Hej igen,

Så er min tid i Darwin ved at være slut, og sidder nu i lufthavnen, hvor jeg venter på flyet til Sydney. Jeg har været her i 9 dage, som har budt på mange oplevelser - som fx har indkluderet, at jeg har fået min taske igen!! 😃🙌🏽

En af de helt store oplevelser var Litchfield National Park, som ligger ca 1,5 times kørsel fra Darwin. I tirsdags blev jeg hentet af en bus, og mig og 10 andre tog på tur - heriblandt 2 danske damer på hhv. 70 og 71 år, som har rejst rundt i Australien i 7 uger sammen! Det er fandme sejt 😃 men turens første stop var Adelaide River, hvor der bor tusindevis af krokodiller. Her blev vi sat i en mindre båd, hvorefter turen gik ud på vandet. Vi sejlede et stykke tid, hvorefter vi så den første krokodille - og lad mig lidt porientere det er vilde krokodiller! Vores guide smed lidt kød på en længere stang, hvorefter han fik krokodillen til at hoppe efter kødet. På denne måde bruger krokodillen alle musklerne i kroppen for at springe op og fange det.

Lidt længere nede af floden så vi flere mindre krokodiller, men på et tidspunkt kom en ca 5 meter lang krokodille svømmende, som er den I ser på billedet. Guiden sagde at hans bud på vægt var lige over 900 kilo. Disse dyr er utrolig farlige, hvorfor der er mange steder heroppe nord på, hvor det ikke er tilladt at svømme. Specielt i regnsæsonen (som er nu), fordi der kommer så meget vand, og derved kommer krokodillerne nemmere omkring. Men en kæmpe oplevelse!

Herefter gik turen ind i selve national parken, hvor vi var ude og se et par utrolig smukke vandfald, hvor der ikke var skilte op om krokodillerfare, så her kunne der også bades i det meget friske klare vand. Utrolig så flot det er, specielt i denne sæson, idet alt er grønt pga regnen. Dagen endte med solnedgang, kæmpe tigerrejer og bobler. Intet mindre end en fantastisk dag.

Dagene onsdag-fredag havde jeg inde i byen, hvor jeg fik set hvad byen havde at byde på. Jeg lejede fx en cykel og cyklede ud i Charles Darwin National Park! Også en utrolig flot tur, dog også meget varm tur... Det med vand havde jeg lært om onsdagen, hvor turen gik ud til Lee Point, som ligger nord for Darwin. Jeg tog bussen så langt jeg kunne, og skulle gå det sidste stykke. Havde fået afvide der var ca. 2-3 km.... Men nej, ca 6 km. Så heldig nok fandt jeg hotel på tilbagevejen, som kunne hjælpe med noget koldt vand.

Herudover fik jeg også set deres museum omkring området og dens historie , primært omkring de indfødte. Den botaniske have blev også besøgt. Darwin er en utrolig flot by, som er meget velholdt. Der er rent og pænt over det hele, og så er der utrolig varmt.

Det sidste der skulle opleves i Darwin, eller omkring, var Kakadu National Park. Dette er en national park på ca 20.000 kvadratkilometer, dvs. næsten så stor som halvdelen af Danmark. Jeg havde booket en to-dages tur, hvor jeg lørdag morgen blev hentet af en mindre bus-agtigt-ting. Vi var 9 i alt plus vores guide. Det var en rigtig god gruppe, så det var dejligt at bruge to dage med dem.

