Längesen nu, men efter Bali åkte jag till Thailand. Mötte upp Johanna i jomtien, ett ställe jag aldrig mer åker till haha
Så tråkig stad och bara massa fest.
Stannade där i 5 nätter, åkte sedan buss en natt till ön koh phangan där jag mötte upp Sylvia. Vi firade nyår och min födelsedag tillsammans. På min födelsedag åkte vi norr upp på ön och fick träffat på krokodiler, ormar, elefanter, apor och en massa vilda hundar. I slutet var vi på "wipeout". Det är en hinderbana i vattnet.
Jätte lyckad och kul dag!

Dagen efter var jag på full moon partyt, det är party på stranden där ca 20tusen personer var. Det var samma på nyår, men då var det upp mot 40tusen pers. Och det var alldeles för mycket!

På fullmoon träffade jag massa nytt folk, mina kompanjoner var kvar på hotellet. Resterande dagar chillade vi mest vid poolen.

Efter drygt en vecka i Thailand kände jag att jag var trött på det. Tanken var att jag skulle resa norr upp men tog ett plan tillbaka till Bali istället.

Så nu är jag på ön gili trawangan igen, den är så mysig!
Har gett mig in på att dyka också, så har tagit ett dykcert. Så nu kan jag få dyka till 30 meter.
Men mina öron pallade inte mer än 6 dyk då jag fått en förbannad öroninflammation😩 gör så ont!! Men känner att idag börjar det släppa lite granna så kanske hinner dyka lite mer innan Australien.
Det blir väääldigt få inlägg nu då internet faktiskt knappt finns på denna ön.

Men jag hoppas alla fick en fin jul och rolig nyår! Puss och kram på er xxxx

Hello hello hello
11 underbara dagar på Bali har nu lidit mot sitt slut och jag är nu påväg till Thailand.

Dag 1:

Jag landade runt 7 på kvällen och var på mitt hotell hela kvällen. Hotellet låg mitt på bargatan, mitt i smeten! Efter att ha tittat på film så slocknade jag och vaknade upp 7 nästa dag.

Dag 2:

Åt frukost, bananapancake såå gott!😍 efter det gick jag ut på gatan för att hitta en väska, vilket jag gjorde! En väska man kan ha till stranden tex, så skönt! Jag är egentligen en person som inte gillar att bära på handväskor men nu är jag illa tvungen till att ha det haha.
Efter några timmar på "stan" satt jag mig på en restaurang och tog mig en öl. Så ser jag en tjej som såg ut att vara 'backpackers' och hon satte sig på bordet bakom mig och tittade även lite på mig som att jag var en 'backpackers'. Jag vände mig om och hälsade och vi satt och pratade i nästan en timme. Denna tjejen heter marina och är från England.
Det slutade med att vi höll ihop i flera dagar.
På kvällen gick vi ut för att ta en drink, vilket slutade med att vi träffade ett skönt gäng från Australien som drog med oss på nattklubb.

Dag 3:

Vaknade lika tidigt denna dagen och gick ut för att utforska bali lite mer med Marina. Vi gick till stranden och in på alla små gator som fanns lite överallt.
Vi fick massage (30kr för en timme!!! Paradiset) vi unna oss även lite pedikyr och fishspa.
Senare på kvällen tog vi en drink på mitt hotell i solen, och gick sedan ut för att käka på en restaurang. Där träffade vi även ett stort gäng killar från Sverige!
Vi hängde med dom hela kvällen. Först drog vi hem till deras hus, för att för drinka. Dom hade en egen pool-bar-sjukt nice sovrum! Osv. Hade jätte kul! Efter några timmar i huset drog vi ut på nattklubb, det var så kul!! Helt fullt och det är 3-4 våningar på den nattklubben.
Jag kom hem till hotellet runt 5 och vi fortsatte att festa i poolen på mitt hotell. När kl blev 7 var det bara för mig att packa och åka med en båt till gili trawangan!

Dag 4:

Ja som sagt, ingen sömn och sprang till bussen som skulle ta mig och Marina till båten.
Båtturen var ca 3timmar, och jag var så sjösjuk. Men när vi kom fram fick jag lite vatten och allt var bra igen😊 vi hann gå ca 50 meter och helt plötsligt stöter vi på Jimmy som kom farandes på sin cykel! Jag blev så glad när jag såg honom!
Han visade oss lite runt omkring på ön och vi åt thaimat.
Sedan var han tvungen att jobba och jag & marina gick till havet för att snorkla lite.
På kvällen var vi tre på en fin restaurang och åt.

Dag 5:
Efter att fått en skönhetssömn sa jag hejdå till Marina och jag och Jimmy drog vidare på våra äventyr. Vi tog båten från trawangan till ubud. Där vi tog oss in på hotell och utforskade ubud. Vi fick massage och god mat.

