Som året startede en varm sommer dag i august, sluttede året også en varm sommerdag i juni.

Så er jeg færdig med folkeskolen, hvor er det vildt at tænke på. Jeg har efterhånden gået på Rungsted Private Realskole i mange år og mærkeligt ikke at skulle tilbage til den normale hverdag efter sommerferien.

Jeg husker det som var det i går, jeg stille stod ud af bilen på Rungsted kyst station, tog kufferten ud fra bagagerummet og stille trillede afsted til resten af de mennesker jeg nu fik lov til at dele et helt år med. Nervøse og spændte på en tur til Gråsten de første tre dage af det nye skoleår, hilste vi alle pænt på hinanden, og med den først så akavede småsnak, løsnede vi os alle hurtigt op og kom godt ud af det med hinanden. Det var tre dage, hvor vi fik kendskab til det ægte bondemandsliv og den ikke så gode hygiejne. Vi sov i grisestalle med 2-3 personer i hver stald og ventede på en ny dag med læring. Jeg tror vi alle var ret glade da dagen kom til at skulle hjem og kunne sove nogenlunde igen i egne senge.

Ikke lang tid efter denne lille tur, ventede der endnu et lille eventyr og denne gang til Møns klint. Med et fantastisk vejr og os som både fik prøvet klatrebane i træer, set Møns museum, gå op og ned at de ellers så mange trapper ned til havet og en tur på Mountains bikes, klagede vi ikke. Og da slet ikke da der tilbage på hotellet både kunne spilles minigolf og tennis mm. Endnu en tur hvor vi blev rystet godt sammen.

Som dagene gik, og undervisningen og lektierne tog over, kunne jeg ikke klage. Tværtimod. Hver dag var anderledes og jeg glædede mig altid med stor spænding på at komme i skole igen efter en weekend. Fællesskabet var noget for sig selv, vi klingede fantastisk med hinanden. Frikvarterende blev brugt på bordtennis og os piger som skrålede med på alverdens sange fra de nyeste playlister. Ja, selv timerne var underholdende. Jeg kan også tænke tilbage på en masse hyggeaftener med øl og festglade RPR unger der løber skrigende rundt ude på vejene og gør byen usikker.

Og så når vi til vores skønne tredje tur til Playitas Furteventura. En af Spaniens skønne øer, hvor vi fik æren af, at tilbringe en lille uge på et sportshotel. En uge med hård træning, opnåelse af mål, hyggestunder, poolture, sangaftener og ikke mindst druk (hvis du spørger drengene). Med solen der bragede og alle os der blev lækkerbrune og nød den godt så lange tur, langt fra derhjemme og ikke mindst lang fra undervisningen og lektierne.

Galla blev holdt i slutningen af april og var noget af en glædesfest. Vi kom alle i smukke kjoler og jakkesæt med store smil. I morgensangssalen blev der taget parbilleder og vi blev serveret med en smule frugt, hvor vi herefter gik til kantinen og satte os til rette til en 5-retters menu. Under middagen blev der holdt taler, der blev sunget og i 10.klasses vedkommende havde vi lavet en film som viste 10. Klasse året med alle vores ture. Efter dessert var der indmarch til den store hal, hvor forældre og søskende stod klar til at se os alle danse Lancier. Der blev danset på livet løs og selvom os piger havde høje stilletter på, klarede vi det og endda også uden at falde. Til slut blev der sunget fællessang og vi kørte videre til afterparty, som blev holdt i et fælleslokale ved Vedbæk station. Med helium balloner i loftet og McDonalds til natmad kunne aftenen ikke blive mere festlig. Der blev skrålet med på diverse sange, der blev danset, der blev drukket og der blev alt i alt hygget til langt ud på natten.

