Denna helg var riktigt rolig! Den inleddes med ett workout party på fredagkvällen direkt efter jobbet! Det var riktigt kul faktiskt. Partyt hölls i Annexet och bestod av två tröningspass av träningsprofilerna Simon Sköld och Mikaela Lauren. Man fick även goodiebags och tid att mingla runt och få massa smakprov på hälsodrycker som energishots och chiamixer samt bars. Det var mycket parövningar i passen så det var ju tur att vi var två stycken och inte tre, för man skulle ju inte ha velat vara själv! I lokalen var det ballonger ocg konfetti överallt hahah. Så man fick ju en riktig partykänsla! Efter de två träningspassen kom även Phoenix från Gladiatorerna upp på scen för att lära oss salsa haha! Jag och Becca kunde inte sluta skratta när vi försökte göra dessa salsa steg haha. Partyt avslutades med bubbel innan vi var tvugna att skynda oss hem för att duscha och byta om till partykläder för att möta upp kollegorna för en utgång. Det blev en sleepover hos mig och när vaknade upp på lördagsmorgonen hade mamma fixat brunch till oss, så snäll!!

På lördagen mötte jag och Becca upp våra LA babes Emma, Tracy och hennes kusin Zilipa som vi också träffade i LA. Sååå kul med en reunion. Har ju inte sett tjejerna på ett halvår liksom! Vi åt middag på STHLM Tapas som jag och Becca pratat länge om att testa (som allt annat lol). Sedan hade vi tänkt att gå ut men vi hade så mycket att prata om så vi gick till Friday's och drack drinkar istället. Efteråt blev det en sleepover hos Becca och söndagen spenderades hemma hos henne med en riktig slödag.

Efter att jag kom hem från Florida hade jag och Becca en miniweekend tillsammans då vi bodde själva och firade med brunch och utgång på Café Opera.

Jag och Becca var dessutom på personalmöte vilket följdes av middag på O´Learys och barhäng med kollegorna. Becca och jag brukar ju aldrig gå till barer utan är mer "klubbtjejer" men detta var oväntat kul! Kvällen avslutades med sleepover hos mig och följdes av en stor brunch dagen efter.

Något mer som hände i januari var sushi- och vinkväll med Becca och två kollegor (Andrea och Alma). Vi köpte med oss sushi från Sushi Yama och jag valde chicken teriyaki rolls, såååå goda! Det blev en sleepover hos Andrea efter att ha suttit uppe och pratat skit halva natten.

Jag och Becca älskar ju hamburgare så förra veckan testade vi burgarna och friesen på Prime Burger som vi tänkt göra länge! Dock tycker jag att maten på Phil's burger var snäppet bättre!

Då var man hemma igen och imorrn väntar jobbet fyy! Men men... det är bara att börja samla pengar till nästa resa då! Som tur blir jag inte ofta jetlaged så det slipper jag i alla fall tänka på haha! Det ska i alla fall bli skönt att få sova imin egen säng nu hehe.

Idag tog jag och mamma en morgonpromenad längs stranden och tog de obligatoriska bilderna med lifeguard- husen hahah! Efter långpromenaden blev det brunch på DIRT med acai bowl, pitaya bowl, avocado toast och pitaya lemonade, sååå gott! Nästa gång jag kommer tillbaka till Miami blir det ett givet återbesök på DIRT! På kvällen blev det en promenad på Ocean Drive för hela familjen! Imorrn åker jag och mamma hem. Vill inteeee!!

Brunch @ DIRT

Idag gick vi upp supertidigt för att ta bilen till Everglades där vi skulle kolla på alligatorer! Jag trodde inte att de skulle gå fria utan kanske vara inom en inhängnad hehe. Men nej! Man fick se upp var man satte fötterna för plötsligt kunde det ligga en alligator över vägen hahah! Men som tur var verkade de ganska så harmless. Dock åkte vi en liten guidad tur och då berättade guiden att det var en alligator som svalt en 8 årig pojke här för 20 år sedan??? Historian slutade lyckligt tho för mamman till pojken hade slagit klytnäven in i alligatorns mun vilket fick alligatorn att spy upp pojken!