Dag 6:

Vi beställde en taxi som skulle ta oss från ubud till lovina. När vi på morgonen skulle gå till mötesplatsen där taxin skulle hämta upp oss (utanför ap parken) så står jag och borstar tänderna och la ifrån mig väskan. Jag vänder mig om och ser en apa stå och ska precis få tag på min väska. Då Jimmy rycker väskan ur apans händer och den apan började attackera, Jimmy gav apan ett antal knytnävar och det blev ett jäklans liv. Jag var skit rädd haha!
Tillslut kommer taxin och vi kunde börja vår resa.
Vi startade med korsa bali uppåt och fick se fina vattenfall, odlingar, där vi fick smaka på olika teasmaker som dom själva gjort. Fick även se kaffebönor och hur dom gör kaffe.
Efter att vi kom fram till lovina tog vi in på hotell och dagen därpå åkte vi vidare till Amed, där fick Jimmy dyka och jag chillade vid en pool. Vi hyrde en moppe och åkte runt på.
Fick se delfiner tidigt på morgonen och även en val!

Dag 7:

Från amed till padang bai liftade vi haha.. Vi kom till padang på kvällen för att sedan ta en båt tillbaka till trawangan dagen därpå. Så det ända vi gjorde i padang var att äta mat och bara chilla.
Betalde 30kr för en natt på det hotellet!!👍

Dag 8:

Upp tidigt för att hinna med färjan, när vi kom fram till trawangan lämnade vi av oss våra väskor i Jimmys lägenhet då någon hade gjort inbrott där! Idioter! Inget blev snott men dörren var förstörd. Jätte tråkigt.
Men stress stress stress och vi slängde verkligen i oss en burgare och skulle sedan ta oss till dykcentret där Jimmy dyker/jobbar. Jag skulle nämligen göra ett introduktionsdyk! Jimmy var med och hjälpte till, det var så kul!
Fick se stora fina fiskar och mega stora sköldpaddor. Egentligen tycker inte jag om att vara undervattnet å se alla djur, så lite skrajsen var man ju, men jag hade Jimmy vid min sida hela tiden så det kändes ändå skönare då haha.
Vi åt lite mat och drog sedan hem och sov.

Dag 9:

Vi tog lokalbåten över till gili air för att fira julafton där.
Vi betala för ett jätte fint hotell eftersom det var sista natten tillsammans. Så i det stora hela cyklade vi runt på ön och tittade lite, åt mat, drack drinkar, spelade kort, och spendera tiden tillsammans på bästa sätt!

Dag 10:

Vi sa hejdå till varandra och tog varsin båt. Han till trawangan och jag till kuta.
Det var rätt tungt att säga hejdå eftersom man inte vet riktigt när vi ses igen. Som schemat ser ut nu så är det om två år.
När jag väl kom fram till kuta satte jag mig på en restaurang och åt mat. Fixade även lite internet så jag kunde ta kontakt med det svenska killarna igen. Hotellen var nämligen fullbokade och jag fick sova min sista natt i deras hus. Jätte snällt! Vi kollade på film och bara chillade.
Sedan slocknade jag som en sten.

Dag 11:

Vaknade upp tidigt åt lite frukost och tog en taxi till flygplatsen.
Checkade in och satte mig på flyget till Thailand!
Ska träffa upp massa vänner från Lysekil, fira nyår och min födelsedag bland annat. Sen reser jag norr upp.
Jag saknar min familj så otroligt mycket. Går inte en dag utan att jag tänker på er, hoppas ni hade finaste julen. Älskar er 💖

Jag lever fortfarande!!

Gick ut igår på morgonen för att köpa schampo, sååå varmt! Svettas hela tiden. Men jag klagar inte👍☀️
Efter att alla män från sina små krypin har ropat på mig och vill få mig att handla saker osv, så slutar det med att jag hamnar på en restaurang och tar en öl! Det var faktiskt riktigt gott trots att det var tidigt.
På restaurangen träffade jag en tjej från England, så vi höll ihop hela dagen och utforska kuta egrann.
Vi ska även åka till Gili Island imorgon bitti och spendera lite tid där!
Igår kväll var vi ute på nattklubb, och träffa på tre killar från Australien. Dom var hur roliga som helst! Så vi gjorde en liten "nattklubbrunda" med dom👍

Nu ska jag ner och se om jag kan få i mig lite frukost. Bananpannkaka här är sååå gott btw😍

Hej mina vänner! Hoppas allt är bra med er. Med mig är det toppen, nyss landat i Indonesien,Bali.
Har ingen aning om vad jag ska göra dom första dagarna så bomba mig med tips om ni har några! Kommer resa runt lite och sen vidare till Thailand.
Åt frukost på flygplatsen med Dylan innan mitt plan skulle lyfta.

Igår eftermiddag var jag i cottesloe på sunday sesh med massa fina vänner.
Längtar redan efter dom! Tur det inte är till Sverige jag ska nu...

Idag förresten!!! Fyller min älskade lilla syster år, hela tolv år! Kan inte fatta var åren tar vägen. Minns när hon var en liten liten skit och hon rullade ur min säng och jag var jätte rädd!
Hoppas du får världens bästa dag puss och kram på finaste dig längtar tills nästa kram.

