2017, Au Pair, blog, USA

Som mange allerede ved valgte jeg at tage med min mama hjem den anden dag, og ikke for at være på besøg, men jeg er hjemme for good.

Desværre gik det ikke med min nye værtsfamilie. For at gøre en meget lang historie kort, endte det med at moren beskyldte mig for at være en løgner og prøvede at udstille mig rigtig dårligt, ved at twiste mine ord rundt til noget helt andet end jeg oprindeligt havde sagt dem. Vi blev enige om at bryde matchet for cirka 3 uger siden. Jeg kunne så vælge at gå tilbage i rematch, eller tage hjem. Jeg kunne på ingen måde se mig selv gå i rematch og prøve at finde et nyt sted, da jeg ikke ville kunne orke hvis det gik galt igen, men på samme til føltes det også bare helt rigtigt at tage hjem på nuværende tidspunkt.

Jeg har lært så helt utroligt meget i min tid i USA, især om mig selv og mine grænser og jeg er så stolt over at jeg turde gøre det og at jeg tør tage hjem, nu det ikke føltes rigtigt for mig længere. Jeg er glad for at jeg har haft muligheden for at få denne fantastiske oplevelse, og selvom det ikke gik som det skulle, ville jeg ikke bytte mine oplevelser for noget i verden.

Når det så er sagt, var der ikke mange der vidste noget om min hjemkomst. Så jeg brugte dagen igår på at køre rundt og overraske familie medlemmer og venner. Det hat været så skønt at se alle mine savnede venner og familie igen og det var guld værd at se deres reaktion på at jeg pludselig stod og bankede på døren, når det var meningen at jeg skulle være på den anden side af jorden :-)

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

2017, blog, New York City, USA

De sidste tre dage har jeg brugt i New York sammen med min mama. Vi har haft nogle skønne og lange dage og i morgen går turen til Philadelphia, hvor vi skal bruge et par dage.
Vi har fået set en hel del og jeg vil egentlig ikke skrive så meget, men bare vise jer en masse billeder fra de sidste par dage :-)

2017, Au Pair, blog, New Jersey

I denne weekend havde jeg besøg af mine dejlige veninder Anne og Sara og det var så skønt at se dem igen! Vi mødtes fredag eftermiddag i Westfield og fik catched up. Vi spiste aftensmad på en lille diner og derefter tog vi i biografen for at se "snatched", som var helt vildt sjov. Vejret havde været så godt hele ugen og var det stadig fredag aften, så efter filmen sad vi udenfor på en restaurant og delte en flaske hvidvin.

Lørdag var vejret ikke helt med os, så vi fik brugt dagen på at shoppe. Om aftenen bestilte vi mad udefra. Desværre havde sjalle det ikke så godt, så hun gik tidligt i seng. Anne og jeg brugte aftenen som vi ville havde gjort derhjemme, vi spiste snacks og så Jonatan Spangs Danmark. Vi kan næsten alle hans shows udenad, men det gør dem bestemt ikke mindre sjove, og vi bliver aldrig trætte af at se dem!

Søndag skulle vi havde været i New York, men da sjalle stadig ikke var på toppen, valgte vi at bruge endnu en dag i Westfield, som er en super hyggelig lille by meget tæt på hvor jeg bor. Vi spiste noget lækker frokost, derefter tog vi tilbage på den restaurant vi havde drukket vin på om fredagen og fik nogle drinks og lidt vino. Til aftensmad spiste vi fritter i en park og de havde taget remoulade til mig så det kunne vi få til fritterne, hvilket var skønt!
Det var ikke rart at sige farvel, men så dejligt at have en weekend med dem og snart får jeg nemlig et andet besøg hjemmefra. Imorgen tager min mor afsted mod New York og lørdag morgen ses vi igen. Det er memorial day weekend herovre og den skal vi bruge i NYC, tirsdag skal vi til Philadelphia, Torsdag tager vi til DC og næste lørdag skal vi til Iron Maiden koncert i Virginia. Det bliver skønt at se min mama igen og bruge den næste uges tid kun med hende.

2017, Au Pair, blog, New Jersey, New York City

Nu har jeg været i New Jersey i næsten to uger, og det er vidst på tide at opdatere bloggen med hvad der er sket det sidste stykke tid, for der er sket rigtig meget, så lad mig bare starte helt fra starten af.

