mina brudtärnor & bortförd hela vägen till Warszawa. Resten av tjejerna mötte vi på Kastrup. Fredagen startade tidigt i Warszawa med diverse upptåg, följt av en lunch som skulle bli hyfsat kort då vi ville hinna med lite shopping, men det kunde vi glömma då lunchen blev alldeles för trevlig & cirka fyra timmar lång. Vi åt gott & drack godare, jag tappade räkningen när den femte flaskan av prosecco & rosé kom in. På kvällen hade tjejerna bokat bord på en magisk japansk restaurang.

På lördagen vaknade vi tidigt & brudarna hade bokat ett eget rum på det mysigaste caféet jag någonsin varit på. Väl framme stod champagne & väntade på oss. Varje morgon borde starta med ett bord med champagne! Vi beställde in frukost, jag fick göra några "uppdrag" sedan var det dags att dra vidare till nästa anhalt. Vid lunchtid plockade tjejerna upp en STOR, snarare ENORM bricka med sushi som vi tog med oss till en park (med x antal flaskor bubbel) & hade picknick i solen. Sol, sina bästa vänner, bubbel & god mat, vad mer behöver man? Jag fick göra några fler uppdrag & när polisen kom kände vi att det var dags att dra oss tillbaka till hotellet. Vi fixade oss, delade en flaska vin (eller två) på rummet & tog sedan en taxi till en restaurang som var bokad för kvällen. Tjejerna hade verkligen gjort en fullträff, vilket ställe! När vi kände oss klara med restaurangen & ville vidare & klubba så hade tjejerna lurat i mig att vi skulle "leta upp" ett ställe, medan de i själva verket hade allt planerat. Utanför restaurangen stod en limousin & väntade på oss som efter en åktur körde oss till en av Warszawas klubbar där vi stannade hela natten. I soluppgången tog vi oss tillbaka till hotellet som ett gäng utslagna hjältar.

Jag kan nog aldrig tacka mina tjejer nog för denna möhippa som jag aldrig kommer att glömma & helt underbara weekend som de fixat till mig. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Fina fina vänner, vad hade jag gjort utan er.

Min fina @madicken_nilsson är så grymt duktig med sin kost & träning så man får ju inte lite dåligt samvete för sin egna usla motivation. Alltså ärligt talat, jag måste ha världens SÄMSTA karaktär vad det kommer till att äta hälsosamt & tänka på mitt mående. Jag måste verkligen skärpa mig!

Sist så körde Madicken en juice cleanse som jag blev riktigt taggad på att själv testa. Jag menar kolla bara på hennes bilder, blir man inte inspirerad av de så vet jag inte? Jag tänkte starta min semester med en cleanse, semester behöver ju faktiskt inte vara lika med ohälsosamt. Jag har fyra veckor semester i år, jag har tre veckor sammanhängande följt av fyra veckors jobb, sedan gifter vi oss & efter det har vi en vecka ledigt tillsammans igen. Så jag tänkte köra all in nu innan bröllopet med så clean mat jag bara kan.

Igår firade vi Frida & Simon som fyllde år, en liten bbq-kväll hemma hos Frida som blev supermysig. Det var världens tråkigaste väder hela dagen men på kvällen så tittade solen fram & vi kunde sitta ute. Underbart!

Jag hade på mig en ny favorit-topp från NAKD. Sedan ett par last season trashed jeans från ZARA, sandaler från VALENTINO & skärp från GUCCI.

Jag har i hela mitt liv varit väldigt allergisk mot i princip allt. Massor av frukter, nötter, all typ av pollen etc. Men för några veckor sedan gjorde jag en omfattande allergiutredning där det visade sig att jag vuxit ifrån i stort sätt alla mina allergier. Det var några frukter som jag kunde vara lite småkänslig emot, men inget farligt. Det enda som jag hade kvar som var en farlig allergi var hasselnötter. Fattar ni? Jag får äta frukt!!!! Jag har hällt i mig jordgubbar de senaste dagarna. Jordgubbar med grädde, hur mer sommar än så blir det? Ni vanliga människor har ju ätit detta varje år sedan ni kan minnas, för mig var det 15 år sedan som jag senast ens smakade på en jordgubbe. Så ni kanske förstår min hype.

OOTD: kjol | zara - blus | mango - skärp | gucci

Idag är jag på ett betydligt stabilare humör men tyvärr så ligger jag nerbäddad då jag har feber. Jag har inte gjort många knop idag & så lär det förbli. Jag ska äta lite lunch, är inte speciellt hungrig, men en äggmacka kan jag nog få ner. Sedan ska jag försöka sova en stund igen.

Igår var jag ledig & hade en del ärenden att uträtta, så jag åt lunch på Zushi med mamma & sedan tog jag en liten promenad bort till MichelleStudio Colorista där jag hade en tid bokad. Blev blond igen, känns ovant samtidigt som jag känner mig som mig själv på riktigt igen (komiskt med tanke på att min naturliga hårfärg är allt annat än blond) men framförallt så är jag riktigt nöjd.

