Min uppdatering vart rätt så dålig på slutet... Så tänkte berätta vad vi gjorde andra gången jag var i Filippinerna. Vi började med två dagar i Cebu, men det var ett ställe vi inte tyckte om speciellt mycket utan vi begav oss vidare mot Panglao där vi sov i tält i 3 dygn! En dag hyrde vi moppar och körde till Chocolate Hills, och det tog liiite längre tid vad vi trott och vi satt på mopparna totalt 6 timmar den dagen. Efter några dagar i Panglao åkte vi till Oslob där vi snorklade med valhajar. Det var sjukt coolt! Och för en vatten- och fiskrädd människa som jag, var det extremt coolt. Efter ytterligare någon dag åkte vi buss i ~ 12 timmar, för att komma till ön Malapascua. Malapascua var en väldigt liten ö. I början hade vi väldigt dåligt väder, men det blev bättre för varje dag som gick. Första dagen på ön hittade vi även ett matställe som hade sjukt goda wraps med sötpotatischips, så det slutade med att vi åt där varje dag.... Malapascua var sista stoppet på min resa så efter det tog vi oss till Cebu där vi skildes åt.

Så som rubriken alltså säger är jag hemma igen. Hade sagt till mina föräldrar att jag skulle komma hem på måndagen den 13 februari men dök upp vid vårt hus sent på kvällen den 10:onde. Gissa om de blev förvånade? Hur som helst var det ganska skönt att komma hem efter en vääääldigt lång flygresa och ännu roligare att träffa familjen igen.

Hejsan hoppsan! Efter Singapore åkte vi till Cebu i Filippinerna och var där två dagar. Vi åkte sedan till Panglao där vi är nu och vi har precis checkat in på vårt hotell. Gött.

Igår lämnade vi Kuala Lumpur och åkte till Singapore och jag älskar denna stad. Känns så sjukt att jag velat åka hit i hur många år som helst, och nu är vi här. Idag började vi iallafall dagen med att åka Marina Bay Sands och gå omkring där och sedan gick vi över till Gardens by the Bay och strosade runt.

Blev inte att åka upp till twintowers igår utan vi bestämde oss för att åka hem och boka flyg och boende. Idag har vi vart i chinatown och sedan bara chillat i lägenheten med spel samt gott att äta. Så vi tänkte iallafall åka till twintowers ikväll och så. Hörs hej

Igår köpte vi lite gott att äta och hade myskväll. Idag har vi legat vid poolen hela dagen (eller ja, tills klockan 14) och nu ska vi iväg till lite shoppingcentrum och sedan ikväll är planerna att ta med mat från Nando's (!!!!!!!!!) och äta i parken och sedan, efter vi käkat, åka upp i twintowers.

Igår sa jag hejdå till Tova och Pontus för att resa vidare med Emelie och Hanna. Kom fram till vår lägenhet vid 22, och det var en väääääääldigt fin lägenhet. Här kommer vi trivas. Det gör det inte sämre att de finns en infinitypool på taket! Idag har vi chillat vid den hela dagen och sen gick vi till shoppingcentrumet och åt och shoppade lite.

Hola! Dagarna här har vi för det mesta växlat mellan strandhäng och poolhäng. Vi har också hunnit med att testa både frukost och middag på rooftopbar som ligger bredvid vårt boende. Gött. Idag åkte vi även upp till skybridge och det var ganska coolt. Hanehej

Hejsanhoppsan! Koh Lipe var verkligen ett paradis, kritvita stränder och klarblått vatten. Igår lämnade vi dock Koh Lipe och åkte till Langkawi där vi startade dagen med att äta hotellfrulle på en rooftop. Resten av dagen växlandes poolhäng med strandhäng. Bra dag med andra ord. Nu ska jag iväg och springa lite intervaller.... hejs

Strandhäng hela dagarna, biljard, barhäng och eldshow på kvällarna. Med det sammanfattar jag vad vi gjort här på phiphi. Sista dagen tog jag även en tripp till utsiktsplatsen för ön, så de va rätt så fint. Vi bestämde oss för att ta oss till Koh Lipe och efter en del knas så kom vi fram.

Lite försenat inlägg.... haha! Men vi började åka från Ao Nang till phiphi, och när vi kom fram dit mötte vi upp Berra igen. Vi åkte till stranden en stund innan vi åkte hem och fixade oss inför kvällen. På tolvslaget träffade vi även Leo och Emanuel, två killar vi träffade på Boracay, så det var kul! Vi fortsatte sedan till en annan bar, innan vi gick till stranden och kollade på stjärnorna.