Hoppas allt är bra mä er. Klev av jobbet imorse och jag blev så inihelskotta sugen på att Fiska, ni vet, när det bara suger till och man vill sätta på mask på kroken och känna fisken kämpa.

Tänkte ut vart jag skulle sitta, längre ner i ån är dom inte så jag tänkte dom stog i strömmen sist,så jag började gå uppströms och hittade en lugnare plats och gjorde iordning allt, började på Mask.
rättar till och kastar ut. 3 sec senare sitter en borre på kroken 👍😊 i varje utlägg smäller det. totalt 20 borrar i fin storlek. Provar på en ananas spray på masken  och då kom det en Riktigt FET Borre dock så glömmer jag bort att ta kort dum som jag är.

Börjar lugna ner sig jag provar på en majs mä Vitlök och slänger ut.
Får vänta en liten stund och poff så smäller det på och det sitter en fin mört, hade bröd mä mig så kasta ut lite törr brö, för å se om det va nån idé. Så klart det vart ju succé, mörten stannade kvar.

Blev inte så långt pass idag men jag är riktigt nöjd med dagen :) 😊👍

ha en en underbar Midsommar helg nu :)

Halloj!

Jag har haft en del att göra efter sista inlägget, men den som väntar på något väntar aldrig för länge sägs det.

Jag har gjort lite olika, jag tävlade i Söderhamn och det kommer det mer om i ett senare inlägg tänkte lägga upp lite bilder från systemkameran som hängde med och jag får lixom inte tummen ur å tömma bilderna på hårddisken, som sagt så har jag mycket å göra nu.
I förra veckan fick jag en rad anställning det känns riktigt skönt, med "rad menas en viss procent" :)

Jag och Sandra var ut och lockade bock förra veckan, och vi fick se denna fina råget, komma släntrandes men vi fick dock inte skjuta någon bock, Sandra hade köpt en lockpipa som man igentligen skulle träna på innan man börja locka, men vi fick ju till det, men det var fel ;)

det kommer ett inlägg senare som handlar om fisket och tävlingarna, så håll ut kära ni.

Tills dess hoppas jag att ni tar hand om er!
Må bäst 😊

💓"Det som inte dödar, det härdar" 💓

Hej på er.

Söderhamns helgen var mycket riktigt rolig och årets första mete tävling, vilket kändes på för ringrostig var jag allt.

Dag 1.

Dagen börjar att jag blir upp hämtad av Tomas, eftersom att den andre bilen var full med fiske utrustning, så blev bättre att han plockade upp mig, men det kändes väldigt konstig, för inför varje tävling så brukar vi ha lite pepp med kaffe och smörgås innan vi drar iväg, men det blev iaf fika och pepp men inte på samma vis, fast det slutade ju bra iaf.

Kommer upp till Söderhamn och träffar alla nya som gamla, i år samlades det över 45 stycken, vilket är rekord för Mattias. Riktigt kul att se så många nya ansikten.

Vi börjar lottningen och i våran sektion är vi 9 stycken brudar, så jag drar lott nummer 8, vilket visade sig vara en helt okej plats i mitt tycke, jag använde hoven och tog upp fina fiskar. total vikten blev 5640 gr för min del.

Vinnare blev Astrid på 7880 gram, Stort grattis.

Andra plats Hege Catrin på 6980 gr.

Tredje platsen gick till Lotta, på 6920 gr,

Grymt bra jobbat tjejer.

Nu kommer lite bilder inför dag 1.

Dag 2.

Vi kommer upp och möter ett härligt gäng även denna morgon,

Idag börjar Mattias med att sätta sig ner mitt på marken och vaskar kortleken för det var inte gjort. Ett härligt skratt fick man sig, och det är så det ska vara.

Idag blev det en till dam som var med, vi satte igång lottningen och jag drog kantplatsen, den som var helt omäskad dessutom, jag tänkte okej jag kör på det. och vet ni, jag fick fruktansvärt lite fisk. när det var ca 1 timme kvar kommer dom jäklarna och börjar nappa på. vilket resulterar i att jag blir sist men det gör absolut ingenting. visst var jag sur och så, men det går över, jag insåg försent att det var så att fisken var mer åt höger en rakt fram. Man lär sig saker hela tiden och det kommer jag ta med mig.