Klokken 7 lørdag morgen den 29 April, blev jeg hentet af min veninde Sonja, som skulle køre mig til metroen. Jeg får på en eller anden måde kæmpet mig hele vejen til DC med alle mine ting uden for stort besvær. Da jeg så kommer ud af metroen og skal finde den bus jeg skal med klokken 9, kan min store kuffert pludselig ikke køre længere. Jeg tror først at noget har sat sig fast i hjulet, men da jeg kigger på det ser jeg at hjulene på den ene side er slidt helt op, min kuffert er så tung at jeg umuligt kan bære eller trække den hele vejen til busstoppet, jeg står så på fortovet med alle mine ting og ser helt opgivende ud (så hjalp det heller ikke at der var cirka 25 grader kl. 8:30 om morgenen og jeg ikke havde noget at få noget morgenmad med på turen..) da en taxa kommer forbi og ser mig, hjælpeløs som jeg står der og ser ud spørger han om jeg har brug for en taxa, hvilket jeg virkelig havde da jeg meget nødigt ville komme for sent til min bus! Taxaen kører bogstavelig talt lige rundt om hjørnet og så er vi ved busstoppestedet, cirka 20 kroner måtte jeg af med og det var helt sikkert det værd. Jeg kommer ombord på bussen og 4 timer senere står jeg i New York City. Bussen ankom til NYC før den skulle da der ikke havde været noget trafik, derudover var min nye hostkids fodbold kamp blevet rykket frem så jeg blev nødt til at vente i NYC i halvanden time før jeg kunne blive hentet af dem. Endnu engang må jeg finde en taxa, da jeg virkelig ikke kan gå længere end to skridt af gange med alle de ting jeg har. Jeg har ingen idé om hvor jeg befinder mig, og siger til taxachaufføren at jeg bare skal hen til den nærmeste Starbucks, så jeg kan sidde der og vente til at jeg kan blive hentet. Jeg får kæmpet mig ind på Starbucks. Halvanden time senere sidder jeg endelig i min nye hostfamilies bil og er på vej mod mit nye hjem i New Jersey. de havde været et sted og købe burgere på vejen og havde købt burger og pommes til mig, hvilket jeg var så glad for, da jeg ikke havde fået hverken morgenmad eller frokost, men kun slik og kiks på bussen.... Om aftenen skulle vi ind og se en fodbold kamp (Chris går rigtig meget op i fodbold, og spiller også selv)

Søndag stod vi tidligt op, da chris skulle spille en fodbold kamp, det var sjovt at se ham spille og så vandt de også. Derefter tog vi hjem og fik slappet lidt af og jeg fik pakket helt ud. Om eftermiddagen var vi ude og køre rundt, for at jeg kunne komme til at kende området, bilen og min hostmom kunne se hvordan jeg kører. Hun var meget glad for at jeg var en god billist.

Mandag havde jeg så min første arbejdsdag, hvilken er nok så anderledes som det kan være fra hvad jeg var vandt til i Maryland. Jeg starter med at arbejde kl. 7 hvor jeg vækker Chris, derefter laver jeg ham morgenmad og gør hans frokost klar. Klokken 8:10 kører vi til skole, som ligger tre minutter væk. Når jeg kommer hjem har jeg fri indtil jeg skal hente ham fra skole klokken 2:40. Nogle dage skal jeg vasketøj eller købe ind, men ellers har jeg helt fri imens han er i skole. Når jeg har hentet ham, skal han lave sine lektier og bag efter spiller vi altid fodbold i haven, medmindre han skal til træning om aftenen, hvilket han skal mandag og onsdag. Morens arbejdstider varierer rigtig meget, men når hun kommer hjem har jeg fri, jeg kører ham oftest til træning, som ligger cirka 40 min væk, så jeg sidder bare og kigger på mens de træner og snakker med de andre soccermoms. Sådan foregik alle arbejdsdage den uge.

Lørdag morgen tog jeg bussen ind til New York City. Bussen er to minutters gang fra mit hus og går direkte ind på Manhatten. Jeg skulle mødes med min veninde fra Tyskland som jeg kender gennem den skole jeg gik på i spanien i efteråret. Hun var i New York sammen med sin far og stedsøster. Det var super hyggeligt at se hende igen. Vi tog på MoMA (Museum of Modern Art), ellers gik vi bare rundt og kiggede i butikker og fik snakket en masse. Det var så fedt at se hende efter et halvt år og så sjovt at vi kunne mødes i New York. Da jeg kom hjem var jeg så træt, så jeg brugte aftenen i min seng foran fjernsynet.

I søndags var jeg til mit første Cluster meeting i New Jersey. Min area director havde givet mig et nummer på en anden Au Pair som bor helt vildt tæt på mig. Så før mødet tog vi til Westfield for at spise frokost. Det viste sig at vi var på samme academy da vi ankom til USA i Januar. Til mødet skulle vi klatre på klatrevæg. Det var rigtig sjovt, og så hårdt! Det ser så let ud, men det er det virkelig ikke! Vi var cirka 15 piger, men der var kun 3 til at hjælpe os, hvilket resulterede at man kun fik klatret 3 gange, på halvanden time, hvilket jeg syntes var lidt træls da vi havde givet 24$ for det. Men det var sjovt og jeg fik mødt nogle andre Au Pairs i området.