I torsdag var ju jag och Viktoria på rottnes Island, VILKET STÄLLE asså! Finaste stränderna jag sätt och alla små djur.
Vi hyrde varsin cykel och cyklade runt hela ön i bara bikini. Det tog oss ca 5 timmar. En underbar dag😍

I lördags surfade jag för första gången med Hanna och hennes pojkvän Simon. Det var jätte kul, vi surfade i solnedgången. Det var väääldigt svårt men kul!

Nu ska jag se vad Bali har att erbjuda. xxx

Heeeej igen!
Som vanligt är jag inte en hejare på att uppdatera ofta men ibland så får jag tummen ur att göra det.

Hela förra veckan var jag på Dylans farm. Det var såå underbart! Första dagen startade med att jag träffa hans syster,mamma & pappa. Vi åt middag och sedan slocknade då kl var rätt mycket.
Andra dagen åkte jag och Whitney runt farmen (den är mil lång så man måste ta sig runt med bil) och kollade på alla djuren. Deras husdjur var kattungar, hundar, 90 höns, tuppar, känguru, kycklingar, hästar, kossor, lamm u name it! Har säkert glömt något.

Jag var med dylan och hans pappa när dom arbetade ute på farmen. Man sitter i en traktor och skördar haha. Deras farm består av mjöl som dom säljer.

En annan dag pyntade jag och mamman hela huset med massvis juldekorationer! (Har ingen jul känsla här för fem öre)
Hon hade så himla mycket saker, aldrig sätt liknande😅
Men iallafall, jag gick ut och hängde ut lite jul pynt och medans jag gjorde det sitter ena katten och gnager på en mus!!! Kroppen låg på marken och huvudet var i munnen! Det var stora blod fläckar och jag ville bara kräkas, blääääfy

Efter det tog mamman med mig till deras slakteri, fick se ett lamm slaktas och jag bara stod och glodde i tio minuter, efter att jag upptäcker hur svetten bara rinner ner från pannan och mina kläder blev pisseblöta. Benen började skaka och hela huvet var som en karusell!
Jag kände hur jag skulle falla ihop, men fick till slut ur mig att jag måste gå ut.
Gick ut och kände mig lika dan. Fem minuter senare försvinner det.
Med andra ord höll jag på att svimma där inne, det var sån äcklig lukt!!
När vi kommer hem igen står Dylan och skjuter ner fåglar?!!?
Den dagen var en händelserik dag för lilla mig😉

(bild7)

I
dag har jag och Victoria varit på penguin Island. Vi gick upp tidigt och tåg tåg-buss-färja tills vi tillslut kom fram.
Vi fick se när dom matade pingvinerna och gick runt hela ön. Det var SÅHÄR många äcklig fiskmåsar överallt som bara sket å skrek! Men efter ett tag satte vi oss vid en lugn plats på stranden och åt vår mat.
Solade lite och tog vårar pick&pack och återvände till fastlandet.
Där fortsatte vi att sola och blev även ett dopp i ett klarblått/grönt vatten.
Kom hem för en stund sen och Jenny står och gör mat till familjen.
Imorgon blir det nya äventyr, beger mig till rottnes island
Mer om det en annan dag! Ha det bäst så länge i det kalla

Fyra bilder som är från stranden Mullaloo där jag bor nu och sover min sista natt här.
Den nya au pair tjejen-svensk var precis här och träffade barnen och mig. Det är väldigt tråkigt att lämna dom! Men jag har massvis att se framemot
☺️
På fredag åker jag och kusinerna till ett zoo här i Perth och på lördag åker jag till Dylans farm.

Goddag mina vänner!

Hoppas allt är bra med er, med mig är det toppen.
Denna helgen har varit partyparty och lite mer party haha...
På fredagen var jag och Jenny med hennes kompisar och spelade kort och drack lite bira. Det huset var det mest finaste jag sätt! Tog inga bilder, men WOW säger jag bara.
Spa avdelning, och rummen, ja det var som en labyrint. Man tappade bort sig bara man skulle på toa😅 efter en stund gick vi vidare på en fest där det var proppfullt med folk! Svenskar,norskar och folk från Australien. Jätte trevliga.
Tillslut åkte vi hem till mount lawley.

Igår-lördag var jag på festival med ett helt nytt gäng. Alla här är så otroligt snälla och tar verkligen med en på ALLT! Svenskar ni borde verkligen ta efter det beteendet. Haha
Vi startade kl 13 med skålande,musik,värme, ett gött gäng tjejer.
Jag tar verkligen vara på varje sekund här! Vet att jag sagt det förr, men herregud vad jag mår bra här! Helt kär i detta stället😍
Sedan vandrade vi vidare mot festivalen, var där i kanske fyra timmar sedan var det sängen för min del.

Idag har jag och Jenny bakat bananabread, SÅÅ gott och kollat på Tarzan. Nu ligger jag i min säng och bara tar det lugnt med lite chill musik i lurar.

Imorgon gör jag min sista vecka hos au pair familjen... Snyft
Men ska till farmen på lördag så det blir bra😃

Hade gött!!😘
Och en sak till, sorry att jag är med på alla bilder men det blev så denna gången haha.