På onsdagen åkte vi ut till Key West och wow så långt det var! På ön Marathon stannade vi och åt på ett rekommenderat ställe och ja - det var riktigt bra! Precis vid vattnet och god mat. Välbehövlig paus på den långa turen ut. Jag var rejält trött denna dagen också då jag hade suttit uppe och följt det amerikanska valet. Behöver alltid mina åtta timmars sömn, blir väldigt jobbigt annars haha ;-)

Vid tre på eftermiddagen kom vi äntligen fram! Och hotellet jag hade bokat var supermysigt. När vi kom dit började det med att hotellet bjöd på happy hour med snack, vin, öl, läsk och annat. Så vi började med att sitta på verandan och ta det lugnt.

Sedan gick vi ut på stan och kollade solnedgången (men tyvärr var det molnigt så vi såg inte så mycket av den). Men längs vattnet var det mycket underhållning med eldshower och sånt.

Dessa vackra statyer kunde man hitta på olika ställen i Key West, fina eller hur?

På torsdagen avslutade vi resan med att ta en turistig bild här såklart. Det var en lååång kö för att ta bilden haha.

Vi har bott på skiftande resorter. Men detta var definitivt den bästa inredningsmässigt, haha. Denna veckan var fullproppad med saker att göra. Lite för mycket insåg jag i slutet av veckan då jag fick magkatarr, lär mig aldrig! Under denna veckan spenderade vi tre hela dagar shopping, en dag i Miami, en två dagar i Key West och en dag på ett möte om huruvida vi skulle investera i något i Fort Lauderdale. Spännande!

Jacuzzi i badrummet! Jag som älskar varma bubbliga bad.

En av dagarna beslöt vi oss för att åka till Miami. Där beslutade vi oss för att åka MetroMover, ett tåg som går genom Miami.

Det var väldigt fina skyskrapor där, men annars fastnade jag inte för Miami. Senare på kvällen åkte vi ut till Miami Beach och det tyckte jag mycket mer om!

I Miami Beach åt vi på ICE BOX. Hade letat på internet efter ett riktigt bra ställe att äta på och detta var tydligen en av de bästa restaurangerna på Miami Beach. Antagligen eftersom detta ska vara Oprah Winfrey's favorit när hon är i Miami. Och ja - maten och servicen var FANTASTISK. Det var även okej priser för att vara ett så fint ställe, så det gjorde mig riktigt nöjd!

Femte veckan spenderade vi på Marco Island. Stranden på Marco Island såg nästan ut som Miami Beach haha.

En man som fiskade fick en pelikan som snurrade in sig i linan... Har aldrig varit så nära en pelikan och de är så vackra! Pelikanen var oskadd, lite rädd bara. Men de la en handduk över pelikanen så den skulle lugna ned sig lite när de snurrade av linan. Vid hotellet fanns en restaurang som vi åt på några gånger vid vattnet och det var fullt med pelikaner där som inte alls var så rädda, så kom riktigt nära!

Vi gick även på middagsbio, The Accountant. Det var middagsbord och jättesköna kontorsstolar, det kändes lite märkligt haha. Men skulle gärna göra om det!

Nu är vi inne på andra veckan här på Fort Myers Beach, totalt bor vi här tre veckor. Vi bor precis vid stranden här på södra änden av Estero Island. Hittills har vi hunnit gå på restaurang på öns kärna, badat i havet, plockat snäckor, besökt Fort Myers center och Miromar Outlet. Någon dag ska vi ut på Sanibel Island och kolla snäckor, tydligen ska det vara en av världens bästa stränder att leta snäckor på! Stranden här i Fort Myers Beach levererar redan jättefina snäckor... Vi har ungefär 30 grader varje dag här, men det är inte alls lika hög luftfuktighet här som i Fort Lauderdale så jag kan vara ute mycket mer här! Vi blev inbjudna på middag hos våra grannar, två söta tanter från Orlando, vi pratade om kulturskillnader och såklart presidentvalet, det går inte riktigt att undvika... Så nu är vi inbjudna till dem när vi bor i Orlando, superroligt! Människor är så öppna här jämfört med Sverige.

Ön är SÅ färgglad! Stilen på husen är likadana överallt här, det blir väldigt mysigt med alla färger.

Rummet är superfräscht, havsutsikt? Ja tack!

Vi har även hittat vår favoritrestaurang några minuter härifrån, allt är ekologiskt och allt görs från början och samma dag! Helt okej priser också.

På väg till outleten idag körde vi förbi en höstmarknad där de sålde pumpor i mängder och fina blommor. Man hade även möjlighet att åka hay ride bak på en traktor, vi får se om vi gör det eller inte haha...

​Nu har vi åkt vidare till Madeira Beach! På vägen hit stannade vi vid Ellenton Outlet, ett väldigt fint outlet, men mindre än Sawgrass Mills. I detta hotell ingår det kajaker, så vi har varit ute med dem två gånger denna veckan. Det ingår även en katamaran och instruktör, så tidigare idag innan stormen blev värre var vi ute med katamaranen och wow vad roligt det var! Här har vi haft magiska solnedgångar och kameran har gått varm.

Och massor av nyfikna ekorrar, den gick fram till kameran (!!) helt otroligt söt. På ön kunde vi även se vilda delfiner leka i vattnet.

Två av morgnarna gick vi ut och åt frukost, Peach's restaurant och Minnie's rekommenderas varmt om ni kommer ut till ön.

​Ön hade verkligen karaktär och hade ganska roliga affärer...

Den 17e september började vi vår 90 dagar långa resa i USA i Fort Lauderdale. Vi kommer att bo på olika resorter hela perioden och kommer att flytta runt i Florida för att avsluta resan med en vecka i New York under december.

Här ser ni vår första resort - Coconut Bay Resort. En jättefin resort med trevlig personal. Resorten var beläget superbra med bara två minuter till stranden åt ena hållet och några minuter till gallerian och restauranger åt andra hållet! Under denna veckan latade vi oss vid poolen, gick strandpromenader, shoppade på Sawgrass Mills och avslutade med Miami Zoo.

När min familj var här besökte vi St Emilion som är en jättemysig by som är kända för sina viner. Det är SÅ vackert där! Vi var där två gånger under en vecka. Ser ni hur god crêpen är? Mums!

40 minuter härifrån ligger Arcachon, där man finner dune du pilat, som är Europas högsta sanddyn. Det var riktigt roligt att åka dit! Vi passade på idag när det "bara" var 25 grader, vi har ju haft runt 30-3 grader dygnet runt och det är rätt tungt måste jag säga haha... Sedan fortsatte vi ned till citykärnan i Arcachon där vi gick ned och la oss på stranden några timmar. Perfekt dag!

God morgon!

Idag vaknade vi upp efter en lång dag igår, men som var riktigt rolig. Vi har fått låna bil, men för att hämta den så följde vi med ut på landet och åh så fint det är här! Ska ta med mig kameran nästa gång och ta fler bilder. Ju längre söderut vi kom, desto mer kulligt blev det och ni skulle ha sett utsikten från vissa av husen 😍 Jag hade inte haft några problem med att vakna upp i ett sånt hus och äta frukost på verandan med den utsikten... Här nedan är några snabba bilder jag hann ta med mobilen.