Nu er en ny arbejdsuge så begyndt, og næsten færdig endda. Jeg er allerede godt inde i min nye rutine og nyder alt den fritid jeg har, som jeg virkelig manglede i Maryland. I mandags havde jeg fri allerede klokken 11, da både moren og sønnen var syg, i tirsdags spiste jeg frokost med den Au Pair der bor tæt på mig, og det var rigtig hyggeligt.
Lørdag tager jeg muligvis ind til NYC igen, hvis vejret altså er godt. Og søndag er det jo mors dag, så der skal vi ud og se Chris spille fodbold, ud og spise frokost sammen og om aftenen ind og se "The Red Bulls" spille fodbold.

Så jeg har det rigtig godt her hvor jeg er nu, jeg er meget mere glad her end jeg nogensinde var i Maryland. Jeg savner selvfølgelig børnene en hel del, men Chris er så sød og nem at det hjælper meget på det.

2017, Au Pair, blog, New Jersey

Der er sket så meget den sidste uges tid og jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte. Men som mange ved fik jeg super meget hjemve da mine venner fra DK var her, og jeg indså lidt hvor ked af jeg egentlig var for at være i den familie jeg er i. Det jeg har været ked af er at jeg føler mig meget lukket inde i huset, fordi jeg ikke har adgang til en bil og det er ikke muligt at tage offentlig transport tæt på vores hus. Derudover har jeg det rigtig skidt med min hostmom, da jeg egentlig bare ikke syntes hun er særlig sød. Men jeg valgte så at jeg ville give det en ekstra chance, altså give det et par uger for at se om jeg ville få det bedre, for jeg havde virkelig ikke lyst til at gå i rematch.

Morgenen efter jeg kom hjem fra DC, for jeg en E-mail fra min Area Director, hun siger at min værtsfamilie har valgt at forlade Au Pair programmet og vil gerne vide om der er sket noget mellem mig og familien. Da jeg intet ved om at familien vil forlade programmet bliver jeg meget overrasket, især over at få det af vide af hende og ikke familien. Jeg snakker så med faren, da han var hjemme og spørger om hvad der er sket. Han forklarer at det er en beslutning de har taget meget spontant og at det er fordi de vil have en Nanny i stedet for der må arbejde flere timer og lave ting der ikke er relateret til børnepasning. Jeg har det rigtig godt med at skulle i rematch og er super spændt på at snakke med nye familier, men rigtig sur over den måde familien håndetere det hele på. De regnede lidt med at jeg ville have fundet en familie og være rejst senest igår, mandag, fordi de har en ny nanny der startede i søndags. Men man har to uger mere at arbejde i fra den dag man går i rematch, så de kunne bare have fortalt mig det en uge før eller fået hende til at starte en uge senere, hvis de ikke ville have os til at arbejde på samme tid. Så det er jo deres eget problem.

Onsdag formiddag kommer jeg så ind i systemet så familier kan række ud til mig, i løbet af dagen får jeg så henvendinger fra to familie, begge lokaliseret i Californien. Jeg snakker kun med den ene af dem, men jeg syntes ikke rigtig at jeg kunne se mig selv i den familie. Herefter snakker jeg med en familie i New Jersey som jeg rigtig godt kan lide, det er en enlig mor med tvillinger på 10 og trillinger på 8. Jeg fortalte hende endda at jeg meget gerne ville matche med hende, men hun svarede aldrig tilbage. Derudover snakkede jeg også med en familie i Virginia, endnu engang en enlig mor med en datter på 12, hende kunne jeg også godt lide, men der var nogle få ting der gav mig nogle bekymringer, blandt andet at jeg ville skulle køre bil cirka 2 timer om dagen. Så i går fik jeg et opkald fra en familie i New Jersey, endnu en enlig mor (ved ikke hvordan, men jeg er åbenbart en magnet der tiltrækker enlige mødre) med en søn på 10 år der er helt vild med at spille fodbold. Vi snakkede sammen i går og det var super let at snakke med hende og hun er bare super sød. Vi aftalte så at snakke igen i dag og til slut i samtalen spurgte hun så om jeg ville matche med dem, hvilket jeg super gerne ville da jeg bare har en rigtig god mavefornemmelse omkring familien.

Så senere på ugen, højstsandsynligt torsdag eller fredag, vil jeg sætte kursen mod New Jersey hvor mit nye hjem er, og hvor jeg forhåbentlig vil bruge de næste 9 måneder. Huset ligger lige ved siden af et busstop der går direkte ind til Manhatten, så jeg vil bo cirka 30 min fra NYC, hvilket er super spændende! Jeg glæder mig super meget til et nyt og spændende eventyr. Nu må jeg bare se om jeg kan klare at få pakket alle de ting jeg har købt ned i et min kuffert, hvilket nok bliver lidt problematisk, men mon ikke det nok skal gå.

