Känner mig så fylld av lycka.
Att jag faktiskt kan ta på mina drömmar.
Att jag upplever ett av mina största mål i livet.
Att jag har den turen att kunna resa runt i världen och upptäcka allt detta fantastiska.
Helt sprängfylld av känslor är jag
Nyp mig

• NUSA DUA

TO DO LIST - Gunga över djungeln ✔️

Här satt vi på ljugarbänken och pratade om livet, hon & jag!

Den familj som ägde företaget med gungan var störtsköna!! Man får så mycket energi av sådana människor!

• NUSA DUA

Innan vi lämnade Nusa Lembongan hann vi med att snorkla, vi åkte till tre ställen men det var ganska tråkigt för det var likadana fiskar och inte så mycket att se, men vi gjorde det bästa av situationen och hade svinroligt! När vi åkte hem också var vågorna samma höjd som båten vilket gjorde att vi tog in en hel del vatten. Just då var jag så rädd så jag tror jag rispa båten där jag höll i mig medan Cicci bara satt brevid och skratta. Dock väldigt skönt att det bara var hon och jag, vi fick alltså en hel båt för oss själva!

Älskar hur man tror man ser bra ut när man ska falla bakåt från kanten, hahahaha!

Men vi överlevde vågorna och kom i land tillslut! Vrålhungriga som vi var åkte vi till caféet vi åt på dagen innan, där jag skulle dricka min drömmiga choklad milkshake igen. Beställer in den men får in en shake som bokstavligen var gjord på vatten och kakaopulver, det var vidrigt!
Gick såklart tillbaka med den men fick in en ny som smaka ungefär likadant... blev så sur..
Lämnade caféet och åkte direkt till en annan restaurang för att köpa både CHOKLADGLASS OCH CHOKLADMILKSHAKE och efter det var jag glad igen. Att en sån liten grej egentligen kan göra en såå arg, men ja har man ett beroende så har man.

Denna morgon blev inte sådär lugn och harmonisk som de brukar vara. När vi ätit frukost och gjort oss klara för avfärd hittar inte Cissi nyckeln till moppen, hon börjar riva i väskan och jag kollar i alla mina väskor om den på något vänster hamnat där. Hittar den inte, helt spårlöst. Tillslut går hon ner och kollar om moppen står vid uppfarten till vårt hotell, för det var ju där vi ställde den igårkväll. Hon kommer uppspringandes med paniken i ögonen "om vi inte hittar nyckeln har vi problem, för moppen står inte där nere....". Ni vet den känslan när det knyter sig i magen för man får sån panik.
Vi börjar riva runt i alla väskor och kollar tom i kylskåpet om nyckeln fått ben och sprungit in där, eller något. Men utan resultat, vi hittar verkligen inte den.
Då börjar tankarna rulla, moppen har blivit stulen för nyckeln måste ha setat i. Vi kommer alltså behöva betala för en helt ny......
Vad ska vi säga till personalen här på hotellet? Att vi har lämnat nyckeln i och att den nu blivit stulen?
Eller ska vi kanske dra någon ful historia?
Tillslut kommer vi fram till att vi säger sanningen, att vi glömt den och att mopeden faktiskt måste blivit stulen..
Då personalen säger att några arbetare har tagit några moppar över till Bali.
Just vid den här stunden släpper paniken lite. Personalen måste ha tagit våran moppe för de trott att vi inte ska ha den mer när vi lämnat nyckeln i... & såklart det var så. Efter 20 minuter kommer de tillbaka och vi kunde andas ut och börja våran dag påriktigt.
Mini hjärtattack får man inte ofta, men idag fick vi bannemig det!

Vi hade en fin dag trots allt! Åkte till ett café och åt en magisk smoothiebowl och sedan vidare till dreambeach igen där vi låg hela dagen.
Till middag blev det fisk/kycklingtacos, så fruktansvärt gott!!

Utforskade ön & fann guldkornen!!

Först på schemat vad Blue Lagoon! Wow!

Följt av Dream beach. Ja ni hör ju namnet, drömmigt

MAT
Fiskburgare och en himmelsk choklad milkshake, kombinationen kanske inte var den bästa haha men den må va den godaste milkshake jag druckit, smakade som nötkräm/88an glassen 😳

Solnedgång fick vara pricken över i:t denna söndag!

Okej låt oss sammanfatta de senaste dagarna. Det förra inlägget försökte jag lägga upp för flera dagar sedan men eftersom internet inte fungerat fick det bli nu istället.

Vi stannade sammanlagt 6 dagar på Gili Air, helt fantastiskt!! Skulle kunnat stannat fler dagar faktiskt, så himla vackert & lugnt och skönt!
Men imorse tog vi färjan tillbaka till Bali och just nu är vi i Nusa Dua. Vi far vidare till Nusa Lembongan redan imorgon och kommer tillbaka hit till Dua om några dagar igen.
Ser fram emot Lembongan där vi ska snorkla och hyra paddleboard blandannat, åh älskar!!

Men nu ska vi sova, klockan ringer 06.30 imorgon..
Ha en fin fredag!

Unnade mig världens godaste glass från Baskin Robbins, fytusan vad gott det är!!

• BALI

Vi har bestämt oss för att stanna några fler dagar här på Gili Air, så himla lugnt och härligt!!
Dock har vädret varit ostadigt senaste dagarna, sol hela förmiddagarna men sen vid lunchtid blir det åska och mulet. Mitt tjat om vädret... men man är väldigt beroende av det just här då man inte gör mycket mer än att sola och bada på dagarna.

Men vi cyklade in till "centrum" igår och kollade bio på stranden. Hur mysigt som helst!! Så mysigt att vi ska på bio ikväll igen haha!

Sitter ute på altanen just nu, väntar mest på att klockan ska bli sju så vi kan gå och äta och se film. Men först en dusch...

Startade dagen med en god frukost, granola med frukt och yoghurt!
Hoppade på båten som tog oss till Gili Air. Svettiga och helt utmattande efter 30 minuters kånkande på stora väskor så tog vi oss ner till stranden, åt lunch och hade det bra!
Nu är denna dag slut och vi också, så sov så gott ❤