Familjen

​Jag tänker på dig varje dag. Jag hade önskat att du hade fått se dina underbara barns nya hus, fått se dem växa upp och bli äldre, hur de skapar sina framtider och att du hade fått vara en del av det. Jag önskar att du hade fått vara med oss i många år till. Jag saknar dig varje dag Helena, min finaste moster. Du lever kvar i våra hjärtan och tankar. Livet är så orättvist.

Jag beundrar er, mina älskade kusiner. För er styrka och framgång här i livet. Hur långt ni har tagit er och hur ni formats som personer, trots de motgångar ni har gått igenom. Jag känner en sådan obeskrivlig kärlek till er två. Jag älskar er som om ni vore mina egna syskon.

• Familjen

Familjen, Mat

Godmorgon! Alltså det är så himla härligt att sommaren är här! Så himla underbart väder!

Igårkväll var vi hembjudna till mamma och pappa på middag. Vi åt älg-entrecote och hasselbackare. Jag verkligen älskar viltkött. Efter maten satt vi på balkongen och pratade till 23.30 och därefter promenerade vi hem. Tack för en jättemysig kväll! <3

Idag ska jag och Micke till Ikea och handla hem allt i barnsäkerhet man kan tänka sig. Lisa drar sig själv upp och tycker det är roligt att öppna alla lådor och skåp. Och nu kryper hon så fort att man får agera hök dygnet runt. Så vi tänkte att det var lika bra att börja förbereda hela hemmet. Älskade Lisa! Gud vad du växer fort, man hinner knappt med längre inför nya utvecklingsfaser.

Ikväll blir det fiske och grillning med vännerna! Puss

Lisa 6-9 månader, Familjen

Jag, Micke och Lisa promenerade till Ica Maxi eftermiddags. På vägen hem stannade vi till på den stora lekplatsen här nere i västra hamnen och lekte med Lisa. Hon älskar att gunga. Vi gungade på lekplatser i Cypern med. Jag tycker att det är jätteviktigt att man går ut tillsammans, leker, låter barn få vara barn och bara ser att de har så roligt och springer av sig.

Ikväll ska vi hem till Mickes föräldrar och se på fotbollen, puss!

Cypern 2017, Familjen, Lisa 6-9 månader, Resor

Flygresan gick jättebra. Lisa somnade redan innan planet hade lyft och sov hela flygresan. Vi måste ha världens mest harmoniska dotter. Alla berömmer henne hela tiden på flygen, restauranger och när hon ligger och sover vid poolen. Det är så himla skönt att allting fungerar så bra med henne.

Vi diskuterade barns beteende med den cypriotiska guiden och jag sa det, att jag tror att barn känner av sinnesstämningen och beteendet hos föräldrar något enormt och därav formas som individer. Vi skriker aldrig framför Lisa, pratar aldrig i högt tonläge, har en lugn ton när vi pratar och överöser henne med kärlek hela tiden. Jag tror att det är jätteviktigt för barnen att känna det här lugnet, framförallt hos föräldrarna.

Nu väntas 10 maskiner tvätt (?) efter resan, packa upp resväskorna, städa och handla hem mat. Micke har semester till den 28 Maj så vi har två veckor till tillsammans hela familjen <3

Cypern 2017, Familjen, Resor

Vi checkade ut klockan 10 i morse och satte in resväskorna i bagagerummet här på hotellet. Sedan dess har vi legat och stekt vid poolen och badat i havet. Lisa har badat två gånger redan idag och älskar det! Nu kom vi precis tillbaka från en av våra favoritrestauranger och har precis lagt oss nere vid poolen igen.

Ving har en barnklubb där Lollo och Bernie kommer förbi några dagar i veckan och leker med barnen, alla blir så himla glada. De är så himla söta!

Klockan 20.15 avgår transferbussen till flygplatsen och sedan lyfter planet 23.55 lokal tid. Sedan landar vi på Sturup 02.55. Det känns jättetråkigt att hem. Vi har haft en underbar semester här nere tillsammans.

Cypern 2017, Familjen, Lisa 6-9 månader, Mat, Resor

Vi har legat vid poolen från klockan 8.30-13.30. Därefter tog vi ett glas vitt på balkongen, gav Lisa mat och promenerade bort till dönarkebabstället och åt lunch. Det här hotellet (Rising Star Beach Hotel) är ett familjehotell så det kryllar av barnfamiljer vilket är supermysigt. De här gosedjuren från Ving är här också flera dagar i veckan och leker med barnen. Jag älskar det här hotellet. Ner över gatan ligger havet och det är alltid lika skönt att ha det så nära!

Lisa älskar sina kex som vi hittade på Apoteket här nere på Cypern.

Lunchpaus. Och Lisa lekte med min plånbok under de 15 minuterna vi lunchade.