Dålig dag! Eller egentligen inte, men jag är på mitt sämsta humör. Började 6:15 idag & sedan dess har jag bara blivit surare & surare. Hade en bra dag på jobb & slutade redan klockan 13. Åkte raka vägen hem & somnade bums, har någon begynnande förkylning så har galet ont i halsen. Vaknade några timmar senare av att det plingade på dörren en miljon gånger. Det var barnen i området som ville klappa hundarna. På med alla koppel & ut på promenad! Världens sämsta jävla promenad. Vi var inte alls i synk & alla bara drog åt varsitt håll. Jag känner mig mensig & svullen, men jag har ingen mens för jag har börjat på ett par nya p-piller som gör att mensen försvinner. Eller ja, blodet är borta, men alla andra symptom är ju kvar. Yippie! Jag är sugen på allt men ändå inte sugen på något. Jag vill hälla i mig chokladsås men om två månader cirka, så ska jag vara fit for fight för mitt eget bröllop, ångest! Sämsta jävla dagen på evigheter!

Idag åkte jag in till stan vid lunchtid, tog en sovmorgon med andra ord. Åt lunch på Zushi & gick senare upp till kontoret. Har tagit det passivt då jag kickar igång på mitt nya jobb imorgon & jobbar fram till vecka 29. Vecka 29, 30, 31 har jag semester! Fatta vilket flyt jag har som får de veckorna när jag precis blivit anställd + att det är exakt samma veckor som Pierre har semester. Sedan jobbar jag inte många dagar efter semestern fören det är dags för bröllop & bröllopsresa. Lux life!

Både jag & Pierre anser ju att meningen med livet är att resa, därför är vi extra taggade inför vår(a) bröllopsresa(or). Vi kunde ju inte bara välja en resa, utan vi har bestämt oss för två. Sanningen är att jag har gått & blivit med nytt jobb (allt blev klart förra veckan) vilket innebär att vi inte kan sticka någon längre period efter bröllopet. Så vi bestämde oss för att lösa i alla fall en vecka efter bröllopet. Så nu är Marbella bokat, två dagar efter bröllopet sticker vi, vi hittade ett fantastiskt lyxhotell i Puerto Banus. Marbella har ju varit ett ställe som jag velat bocka av på min reselista länge så det känns otroligt kul att få spendera sin pre-honeymoon där.

Så vart bär vår "riktiga" honeymoon av då? I skiftet mars/april ger vi oss av till Miami, åker vidare till Key West & sedan avslutat resan på Bahamas. Vi ska bada med grisar, ge oss ut för att simma med vilda delfiner & besöka ön med flamingos. Tre stycken punkter som alltid stått högt upp på min bucketlist. Jag är så lycklig! Känns så jävla kul rent ut sagt & det känns som att vi kunde inte gjort ett bättre val. Jag ser fram emot båda våra resor så mycket, på två helt olika sätt då det är två helt olika resor. Men allt känns så himla rätt!

Ibland glider man in på någons Instagram & ser en outfit som man bara måste kopiera. Exakt så kände jag när jag såg outfiten nedan. "Honom ska vi ha!" Jag beställde den direkt & den satt så löjligt fint att jag studsade av lycka. Min tanke är att ha detta på midsommar. Känns liksom helt rätt.

Vilken helg! I fredags så bjöd Elin & Ripa på grillat i deras trädgård. Vi avslutade kvällen med kortspel i sensommar värmen. På lördagen samlades vi igen & startade dagen med en tur ner till stranden, vi pressade i några timmar, gick hem & åt en lunch hemma i respektive hem (älskar att bo granne med min bästis!) Sedan möttes vi upp en tredje gång för middag nere på Paolos i stan innan vi åkte vidare till Lindas examensfest. Det blev fullt fräs & jag vaknade inte förens kvart i ett i dag. Gick upp & åt frukost, sedan somnade jag om i någon timma, eller två. Sedan var det dags att hoppa i kläderna för att fira morsdag! Jag & Pierre bjöd ner våra mammor till Via 95 där vi spenderade hela kvällen. Nu är jag helt färdig & ska se klart ett avsnitt av Game of thrones.

Idag är jag lycklig! Vilken jäkla dag jag haft! Ena positiva beskedet efter det andra. Vi har bokat en resa, som ska bli så galet kul. Vi var där vi ska ha bröllopet för avsmakningsmeny, herregud säger jag! Maten är inte från denna värld. Det var en magisk upplevelse & det gör mig så himla lycklig. Allting bara klaffar & alla pusselbitar håller på att falla på plats. Imorgon kan jag berätta mer. Nu ska vi se GW's mord, sedan måste jag sova.