Ja det var ett tag sedan jag skrev något här. Jag har hunnit lägga klart Marilyn Monroe och Greta Garbo. Varit hos min mamma och haft lite semester. Tränat hunden och träffat min tränare som tyckte han hade utvecklas och det är ju roligt att höra av någon som har tvivlat lite på hunden. Men han börjar fatta lite mer för varje gång och han blir en helt annan hund med hela utrustningen på. Idag ska vi åka och hämta hundmat oxå och ja efter ett halvår utan bil så har jag nu en :)

Ja efter ett antal veckor är jag nu igång igen. Det har varit tyst från mig ett tag nu, jag har varit så trött att jag inte har orkat skriva något. Nu får vi se hur länge jag orkar om det är så att jag blir trött snart igen, det har med min sjukdom att göra.

Nu när jag har varit vaken sen 05.30 med barnbarnet är det nu dags för lite frukost innan jag ska ut och rasta hunden som jag är doggywalker till. Fiber havregrynsgröt med hemmagjord jordgubbssylt, som dessutom är sockerfri är ju helt ok. Ser ut att bli en molnig dag. Kanske en dag för lite bak eller nått. Får se vad jag hittar på idag

Dagen började med frukost och det blev en macka och kaffe. Bilden ni ser är det
gårdagens frukost som bestod av fil och äpple. Jag har varit ner på after work idag och fick den senaste katalogen, men som vanligt är det väl inge  som vill beställs så det är bara att leva och gå vidare. Jag har idag fått reda på att jag äter förlite och kommer att öka på det lite då och då så att jag kommer på rätt spår. Vill vara bli snygg.

Idag har det varit en lugn dag. Jag skulle städa, men insåg ganska snart att tröttheten var lite för extrem. Så jag struntade i att städa under dagen. Lagade middag gjorde jag och fick sällskap vid matbordet för barnbarnet kom idag och stannar tills på måndag. Till middagen serverades panerad torsk med potatis och citronsås. När hon tittade på Bollibompa så passade jag på att damsuga efter att jag hade diskat. Sedan var det ju sovdags och det är ju en helt annan historia

Idag har jag varit ute och gått en del. Rastat hund. Jag har kokat rabarbersaft som blev jätte god. Gjorde lasange till middag till tv blev det honungsmelon.

Igår var jag och ränt på stan för att vänta på att få göra en anmälan till polisen för ofredande och det gick bra. Nu får vi se vad som händer med den, men den blir väl nerlagd  som vanligt.

Hallå då var det söndag och jag har kommit hem (usch) jag trivs inte riktigt hemma. När vi kom hem åkte mina föräldrar ( som för den delen körde hem oss) och köpte jord så jag kunde plantera en lite del av mina växter. Elwira hjälpte mormor. Pga träning gsvärk tror jag att det är så har träningen legat nere idag. Har sååååååååååååå ont i kroppen att jag knappt kan röra mig. Får se hur jag mår i morgon. Har lite viktiga ärenden att göra i morgon. mer info kommer då. Hoppas på en lugn natt

Morgonen började med att jag bestämde mig för att äta frukost ute. Jag fick sällskap av hunden. Sedan var det bara ut och rasta hunden. En tripp på 3.3 km. Dagen fortlöpe som vanligt och just nu sitter jag och tittar på tvn ensam här.  I morgon annars är det hemfärd som gäller och vi slipper åka buss hem

Idag som egentligen är igår just nu så har det varit en varm dag. Jag har kommit igång med att motionera igen ich samanlagt har jag och hunden Enzo gått lite över 8 km idag. Har även varit med mor och handla på ett av köpcentrumet här i Uppsala idag med barnbarnet Elwira.

Ute på promenaden så dök det upp ett. rådjur mitt iallafall och ett intresserade Enzo en del. När vi väntade på hissen så orkade han inte sitta och vänta utan han var tvungen att lägga sig på det kalla golvet.  Semester tillbringade han resten av eftermiddagen ute på uteplatsen vilket Elwira gjorde med. Nu dags att sova för att kunna ta morgondagen med stormsteg.

Natti natt ni som läser

Igår var jag så trött att jag inte orkade så vi tar det idag. Vi åkte till min mor i Uppsala igår och där vart det grillat och några glas rött vin. Sen blev det en tidig kväll. Vaknade sju i morse av att jag hade en liten tjej som ville gå upp. Vi åt frukost och sen övade hon på att cykla lite. Vi ska ge oss i väg och köpa henne en hjälm så vi kan öva på gården i stället. vi åkte och handlade och jag köpte en vattenmelon som jag bara älskar att äta när det är varmt. Elwira tyckte det var gott med. Efter det så var det film dags för henne innan middag och vi åt panerad fisk. Nu ska jag titta lite på tvn innan jag ska sova om jag inte ska ta datorn och titta på film. Det kanske jag ska göra istället för att sitta här ensam