Vores første stop var også denne gang Adelaide, hvor vi skulle på sejltur og se krokodillerne. Igen en god oplevelse! Her var der også mulighed for at holde en slange, så det skulle jeg selvfølgelig, selvom det ikke var lang tid, så fik jeg stadig et billede😜 Herefter gik turen ind til parken, hvor første stop var malerier på bjergsiderne, som er blevet tegnet/malet af de indfødte mange mange år siden. Den mindre gåtur endte med en fantastisk udsigt over en smuk natur og med bjerge i baggrunden. Fantastisk! Om aftenen blev vi indlogeret på en camp, hvor der blev grillet og hygget inden vi gik i seng. Et god tip, jeg fik af en af de andre på turen, var altid at tjekke toiletbrættet for kæmpeedderkopper, når man er ude på landet, for de har det med at gemme sig der.... 😅🕷 heldigvis så jeg ikke nogen! Lørdagen var også dagen hvor jeg så min første kænguru! 🙌🏽

Dagen efter startede vi med morgenmad, og efterfølgende skulle vi kører en halv times tid, og derefter gå i 45 min. for at komme ud til et vandfald. Her kunne vi springe i fra klipperne, og nyde det køligere vand efter gåturen. Herefter så vi endnu et vandfald, hvor vi denne gang kunne sidde midt i vandfaldet. Simpelthen fantastisk! Efterfølgende gik turen turen tilbage til vores Camp, hvor den stod på frokost, og efter en fantastisk smuk køretur tilbage til Darwin, hvor solen gik ned ligeså stille.

Alt i alt en alt for lækker tur, med søde mennesker og en guide der havde tænkt på ALT, lige fra snacks til vegetar mad mv.

Nu går turen som sagt til Sydney, hvor der venter nye spændende oplevelser, og sikkert endnu mere julepynt og julemusik, hvilket virkelig er underligt, når man sidder i 30+ grader...☀️🎅🏽

Jeg håber, I har det godt derhjemme og nyder kulden - jeg nyder i hvert fald varmen😉

Knus fra mig

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

• 15 læsere

HEJSA! 😃

Så er der sket en del siden sidst, jeg har været i Mui Ne, Saigon (Ho Chi Minh City) og sidder pt i Darwin, Australien.

Efter Hoi An tog vi natbussen til Mui Ne, hvor hele turen i alt tog 19 timer... Det var altså noget af en tur! Men Mui Ne var lækker! Vi boede på et Camp-resort, hvor vi sov i bamboo-hytter med 12-14 senge med myggenet. Det var lidt varmt, men meget sjovt at prøve. Det var er sted ude i midten af ingenting - eller det føltes sådan, 30 km fra byen. Men der var en strand og en bar, og hvad mere har man brug for? 😉
Fra stedet tog vi på en jeep-tur var vi ude og køre på ATV'er og ude og se en masse. Det var en rigtig god tur. Herudover blev der slappet en masse af, og drukket lidt for mange af de billige drinks 😜

Da vi kørte mod Saigon, stoppede vi ved Elephant-springs, som er et fedt vandfald, hvor man kan bade i det.

Så gik turen til Saigon. Her er den stået på en tur i Cu Chi Tunnellerne, som blev brugt under krigen. Prøvede at gå ned i den "store", som er blevet udvidet en del således de fleste turister kan komme derned. Der var også en der var mindre, men bare i den "store" var jeg tæt på panik pga. Klaustrofobi, så den lille skulle jeg ikke nyde noget af. Der var over 250 km dengang. Det er vanvittigt! Herudover kunne man prøve og skyde med AK47, så det blev jeg jo nødt til. Det var faktisk ikke så slemt, som jeg havde forventet, men jæger bliver jeg aldrig 😜 Om aftenen tog vi på skybar, på 32. etage og havde en lille bytur. Det var hyggeligt

Dagen efter gik turen først til post-kontoret, så jeg kunne sende lidt ting hjem til Danmark. Herefter tog jeg med gruppen rundt på gåtur i den centrale del af Saigon, her gik turen fx til krigsmuseet... Det er ikke for sjov det der skete dengang. Så lidt skræmmende, men også utrolig spændende.. om aftenen var vi ude og spise sammen alle sammen, idet det var min og Sam's sidste aften.

