Här om veckan hade jag en hel ledig helg där jag låg i sängen för att försöka friskna till efter semestern. Kollade igenom videoklipp från min tid här borta i USA och fixade ihop några olika videos. Här har vi ett från när vi var vid Niagarafallen, enjoy!

Klippte ihop en liten film från vår härliga semester. Vet att den är lite lång men jag gillar den ändå! Check it out.

Här kommer en liten bomb med bilder från vår sista dag. Det bjöds på härligt solsken vilket det var superskönt att avsluta semestern med lite sol. Vi startade med frukost och munkar för att sedan ta oss ner till vattnet och Santa monica pier. Vi åt glass och satt på bryggan tills kylan tog över. Måste erkänna att vi höll ut till det sista, men när hela min kropp var full av gåshud kände vi att det var dags att ta oss hem igen.

Morgonen efter packade vi ihop våra saker, tog oss till busstationen och efter lite krångel hamnade vi äntligen på en buss mot San Francisco. Tio timmars bussåkande och väl hemma möttes vi av spöregn. Skyfall. Fyfaaaaaan säger jag bara. Det var slutet på den semestern minst sagt. Så glad att jag åkte i alla fall, tack för allt Judith. It was a blast!

Sista stoppet på vår lilla semester var Venice beach. Har ju varit i Los angeles två gånger innan detta och gillar definitivt Venice beach bäst. Vi bodde i en liten gullig husvagn på baksidan av ett ungt pars hus, är så glad att vi valde att bo där. Fick övertala Judith innan vi bokade men tror hon var nöjd också.

Vi bodde i närheten av Abbot kinney boulevard som är en gata med en massa härliga brunchställen, bra shopping och coola människor. Startade varje morgon där och det ångrar jag inte en sekund. Hängde nere vid vattnet, strosade runt i Santa monica, åt världens godaste munkar. Emelie var i LA också så vi mötte upp henne en kväll också vilket var så himla kul!!

På nyårsafton samlade vi våra sista krafter och tog oss ut till någon irländskt ställe. Vi båda var helt slut och mådde sådär vilket gjorde att det var lite kämpigt att hålla sig vaken till tolvslaget. Skojar inte när jag säger att vi var på väg hem fem minuter efter tolvslaget. I efterhand är jag ändå glad att vi tog oss ut, istället för att lägga oss vid åtta som vi kanske hellre hade gjort då i stunden.

Vårt nästa stopp efter Laguna beach var San Diego. Alla jag hade pratat med om staden sa att La jolla var ett måste så vi valde att bo vid den stranden. Första kvällen tog vi oss i kragen och fixade till oss lite, tog oss ner till downtown och hade en riktigt rolig kväll. Morgonen efter bestämde vi oss för att ha ännu en dag på stranden. Vi köpte med oss kaffe & smoothies och hängde vid vattnet i timmar. Åt världens godaste tacos (två dagar i rad, kunde inte hålla oss ifrån det). Judith hamnade i sängen med feberfrossa så det fick bli en lugn kväll med kvällsmat framför en film. Tycker synd om kvinnan vi bodde hos, då vi låg och hostade oss igenom nätterna. Tycker dock också lite synd om oss själva haha.

Den andra heldagen i San diego ville vi spendera i downtown så vi tog bussen in dit. Startade med lite mat på ett café, strosade runt i butiker, stannade här och där, tog oss ner till hamnen. Pappa hade ju pratat om hangarfartygen som fanns här nere i San diego och som jag var tvungen att se. Fartyg såg jag då definitivt, men pappa fick förklara över facetime att dom inte var stora nog för att vara hangarfartyg... Nähä.

Vi la oss ner i gräset nån timme och njöt av utsikten innan vi tog oss tillbaka till områdena vi hade varit i tidigare. Åt lite middag och såg sedan "Why him?" på bio då vi behövde döda lite tid innan vi skulle möta upp några kompisar från San Francisco. Med dom hamnade vi på en hookahbar och satt där till stängning, då bär det tillbaka till La jolla igen efter en lång dag ute.

25 december vaknade vi upp och hade äntligen fått sova lite. Vi båda var sjuka hela resan så det var ingen djupsömn precis, men man ska väl inte klaga mer än nödvändigt. Första uppdraget den dagen var att hitta någonstans att äta frukost. På en gata där i princip allt var stängt på grund av att det var juldagen, blev vi överlyckliga när vi hittade ett ställe som var öppet. Vi var inte de enda som var glada över att de hade öppet, då det slutade med att alla besökare applåderade och tackade för att de hade öppet. Kul att omringas av sådant glatt folk!

