View tracker

Tidigare idag när jag satt och läste på Womens Health Magazines hittade jag en träningsutmaning som jag kände verkligen passade mig.

Löpning, 3 dagar i veckan fram till jul.
Perfekt för mig som;

1. är ur form och måste hitta ett bra sätt att sätta igång
2. är lite lat och sällan verkligen orkar släpa mig till gymmet.
3. faktiskt trivs med att löpträna. Få träningsalternativ som får mig att må så bra.

Så nu har jag genomfört mitt första löppass i utmaningen. Ett 28 minuter långt pass där jag varvar gång och löpning.
Ett program som successivt ska bygga upp min kropp och kondis med målet att kunna springa 1 mil.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

För att få lite hjälp på traven med min viktnedgång och i arbetet med att förändra min livsstil har jag tagit hjälp av en PT.

Denna gången har jag valt att testa ett nytt sätt och det är att ha en PT online.
Via appen Trainerize får jag träningsupplägg som jag ska följa.
Här för jag även in min vikt och är jag flitig mitt matintag, så min PT Marcus ska se detta.

Just när det gäller att skriva in sitt dagliga intag tycker jag att Lifesum är mycket bättre då där finns mycket mer livsmedel inlagda.

Men jag gillar konceptet. Jag kan träna när det bäst passar mig och jag har ett färdigt koncept att följa.

Likes

Comments

View tracker

Vaknade tidigt idag och lite extra tidig blev det ju för att det dessutom slagit över till vintertid under natten.

Men å va jag älskar dessa tidiga morgnar. Stillheten, tystheten och att få se hur dagen sakta vaknar till liv.
Sitter i soffan med en kopp kaffe och läser allt från skvaller, mode och ridsport på Readly.
Har ni inte testat ännu så gör det!

Vikten då?
Jo vågen visar -2 kg efter denna veckan, vilket jag är nöjd med. Framför allt eftersom det både varit fest i dubbel bemärkelse, resor och andra event som gjort att jag kanske inte riktigt varit sådär uppmärksam med maten som jag borde.

Men dessa två kilon innebär ett steg närmre milstolpe 1 som nu bara är 3,5 kg bort.

Likes

Comments

Igår firade vi min pappas födelsedag med en brakmiddag på Den Småländska Kolonin, en super mysig och kvalitativ restaurang i Jönköping.

En välackompanjerad fem (!!!!!) rätters meny med tillhörande dryck.
Nej inte riktigt en middag gjort för någon som ska gå ner ett tvåsiffrigt belopp. Men oj så gott det var!

Trots denna brakmiddag så visade faktiskt vågen 0,5 kg minus, ett ministeg i rätt riktning.

Idag blir det minsann ett intag av lättare slag och ska även försöka komma iväg och röra på mig en stund.
Dock är jag till viss del fortfarande begränsad på grund av en flygtur från en häst för en vecka sedan, där jag skadade revben samt musklerna i bröst och rygg.

Men det där lilla halvkilot har ändå gett mig en spark i baken att fortsätta mot milstolpe nr 1, 62,6 kg.

Likes

Comments

Till hjälp för att hålla koll på min viktkurva och mina intag under dagen kommer jag använda mig av appen Lifesum.

Enkel, modern och uppdaterad. Dessutom kan du välja vilken riktning du är i och vilket tillvägagångssätt du använder dig av.
Allt för att underlätta resan mot målet.

Likes

Comments

Ni vet känslan då man ställer sig på vågen och inte riktigt är tillfredsställd med det man ser. Lägg då till 15 kilo och det är här paniken börjar smyga sig på.
Eller smyga...snarare hoppa upp som gubben i lådan och omfamna en i ett hårt okärleksfullt grepp.
Och man hör hur han viskar....ja du lilla tjockis, hoppas den där sockerbullen igår smakade bra.

Inte minskar den riktigt heller av att den där klänningen som tidigare satt som en smäck, nu snarare sitter som ett otympligt korvskinn. Och du inser att du är på tjänsteresa, så du får snällt krångla i dig det där korvskinnet och sedan bara försöka se sådär sval och snygg ut som grundtanken med köpet av detta plagg var.
Jodå, det är exakt så illa som det låter.

Så för att inte längre smita undan det faktum att jag nu har hela 18 kilo att gå ner tänkte jag göra som så många andra och ta hjälp av sociala medier.
Och denna gången ska det göras på riktigt, utan snabba dieter, hets och svält.

Första milstolpen mot mitt 50 kilos mål, är att gå ner till 62,5 kg. Det vill säga göra mig av med 5,5 av mina 18 kilo.

Let's do this!

Likes

Comments