Nå har vi nettopp stått opp og klokken er 10 45. Det var utrolig godt å få en god natts søvn.

I dag skal vi bare ta det med ro. Vi skal ut å spise lunch om en times tid og deretter drar vi for å shoppe litt. Jeg gleder meg skikkelig til å bare cruise rundt i denne flotte byen.

Jeg har dessverre ikke fått tatt noen bilder ennå men det skal jeg få tatt i dag. Så det kommer et innlegg i morgen tidlig norsk tid med litt bilder fra dagen i dag så følg med.

—CarolineCecilia

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

• 18 lesere

Da er vi endelig fremme etter en lang lang reise. Nå er klokken 01 15 her i Los Angeles og jeg kjenner at øyene mine nesten ikke klarer å holde seg åpne.

Flyturen gikk kjempe fint, over all forventning egentlig. Jeg gruet meg veldig til flyreisen men det gikk sikkert så bra siden det ikke er så lenge siden jeg fløy akkurat samme rute. Eneste negative var at flyet var forsinket med 45 minutter, men det tok de igjen.

Når vi kom til flyplassen LAX så var det selvfølgelig kaos, det er det alltid. Vi stod i 1 time og 30 min i passkontroll noe som var skikkelig dritt men vi overlevde. Henting av leiebil gikk relativt kjapt, jeg tror vi brukte i underkant av en time. Jeg hadde hørt rykte om at det kunne ta flere timer så jeg ble positivt overrasket.

Men nå er jeg bare super happy av å være fremme på hotellet.

Nå skal vi hive i oss noe mat og deretter venter puten. Det er lenge siden jeg har gledet meg så mye til å sove.

• 21 lesere

Nå har vi endelig fått sjekket inn og gått igjennom sikkerhetskontrollen. Det er så sykt godt når det er gjort, da begynner ferien virkelig.

I dag måtte vi sjekke ut klokken 12 00 fra hotellet så vi hadde ekstremt god tid siden vi ikke hadde parkering før 15 00 på Gardermoen. Så vi tok oss rett og slett en tur til Eidsvollbygningen siden ingen av oss har vært det før.

Nå skal vi sette oss ned å spise et godt måltid før flyet går. Det tror jeg trengs med tanke på at flymaten ikke er av ypperste kvalitet.

Nå blir det en liten stund til neste innlegg. Jeg skal prøve å få publisert et innlegg imorgen tidlig norsk tid om hvordan reisen har gått.

—CarolineCecilia

• 24 lesere

Nå har vi akkurat sjekket inn på hotellet i Gjøvik og endelig har jeg slengt meg ned i hotell sengen. Dagen i dag har vært så lang og vi har vært på farten i hele dag. Dagen startet klokken 05 45, og vi dro fra Sogndal rundt klokken 07 00. Jeg kjenner at det skal bli godt å legge seg snart.

Vi kjørte direkte til Charlottenberg, vi brukte ca 7 timer inkludert et par korte stopp. Vi tenkte at siden vi skulle sove over på Gjøvik så kunne vi like så gjerne ta turen til Sverige siden det ikke er så altfor langt. Dessverre har vi ikke fått handlet frysevarer og varer som må stå kaldt siden alt må stå i bilen til vi kommer hjem fra USA. Men vi har gjort noen kupp. Marcus har glutenallergi så vi har fått hamstret litt glutenfrie tørrvarer siden Sverige er litt billigere på dette. Vi fikk også handlet oss litt øl, brus, og litt godteri.

Det er sykt deilig å tenke på at vi ikke trenger å stå opp grytidlig i morgen for å kjøre til Gardermoen. Skulle vi kjørt fra Sogndal til Gardermoen måtte vi nok stått opp klokken 0700 for å ha god tid. Det hadde vært utrolig slitsomt med tanke på at ingen av oss klarer å sove på fly, og 10timer og 45 minutter med fly er ikke lite heller. Når vi dro til USA i julen så stod vi opp klokken 0515 for å gjøre oss klare, da flydde vi fra Sogndal samme dag som vi skulle fly fra Gardermoen. Vi var rett og slett helt skutt når vi kom frem til Los Angeles da vi hadde vært våken i nærmere 30 timer.

