Vi anlände till vårt nya Airbnb i fredags, en helt underbar lägenhet ute i Woolwich. Det här stället är så himla fint och att vi ska bo här i en månad känns underbart. På första bilden ser det nästan ut som vi var ute i en mysig park i solsken men verkligheten visar sig på sista bilden, regn men lite sol som spricker igenom, tur man har en härlig matplats ändå. Har också hittat en så så god yoghurt här med smak av Chai, mmmmh. Imorgon ska jag på en jobtrial, so wish me luck! För övrigt har inte så mycket mer hänt, förutom en catch up med Lovisa igår som är här över helgen, himla skoj! xo

Vaknade upp efter en förvånansvärd bra sömn efter första natten på vårt hostel. Sängarna är underbara, enda nackdelen är nog baren två trappor ner men vi överlever nog. När vi väl var uppe åt vi frukost som dom bjöd på, bytte om och hoppade ut i London-regnet.

Utan något riktigt plan traskade vi bara på, regnet smög sig undan men molnen höll sig tajta så något solsken blev det inte. Hamnade i ett riktigt "business-område", med stora byggnader och män i kostym. Köpte en wrap från Pret och vandra vidare.

Det var nästan som att vi gick runt i cirklar och var vi än kollade så kunde man skymta The Shard, byggnaden till höger där toppen har gömt sig bakom molnen. Hittade en supermysigt lunchställe där man sitter i en liten glob av glas medan man äter, måste definitivt besöka när chansen finns.

Kylan smög sig på och vi kände att vi hade fått nog av att bara gå runt, idéen av sitta bredvid varandra i en soffa och kolla sista Harry Potter filmen lät bara för bra. Sagt och gjord, påvägen tillbaka stötte vi på en marknad där Jack köpte en påse med hemmagjord mörkchoklad och till sist gick vi in på ett choklad-café och beställde varsin varm choklad och min fick bli med smak av Salted Caramel, mums.

Igår packade vi våra väskor för att idag flytta in på ett hostel fram till fredag, så det är bara tre nätter. Efter det kommer vi stanna i en nybyggd lägenheten under en månads tid medan Jack gör sin bartender course. Just nu sitter vi bara och väntar på Starbucks eftersom vi inte får checka in fören klockan 2, vad vi ska göra resten av dagen vet vi inte riktigt. Vi bor precis mellan The Shard och London Bridge så kanske kolla in något av det, och försöka leta lite jobb, det är på tiden, xo.

Den här staden är full av färg och kreativitet, något som gjorde mig förälskad i Melbourne var just all graffiti och konst överallt. Det är fint här och vi har haft tur med vädret, alla människor är vänliga och coola men än så länge så är vi bara turister och det är svårt att känna sig hemma. Har alltid älskat den här staden men den här gången är det annorlunda, jag är glad över att vara här men kanske är det så att jag redan har mitt andra hem på andra sidan jorden, ska det här då blir mitt tredje? Hmm, alltid svårt att komma in i en ny vardag, och speciellt nu när vi ska byta från ett hus till ett hostel och sen en lägenheten. Det tar nog bara tid, men jag kommer dit.

Igår var planen att kolla in The photographers gallery, men väl där så fick vi reda på att dom byggde om och inte öppna igen fören om vecka. Så vi tog en runda i Soho, tog endel bilder, kollade in all Halloween och jul(?!) dekorationer dom satt upp över staden. Tog en kaffepaus, blev en iskaffe för mig då det var runt 18 härliga grader ute. När benen började bli trötta köpte vi lunch vid sidan av Oxford St, en supergod Wok där man fick bestämma helt enkelt precis vad man ville ha i, tror det hette Wok To Walk, något sånt! Sen tog vi tunnelbanan till King's Cross, såg den kända Platform 9 3/4, från Harry Potter. Hade dock inte räknat med allt folk där så vi tog bara en snabb bild och sen tog vi tunnelbanan hem, lagade middag och kollade på just Harry Potter, haha! Idag är det packa som gäller, handla lite och sen en del redigering bara, xo

Anna Scott: After all… I'm just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her.