Här vände jag för jag vågade inte inte gå över dem! Tänk om de liksom skulle bitit tag i mitt ben?!!

Imorse åt vi frukost på ett jättemysigt diner! Jag drack en brownie shake och åt en våffla med jordgubbar på, yum!! Efter frukosten gick vi ner till stranden och sen blev det lunch i the flamingo park med sushi från Whole Foods! Efter maten blev det ganska dåligt väder så då passade vi på att hoppa in i bilen för att åka till Wynwood för att kolla på Art District. Där passade jag på att smaka en acai bowl från Jugofresh. Supergod! Det var dessutom rawfood bitar i den! Till middag blev det hamburgare från Burger FI!

Idag har jag och mamma haft en riktig shoppingdag i Sawgrass Mills, vilket är en superstor outlet! Innan vi åkte till Sawgrass åt vi frukost på ett superfräsht ställe som heter Juice & Java som såklart jag hade valt ut. Outleten va såå stort och man behöve verkligen många timmar där heheh. De rutinerade människorna hade med sig resväskor de stoppade alla påsarna i så de slapp bära dem hahah. Först trodde jag bara de skulle till flygplatsen efter men så var inte fallet hahah!! Till lunch hade vi tänkt att äta på Cheesecake Factory men vi var så stressade över att hinna klart med shoppingen så det blev ingen lunch för vår del... Om vi hoppar över CF måste man ha vääääldigt bråttom och det hade vi kan jag säga haha.

Då var vi äntligen i Miami!! Imorse när vi gick upp sken solen så då passade vi på att gå ner till stranden, så mysigt! Efter en kort promenad på stranden gick vi och åt frukost på ett mysigt frukostställe där jag åt French toast, yum! Efter att vi ätit blev det lite shopping innan vi tog oss ner till stranden igen. Dock varade inte vistelsen på stranden så länge för min del haha. Det blåste väldigt mycket så jag hade sand överallt! Dessutom blev jag getingstucken, fyyy! Så jag gick till poolen istället där det var vindstilla och inga getingar! Kvällen bestod av en promenad på Ocean Drive, shopping och sedan middag på Shake Shack! Jag kommer sakna deras burgare och shakes!!

Då har vi precis lämnat detta ställe också! Det blev bara två nätter i Key West men det räckte nästan. Jag kanske skulle velat ha en till dag till där, men men. Vi bodde på ett jättemysigt hotell med en pool som bytte färg! Ibland var den blå, sedan övergick den till lila och sedan vidare till röd osv. Vi gjorde inte så jättemycket i Key West egentligen. Vi gick mest bara runt och tittade på hus och gator haha. När jag och mamma gick längs Duval (deras kändaste gata) såg vi plötsligt Jamba Juice! Jag blev så lycklig hahah, deras smoothies är så goda! Så vi var såklart tvungna att gå in och köpa oss två drickor. Såklart var vi tvungna att smaka Key Lime pajen också eftersom vi befann oss i Key West! Stone crab sa mamma också att vi var tvugna att äta eftersom det var från Florida så det var också något vi checkade av under vår vistelse i Key West. Även vädret här var väldigt pendlande men vi hann i alla fall bada i både hav och pool och sedan stod vi dessutom på USAs sydligaste punkt! På väg från Key West körde vi förbi ett Ihop, drööööm! Så där stannade vi till för en tidig middag.

Denna lilla rackare ramlade ner från palmen i min bok när jag satt och läste vid poolen! Jag skrek så högt att jag fick pappa att spilla ut sitt ice tea över hela honom... Oops!

Night swim!

Imorse begav vi oss tidigt från Siesta Key med ett stopp i Sanibel Island för att plocka snäckor, sola och bada lite. På stranden åt vi även frukost, mys! Efter några timmar på stranden fortsatte äventyret mot Key West. Dock stannade vi först för lunchpaus hos vår alligatorvän haha.