Här med vill jag tacka Mattias för en riktig bra Tävling. Jag åter kommer till hösten.

​Ha det gott allesammans, så hörs vi. :)

Äntligen!

I söndags åkte grabbarna till Roger Vestli  och hämtade hem deras grejer dom beställt, och vet ni?

Jo min metestation stod och väntade så den kom hem på samma gång!  😊 har suttit på den och den är suverän! tack ännu en gång Roger :) är hel nöjd!
www.metebutiken.se

Idag har jag inventerat fiske grejerna så jag har allt packat och klart inför helgens mete tävlingar, I år är det rekord för Mattias som kör årets Vårbaggin i Söderhamns ån, 45 Anmälda! Underbart roligt!

Det som jag vill ha lite mer kläm på är att knyta taffs på skedkrok så det blir mitt kvällsgöra,  Äntligen är det igång! som jag längtat 😀
Lumpen fixade mäsken för en stund sen och jag får prova en sort som jag tidigare inte provat på, så blir spännande å se om det blir något! :)
Tänkte prova mig på lite olika saker imorgon så får se vad det ger.

"Den som inte provat kan inget veta"

Ha det så bra så länge, så uppdaterar jag i morgon em/kväll hur första tävlingsdagen varit👍

Villket underbart väder det har varit idag, började dagen med att pyssla lite hemma, gick ut och kände värmen i ansiktet, blev dundersugen på att Fiska, tog med mig metspöt och knallade neråt ån, där träffar jag dom andra. Simone hänger på mig och vi ska gå och sätta oss ovanför ådala, där sitter det redan ett gäng med folk, går ner och hör hur det går för dom. Och självklart buttra och sura svar, om man endå kunde vara trevlig och inte hymla om fisket. Nädu! Går iväg och ska leta på en ny plats, men då kommer grabbarna och säger att dom ska mot Ockelbo, och jag skulle ju träffa Dennis en sväng, så blev å packa in i bilen och fara dit en sväng.

Åker hemåt och svänger in och hämtar feederspöt och väskan, går ner och sätter mig vid ån och kastar ut, lumpen kommer förbi och kollar på och visar vart dom tog upp en riktigt fin borre tidigare idag. Sen får jag höra att dom hovat bra mycket där uppe jag tänkte sitta ibörjan, frågan är om det är för att jag är brud och dom inte tror jag vet något, eller för att skyla undan bästa platserna. Vad vet jag. Men jag har iaf lärt mig att vara trevlig, men vissa är ju surpittar helt enkelt! Så upp med humöret och var trevlig då mår man bättre :)👍

Jag har fiskat i 5 timmar idag, några napp blev det men ingen firre kom upp tyvärr. Men jag ger inte upp, dom är sega nu, men min tid kommer.

Ha det kanon alla :)

Ja ikväll vankas det klubbmöte och förslag av årets tävlingar. känner mig såå peppad inför årets fisketävlingar! jag kommer att ta mig uppåt iår det känner jag på mig. så grabbar, ni kommer att få det kämpigt i år ;) ska visa vad jag går för!! 👍 själv pepp är kanon 👍👍

Innan SM i mormyska åkte jag till HUNTYARD & BERRAS här inne i Gävle.
köpte på mig Tungsten och lite olika krokar för hade tänkt prova göra egna myskor. Men Dock så blev det inga det här året, men nästa år kommer jag prova på att tillverka. jag provade på olika grejer men det ville sig inte riktigt men påt igen bara 😀👍 uppdaterar mer ikväll.

Tryck under krok bilden då kommer ni in direkt på hemsidan och hittar det ni söker. 😊

Var ut och bottenmeta i fredags eftermiddag, men sällan det går åt skogen för mig.