-Can I stay a bit longer?
- Stay forever.

William: It's as if I've taken love heroin, and now I can't ever have it again.

12:51

Vi hoppade på tunnelbanan och tog oss till London Bridge, satte Tower Bridge som destination och kollade runt längs hamnen.

14:11

Väl framme vid Tower Bridge bestämde vi oss för att köpa biljetter och gå upp på den övre delen av bron, senast jag var där så var det redan mörkt ute så det var häftigt att få gå på glasbron som dom har under dagstid.

15:27

Efter att lämnat bron bestämde vi oss för att leta upp närmaste Pret, sitta ner och ta en paus i allt promenerande. Hoppade sedan på tunnelbanan till Westminster som ligger precis bredvid Big Ben,

16:31

Kommer fram till Big Ben och nästan det ända man ser är alla byggställningar runt om tråkigt nog, som tur var sprack molnen upp, solen kom fram och jag fick en snygg turistbild på Jack framför en av telefonkioskerna!

16:47

Vände om ganska fort och började ta oss mot Buckingham Palace, stoppade på vägen utanför Westminster Abbey för att ta några bilder och njuta av solen.

17:25

Det roligaste på hela dagen var nog när vi kom till St James park, en stor park som ligger på vägen mot Buckingham. En park full med närgångna ekorrar, ankor, och folk som promenerar med sina hundar. Spenderade nästan en timme där med att bara leka runt och njuta av tiden.

18:03

Sist blev Buckingham Palace där det pågick något event på insidan så gäster kom i fina bilar och klänningar och gick in till slottet, vad som pågick vet vi inte, men solen började gå ner, benen var trötta så vi gick bort mot Trafalgar Square, hittade en mysig pub och satte oss ner med ett glas bubbel till mig och en öl för Jack. Var hemma någon gång runt runt åtta, gjorde iordning lite mat och sen gick och la oss.

11:20

Godmorgon, om man ens får säga det vid den här tiden? De senaste dagarna har vi varit inne i stan och kollat in alla sevärdheter, bland annat Big Ben, London Tower Bridge och Buckingham Palace. Vi har strosat omkring i alla mysiga parker dom har här och igår hyrde vi varsin cykel i hyde park och tog en tur runt omkring innan vi bestämde oss för att äta pizza och sen ta en tur till Primark. Har en hel del bilder att visa måste bara bli klar med redigeringen, förhoppningsvis kommer endel upp idag! xo

06:26

Medans solen gick upp satt jag ensam med en rad för mig själv, längst bak på flyget och lyssnade på den alldeles underbara podcasten Forni&Hamilton. Jack satt på andra sidan flygplanet och redigerade nästa vlog , när vi landade möttes vi upp utanför planet och för första gången tillsammans på engelsk mark.

10:14

Efter vi lämnat flygplatsen tog vi första buss till Liverpool St Station, letade efter toalett och hitta till en bar tvärs över gatan och bestämde oss för att beställa frukost och varsin öl. Kollade ut på gatan i ett molnigt London.

12:01

Mätta och belåtna hoppade vi på tunnelbanan till Oxford Circus och kom till mitten av stadens puls, strosade runt och kollade genom glasfönster till butikerna, hamnade bland annat på Carnaby Street samt tog oss igenom alla våningar inne på Hamley's.

14:51

Tillbaka på Liverpool St Station för att hämta våra stora väskor som vi hade låst in där för att sedan ta en tunnelbana ut till Colliers Wood där vi faktiskt ska bo nu under de första 9 dagarna. Har bokat ett rum i ett hus via AirBnb och det är otroligt mysigt, lagom bit utanför stan i ett "typiskt" brittiskt hus.

Äntligen!! Dags för att flytta(!!) till London för några månader, flyget går om 30 minuter så hejdå för den här gången Sverige, xo