På mammas födelsedag hade vi egentligen tänkt att snorkla på ett fint ställe där det är känt att det ska finnas väldigt fina fiskar. Men när vi väl var där och precis skulle gå ner till vattnet gick strömmen och utan el var det inte säkert att vara nere vid vattnet då de inte kunde ha någon kommunikation med de som jobbade nere på stranden. Så alla var tvungna att gå därifrån och få entréavgiften tillbaka. Men som tur (?) var fanns det en hike bredvid stranden som velat gå ändå någon gång. Kanske inte så mamma ville spendera sin födelsedag dock, men men... Hiken bestod i alla fall av 1048 trappsteg och var jäääääävligt jobbigt i alla muskler vi hade. Ännu en gång hikeade vi när solen stod som högst på himlen... Men detta kunde vi ju inte förespå. Det hade i alla fall inte hänt under de 60 åren som en av kvinnorna jobbat, så det verkar ju inte hända speciellt ofta haha. Anyway så hade vi hoppats på att det skulle blåsa lite när vi kom högre upp på berget, men icke! Det var växter kring en hela tiden som motverkade blåsten, så det vart vindstilla hela vägen upp. Det var en sån oerhört skön känsla när vi väl var på toppen och fick vinden på oss!! Alla verkade så snälla mot varandra, när alla kämpade för sitt liv upp fanns det alltid folk som peppade en på vägen! En sådan sammanhållning önskar jag att vi hade i Sverige också!

När jag och mamma kom ner för berget sa vi till varandra "aldrig igen!!" och precis då kom en gammal man och berättade att han hade gjort den här hikean varje dag i 10 år nu. Herregud!! Om man ändå hade ork till det heheh.

På kvällen hade vi picknick på stranden med sushi men vi vågade inte ta upp champagnen då det gick folk förbi hela tiden haha, så den fick vänta tills vi var tillbaka på hotellet! Mysig dag skulle jag ändå säga och jag tror mamma blev nöjd med sin dag även fast den inte gick som det var tänkt.

När vi bodde i Waikiki gjorde vi en hake till Diamond Head som är en gamla vulkan. Den dagen var vääääldigt varm och vi ville komma iväg tidigt innan solen stod som högst så vi tänkte äta frukost på vägen. Problemet var att vi inte hittade något frukostställe och plötsligt var vi framme vid hiken. Så vi var tyvärr tvungna att hikea utan mat i magen vilket var ganska så jobbigt då det var så pass varmt och promenaden dit tog längre tid än vad vi trodde så plötsligt var klockan 12 och solen stod som högst när vi var på väg uppför berget... Även fast det var väldigt jobbigt var det värt det för utsikten var såå vacker!

Hawaii är verkligen drömmarnas ö! På kvällarna har de en hula hula show nere vid stranden där alla familjer samlas och umgås. Älskar att bara gå runt att promenera i Waikiki. Både på dagarna och kvällarna.

Bilden ovan till vänster är en hawaiiansk glass som kallas shave ice. Det är likt en snow cone, men då är isen krossad medan i denna glass är isen "skalad" och blir därmed finare och mjukare. Den var faktiskt godare än förväntat då jag inte tyckte att snow conen jag åt i New York var speciellt god.

En del burgare blev det även på Hawaii, vi är ju trots allt fortfarande i USA hehe.

En av kvällarna var jag och mamma uppe på takbaren Sky och tog drinkar. Supermysigt med en jättefin view över hela Waikiki!

Slutdestinationen blev Hawaii!! Jag hade inte tid att blogga under denna resa heller så alla inlägg får komma samtidigt här med hehe. Anyway var Hawaii-resan drömmig af! Jag har alltid velat åka till Hawaii, ända sen jag var liten och såg Lilo & Stitch för första gången haha. Jag och mamma åkte till Hawaii för att fira hennes födelsedag och oj vad mysigt vi hade! Från att vi landade i Honolulu var allting så overkligt. På flygplatsen hade alla anställde hawaiiskjortor och folk stod med blomhalsband som de skulle hänga runt halsen på de som de väntade på. När vi kom in till Waikiki där vi skulle bo hade de tänt facklor i hela stan, och så var det varje kväll. Så obeskrivligt mysigt!

Bästa frukosten fanns på Heavenly som låg precis bredvid hotellet! Godaste jag ätit!! Jag älskar att de dekorerar all mat med blommor. Det ser så mycket finare ut då!

Cirka tre veckor sedan jag lämnade LAX var jag tillbaka! Dock med mamma denna gång och bara för en dag ... Var kan äventyret fortsätta tro? Kika in lite senare så får ni veta!

Under dygnet i LA hann jag och mamma hänga på stranden en del och ta en sväng till Cheesecake Factory för lunch, så jag passade på att äta min favoritpasta, så god alltså!

Maj (eller sista april) inleddes med att jag och Becca drog till en valborgsbrasa i stan vilket var rätt så mysigt men vi hade hoppats på att den skulle lite större!

Nu i maj kom även vår gamla roomie Emma upp till Stockholm, så vi tog oss tid att ta en catch up med Becca. Supermysigt! Speciellt eftersom vi inte träffat Emma sen vi skiljdes åt i LA förra sommaren.

Lite pyssel har också hunnits med i min "Wreck this journal". Wreck this journal är en bok som på varje sida har ett uppdrag som innebär att man på något sätt ska förstöra boken. Sen är det själv att tolka det hur man vill. Till exempel på en av bilderna nedanför var syftet egentligen att man skulle öppna boken så mycket så det blir ett fult märke i bokryggen, Men istället valde jag att "tolka" det som en ryggrad som brast haha!

Jag älskar att pyssla när jag väl tar mig tiden, dock händer det inte så ofta då man alltid har saker att göra. Innan har det alltid varit skolarbete och nu är det jobbet. Det som är så skönt nu när man jobbar är att när man väl är ledig är man helt ledig och slipper läxor och att behöva plugga inför prov.

Ett besök på Phil's burger med Becca har jag också hunnit med, mums!!

Det är svårt att inte sakna LA. Jag menar hur kan man inte? Bästa vädret, bästa maten, bästa uteställena och bästa vännerna! Can't wait to get back!

Vi hade länge velat gå och äta på Catch och nu fick vi chansen! Yum! Dock finns det en efterrätt som är en chokladkaka som det står "Hit me" på som man ska slå på med skeden för att det ska komma ut massa sås osv haha. Anyway var den slut! Och det var egentligen pga den som jag ville gå till Catch... Så vi får ta att gå dit igen.

Det var sååååå mysigt att få vara tillbaka på Lincoln! På något sätt känns det som om vi aldrig lämnade för vi kände oss verkligen hemma där. Att ligga vid poolen när vädret var bra, att ligga i en cabana, kolla på film och käka pizza när vädret var dåligt. En sak är säker, man blir aldrig uttråkad i LA!

Det blev även en del utgångar med min pingla och våra vänner! Och vi passade självfallet på att ta konstiga bilder i photo booth på Hyde.

Under resan blev det även en sväng till Palm Spring för att gå på Coachella-fester!! Dock hade vi hoppats på lite roligare fester, men det var fortfarande roligt och kul att se the desert! Det var dessutom väldigt varmt så blev många dopp i poolerna!