Så fredag var min sidste dag i Vietnam, hvor turen gik til Darwin, Australien. Jeg var sammen med de andre på vores hotel indtil kl 13, hvor jeg tog til lufthavnen. Det var egentlig dejligt at have god tid til at pakke og hygge med de andre.

Det første fly jeg skulle med for at komme til Darwin, var til Kuala Lumpur. Dog var flyet lidt over en time forsinket, heldigvis ventede mit næste fly fra Kuala Lumpur til Darwin på mig, så jeg nåede det - den ting der så ikke var så heldigt, er at min bagage ikke nåede at komme med. Derfor sidder jeg nu på 2. dagen uden bagage i Darwin... heldigvis har jeg en god forsikring, så har fået lidt tøj og sådan. Nu håber jeg på, at min taske kommer i morgen, mandag.

Darwin ligger i midten på nordkysten, og har ca samme klima som Bali. Så her er meget varmt, og luftfugtigheden er også ret høj. Men det er jo ikke så dumt i november 😃 der ca 100.000 indbyggere, så dvs en lille by i forhold til de andre byer i AUS. De to første par dage, har jeg booket en lidt lækkert hotel til mig selv, efter to måneder på værelser med andre, trængte jeg lige til lidt rum. Så det er virkelig et lækkert sted, jeg har min egen lejlighed med altan, og hotellet ligger lige i Darwin Bymidte. Især efter i går, hvor jeg kun fik 1.5 times søvn var det skønt ikke at skulle tage hensyn til nogen.

De her første to dage er pga manglende bagage gået med shopping og bare set mig lidt omkring. Darwin er virkelig et lækkert sted, med mange forskellige ting man kan se. Jeg har købt mig et buskort, så jeg nemt kan komme rundt. I morgen skal jeg finde en tur ud til nationalparkerne, det glæder jeg mig til at finde ud af.

Jeg håber, I har det godt derhjemme. Jeg nyder pt hotelværelset med en film i fjernsynet og en kold max! 😊👍🏽

PS: billedet SF solnedgangen er udsigten fra mit hotelværelse!😍

Halløj! 😃

Så er det tid til endnu en Update fra mig. Jeg er nu kommet til central Vietnam, og her er skønt!

Turen gik fra Hanoi til Hue i en natbus som tog 14 timer (med en halv times pause...)! En bus med sæder der simpelthen ligger ned - og uden toilet.. Det ville har været fuldstændig ulovligt i Danmark, men utroligt nok var det ikke så slemt som forudset😜

I Hue havde vi 4 overnatninger, hvor jeg delte værelse med Megan og vores guide. Dagen vi ankom gik med en sejltur på floden, der deler byen i to og en gåtur rundt i byen.

Herefter gik der to dage med frivillig arbejde, en fridag og endnu en dag med frivillig arbejde. Arbejdet bestod i at male/tegne en væg på skolen med masser af farver, male deres døre og vinduer, således det ikke ser så slidt ud og så undervise børnene i engelsk.

De fleste børn havde aldrig set en udlændinge før, så de var generte - MEN det gik hurtigt over, og de var klar på en masse leg og sjov. Tre dage var lidt lang tid, men på vires sidste dag, var det det hele værd. Vi blev simpelthen behandlet som stjerner, og det blev afholdt en afslutningsceremoni for os, fordi de var så glade for de penge vi havde doneret og det arbejde vi havde ydet. (Af prisen for denne tur er $120 pr mand gået til skolen = 9*120 = $1.080, som er rigtig rigtig mange penge! En gennemsnitlig indkomst ligger mellem $150-200 i MÅNEDEN). Men det var dejligt at det blev værdsat!

På vores fridag tog jeg til the citadel, som er et sted hvor kongen boede under krigen, for at beskytte ham. Det var meget sjovt at se 😊

I Hue blev det endelig også tid til lidt træning i et lækkert center, så det var ikke helt dumt!

