Regnet bokstavligtalat öser ner utanför fönstret, idag fick bli en pluggfri dag med en frukost på Ståhlboms med mina arbetskompisar! Så mysigt! Har nu i eftermiddag gått igenom mina bilder och insätt hur snabbt tiden går, redan ett år sen jag och Beatrice va i Stockholm... Skulle gärna åka tillbaka snart!

Det finns vissa saker i livet jag absolut inte kan vara utan, en sak är att resa. Känslan jag får i kroppen av att upptäcka nya platser eller besöka städer med det lilla extra är speciellt. För några dagar sedan var jag i New York, har besökt denna stad ett antal gånger nu & kan inte med ord förklara hur mycket jag tycker om att strosa runt och andas in New York´s puls och atmosfär! En fantastisk stad! The city of my dreams!

Godmorgon! Vilken vacker morgon det har varit! Dagens morgonpromenad gick ner till stan & hamnen. Torget var alldeles vindstilla, lugnt och grönskande, inte så ofta man ser staden så..

Jag gick förbi stans bageri påväg hem och köpte med mig en fralla till min frukost på verandan, detta är det bästa med försommaren!

Jag och min vän Amanda tog tåget till vackra Stockholm tidigt i fredagsmorse. Vi möttes av en huvudstad där försommaren var ett faktum. Med strålande sol och 25grader spenderade vi hela helgen i lugnt tempo. Med shopping, god mat, bubbel i solen på uteserveringar & glass utmed Mälaren. Jag fick se Stockholm ifrån en ännu bättre sida och rekommenderar verkligen att åka dit utan att ha någonting planerat! Ta dagen som den kommer, ett stort tips då storstadsresor ofta kan bli väldigt stressiga.

Afternoon Tea på Hotel Diplomat, ett stort tips!! Vi unnade oss en eftermiddag med bubbel, snittar, sötsaker & trevligt sällskap. Med bästa utsikt över Strandvägen och alla glammiga människor var min fredagseftermiddag helt perfekt!

Längst med Strandvägen tittade vi in på Svenskt Tenn salonger, inredningens paradis! Med färska snittblommor och enormt inspirerande dukningar kan man bara gå runt och titta i timmar...

Lördagens sena frukost bestod av Amerikanska pannkakor och färska bär som vi åt på Strandvägen 1. Sedan stod shopping på schemat och när kvällen kom mötte vi upp ett gäng vänner. Vi åt middag, drack drinkar & dansade på Café Opera fram till tidig morgon.

Man skulle kunna önska att varje söndagsutflykt gick till detta vackra slott. Drottningholm. I stålande sol tog vi skärgårdsbåten ut till slottet på förmiddagen där vi promenerade runt i slottsparken & åt lunch på slottscafét.

Min helg i bilder. Sommarvärmen har hittat Varberg och har erbjudit god mat, kall Rosé, varma kvällar & trevliga samtal. Me like! Och vet ni vad det bästa är? Jo, att detta bara är början!