Mitt hår! Är faktiskt väldigt nöjd även fast det fortfarande känns superkonstigt. Men vänjer mig nog snart.

Gud tänkte precis skriva godmorgon bloggen, det är inte okej kl 14.36 haha. Sa det till Georgia för ett tag sen också, hon ba "ähh inte morgon". I alla fall! Hade svinkul igår. Först så var det bara jag, Matilda och Frida. Vi drack vin, lyssnade på musik och bara prata. Sen så kom det 6 svenskar och sen även Fridas tjej Naomi. Så vi spela lite spel och hade kul. Efter det blev det tre ubrar in till Friday's. Där checka tyvärr Frida ut, så hon och Naomi åkte hem. Vi fortsatte men Friday's var inget ställe för oss så jag och Matilda gick till 7eleven och köpte doritos och redbull. Sen så tog vi en uber hem och väl hemma gjorde vi hemmagjord pizza! Tror vi gick och la oss runt 4.30. Matilda åkte hem vid 8 imorse och efter det somna jag om och vakna kl 13. Så sköööönt.

Idag ska jag bara duscha och städa mitt rum. Pusssss vi hörsssss

Vaknade imorse och tänkte bara, nej idag ryker håret fan. Så tog bussen till Chermside och gick in till salongen som jag var på sist och ba klipp mig pls. Kan inte komma över hur snäll frisören var. Ville verkligen krama henne. Men blev i alla fall supernöjd och det gick endast på 30 dollar.

Nu ska jag äta lunch/middag och sen fixa mig. Ska ut med min trio ikväll. Pussss

Måste dock säga att mitt hår var as fettigt innan och super frissigt av någon anledning.

Två bilder till från helgen i Surfeeers. Men mitt hår är så galet risigt, får verkligen panik. Går för det mesta runt i bullen för vill inte röra det. Det är så slitet. Hade bokat en frisörtid som var i tisdags men panika sönder i måndags så ringde och avboka och skyllde på att jag var tvungen att jobba haha. Har verkligen inte råd just nu. Det är så illa så funderar på att be någon kompis klippa det åt mig. Vi får se. En annan sak som jag har panik över är att flyga hem! Vet att det är ett bra tag kvar men att sitta på ett flyg i 11-12 timmar känns omöjligt just nu. Får stanna här föralltid. Är nog lite ärrad från när jag åkte hit. Fyra jävla flyg! Och vill så gärna åka med Cathay för dom e mina favorites men kolla på en resa hem häromdagen och dom tog 65 000 för en 33 timmars :) Nej tackkkkk, får åka med något sugigt bolag istället.

Ochhhhh beställde en plattång för 8 dar sen från Priceline (bara för att plattång är så bra för håret) men dom har inte ens skickat den än och jag åker till Noosa på tisdag.. Buhu

Sorriii ska sluta klaga och gå ner och dricka kaffe (ja klockan är 22:23 men är så sugen). Pusssss

Hej bloggen!

Sitter i köket och lyssnar på julmusik och dricker julmust. Så cozy. Har lite dåligt med julkänsla. Stod inne på Typo idag och fingrade på en liten mini julgran och tänkte att jag kanske kunde pynta lite i mitt rum. Men nä. Men julkänsla vill jag ha! Jag och Georgia ska plocka upp julgranen snart tänkte vi, så då kanske lite julkänsla infinner sig. Annars så är jag väldigt nöjd med tillvaron. Idag så var jag och Julia på DFO! Det är en outlet borta vid flygplatsen. Fick med mig lite saker hem faktiskt, blandannat en resväska! Gud är så nöjd över den. Det är en liten handbagage resväska som är perfekt till alla små tripper vi ska iväg på. Sen så köpte jag en tag för 7 dollar inne på Typo också. Vill bara gå upp på mitt rum och packa nununu. Dock så åker vi iväg först på tisdag haha.

Igår så åkte jag och Julia till Stradbroke Island. Herregud säger jag bara! Vi tog bilen ner till Clevvan, därifrån en taxibåt till ön och sen en buss till Point Lookout. Båda vi stod där och ba wow. Så vackert verkligen. Och bara en timme från oss? Vi promenera runt och tog alldeles för många bilder. Vi såg massa sköldpaddor, dom var överallt ute i havet och så såg vi även en död haj på stranden! Sen så åt vi lunch på en restaurang, gick runt lite till och vid 5 så åkte vi hemåt. Vi åkte hem till mig och åt sushi, tortellini och julmust (bra blandning va). Underbar dag och alla som någonsin kommer till Brisbane måste besöka Stradbroke!

Hej bloggis

Min helg i Surfers var underbaaar. Vi hade så kul, i fredags spela vi biljard och drack öl. I lördags låg jag och Matilda på stranden ett tag, vi shoppade och åt lunch på vårat mexican ställe. På kvällen så hamna vi på en schoolie-fest (vi försöker förtränga bort det) och sen drog vi till sincity. Trots att australien ligger så himla efter med kvinnors rättigheter så hade vi kul. På söndagen så gick vi fem bakistjejor och åt frukost på donken och hällde i oss kaffe. Kl 12 tatuera jag och Matilda oss! Är så nöjd över helgen, har skrattat så mycket.

Hellu

Snart är första veckan som arbetslös över. Den har varit väldigt lugn om vi säger så. Har sovit länge, druckit mitt kaffe länge, gått på promenader och legat vid poolen väldigt länge. Har hunnit läsa min bok, lyssnat på väldigt mycket the weeknd men också hunnit tänka på livet och vad jag vill göra. Kan ha såhär ett tag till, men sen vill jag resa. I januari flyger jag till Cairns, så det och det faktum att Emma kommer ser jag väldigt mycket framemot! Men för tillfället njuter jag ändå utav noll krav, bara vara själv.

Nu ska jag börja fixa mig, kanske hinner ligga vid poolen ett tag innan det. Idag ska jag till The Gold Coast med mina tjejor! Ska bli underbaaaart att spendera en helg där borta.