Jeg er evig takknemlig for at jeg har rabatt på hotell slik vi kan ta oss råd til å gjøre nettopp dette når vi skal ut på tur.

Nå skal vi slappe av å se på Amanda pris utdelingen før vi tar kvelden.

-CarolineCecilia

Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig reiseklar. Det skal bli skikkelig godt å komme seg vekk fra lille Sogndal en liten stund. Når man bor på en liten plass så blir man fort lei, så det blir en del reising for å komme seg vekk litt av og til.

Nå har jeg i hvert fall fått shinet leiligheten her, men en del gjenstår også blant annet pakking. Første stopp er Charlottenberg, der skal vi bare handle litt glutenfrie tørrvarer og diverse. Etterpå drar vi til Gjøvik hvor vi skal sove på hotell til Søndag. Jeg gleder meg skikkelig til å sove på hotell, det er noe eget med det .

På Søndag reiser vi endelig til Los Angeles. Jeg kjenner at den bleke kroppen min trenger litt sol nå, det er alt for lenge siden jeg har fått solet meg.

Nå får jeg kanskje hive meg i pakkingen snart slik jeg blir ferdig før midnatt. Jeg må opp klokken 0600 i morgen, gruer meg skikkelig til å stå opp så tidlig.

-CarolineCecilia

Første dagen av ferien startet bokstavelig talt dårlig. Formen min er skikkelig crappy, men jeg har egentlig bare meg selv takke.

Jeg dro opp til naboen i går og skulle bare ta et par øl, men det endte i litt mer alkohol og vi stakk ut på byen. Jeg drakk egentlig ikke så veldig mye men jeg drikker så sjeldent at når jeg først er ute så blir jeg ganske så dårlig dagen etter.

Nå sitter jeg her og er egentlig skuffet over meg selv. Jeg har en haug med ting jeg må gjør i dag siden vi reiser i morgen tidlig. Jeg har ennå ikke pakket, ikke ryddet eller vasket leiligheten. Vaske bil må vi også gjør. Jeg kjenner at stresset kommer sigende.

Nå skal jeg en tur å ta en kaffe med en venninne for å få litt luft. Så etter det håper jeg at jeg har fått super krefter.

God helg folkens !

-CarolineCecilia

Da var det endelig min tur å ha ferie. Jeg synes denne sommeren har godt skikkelig fort og jeg føler nesten ikke at jeg har jobbet, selv om jeg nesten har jobbet fulltid. Det er nesten litt rart å ha ferie, jeg er ikke vant med å ha 2-3 uker ferie, jeg pleier kun å ha noen dager.

Heldigvis så reiser vi ikke før på lørdag så jeg får hele fredag på å pakke og ordne ting her i leilighet. Jeg har en trang for at leiligheten skal se strøken ut når vi drar på ferie, det er så kjipt å komme hjem til et rote hus. Jeg har en fluss med ting å gjør før vi drar så første ferie dagen min går sikkert kjempe fort. Kjenner jeg meg selv rett så springer jeg rundt her i leiligheten som en høne og ikke husker hva som skal gjøres.

Når det kommer til pakking så er jeg absolutt ikke strukturert i det hele tatt. Jeg kan pakke ned undertøy, så går det et par timer til jeg pakker neste ting på listen. Jeg tror jeg egentlig er ganske glad i å pakke og at jeg venter lengst mulig for da er det kortere tid til turen begynner.

Nå i kveld skal jeg gjøre litt små ting som å vaske klær, og resten av kvelden skal jeg faktisk bare nyte.

-CarolineCecilia

I går kveld så fikk jeg plutselig en spontan følelse av at jeg ville gjøre en forandring med meg selv før ferien. Jeg ville gjøre et eller annet med jeg prøvde å finne alt annet enn noe med håret, da jeg egentlig elsker å ha langt hår. Til slutt fant jeg ut at det eneste fornuftige jeg kunne gjøre var å klippe håret, så jeg måtte bite i det sure eple å bestille meg en time. I samme slengen bestilte jeg farging av hår også.