I tirsdags gik turen så videre til Hoi An, hvor vi på turen stoppede et par gange. Det første sted var Elephant-springs, hvor vi kunne bruge et stykke af vandfaldet som rutsjebane! Så det var ret lækkert 😃 Det andet stop var ved nogle amerikanske bunkere på toppen af et bjerg, hvor man kunne se til begge sider, således amerikanerne kunne se over "hele" central-Vietnam dengang. Der var en fantastisk udsigt!

Hoi An er et rigtig lækkert sted, hvor der er mange butikker, og super flot med mange farvede lamper om aftenen. Hvis Jacky var her, så ville det havde været ret romantisk 😜

I går, onsdag, var vi på cykeltur ud til en sø, hvor vi blev smidt ned i sådan nogle kurve-både, for at sejle lidt rundt. Det var super hyggeligt, og Megan og jeg havde den sødeste dame til at sejle os rundt. Hun ville rigtig gerne snakke, og kunne et par få ord - så vi prøvede 😃 herudover var vi ude og shoppe lidt, og var lidt ved poolen på hotellet.

I dag står det bed i stænger.... så indtil videre er vi bare indendøre, og forhåbentligt bliver vejet bedre. Ellers går turen videre til Nha Trang i aften på endnu en natbus, her skal vi sove en del nætter, hvor der er tid til strand og hygge! Så det bliver godt, at få lidt af min tan tilbage😎

Vietnam er et sjovt sted. Nogle af menneskerne er meget flinke og smilende, men hvor nogle også er ret arrogante og bare sure. På vejen hernede bliver der dyttet konstant!! Hvilket jeg ikke kommer til at savne 🙈 Nordvietnam var ikke så meget mig - men hvor den centrale del er mere mig. Så nu må vi se hvordan sydvietnam er senere 😃

Jeg har det godt! 😃

Pas på hinanden!

Knus og tanker fra mig!

Hey there!!

Lige en update fra Vietnam 😊

jeg er i dag ankommet til Hue, som ligger i central Vietnam. Turen herhen foregik i en nat-bus, hvor man faktisk ligger ned... det ville være fuldstændig ulovligt i Danmark, men det var faktisk utrolig rart og jeg sov hele natten. Jeg er bare ved, at være god til at sove overalt - i busser, i fly og værelser med mange andre, utroligt hvad man kan vænne sig til😉

I mandags gik turen til Halong Bay og til Monkey Island. Det var noget af en tur - 4 timer i en bus, 2 timer på en båd, 30 min i en mini van og til sidst 30 min på en lille båd. Men det var smukt!!! Utroligt 😍 så det var hele turen værd! Vi sov i små hytter på Monkey Island, hvor vi boede to og to.

Om aftenen var vi på bar med karaoke - det var meget sjovt. Tirsdag morgen tog 6 af os på kajak-tur til den anden side af øen, hvor vi hilste på et par aber. Hvis de ikke kommer for tæt på, er de meget søde 😜 efter frokost gik turen tilbage til Hanoi, hvor jeg var ude og spise og kigge lidt på butikker. Det var min første aften i jeans siden september... Vejret skifter utrolig meget hernede, men det var lækkert at have dem på igen😃

Onsdag var vores "fridag" i Hanoi. Her tog jeg, sammen med 4 andre, hen til et fængsel fra dengang Frankrig tog over i Vietnam. Utrolig spændende. Efterfølgende kiggede vi bare lidt rundt i byen og til slut lidt shopping. Om aftenen blev vi hentet - og så gik turen til Hue.

Vi ankom til Hue i morges(onsdag morgen), hvor vi startede med lidt frokost. Ellers er dagen egentlig bare gået med en gåtur rundt i byen 😊 Vi skal være her i 4 dage mere, hvor 3 af dem skal gå med frivillig arbejde, hvor vi skal lave forskellige projekter på en lokal skole. Det skal nok blive spændende! Men mere om det i næste opslag 😃

Jeg har det godt, her på den anden side af jorden - håber I kan holde til kulden derhjemme 😉

.. Caroline

Hej med jer!

