Mateeeeeen! Wow va mycket gott vi åt, mestadels hemma men även ute på vift. Och den enorma pizzan som fick sig en egen historia..

De mysigaste kvällarna på stranden.

När vi fick finbesök från Sverige och en nyckelring från Västerås.

Färskpressad apelsinjuice. Mm m mm.

Marknaden nere vid hamnen varje söndag. Det var grejer det.

Alla drinkar... Det adderade allt lite hull på kroppen.

Att bo så nära hamnen var helt fantastiskt.

Halloween.

Min födelsedag.

Alla mysiga kvällar på balkongen.

Utekvällarna man inte minns allt för mycket från.

Fantastiska solnedgångar.

Alla myskvällar. Dom saknar jag mest.

Takterassen. Där bodde vi så fort solen var framme de första veckorna.

Mina fina fina tjejer som gjorde resan helt fantastisk.

Idag har det varit en lång dag trots min långa sovmorgon. Sedan jag kom hem från Spanien har jag har en klump i magen och konstant ångest. Ingenting känns bra och alla måsten bara väller över en. Försöker hitta mig ett jobb men samma visa varje gång, för lite erfarenhet eller vid behovsanställning. Inte hjälper det heller att solen går ner vid tre på dagen. Vinterhalvåret är egentligen min absoluta favorit men just nu vill jag bara tillbaks till vår vackra utsikt över berg och hav, solen och palmerna. Oh well, imorgon är en ny dag!

Idag är det mindre än en vecka kvar till vi lämnar fina Spanien för att åka hem. Anledningen till detta är dels för att pengarna börjar ta slut och eftersom att jag inte har något jobb som väntar hemma så vill jag ha så tillräckligt för att klara mig i Stockholm. Ska bli så tråkigt att åka men lika mysigt att komma hem och krama om familjen.

Igår gjorde vi iordning en liten picknick och gick ner till stranden lagom till solnedgången. Det finns inget ställa jag hellre äter middag på än på en mysig strand med sina bästa vänner. När jag jobbade i Grekland så beställde vi mat till stranden och så satt vi på solstolarna och åt tills det var dags att gå tillbaka till jobbet. Så himla underbart. Idag är det lördag och vi ska på ett event på Olivia Valere. Trots att det är svårt att få höstkänsla här nere så ska det bli lika roligt att fira halloween.

Eftersom att vi lagt ner planerna på att jobba när vi är här nere så är våra dagar dubbelt så långa som alla andras. Vi har alltid sagt att efter vår semestervecka skulle vi komma tillbaks in i rutiner och gå och signa upp oss på ett gym. Semesterveckan var dock svårare att lämna än vi trodde men nu börjar vi äntligen få till en vardag.

Jag har varit lite lat på bloggandet den senaste tiden hehe. Senaste veckan har vi verkligen inte gjort oss i ordning någonting och kameran har bara legat i en låda i garderoben. Förra helgen var vi på MOSH och Oliva Valere som ligger i Puerto Banus. MOSH är en jättefin och relativt nyöppnad restaurang men som har 100% feststämning och toppendrinkar och Olivia Valere är en fantastiskt fin och bra klubb som alltid har olika typer av event. Vi hade en så rolig kväll och träffade massa härliga personer. Det blev en hel del drinkar och champagne så dagen efter var vi inte uppe förens vid middagstid. Kändes helknasigt att äta frukost till middag men här stänger inte klubbarna förens 7/8 på mornarna så allting startar flera timmar senare än i Stockholm.

Så bra utgång och nu är vi mer än taggade till helgens kommande bravader.

Sååå mysig park inne i Marbella kring shoppinggatan. Vi var påväg till Malaga men kom inte längre bort än Marbella. Vi strosade runt i affärerna och jag fick hem ett par nya jeans, skor och en julklapp till mor och far. Supermysig dag.

Drömmen! Eller?

Just nu bor jag med två utav mina bästa vänner. Vi är lika lika som vi är olika. Ibland har vi hur roligt som helst och ligger och gråter av skratt tillsammans i någons säng, andra gånger ligger vi tysta i varsina rum med stängda dörrar. Jag har tidigare bott i en lägenhet med en annan bästa vän till mig, där vi delade på en etta. Här är några saker som jag upptäckt när man bor med sin/sina vänner!

- Det är hur mysigt som helst, om någonting händer så behöver du inte ens säga något innan din kompis förstår vad du behöver.

- Det är en stor fördel att ni innan ni flyttar ihop är enade på i vilken "lyx" ni vill leva. Iallafall om ni ska dela på det ekonomiska. Vill en person torka sig med silkespapper eller räcker gårdagens reklamblad? Vad är ni villiga att lägga på mat och hur mycket internet behövs egentligen?

- Det kan vara schysst att ge heads up innan man tar hem en manlig gäst. När du glider runt halvnaken i lägenheten är det sista du vill hitta en dreglande man på soffan.

- Laga stora portioner och frys in, ingen har lust att bråka om vem som ska laga lunch när båda vill se det nya avsnittet av Grey's Anatomy.

- Om någon är på dåligt humör är det svårt att inte hela stämningen i bostaden dras ner så om du tänker sura, sura i dushen eller inne på rummet. Ingen vill behöva tassa runt på tå runt dig.

- Sist men inte minst är det Så mysigt!!!! Man kommer varandra närmre än man trodde var möjligt, det finns alltid någon att prata, skratta och gråta med. Allt som var dötrist att göra ensam blir nu lite enklare att göra med din bästis dansandes bredvid.