Hade hittat en bra plats innan grabbarna grus kom och bestämde att vi minsann skulle vara i hamnen. Men tjii fick jag. inte ens ett enda napp.

blåste så inihelskotta sen satt dom andra och grilla och tjöta på mig så jag kasta i feedern mä mäsk och lät den ligga. Gick och kolla då och då men inte ett napp. Ska ta in den och jag sitter fast på botten. Ja jag lyckades ta lös den. men fick med mig rejält med lina som andra hade fastnat i oxå. Ja ja om kast och det blir bättre, går och pladdrar mä dom andra, ja sen där jag mäskat upp så finns inte ens en fisk.. Börjar tröttna på det och ger upp. tar och kastar några gånger och vad händer jo, jag fastnar i botten. totalt 3 gånger fastnar jag. då ger jag upp på riktigt.
Går iväg å pratar med dom andra och se på f*n, det vakar ju precis där jag mäskat. vid det laget var jag redan färdig så jag struntade totalt i det.  Men skam den som ger sig! :-D Funderar på att gå ner imorgon och prova på att få någonting iaf :)
Nä nu blir det kväller. Nattinatti på er 😀

Som orden lyder så provfiskade jag lite i måndags, men inte ens ett napp blev det. tråkigt men så sant. försökte och försökte. Men det gick inte. dom ville helt enkelt inte.. men på det imorgon!

Idag var jag, Jennie, Samuel, Tomten och Simone ner å titta vid pumpstation i Norrsundet, skulle visa Samuels projekt med att det är en förskräckligt dålig och fel vinklad trappa för fisken att gå upp i vid lektider. Skulle behövas göra något åt det. sido fårorna är för höga just nu, det är väldigt mycket vatten just nu, men senare när vattennivån stabiliseras så blir det alldeles för lite flöde där. Hoppas det händer grejer snart,👍👍

Nåja nu återgår vi till fisket..

Imorgon har iaf jag tänkt ta mig ner och prova bottenmeta lite med feederspöt.
och vi fårla se om dom är sugna på det. annars får jag njuta av att bara vara oxå. :) skönt att relaxa lite och njuta av det jag tycker om bäst av allt. :-)

Jennie och Samuel hänger även på, ska bli kul! 👍

Ha en bra dag nu ska jag tagga upp för lite jobb inatt 👍😊

Anmälde mig precis till Metetävlingarna som körs i Söderhamn den 23-24 April. Jag är måttligt taggad och glad. Äntligen kör vi igång! 👍👍

Så ska gå igenom fiskeredskapen så jag är fullt utrustad med allt 👍😀

Fick låna lumpens katalog från Roger Vestli, som har vestlisfiske i Borlänge, Förra året köpte jag ett nytt 7 meters spö och det var ett riktigt fint spö på alla sätt och vis, riktigt nöjd är jag för det, jag köpte ett Håvskaft och ett keepnet vilket jag behövde oxå. Ska ni handla fiske grejer så rekommenderar starkt jag Roger. Han har även en hemsida där ni kan kolla in vad som finns.
http:/www.metebutiken.se

Men just nu behöver jag en metestation eftersom jag inte har någon, har tänkt på en Tbox Cl som jag provsuttit och den är helskön, jag får ju så förbannat ont i ryggen av att sitta så himla lågt och krokigt, men jag ska nog beställa en sån tror jag, det som är så bra är att allt är komplett, och den är inte så himla tung heller :)  några förslag?
Jag även ute efter ett 4 meters spö, då har jag allt jag behöver.

Jag längtar och har förhoppningarna att detta år blir perfekt! 👍

Provade dom två olika mäsksorterna jag blandade igår och jag fick fisk i båda hålen, dom var ibörjan seg, men tillslut ville dom inte sluta nappa, dom andra fick lite oxå.

Men idag hade jag ett riktigt flow, och det var bara att ha ner myskarn så var det napp igen, så var det nästan hela tävlingen.

jag mäskade på bra, och sprang mellan mina två hål. 👍
Jag är så himla glad att jag lyckades ta 1a platsen, och på klubbens sista tävling dessutom! Nästa år blir jag farlig ;)👍👍 4500 gram!  Person bästa blev det självklart oxå. :)