Jeg er super fornøyd og ser nå at dette var det riktige å gjør. Jeg liker egentlig ikke å klippe meg for jeg blir aldri fornøyd Håret mitt vokser som ugress. For et år siden klipte jeg meg fra ganske langt hår og opp til skuldrene og nå hadde det vokst til langt under puppene. Etter veksten min blomstret som bare det selv om det kun er 2 måneder siden jeg farget det så det også var på tide å få gjort. Frisøren jeg hadde var skikkelig dyktig og hyggelig. Hun tok seg god tid å gav meg råd til alt. Vi ble enige om å velge fargen lysebrun da de andre fargene kunne bli litt for mørke. Og jeg ser nå at lysebrun faktisk ble ganske mørk så jeg er veldig glad for at jeg ikke gikk for noe mørkere.

Hva synes dere?

Nå skal jeg snart på jobb å ha min siste vakt før ferien.

-CarolineCecilia

Forrige uke var vi en tur til Stegastein som ligger på Aurlandsfjellet her i Sogn og Fjordane. Jeg har ikke fått lastet opp bildene på dataen før i dag så derfor kommer innlegget litt sent.

Vi hadde hørt mye om denne utsikt plassen. Vi har lenge hatt planer om å besøke den men alt har vært så hektisk i sommer så det har gått helt i glemme boken. Men på tirsdag i forrige uke tok vi en spontan tur dit, veldig greit siden vi kun bor litt over en times tid unna.

Jeg trodde ikke det skulle være så nydelig og så god utsikt når vi kom opp dit. Utrolig fin utsikt hvor man kan se ut over fjorden. Jeg skjønner godt at mange tar turen dit, det var en drøss med folk som var der oppe når vi var der. Det virker ut som plassen er populær både for norske og utenlands turister.

Jeg anbefaler virkelig alle å ta turen dit om dere er i nærheten eller har planer om en tur til Sogn og Fjordane. Man får tatt mange fine bilder der oppe.

-CarolineCecilia

Tåke prat og tomme løfter er en av de verste tingene jeg vet om. Det er så fryktelig irriterende å høre på mas som egentlig ikke fører til noe som helst.

Det er ikke lenge igjen til valget og jeg er faktisk nesten helt blank. Jeg har et par parti jeg vet jeg ikke kommer til å stemme på, men det står mellom flere partier. Jeg blir ikke akkurat klokere når politikerne er eksperter på å krangle og at de er mer opptatt av å være uenige enn å komme med konkrete tiltak til hva de vil gjøre.

Jeg så på debatten som gikk på NRK her om dagen, og ja mange av politikerne har peiling på saker og ting, men jeg føler jo aldri at de kommer frem til noe. Jeg ble ikke klokere av å se på debatten. De krangler om og om igjen over de samme tingene, og er mer opptatt av å "ta" hverandre enn å snakke om sin politikk og gi konkrete tiltak på saker og ting.

Selvfølgelig blir det litt krangling og diskusjon da vi har så mange ulike partier, det er helt naturlig. Men jeg skulle ønsket at de istedenfor å prate i tåka hadde kommet frem til noe som gjør det lettere for oss velgere å bestemme oss. Men slik er det med politikk. Man skal rakke ned på andre parti, ta opp historien når det gjelder gjennomslag partiet har fått og diskutere mindre om hva de skal gjøre KONKRET. Det hjelper kanskje ikke at de hadde kommet med løfter heller, for de blir jo som regel til tomme løfter.

Men en ting vet vi i hvert fall: Høyre og FRP vil senke skattene, og AP vil øke skattene, men det er ikke nok for meg til å gjøre meg opp en mening.

De neste dagene skal jeg lese meg godt opp om partiene på nett. Heldigvis skal jeg ikke forhåndsstemme før etter USA, så jeg har ennå god tid på å bestemme meg.

Er det flere enn meg som er forvirret?