Så er jeg ankommet til Hanoi, Vietnam!

I går, lørdag, ankom jeg til Hanoi, og de næste tre uger skal bruges i Vietnam.

De sidste par dage på Bali blev brugt sammen med Vera, hvor vi besøgte Seminyak og Sanur. I Sanur mødtes jeg med Stins og Vibe fra Danmark. Det var dejligt at se et par kendte ansigter 😃👍🏻
I Seminyak var det stranden der blev besøgt, og vores sidste dag på Bali blev brugt på at solbade og hygge os.

Lørdag nat kl 03 tog vi til lufthavnen, og jeg fløj kl 07, og Vera fløj videre til Nepal kl 08, så det passede perfekt.

Lørdag eftermiddag kom jeg så til Hanoi, hvor jeg mødtes med min gruppe. Vi er 9 stk og 2 guides. Så det er rigtig fint. 7 fra England, 1 fra Canada og så mig. Forhåbentligt vender jeg mig til den engelske accent hurtigt 😃

I dag søndag har vi været på tur rundt i Hanoi på gåben. Det er en rigtig fin by - travl men virker rigtig fin. Så det har vært meget sjovt at se😊 Her er også lige et par grader koldere end Bali, så det gør slet ikke noget😃

I aften skal vi ud og se et puppit show og så have en "welcome dinner". Det skal nok blive hyggeligt! I morgen går turen til Halong Bay og Monkey Island. Det bliver vanvittig godt😃

Jeg har det godt - og har igen fået nyt simkort! Så jeg er nem at fange, hvis I har lyst 😃

Jeg håber, I har det rigtig godt derhjemme!

Knus

Hej igen!

Så er min tid på Bali, ved at af være slut og har netop haft den sidste undervisningstime i børnehaven i Ubud, som jeg kom tilbage til i søndags😊
På billedet ses min klasse, som bestod af 26 elever... der er bare gang i dem fra morgenen af! 😅. De er simpelthen SÅ søde og fik de sødeste knuser i dag, da jeg tog afsted fra skolen. Vi har prøvet at lærer dem en smule engelske ord i samarbejde med deres to lærerinder, hvor vi har lært dem de engelske ord og hvor de så har oversat det til børnene. Lærerne var egentlig okay til engelske, så det har været en stor hjælp.

Børnene har været utrolig søde, og har gerne ville lege hele tiden. Det har bare været så hyggeligt, og selvom man ikke kan snakke med dem, kan man stadig have en masse sjov! Børnene møder i skolen kl 8:00, hvor de starter ned at have deres egen lærer indtil 8:30, hvor vi så kommer ind og er med. Kl 9, skal de bede i fællesskab inden pausen. Kl 9-9:30 er der så pause, hvor alle simpelthen finder snacks frem.. lige fra ris/nudler med kylling til større poser med chips... det er vel aldrig for tidligt for snacks😜 til deres forsvar står de vidst meget tidligt op for at bede inden skolen.
Kl 9:30-10 står den så på undervisning igen. Undervisningen består primært i at øve og skrive, sige ord på engelsk og Bahasa og tegne.😊

Selvom det ikke er lang tid vi underviser, har det stadig været en kæmpe oplevelse!

Når jeg så har været færdig med skolen ca kl 10:30 (og kommet tilbage til mit hus), har jeg faktisk haft hele dagen fri - det har været skønt!

Mandag efter skole tog jeg hen til planlægningshuset, og planlagde lidt undervisning sammen med min makker. Herefter tog jeg ned på en cafe, hvor jeg satte mig med min iPad og fandt flybilletter til min tur i Australien!

Turen der går til Darwin (26/11-5/12), Sydney (5/12-15/12), Tasmanien (15/12-21/12) og til sidst Melbourne (21/12-28/12).

