Ikväll åker vi hem från Florida. Att semestrar alltid går så himla fort, ångesten börjar krypa sig på kan man ju säga.. Vill inte hem till snö och kyla.
Synd att man inte kan leva i drömmar hela tiden.
Men nu kallar verkligheten, SEE YOU NEXT TIME USA!

• FLORIDA

Vi åkte direkt till Fort Myers efter vi varit på Universal. Runt 4 timmar tog det, alla var riktigt trötta så när vi kom fram till hotellet la vi oss direkt. Vaknade upp till strålande sol och 26 grader redan vid 10 på förmiddagen så vi gick direkt till stranden som ligger precis nedanför hotellet. Åkte jetski på eftermiddagen också, så himla kul! Dock är jag så rädd för vatten så jag satt bakom Erika som styrde, guld!!
Magisk solnedgång skådade vi och åt på Charley's boat house som låg precis över vägen, mums var det!!

Idag är vår sista hela dag här så vi har bara varit på stranden hela dagen och nu ska vi strax åka till ett mall och shoppa det sista innan hemresa sent imorgonkväll.

• FLORIDA

Det var så häftigt!! Karuseller som är filmbaserade i 3D eller 4D. Fyfan vad lycklig jag är att jag varit där, kan nu bocka av det på min MUST-DO LIST också ✔️

Igår spenderade vi dagen på Island of Adventures och påvägen hem åkte vi förbi ett shoppingoutlet.
Idag ska vi spendera dagen på universal studios! Tagg!!!

• FLORIDA

Anlände igår på eftermiddagen och la oss direkt vid poolen. 30 grader runt halv tre på eftermiddagen kändes helt okej. Första gången vi såg solen på denna resa, så det kändes fantastiskt! Senare mot kvällen åt vi på en italiensk restaurang, Olive garden. Supergott, dock massvis med mat. Vi beställde in tre förrätter, men just då visste vi inte att vi skulle få in 10 krutonger plus en stor sallad "på köpet" också, så när man väl fick varmrätten var man så gott som mätt haha!

Just nu är klockan kvart i sju på morgonen och jag har legat vaken sedan 06 som ett litet barn på julafton för jag är så taggad inför dagens äventyr. Vi ska till Island of adventure. Nöjespark här i Orlando!

Nej nu ska jag gå upp..... har myror i byxorna

Överlevde en 16 timmars lång flygresa. Vi mellanlandade i Istanbul och åkte sedan raka vägen till Miami.
Tog bilen från flygplatsen och åkte till hotellet i Fort lauderdale.
Dessa 4 dagar vi varit här i FL har vi bara shoppat, då det varit regn och väldigt blåsigt, dock varmt och skönt.
Om ni kommer åka hit så måste ni till Sawgrass Mills, största köpcentret i Fort. Magiskt!!

På måndag åker vi vidare till Orlando där vi ska till Universal Studios blandannat, ska bli såå roligt. åh längtar så mycket!!

Mintgröna Yachten ni ser på sjätte bilden kostade bara 900 miljoner kronor, som hittat känner jag.. cashar direkt, typ....

• FLORIDA

Våra fyra dagar i Panglao sprang iväg. Vi bodde på Shiisai Natsu, jättemysigt ställe! Lagom stort och inte alls mycket folk.
Varje dag åkte vi till Alona White Beach, åt frukost på det franska(!) caféet och åt lunch/middag på samma restaurang vid havet. Kom nästan in i någon slags rutin hehe.
Igår hyrde vi moppar och åkte till Chocolate Hills, tog 2 timmar att köra dit enkel väg. Chocolate Hills var ingen höjdare i sig, det är stora kullar som blir helt bruna när det är som torrast här, därav namnet. Men moppeturen var rolig! Påvägen dit fick dock Ullis punka på framhjulet så det var ingen tummen upp, men annars var det dagens höjdpunkt att åka runt hur man ville.

Imorse var vi uppe 5 då färjan över till Cebu skulle åka 6.30. Nu åker vi taxi från Cebu City till Maya för att därefter ta båt igen över till Malapascua! Vääldigt lång resdag, så kommer nog sova gott ikväll!
HA DET GÖTT

Haft några fantastiska dagar här på Boracay. Vi har bara legat på stranden hela dagarna och druckit shakes och ätit god mat.
Vi tog oss an och åkte parasailing, kändes som jag sväva på moln. Det var så härligt att bara hänga där i luften med benen dinglandes! Senaste gången jag var i luften sådär var när jag skulle hoppa bungyjump, vilket inte var lika härligt ha-ha!
Igår åkte vi till en annan strand här i närheten, Puka Beach. En lite mindre och stenigare strand här i Boracay, lite omväxling!
Men White Beach som ligger precis nedanför vårat hotell är magisk!! Klarblått vatten och kritvit sand, paradis👌🏽

Nu ska vi snart röra oss till flygplatsen här i Kalibo för att flyga vidare till Cebu!