• BALI

Jaaaa framme på denna fantastiska ö!! Våra dagar består utav strandhäng, god mat & solnedgångar.
Finns inget finare jag sett än dessa solnedgångar, slår faktiskt allt!

Vi har länge pratat om att prova dricka kaffe här på Bali, Kopi Luwak som klassas som världens dyraste kaffe. Sagt och gjort, vi såg en skylt från vägen om att man kunde prova det där så vi slog till. Vad vi då inte visste var att man fick guidning och de förklarade hela processen från att djuret äter kaffebönan till att kaffet står klart på bordet. Vi fick även provsmakning på kaffe med olika smaker och olika teer. Allt detta fick vi gratis men vi valde att köpa oss en kopp av Kopi kaffet.
Processen går till såhär, Luwak (palmmården) äter bara den dyraste sorten kaffebönor dvs. Robusta eller Arabica. De äter bönorna men tuggar inte sönder själva kärnan. Så de sägs att under matsmältningsprocessen så jäser bönorna.
Man tar sedan reda på deras poop. Kärnorna tvättas och torkas innan de rostas och mals!

Tycker själv inte att kaffet var något speciellt, är väl ingen kaffefantast heller så har inte så mycket att säga till om.. men kul att ha provat!!

Detta hotell har vi nu bott på i tre nätter här i ubud. Helt klart bästa hittills! Frukosten är varierad, fina rum, stor pool + vacker utsikt! 😍

• BALI

En väldigt lång dag blev detta. Gick upp redan vid 07 imorse för att åka till ett vattenfall som låg ungefär 30 minuter från vårt hotell. Tegenungan Waterfall som det så vackert kallas. Var skeptisk till att bada i vattenfallet men det var bland det roligaste jag gjort! Skratta så mycket så jag tror jag har 8pack på magen nu.. vurpa efter vurpa och upp igen för att inte åka med strömmen och hej och hå!
Ren jävla glädje!

Åkte vidare för mat och vandrade runt i centrumet här i Ubud. Fantastiskt!

• BALI

Gick upp vid nio och åt frukost här på hotellet. Gjorde oss klara för en dag på Monkey Forest. Som vi såg fram emot detta!
Men väl inne i parken kände vi oss så obekväma till en början. Apor överallt, de hoppade upp på folk (vilket vi egentligen redan visste och var beredda på). Så vi trippade på tå ett tag.. så när jag är som mest rädd väljer såklart en apa att hoppa upp på mig. Cece. D var också lite halvt panikslagen så jag hör bakom mig "DU HAR EN APA PÅ DIG"... skrattar så mycket inombords, men får liksom inte fram något utan står bara där som en sten. Tills hon ropar en gång till (notera att hon står ungefär 1m ifrån mig max) "DEN FÖRSÖKER SNO DINA GREJER I VÄSKAN). Jag står ju fortfarande där som en staty och försöker komma på vad jag ska göra av den här apan... C ger ifrån sig något "shhh" i hopp om att den ska bli rädd och hoppa iväg men den låter likadant tillbaka och kollar på henne som 'tror du jag ska bli rädd?'
Tillslut hoppade den vidare men varje gång vi pratar om detta viker vi oss av skratt.

Men slutet gott allting gott. Vi blev väldigt bra kompisar trots att vi nästan skrämde livet på varandra i början. Världens bästa trio

Efter Monkey Forest drog vi tillbaka till hotellet och gjorde oss fräscha för middag och marknad!

• BALI

Igår när vi kom hit till Ubud hoppade vi på moppen och åkte direkt till det kända risfälten. Tegalalang rice terraces. Älskar naturen här på Bali, kan stå i timmar och bara kolla runt och njuta!

• BALI

Frukosten är intagen och vi väntar på taxi som ska ta oss till Ubud.
Ha en bra dag!!

• BALI

Dagarna består av regn, mer regn och sen några soltimmar. Sjuka solnedgångar och vi dricker nog flera liter smoothies/juice per dag!
Imorgon lämnar vi Canggu för Ubud, mer risfält och monkey forest väntar!

Typ exakt såhär ser dagarna ut - man kommer till stranden vid 11 superfint väder i 2h sen drar regnet in några timmar. Sen blir det fint igen senare på eftermiddagen.
Som en kvinna med pms... då humöret skiftar snabbare än man hinner blinka, ungefär så funkar vädret här på Bali.

Vi lyckades på något sätt också bränna sönder våra ansikten idag också. Inte lika roligt tyckte jag

Men vad gör det när man får skåda detta varje kväll!!!

• BALI

Framme på Bali!! Som jag längtat!
Resan hit gick bra tog cirka två timmar. Men hade en konstig känsla redan när vi klev av planet att min väska hade hamnat fel. Så sen när vi sedan stod vid bandet så kom den aldrig. Fick ont i magen och blev lite halvt nervös. Dock har jag inget värdefullt där i men det är den enda trygghet jag har med mig hemifrån liksom. Började skriva på papper om att väskan var på villovägar och de rabblade upp så mycket om vart den kunde hamnat/hur det gick till osv men kommer inte ihåg något då jag tror jag fick en liten blackout. Haha!!
Men sedan efter mycket om och men kommer den upp på bandet. Då hade den fastnat någonstans när de kastade ur den från flyget. Puuuh!
Nog om det..

Bali är så vackert! Så grönt med risfält överallt. Folk är så vänliga och maten är också supergod!!
Igår när vi kom hit till Canggu så gick vi till stranden som ligger 250 m härifrån vårt boende och la oss där till det var dags för middag! Blev en tidig kväll då vi var helt ihjäl efter allt resande.

Ny dag - klockan är 10 och vi väntar väl mest på att regnet ska sluta ösa så vi kan åka och äta frukost och sedan dra till stranden. Håll tummarna att det spricker upp snart!