Mitt första stopp var Sydney. Stannade där i en vecka för att försöka fixa viktiga grejer som bankkort och australienskt simkort. Mitt första dag tog jag och lyxade till det med lite thaimat! En av dagarna åkte jag med en hop on, hop off bus för att upptäcka Sydney city och Bondi Beach! Varje söndag åker man för bara 2,50 dollar överallt med tåg och buss för hela dagen! Så åkte ut till Blue mountains och Wentworth falls den dagen, eftersom det ligger 2 timmar bort med tåg! Super smidigt! Var även på Paddington market som bara är öppet på lördagar, var massa stånd med kläder och även stånd med super god mat! Tog även en dag för att vandra ner och se harbour bridge och Sydney opera house.

Nästa stopp var port maquarie för 2 nätter.
Första dagen åkte jag ut till en golf range där det lever vilda kängurus. Blev lite minigolf på det, underbart ställe! Andra dagen gjorde jag en lång vandring. Var på ett koala sjukhus där de är en fri tur varje dag kl 3. Då får du se när dem matar koalorna. Vandringen började med watonga rocks där folk målar stenarna med olika motiv. Flynns Beach och Roto house där Flynns familj levde innan och stranden är döpt efter dem. Lighthouse, Harrys lockout var också en av ställena jag såg på vägen.

Stoppet efter det var i coffs harbour.
Spenderade 2 nätter där. Var inte alls mycket och se om man inte har bil. Var på en botanisk trädgård och det var ungefär det enda.

Nästa stopp var i Byron Bay för 5 nätter.
Vägen mellan coffs och Byron var fortfarande lite översvämning på efter cyklonen som var i Australien.

I Byron gjorde jag kayaking. Surfade 1 dag och var även i Nimbin för 1 dag! Sedan gjorde jag även en lighthouse vandring, var riktigt fint, förutom att vädret inte var det bästa!

Den 22 mars flög jag från Auckland till Sydney! Spenderade mina sista 3 nätter i Auckland efter Wellington! Jag var och kollade på Mt Victoria, är en utsikt där över hela Auckland, super fint! Sedan körde vi även till Takapuna Beach, mysig strand! Jag har startat min östkust resa upp nu och kommer förmodligen därför ligga efter med bloggandet hela tiden, eftersom jag inte har tid, så tänkte göra ett blog inlägg med hela vägen från Sydney till Rainbow Beach där jag befinner mig nu.

Ligger lite efter med allt mitt bloggande för att jag är så himla seg på att ta tid och skriva! Men bättre sent än aldrig antar jag?😉 Så i National park så gjorde vi den bästa och värsta vandringen jag gjort i mitt liv i 6 timmar och 20 minuter! Men så fint det var!! Efter det blev det en väldigt lugn kväll med allihopa! Dagen efter begav vi oss till Wellington där vi firade St Patricks Day! Blev en riktigt lyckad kväll! Stannade 2 nätter i Wellington, dagen efter st patricks day blev det museum, cable car och en fin rose garden! Innan vi begav oss tillbaka till vårt hostel! Blev en lugn kväll där, eftersom vi skulle ta bussen tillbaka till auckland 06.40 på morgonen! Bilderna är lite i oordning, hoppas ni överlever!!

• 131 Readers

Vi gjorde en helt underbar vandring i Taupo där man kunde stanna på en spaavdelning mitt ute i naturen där de var super varmt vatten och gick du ut i sjön så blev det kallt! Var lite samma stuk som hot water Beach! Vi åkte sedan vidare mot whakahoro där vi spenderade 2 dagar ute i naturen! Första dagen hade vi en stor fest allihopa med massa olika lekar! Och dagen efter gjorde jag min efterlängtade Horse trekking! Vi hade två helt underbart goda middagar där! Första dagen var det: hemlagat bröd, stora köttbullar, ris, sallad & chokladkaka m. glass till efterrätt! Andra dagen var det: potatis i ostsås, chiliköttfärsås, hemlagat bröd, pasta, sallad & efterrätt bestod av någon äppelgrej med glass!