När de stängde vid ett gick vi ner mot stranden för att njuta av vattnet ett tag. Ett tag blev snarare hela dagen. Det blev lite strosande i butiker men vi spenderade mestadels av dagen sittandes vid vattnet. Solnedgången var magisk också. Det är definitivt någonting av det bästa med den här semestern, att ständigt ha bott vid vattnet och fått se så många fina solnedgångar.

När solen var nere, och kylan kom, tog vi oss till en restaurang i närheten där vi valde att äta middagen. Därefter var det bara att ta sig tillbaka till lägenheten och där kollade vi på någon julfilm i sängen, det var ju trots allt jul. Skönt att starta semestern med några lugna dagar.

Semesterdags! Dagen hade kommit. Efter nästan fem månaders jobb var det äntligen dags för lite välförtjänt semester. Det diskuterades fram och tillbaka vart det skulle bära av men tillslut blev det en liten resa nere i södra Kalifornien tillsammans med världens bästa Judith. Kvällen den 23 december hoppade vi på en buss i San Francisco och vid sex på morgonen var vi framme i Los Angeles. Blev nog inte mer än 2 timmars sömn men jag hade inte förväntat mig någonting annat.

Vi googlade oss fram till Urth café som var öppet vid den här tiden och satte oss där i fyra (!) timmar. Myste med god frukost och kom fram till att detta trots allt var en perfekt julaftonsmorgon. Beställde en uber och tog oss ner till Laguna beach där vi skulle spendera våra första dagar. Bjöds väl inte precis på tropisk värme men vi trivdes ändå. Sprang runt där på stranden i våra tomteluvor, önskade folk god jul och sjöng på jullåtar hela dagen lång. Lunchen åt vi på ett diner vilket inte precis i nivå med pappas julbord med det dög definitivt.

Vi tog oss till lägenheten där vi skulle bo, lyckades somna i en timme eller två och sedan var det dags att byta om. Det fanns en grekisk restaurang bara några minuter från där vi bodde så där valde vi att äta middag. Maten var sååååå himla god så jag var definitivt nöjd. Blev ett tidigt avslut på en mycket mysig julafton nere i Laguna beach.

The nutcracker spelades här i San francisco under december månad och det kändes nästan som ett måste att kolla in det. Man har ju hört talas om den pjäsen under sina år men aldrig ens varit nära att faktiskt gå. Nu fanns det ingenting som stoppade mig dock. Eller egentligen blev det ju lite motgång eftersom Judith först råkade köpa fel biljetter och vi hade tydligen biljetter till en annan föreställning nån timme därifrån. Allt löste sig dock.

I efterhand är jag så glad att vi valde att gå. Det var så fint inne på operan och baletten var fantastisk. Mycket nöjd!

Happy birthday to my favorite person on the other side of the world. I know that we got to celebrate you good over in NYC last year so this year will obviously not be the same. I do wish that you have a great celebration over in Barcelona and I'll just sit here and wish I could be there with you. I was looking through my pictures and it was mission impossible to choose one picture (especially when you're such a model and look good in all of them) (yes it's true even if you're in denial). I may or may not have shed a little tear while looking through all of this.

I am not kidding when I say that I miss you every day. It's crazy to think how much just one person can actually change you, in the best way possible. Or at least how you could take out the best in me at all times, without even knowing it. Why would I ever need a boyfriend when I have Ms. Maria Seidl? I know I'll be fine with that so you better be too.

I am so so so so excited for the day where we'll be back in the same place, it's been way too long. Still hoping that all of our plans will actually happen, because if it does - I'll for sure have the best life this time next year. I miss you so much little pumpkin, and I love you even more. Now get your butt back over here to America so we can go nuts in Vegas. HAPPY BIRTHDAY AGAIN! See you soon love!

För några veckor sen frågade Ania om jag ville med henne till city efter jobbet. Hon hade några ärenden att ta itu med så det gjorde vi men därefter blev det lite kvällsturistande. Vi körde runt i San Francisco ett bra tag och hon visade mig små guldkorn som jag måste kolla in på riktigt någon helg framöver. Massor av gator jag aldrig har sett förut. Helt ärligt talat så har jag inte sett speciellt mycket alls här borta så det kommer nog bli några turistdagar framöver.

På vägen hem stannade vi till uppe vid Marin headlands för att ännu en gång kolla ut över den fina bron som vi alla älskar. Sjukt kallt var det där uppe så det fick bli en snabbvisit den där kvällen.