Dette år har været utroligt læreridt, fyldt med oplevelser, eventyrer og minder. Et år jeg vil se tilbage på som et af mine mest udsøgte og fremragende år, hvor jeg har taget så meget med mig og blevet til et nyt og bedre menneske. Et år hvor jeg har skabt nye bekendtskaber, fået venner for livet - oplevet nogle af mine mest mindeværdige øjeblikke med disse personer og set mig selv og andre udvikle sig til det bedste. Et år hvor jeg kan takke nogle exceptionelle gode lærer for at gøre mig så klar til at tage videre på mit livs rejse og forberede mig på alt.

Allersidste gang på RPR. En trist aften, men også en glædesrig aften. Alle stod igen klar til en indmarch til hallen hvor familie sad klar med kameraer. RpR’s egen sang blev spillet, flaget blev båret ind og vi satte os til rette. René (inspektøren) holdte en tale som rørte alle. Herefter også tale til os dimitterende. Vi blev kaldt op række på række og fik overrakt vores afgangsbeviser en af gangen med klapsalve derefter. Da dette sluttede gik alle os dimitterende igen ud med flaget forrest og så var der champagne og tappas i kantinen. Da forældre tog hjem, var det tid til os elever at fejrer, at vi nu havde afsluttet folkeskolen og 10.klasse med flotte resultater og derfor var der blevet stillet telt op så vi kunne feste og for sidste gang, der blev sunget, danset og drukket natten lang.

Tusinde tak til @emma_wiberg for at have hjulpet med dette indlæg

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

Sol, varme, ferie og ren afslapning

Tænk at denne rejse, som jeg har ventet og set frem til i mange måneder allerede er overstået, sikke hvor tiden bare flyver afsted. Da kufferterne var pakket, så jeg SÅ meget frem til at ligge ved poolen dagen lang og blive brun.

Rejsedagen var en den dag, der bare skulle overstås. Jeg er typen, der ikke er specielt glad for at flyve, og derfor var jeg ekstra nervøs. Men det hele gik udmærket med ingen turbulens – heldigvis. Vi mellemlandede i Chicago (O'hare), hvor vi ventede på vores næste fly til Miami. Da vi ankom på det lækre hotel (Hotel Victor Miami Beach) omkring kl. 02.00, vi var alle godt trætte efter den lange flyvetur på knap 13 timer, og derfor gik vi hurtigt i seng.

Vi stod op og var spændte på, hvordan udsigten var fra værelset. Det viste sig så, at vi havde fået hotellets bedste værelse med den mest fantastiske udsigt over pool og stranden med Atlanterhavets turkisblå hav i baggrunden.

Vi kørte en dag til Key West, hvor vi undervejs stoppede på den paradisligende ø Islamorada. Et helt fantastisk sted med palmer og kridhvidt sand og solen der bragede. Derefter kørte vi yderligere et par timer til selve Key West hvor vi nyd dagen blandt andet på en lækker autentisk restaurant på stranden og en tur i havet. Men særligt en tur forbi ”Southernmost Point”, som er det sydligste punkt på det amerikanske kontinent med kun 135 km til Cuba. På vejen retur til Miami Beach stoppede vi på øen Key Largo, hvor min søster og jeg var ude, at svømme med delfiner i internatet Dolphin Plus.

Vi tog en dag til Nationalparken Everglades, hvor vi sejlede rundt i sumpene i en airboat, hvor vi kom helt tæt på de store alligatorer. Det var en 30 minutters bådtur der tog os dybt ind i Everglades National Park, En skræmmende, men samtidig en spændende oplevelse.

Vi var på en 90 minutter sightseeing cruise omkring Biscayne Bay, hvor vilde delfiner sprang lystig omkring båden, mens vi så bedste udsigter for at se Downtown Miami skyline, Port of Miami, Fisher Island, Miami Beach og derudover så vi de rige og berømtes huse.

Selvom vi boede på Hotel Victor, brugte vi en del tid på Mondrian South Beach Miami Hotel. Vi boede på Mondrian Hotel i Los Angels sidste år og var meget imponerende. Pool området var ekstremt fedt og der var DJ, som var med til at stemningen på hotellet var fantastisk. Hele personalet var opmærksomme. Hotellets beliggenheden var fantastisk over Miami bugt. Hotellet var primært for unge mennesker, ekstravagant indrettet og meget moderne. På hotellet kunne man leje jetski, som min far og jeg gjorde en af dagene. For mig var det en vild fed oplevelse, da jeg elsker fart over feltet. - Så hvis du elsker fart, så kan det klart anbefales.

