Hoppas ni inte har snöat in helt. Här har det kommit en knapp dm och det blir nog mer under dagen då det ska snöa ända till ikväll. Det blåser dock hårt fortfarande, Vår granne åkte förbi med fyrhjulingen och plogade utanför oss vid halv 6 när jag gick upp. Han är flitig han. Men det verkar vara ganska lugnt ändå, ingen snökaos just nu iallafall. Känns skönt att bilen står under tak idag nu när jag snart ska iväg till jobbet, det sparar en del tid att slippa sopa av den. Idag slutar jag före 3, så får se hur vädret är då om jag ska bege mig ut med hundarna. Om det inte blåser för hårt så ska det nog gå bra. Matlådorna för dagen är fixade och snart ska jag bege mig ut, kör lugnt om ni ska ut på vägarna, det kan vara ishalka. Ha en fin tisdag.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Måndag igen och tydligen en av de deppigare dagarna läste jag. Här deppas det inte. Har kört ett benpass, som låg på schemat idag. Går in på tredje veckan nu på build and burn. Har märkt lite resultat på mått, men inte mycket på vikten. Jag vet att man inte ska haka upp sig på den, men gör det lite ändå. Upplägget är ju att köra tyngre styrketräning på de stora muskelgrupperna nu de första fyra veckorna och sen övergår träningen i en ny fas där man kör mer förbränning. Har varit noga med vad jag äter, men ska testa att ändra i kosten och kör world of shapes matplan den här veckan, för att se om det blir någon skillnad. Kanske är jag för ivrig. Tror nog det eller vet det rättare sagt. Här är iallafall dagens träningspass som jag körde. Ökade på vikterna ordentligt idag och det gick bra. Man ska inte vara rädd för att lyfta rejält, så länge man inte kompromissar med formen. Jag är noga med varje övning och kollar i spegel så att det ser bra ut. Är man otränad så kan man börja helt utan vikter och bara fokusera på formen. Alla övningar här körs med 4 set med mellan 12-15 rep per set. Efteråt avslutar jag ofta med hopprepsintervaller, 50 sekunder, 5 varv med 10 sekunder vila emellan.

Sen var jag hungrig och på menyn ikväll blev det ugnsbakad lax i citron, med kokt potatis, grönsaker och pepparrotskvarg. Supergott! Blir ett kvällsmål senare också med kvarg.

Nu ska jag ta det lugnt och njuta av resten av kvällen. Här har vi snöoväder på gång och det har börjat vräka ner. Vi häller kaminen igång och har fyllt upp vattenflaskor i kylen om strömmen går. Den har gått en gång idag redan och man vet aldrig hur dessa oväder ändrar form. Så det gäller att vara förberedd. Ha en skön kväll.

Likes

Comments

Plättar till frukost blev det här, det är det eller äggmackor som brukar vara rutin här. Plättarna är såklart nyttiga. Proteinpulver, äggvita och havremjöl. Dock hade jag behövt lägga i keso, för dom blev lite torra, men det gick att äta. Färska blåbär och lite blåbärssirap till, mumma,

Det blir ett träningspass under dagen också och en promenad med hundarna strax. Börjar ljusna lite här. Vad hittar ni på för något idag?

Likes

Comments

Grymt skönt träningspass för ben och rumpa. Kändes superbra! Nu har man förtjänat att ta det lugnt resten av kvällen med gott samvete. Imorgon blir det överkropp och mage som ska få sig en omgång. Det var inte dumt alls att ta ett break i träningen på torsdagen. Kommer ev fortsätta med det.

Kvällens middag kommer bli biffar med högerrevsfärs som jag gjorde igår och till det blir det sötpotatis och sparris. Min sockerdetox går superbra, inget sug efter godis alls faktiskt. Så mycket godare att äta näringsriktig mat istället. Är snart 2 veckor sedan jag startade det och även träningsprogrammet. Kolla in appen, Fitplan. Finns massor med olika träningar för alla. Nu ska jag chilla resten av kvällen och njuta av att det är fredag. Ha en skön kväll.

