Livet i Australien, Marbella, Resor, Sverige
December och Januari spenderade jag i Thailand med fina vänner. Gill kom och hälsade på, hade inte träffat honom på 4 månade så det var helt fantastiskt. Reste runt hela thailand i 6 veckor och älskade det.
Vi åkte en sväng över till Kambodja och hade det så mysigt. Gill åkte hem till Australien, usch vad jobbigt det var. Jag och tjejerna försatte resandet i Kambodja. Sedan över till Thailand igen. Vi åkte ner till Malaysia, Singapore och sedan flög vi till Filippinerna.
Filippinerna herregud vilket ställe!! Man ser på bilderna hur otroligt vackert det är, var mållös hela resan. Åker mer än gärna dit igen. I slutet av mars flög jag från Filippinerna till Australien för att flytta in hos Gill.
Massor av äventyr och kärlek i Australien. Tillbaka med min finaste kille. Efter 9 månaders distans så var det en lättnad att äntligen får vara med varandra varje dag. I april åkte jag till Kina, Hongkong för att träffa min familj.
Så underbart att träffa familjen igen. Hade aldrig varit i Kina innan så det var verkligen en upplevelse, det var så roligt. Åkte tillbaka till Australien igen fortfarande på turistvisum. I juni åkte jag och Gill till Sverige och firade min finaste systers student. YEY!
Från Sverige flög vi ner till Marbella.
Bytte visum till Working holiday och får stanna i ett helt år!!! Sedan resan till Spanien och Sverige har vi fixat massor i vårt hus, målat, byggt uterum och altan. Åker ut med båten varje helg och surfar. Vi åkte ner till Australiens snow fields och åkte skidor på min födelsedag. Jag ansökte till säljare för ett företag som heter sunnylife som öppnar en pop up shop i köpcentet nära mig. Gick på gruppintervju en månad senare. JAG FICK JOBBET! Idag var första dagen på jobbet och det har varit så roligt, byggt upp butiken och gått igenom alla roliga produkter. Massor av floaties, alla man kan tänka sig. Svanar, glassar, bananer och massor av andra roliga produkter. Jag tror jag kommer trivas så bra och jag behöver verkligen tjäna lite pengar nu när jag inte har jobbat på 11 månader haha. Jag trivs så bra här. Kramar

Livet i Australien

Helgen i bilder! Vilka härliga dagar, mamma var här och gills föräldrar kom också och hälsade på. I lördags hade vi en stor middag för familj och vänner hemma hos oss med fisk och vitt vin till middag. Solnedgången är ifrån vår altan och det är alltid så otroligt vackert. Igår åkte vi ut med båten, gill surfade och vi fångade lite lax vi senare åt på kvällen. Älskar Australien och mitt liv här, verkligen så lycklig.

Livet i Australien

Älskar Oakvale Farm, som inte är ett zoo utan en jättestor farm. Alla djur springer runt på farmen fritt och oftast är dom där för att dom antingen har blivit skadade eller sjuka i det vilda, sedan blivit omhändertagna av farmen. Här finns bara australienska djur vilket bra! Hur söta är inte koalorna och känguruerna, man smälter!

Livet i Australien

Mamma är här och vi spenderade en helg i Sydney, vilket såklart är ett måste när man är i Australien för första gången! Vi bodde på four seasons Sydney med utsikt över operahuset!! Underbar hotellfrukost (såklart). Utforskade Bondi beach som är lika vackert som vanligt, Ice bergs poolerna som jag älskar! Blev en sväng till Bronte och käkade acai bowls, mums! Tog färjan till Manly, ååh vad jag tyckte om manly. En sjukt talangfull kille spelade gitarr och sjöng så bra mitt på gatan, vi hittade även ett svenskt cafe med kanelbullar yey! Mycket lyckad helg. Hoppas ni har det bäst, kramar

Livet i Australien

Hur duktig är inte min mamma på att ta fina bilder!? Idag har vi käkat brunch, köpt wetsuits till mitt surfande och spenderade solnedgången vid stranden. Så mysigt! Fick hem denna fina klänningen från NA-KD förra veckan och jag är kär. Hoppas ni får en fin dag, kramar

Livet i Australien

Färsk hummer till lunch är inte helt fel.

Båten ankrad vid vår privata strand

Är så lyckligt lottad att få bo på ett så underbart vackert ställe som detta. Känner mig glad hela tiden och uppskattar livet så mycket mer än när jag bodde i Sverige. Att min fina pojkvän tar ut mig och mamma i hans båt och visar henne allting är guldvärt. Att påvägen ut med båten simmar kanske 20 delfiner runt båten, hoppar och visar upp sig. Wow vilken känsla det är! Vi fiskade lite och gill plockade upp en hummer från botten som vi sedan åt på en strand man bara kan nå från havet. Lunch på stranden helt för oss själva, hur mysigt!! Man kan bara älska det australienska livet!

WIA store, Darby Street, Newcastle

Acai är verkligen en favorit och WIA store i Newy är den jag alltid går till. Killen som jobbar där har bott i Sverige i 2 år så han förstod vad jag och mamma sa haha. Men HUR söt är min nya Gucci plånbok? Har haft en fullstor plånbok innan som jag aldrig fått plats med i mina väskor, så när jag fick denna av mamma i 21 års present blev jag så så glad. Kramar

Livet i Australien

Hej på er, Jag verkligen älskar att filma och göra videor med bra känsla. Blev supernöjd med denna och more to come. Veckan jag spelade in denna körde jag upp till Byron Bay och träffa min svenska kompis. Vi åkte sedan tillbaka tillsammans ner och åkte ut med båten. En underbar vecka helt enkelt, hoppas ni tycker om den! Kramar

Livet i Australien

Waow i måndags fyllde jag 21 år och fick de största blommorna av min älskade Gill. Jag är så lycklig som har en så fin kille som honom. Vi gick ut och åt middag och bara spenderade dagen med varandra. I helgen var vi och åkte skidor, vilket var en av de presenterna jag fick av honom. Ska lägga upp lite bilder från det för jag älskade det. Bästa födelsedags presenten! Var den roligaste helgen på länge! Hoppas ni har det bäst, kramar

Livet i Australien

Tycker det är superviktigt att ändå gå på dejter fast man är tillsammans. Jag och gill har bestämt att vi en gång i veckan ska ha en "date night" där vi gör något speciellt tillsammans. Detta var så mysigt, uppe på en klippa bara vi två, käkar och dricker gott. Utsikten är helt underbar. Gud va mysigt det är. Kramar