Förra helgen bestämde vi oss lite impulsivt för att möblera om lite hör i lägenheten. Garderoben vi haft i hallen åkte in i sovrummet så det blev garderober hela väggen där. Så idag har vi skruvat ihop våran nya hallmöbel och jag tycker det blev riktigt bra! Mycket förvaring och en sittplats, men det känns mycket rymligare eftersom att garderoben var så stor och klumpig i jämförelse. Bara en spegel som fattas nu!

Första bilden är i sovrummet nu, tycker det blev riktigt bra med garderob hela vägen, hade väl dock varit snyggare om garderoberna var likadana men haha. Garderoben med spegeln stod tidigare i hallen.

Andra bilden är hur vi har haft i hallen nu sen vi flyttade garderoben

Såhär ser det ut nu! Hjärtat ska nog flyttas lite och så men känner mig riktigt nöjd!

Den här helgen är det dreamhack här i Jönköping vilket innebär helgen vi säljer näst mest under året på jobbet. Så har en riktig jobbhelg, stängning igår och idag och 16-23 imorgon. Men tycker det gick bra igår även om vi jobbade över typ 40 min. Det är sånt man får räkna med såna här helger!

Kram

Ojojoj nu var det längesedan jag skrev något. Vet inte riktigt varför jag inte har känt för att blogga, kanske har det blivit lite omtumlande med alla förändringar i och med att jag börjat plugga. Tycker i alla fall att det känns kul med plugget, även om det är väldigt intensivt, och dessutom känns det väldigt skönt med bättre rutiner!

Idag har jag varit ledig. Vi har nästan aldrig några lektioner på fredagar och idag kände jag inte att jag hade så mycket plugg att ta tag i heller. Det blev då en runda på stan istället, med lite mer shopping än det var tänkt. Sen har jag hunnit baka, laga mat och rensa mina garderober! Så nu sitter jag framför tv:n med grönsaker och dipp och ser idol såklart.

I helgen ska jag jobba lite men kommer också ha tid till annat.

KRAM!

Några av dagens fynd! En söt adventsljusstake, en vit blus och en svart tröja i sammetstyg! Känner mig nöjd! Längtar dock till den dagen jag har en mobil med bättre kamera, hehe.

Har varit sjuk sen förra tisdagen men har ändå kämpat på med jobb, inflyttningsfest, ordnat inför skolan med lån, böcker osv.. Varit på födelsedagsfika för Jackes morfar och idag varit på A6 och shoppat. Orkar inte vara sjuk längre men känns inte kul att bara ligga och göra ingenting hela dagarna heller. Förhoppningsvis är jag frisk innan måndag.

Förra veckan fick vi besök av mamma och pappa några dagar. Det var ju inte länge sedan jag var hemma och träffade dom, men det är ju alltid kul med besök och för pappa var det första gången i Jönköping. Jobbade på onsdagkväll när de kom hit men dagen efter blev det lite shopping, besök i Jackes föräldrars stuga och middag med dom. På fredagen var vi i skogen och plockade hallon, fick nog ihop nästan 3 liter som nu ligger här i frysen. Vi åt också pizza och såg film, en lugn och skön ledig dag. På lördagen hann vi med en sväng till Husqvarna fabriksmuseum innan det var dags för dom att åka vidare och för mig att jobba.

Sen har jag jobbat kväll lördag söndag måndag och ska även göra det ikväll. I helgen är jag dock helt ledig och det ska bli så kul. Har inte riktigt några planer men ser verkligen fram emot det ändå haha. Kanske får jag användning av min nya klänning som kom igår!

Fick även hem en stickad tröja och en hårklämma. Märkte dock att jag hunnit köpa en exakt likadan tröja fast röd under tiden denna var påväg till mig haha, men känns som att jag kommer få användning för båda nu till hösten:)

Ber om ursäkt för världens längsta inlägg men det var ett tag sen jag skrev. Hade egentligen kunnat göra tre inlägg av detta men nu får det bli såhär🙈 måste även få visa den fina buketten som stod utanför dörren när jag kom hem från bärplockningen i fredags. Från bästa tjejerna med en jättefin hälsning som fick både mig och mamma att gråta en skvätt. Ni är bäst!!

Har haft en underbar semester, låter bilderna tala för sig själva.

Blev så glad när jag kom hem från jobbet i måndags och det stod en bukett röda rosor på bordet som Jacke köpt till mig. ❤️

Efter sju dagar med jobb har jag nu två lediga och har en massa jag tänkt göra, men vi får se vad jag hinner med. Nu tänkte jag i alla fall trampa iväg till gymmet i mitt nya träningslinne(och en kofta och en jacka på det..)

Bara 6 stycken jobbpass kvar innan semester och skellefteå💜 längtar!! Kram

Ungefär en kilometer från oss ligger en slalombacke, järabacken och igår bestämde jag mig för att gå upp till toppen. Jobbigt var det men det gick rätt fort och när jag vände mig om möttes jag av den här utsikten😍 som vanligt svårt att fånga på bild, men jag såg ut över hela stan och munksjön och Vättern. Satt där uppe och njöt ett tag innan jag joggade hem igen.

Jobbade stängning kvällen innan midsommar, asmycket folk= jobbade över till 3. Tog därför en sovmorgon när Jacke och dom andra var i hans föräldrars stuga och åkte båt och vattenskidor. Framåt kvällen kom alla hit till lägenheten och vi grillade, åt tårta och spelade kubb. En riktigt trevlig kväll! Sen jobbade jag 11-16 på lördagen och efter det åkte vi ut till stugan och det var riktigt härligt. Åkte båt och badade och vädret var på topp. Jobbade även söndagen och det var riktigt kaosigt på jobbet. Nu har jag dock fått vara ledig igår och idag och börjar nästan känna mig redo för jobbveckan som väntar.

Igår när Jacke slutat jobbet åkte vi och gymmade tillsammans och sedan till Isak och Moa på lite försenat födelsedagsfika. Planerna för ikväll är att tvätta, handla och göra tacopaj!
Sedan blir det kvällsjobb resten av veckan, men har i alla fall ingen stängning!

Kram på er alla fina❤️

Godmorgon! Jag har just skjutsat mamma, moster, mormor och morfar till flygplatsen. De har varit här på besök de senaste tre dagarna. Vi har hunnit med en del shopping, promenader, gått på Tändsticksmuseet, besökt Gränna och Visingsö, umgåtts med Jackes föräldrar m.m. Vi har haft ganska fullt upp med andra ord. Har iaf varit jättekul med lite besök hemifrån och nu är det bara några veckor tills vi kommer upp!