Likes

Comments

​Alltid lika skönt med fredagar. Vad har ni för planer? Jag ska köra ett rejält benpass idag för att avsluta veckan. Hade ju vilodag igår och det behövdes. När jag vaknade imorse hade jag ett otroligt sug efter grapefrukt. Så det fick bli en del av frukosten med 2 kokta ägg. Det är intressant hur kroppen kan säga till vad den behöver. Märker ni av det? Sen blir det en del grejande här hemma under helgen. långpromenader med hundarna mm. Men först en dag på jobbet. Ha en skön dag.

Likes

Comments

Så här magisk var himlen utanför mitt fönster på jobbet imorse, helt magiskt vacker. Jag tröttnar aldrig på soluppgångar eller nedgångar.

Idag blir det vilodag. Kommer nog ha det på torsdagarna då det är lång dag på jobbet och jag är ganska trött då. Får ändå in mina 5 pass i veckan. Kör 3 vilar 1 kör 2 vilar 1. Just idag är jag lite extra trött, så då är det bra att ta det lugnt och lyssna på kroppen. Så det blir till att chilla och få lite massage av maken. Känner av min axel lite, den som krånglade tidigare. Så jag ska vara försiktig med den. Önskar er en fin kväll.

Likes

Comments

God förmiddag. Såhär fin var himlen från mitt köksfönster imorse. Idag är jag ledig, som alltid på onsdagar. Har hunnit med dagens träningspass också och nu ska jag iväg och träffa en vän för lite lunch. Blir kanske en promenad med hundarna senare i eftermiddag, får se hur vädret blir för de lovar både snö och regn. Men vad skönt att ha dagens träning avklarad så tidigt på dagen, synd man inte alltid kan ha det så. Idag fick rumpan sig en genomgång, brändes bra i musklerna. En favoritövning är denna, curtsy lunge från stepbräda med 6 kg hantlar, som jag bl a gjorde idag. 4 sets med 24 rep/set. Det var supersets idag, så denna kombinerades med sida till sida steg med band vid vristerna, mellan 30-40 steg. Har ni någon favvoövning?

Nu ska jag bege mig till stan. Ha en fin dag.

Likes

Comments

Slutade strax innan tre idag, så efter ett mellanmål stack jag ut så fort som möjligt. Vill ju fånga solen, det lilla som fortfarande sken under eftermiddagen och även ljuset. Man är ju ganska svältfödd på ljus just nu.

Det blev en runda på 5,8 km. Efter det följde dagens träningspass, som var för överkroppen, annars hade jag inte gått ut och gått så långt innan. Det kändes bra i mina ben i alla uppförsbackar. Vart vi än går här så är det backar, åt alla håll. Ett väldigt kuperat område, vilket är toppenbra. Nu har jag ätit middag och ska ge mina hundar kvällsmat, sen blir det lite slapp framför tv:n en stund. Ha en skön kväll.

Likes

Comments

Den här veckan blir det en del kalkon. Har förberett 3 matlådor och middagen till nu, som jag precis ätit efter mitt benpass. Kalkonfärs är så gott! Och denna kombon var ljuvligt god.

500 g kalkonfärs fördelat på 4 portioner. Stek färsen med en halv gul lök, ca 1 tsk sambal oelek, salt, peppar, chilipulver, lite soja och en skvätt worcestershiresås. En gul paprika åker i, i slutet. Till detta gjorde jag min andra favorit, sötpotatis i ugnen, ca 80 g per portion och sparris. Att planera maten är A och O om man ska äta bra och hälsosamt. Jag förbereder alltid lunchlådor och lagar middag senare om jag inte har kvar rester. Det är så smidigt att laga mer, när man ändå håller på och jag har inga problem att äta samma mat några gånger på en vecka..

Första dagen på jobbet klar, alltid kul att träffa sina kollegor. Skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen. Nu ska jag sätta mig och ta det lugnt. Ha en fin kväll. 😘

Likes

Comments

​Ja, då var det dags att ge sig tillbaka till jobbet igen. Det har varit en skön ledighet. Vi börjar med studiedag och eleverna börjar imorgon. Alltid lite segt när man ska tillbaka, men efter första dagarna så är man igång som vanligt. Ganska skönt att komma in i de vanliga rutinerna också. Matlådorna för dagen är fixade och ikväll väntar ett benpass. Ha en fin dag alla.

Likes

Comments