Hvis du er en pizza elsker, som jeg selv er. Kan jeg KUN anbefale Antico Pizza Napoletana, pizzaerne er bagt i stenovn. Dejen er ekstraordinært god og velsmagende og det hele er frisklavet og lavet på gode råvarer. De var så gode, at det endte med, at vi spiste mad derfra 4 gange. Derudover kan jeg også klart anbefale burgerstedet Shake Shack, som umiddelbart er mit ynglings burgersted. Jeg synes absolut de laver verdens bedste burger.

En oplevelse for livet!

Tænk at der allerede er gået 9 dage siden min klasse og jeg stod i lufthavnen med mange sommerfugle i maven og klar til at rejse langt væk fra hverdagen. Vi havde set meget frem til denne rejse, og vi havde allerede fra januar talt ned. Vi havde set frem til en uge med masser af sport og grænser der skulle overskrides.

Mandag d. 20. efter at have siddet 5 timer i en flyver, var vi alle godt trætte, men nysgerrige for at se hvad der ventede os. Vi fik en kort rundvisning på hotellet og ellers faldt vi stille og roligt til.

Tirsdag d. 21. startede dagen ud med Yoga og morgenløb/gang og derefter 60 min Coretraning hvilket også var en fed oplevelse. Vi sluttede dagen af med Stretch And Relax og fik strukket godt ud.

Onsdag d. 22. var den dag vi fleste frygtede nemlig ”Aquatlon” med 3,2 km løb – 200 m svøm – 3,2 km løb. Vi gennemførte alle løbet selvom, det var hårdt og især i den varme.

Torsdag d. 23 var hårdere end vi alle troede, vi skulle løbe 13,6 km in middle of nowhere, det var både hårdt fysisk og psykisk, da vi løb i flere timer alene i omkring 24 grader. Jeg pressede mig selv til det yderste og endte også med at kaste op et par gange - men jeg gennemførte og det var det vigtigste. Jeg har især efter denne oplevelse fået mere mod på at presse mig endnu mere og ikke så let give op. Det kræver vilje, at ikke give op!

Fredag d. 24. havde vores lærer arrangeret minigolf konkurrence, og derefter var vi til ”Fitness And Fun”, hvor vi lavede en masse forskellige øvelser, hvor vi brugte vores kroppe ihærdigt og endte også med at få en smule ondt bagefter.

Lørdag d. 25. var en af de dage, hvor vi kunne slappe af. Vi startede dagen ud med ”WOD” Workout Of The Day, hvor vi blandt andet lavede shoulder press, weght around head, push up and russian twist. Derefter var vi til Fun/Fitness som viste sig at være en form for Zumba, der udfordrede alle på hver deres måde.

Søndag. 26. kunne vi vælge at løbe 10 km eller Zumba. De fleste valgte Zumba både fordi vores ben ikke kunne løbe mere, og at vores kroppe bare var totalt smadret. Men credits til dem, der valgte at løbe – cool nok. Derefter var vi alle enige om, at poolen kaldte og at vi bare skulle slappe af den sidste dag og måske får lidt farve. Vi sluttede eftermiddagen af med at hoppe i havet og bare nød omgivelserne inden det snart var hjem til hverdagen igen.

Mandag. 27. Var det desværre et farvel og tak for denne rejse. En lang flyvetur ventede os og alle var nu klar til at komme hjem og sove i egne senge.

Vi har på denne rejse brudt en masse grænser og prøvet kræfter med mange nye motionsformer. Vi har oplevet ting, som vi normalt ikke ville. Vi har på denne tur lært, at man ikke bare skal give op, selvom man har en smule ondt i kroppen.