Det var dejligt at få det gjort, så mangler jeg blot at bestille de første overnatninger i hver af byerne.😃 på cafeen her fik jeg også snakket lidt med min kære bror, så det var dejligt. Det er dejligt at kunne snakke lidt med jer derhjemme - så føler man ikke man er så langt væk😉 efter cafe-turen ringede jeg til Vera, som bor på et hostel nede i Ubud, og vi tog ind til Ubud-marked, hvor jeg fik købt lidt tøj.

Tirsdag: tiden efter skole gik også sammen med Vera, hvor vi var inde og få massage. Jeg fik en facial, som inkluderede rensning af ansigtet, en masse cremer, ansigtsmaske og en ansigtsmassage! Simpelthen så dejligt! Så fik vi frokost og efterfølgende en tur til poolen!

Onsdag var dagen hvor jeg endelig prøvede det fitness center, vi kan betale os fra at komme ind på. Det var nu ikke så tosset endda, og meget tiltrængt. Selvom jeg går meget, er det jo stadig ikke helt det samme. Og efterfølgende frokost nede i byen og endte med en gåtur udenfor byen sammen med Vera! Skøn dag!

I dag, torsdag, går turen til Denpasar sammen med Vera, hvor vi har halvanden dag inden turen for mit vedkommende går til Vietnam. Vera skal videre til Nepal, og hun flyver en time efter mig på lørdag. Så det er dejligt vi kan følges ad.

Jeg har det møg lækkert! 😃🌴👍🏽🐢 håber også I har det godt derhjemme!

Xx Caroline

• 97 læsere

Hej igen!

Så er min uge med skildpadderne gået på Nusa Penida. Det har været en rigtig god og lærerig uge! Fedt at se forskellen mellem Ninja og Mulan og skildpadder der lever i vand☺️

I løbet af ugen har der været forskellige aktiviteter med skildpadderne. Vi har gjort deres tanke rene, skrubbet korallerne der er nede ved dem, rengjort selve skildpadderne, skåret fisk ud (der er altså meget blod i sådan nogle...), fodrer skildpadderne, givet dem medicin og vejet og målt dem!
Det har været så hyggeligt, og man har virkelig følt at man har været med til at gøre en forskel for dem. 😃

Udover arbejde med skildpadderne har vi også været med til at rydde op på stranden: det er simpelthen utroligt så meget skrald der er i vandet hernede... så for at passe bare lidt mere på skildpadderne, så er det også en aktivitet.

Torsdag aften var der "fest" på stranden med bål, beer pong og musik. Det var rigtig hyggeligt, og en god måde at få snakket lidt mere med de frivillige, men ikke lige snakker med hver dag! ☺️

Lørdagen er gået med en tur sammen med 11 af de andre frivillige. Vi har været ude og se lidt af øen - og den er simpelthen utrolig smuk! Selvom regnen drillede os lidt, fik vi stadig set nogle helt fantastiske udsigter!

Og en lille abe fik vi også mødt på vejen 😊

I morgen går turen tilbage til Ubud på hovedøen Bali, hvor mandag-torsdag står på "undervisning"/leg med børnehavebørn. Det skal nok blive rigtig spændende!

Dejligt I følger med!

Xx Caroline

Hej igen!

Så er jeg kommet til Nusa Penida, og her er skønt! Det er lidt mere primitivt end inde i Ubud på Bali. (Nusa Penida er en anden ø sydøst for Bali) men det er helt okay. Jeg har sågar været heldig, da vi (mig og mine to roommates) har været ejet badeværelse -eller i hvert fald toilet og bad. Hvordan man kan lave et badeværelse uden håndvask, ved jeg sgu ikke lige. Men så er det også prøvet 😊

Jeg kom herud i går, hvor formiddagen gik med at komme herud og eftermiddagen gik med info-møde og første møde med skildpadderne. Jeg vil tro der er omkring et par hunderede skildpadder 😃

De fleste er mindre og for små til at komme ud i havet, idet de ikke vil kunne klarer sig selv derude. Herudover er der nogle en del større, som er blevet danset af fiskere og som fx er syge. Så bliver de her indtil de er friske nok til at komme tilbage i havet.