• 144 Readers

Hejsan! Nu kommer lite sena inlägg om vad jag gjorde de andra dagarna i nya Zeeland! Glömde berätta att vi blev inbjudna till en Māori bostad i Rotorua där han bjöd oss på te och vi fick gömma oss en stund från regnet! Var super trevligt! Morgonen innan jag skulle åka, så blev det en runda på Red Woods treewalk, var väl lite överpris! Men var en mysig morgon! Jag hoppade på en ny buss, med nya folk och vi begav oss till lake aniwhenua! Fick göra en haka lesson och lära mig deras dans! Där var det väldigt kulturellt med Māori & vi åt en stor middag med huvudrätt och efterrätt! Så himla god mat! Kvällen avslutades med gitarr, sång & en kväll runt en brasa.

• 135 Readers

När jag anlände här så stannade jag 1 natt på hostelet med de andra på bussen. Ville stanna 2 nätter till så bokade ett nytt hostel som kallas rock solid backpackers. Gick runt i stan och unnade mig en underbar hamburgare på eat street. Resten av dagen bestod mestadels av att tvätta mina kläder. Träffade ett par tjejer från Nederländerna och Tyskland, så vi gick ut på kvällen och tog ett par drinkar och träffade yttligare fler från hostelet. Kvällen blev riktigt lyckad och idag gick vi upp tidigt för att se en Māori village. När vi stod ute och frös i regnet efter allting var slut så bjöd en man som är Māori in oss och bjöd oss på te & gav oss handdukar. Vi satt och pratade en bra stund och sedan fick vi skjuts in till stan och han bjöd oss på McDonalds. Så himla underbar person!

De lägger maten här i luckan och låter de ligga där i 2 timmar och sedan är maten redo att servera.

Här kan man koka massa annat som grönsaker såsom majs osv.

Alla går ut här för att duscha/bada. Vattnet är så bra på så vis att du inte behöver schampoo eller något sånt alls.

Enligt Māori människor så ska killar vara lite sådär aggressiva och de är liksom deras grej med att räcka ut tungan. Tjejer med störst ögon är dem vackraste.

Efter allting så fick vi go lunch och efterrätt serverat 😍 Lunchen bestod av: majs, kumara, vanlig potatis, kyckling, något slags kött, sallad och något mer.
Efterrätt: smakade nästan som någon pepparkakskladdkaka, med grädde och någon slags vaniljsås till. Även lite frukt vid sidan av!

Lite bilder från deras framträdande:

• 171 Readers

Efter 3 dagar av surfing, vilket kan vara en av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv, så lämnade vi Raglan & begav oss mot ny destination! Vi lämnade 07.30 på morgonen och var framme runt 10.30 i Waitomo för att vandra i grottorna. Var super roligt men kallt som tusan. Den bästa delen där var när vi hade gummiringar som vi satt på och åkte baklänges genom grottan, såg glowwormes i taket och sjöng gamla låtar tillsammans.

• 169 Readers

Dagen startade med kayaking runt om i hahei i soluppgången och kaffe på stranden. Efter så blev det att ta oss upp på ett nytt hiking ställe. Jag och vicky lämnade sedan resten när de skulle gå till Cathedral Cove eftersom vi gjorde det dagen innan! Vi gick då och köpte glass osv istället innan vi gick tillbaka till vårt hostel. Kvällen bestod av hot water Beach. Var riktigt coolt att få gräva sitt eget hål i sanden och sitta där i underbart varmt vatten😍

• 189 Readers

Vi kom med bussen till vårt hostel runt 12 och då blev de lite nudlar innan vi drog ut på äventyr. Det blev hiking på cathedral cove där vi även badade. Efter det gick vi även inom stingray bay och det var riktigt coolt! Våran kväll bestod av bbq och vin med hela gruppen, innan det var dags och lägga sig för en tidig morgon med kayaking.

• 191 Readers

Jag och klara träffades igår och var och käkade i stan och bara tog det lugnt! Idag blev det en biltur till Piha för att se "kitekite falls" och även black sand Beach! Blev en riktigt lyckad dag & påvägen tillbaka tog vi en kaffe på ett café med en fantastisk utsikt! Imorgon beger jag mig mot nästa destination, runt med stray bussen på norra ön! Uppdaterar så fort jag får wi-fi 😃