Fredag eftermiddag efter en laaaaang uge, hvor alle børn har været hjemme på grund af påskeferie, og fire ti timers arbejdsdage, satte jeg kursen mod Washington DC. Efter lidt over en time med bus og tog, stod jeg så foran Washington Monumentet med et kæmpe smil på læberne og sommerfugle i maven og kiggede rundt for at finde Freja og Anne Stine, to af mine venner hjemme fra Danmark. Vi har haft den dejligste weekend med en masse sightseeing og hygge.

Fredag fik vi set Lincoln Monumentet og Jefferson Monumentet ellers fik vi bare snakket en masse.

Lørdag var der en demonstration foran Capitol, der hed "Tax March". Det gik ud på at de ville se Trumps tax returns, det var meget spændende, men vi så kun starten af det, da vi også havde andre ting på programmet. Efter dette tog vi til Arlington i Virginia for at se Arlington National Cemetery, som er en kirkegård for dem der har været i militæret og har tjent deres land. Det var en kæmpe kirkegård hvor der ligger 400.000 mennesker og der kommer stadig mange flere hele tiden.
Så tog vi tilbage mod byen for at få noget meget sen frokost og derefter ville vi på Eastern Market, som er et stort marked der finder sted hver eneste weekend, hvilket vi desværre ikke nåede men måtte tage dagen efter. Om aftenen blev det hygget med is i parken foran Monumentet og sidst på aftenen blev der guffet nogle fritter på en burgerbar. Søndag var vi som sagt på Eastern Market inden det blev tid til at sige farvel, da de skulle hjem søndag eftermiddag. Det var meget hårdt at sige farvel, da jeg slet ikke ved hvornår jeg kommer til at se dem igen.

2017, Au Pair, blog, Maryland, Washington DC

Jeg har fået af vide at jeg er for dårlig til at opdatere bloggen, så her kommer der lige et indlæg omkring hvad jeg haft lavet siden sidst. I hverdagene laver jeg ikke så meget andet end at arbejde og slappe af med en bog, Netflix eller nogle hæklerier samt en tur til Starbucks af og til med Sonja. Jeg er altid meget træt efter arbejde og jeg lever derfor for weekenderne, som jeg bruger på at opleve så meget nyt som muligt.

For et par uger siden var jeg i "The Zoo of Maryland" Som ligger i Baltimore. Det var super hyggeligt, men der var flere steder hvor dyrene ikke var ude fordi det stadig var lidt koldt. Da de lukkede tog vi ind til "The Inner Harbor" i Baltimore, hvor vi fandt en kæmpe stor Barnes and Noble, en butik primært med bøger. Vi brugte meget lang tid derinde, og da vi var færdige tog vi på Shake Shack og fik burgere og milkshakes til aftensmad.

Ugen efter havde tvillingerne fødselsdag, så om lørdagen holdte de fest for deres klassekammerater. Så dagen blev brugt på at hjælpe med at gøre klar samt hjælpe en smule under festen, hvor de legede en masse lege. Jeg havde hæklet nogle bamser til dem i fødselsdagsgave, som de blev super glade for.

I sidste weekend var jeg så i Zoo igen, men denne gang i "The National Zoo" som ligger i DC. Den her Zoo havde, som det meste andet i DC, gratis entre. Den her Zoo var lidt større end den anden og de havde rigtig mange dyr. Vi havde en super hyggelig og sjov dag.

Ps. Jeg savner Chris

2017, Au Pair, blog, Maryland, Washington DC

I lørdags brugte jeg dagen I Washington DC sammen med to andre Au Pairs, Sonja fra Tyskland og Viktoria fra Ukraine. Vi havde en super hyggelig dag, hvor vi fik leget turister, men helt vildt koldt! Temperaturen kom kun lige op ramme plusgraderne, men vi var godt forberedte og solen skinnede heldigvis, så det var ikke så slemt igen.
Vi fik set The Capitol, Washington Monumentet og Det Hvide Hus, derudover var vi også på Space Museum og Naturhistorisk Museum. Det er en rigtig skøn by, men mange smukke bygninger, som er meget anderledes fra hvad man ellers normalt ser her i USA.

Noget af det der er super fedt ved byen er at museerne i DC har gratis entre og næsten alle attraktioner ligger i gå afstand fra hinanden. Vi fik desværre ikke set alt vi gerne ville, men vi bor heldigvis ret tæt på, så vi kommer helt sikkert snart tilbage.