Det er dejligt at se der bliver gjort så meget for dem! 😃

I dag, tirsdag, har jeg haft min første tjans 😃 rengøring af the tanks, fordring af skildpadderne og fundet noget hav-græs til skildpadderne på stranden. Det har været super, og der er rigtig mange søde mennesker herude, så det er skønt!

Eftermiddagen gik med en tur til Crystal Bay, som ca. ligger 20 min kørsel fra der hvor vi bor. Det var super nice, vi var ude og snorkle. Kæft det var bare flot!😃 mange fine fisk!

Her til aften har Marthe, Jossie og jeg været ude og gå en tur - og nu står den på kortspil. Det er dælme hyggeligt!☺️

Jeg håber, I har det godt derhjemme.
Jeg har det rigtig godt - og er begyndt at få en rigtig fin tan😜👏🏽 det er nice!

Det er dejligt at se der bliver gjort så meget for dem! 😃

Jeg håber, I har det godt derhjemme.
Jeg har det rigtig godt - og er begyndt at få en rigtig fin tan😜👏🏽 det er nice!

Hej igen! 😃

Først: jeg har det stadig meget godt!

Den sidste uges tid, har jeg haft min sidste undervisningsuge. Det har været en super oplevelse, bare at se hvordan børn i et helt andet samfund går i skole, og hvordan de opfører sig mv. De har været meget søde, men det har dog været utrolig svært at kommunikere med dem, også svære end forventet.

Udover skole har jeg lavet følgende (kører til skole kl 13.30, så nedenfor er hvad mine formiddage er gået med);

Mandag: planlægning af skoletimerne for hele ugen med Vera.
Tirsdag: fisk-spa og manicure sammen med pigerne fra Norge og Vera.
Onsdag: Caroline-dag! Først tog jeg på tur rundt om Ubud bare i en taxi - en meget flink taxi-chauffør. Her så jeg ris markerne - the Rice terrace. Det var super cool! Efter stod den på lidt shopping, og sluttede af med en kæmpe smoothie-Bowl med en lækker udsigt udover junglen.
Torsdag: pool-dag med Vera. Dejligt at lave så lidt så muligt inden skole. Efter dinner tog vi ind på en cafe og hyggede med lækker dessert og snak.
Fredag: pool-dag med 4 af de piger jeg underviser sammen med. For dinner tog vi ind i byen, hvorefter det begynder at styrt regne! Så meget, så det kom ind af taget nogle steder. Men super lækkert at spise et andet sted end kantinen. 😃

Min weekend er nærmest lige startet, men er startet helt fantastisk. Jeg gik tidligt i seng i går, idet vækkeuret ringede kl 2.40. Turen gik til Lovina Beach, køretur ca. 2 timer. Her ventede en mand med en båd på os, og kl. 6 tog vi ud på vandet. Så forinden havde vi lige 1 times ventetid.... men da vi kom på vandet, var det det hele værd. Vi så simpelthen så mange delfiner, trods at der var rigtig mange andre både derude. Men det var simpelthen så fantastisk!

Efterfølgende gik turen til et vandfald, det var meget sjovt at se inde i junglen. Turen sluttede af med at se et tempel, som ligger ude i vandet. (Beklager kan ikke lige huske navnet.) men det var simpelthen også SÅ fint! Vi var hjemme ved huset i Ubud ca. kl. halv et, hvor det var oplagt at gå ud og få lidt pizza.

Senere her i eftermiddag (lørdag), skal vi ned i byen og kigge lidt og have dinner. Dog skal jeg nok også tidligt i seng 😉
I morgen går turen til den sydlige del af øen, hvor endnu et tempel skal ses og andre spændende ting.

Det er hyggeligt I læser med!