Igår kväll lagade jag 5-rättersmiddag till mamma och pappa som en försenad bröllopsdags-present. Första rätten tog jag inga bilder på men den bestod av parmesan- och pankofriterade zucchinifries med två hemgjorda majonnäser, en med chili och en med tryffel.

Kvällens andra rätt bestod av en tonfisk tataki med avokadoröra smaksatt med vitlök, chili, koriander och lime, halstrad tonfisk, picklade rädisor, saltsyrlig sås, sojabönor och sesamfrön.

Efter det serverades en saffransrisotto med vitt vin, kalvfond, lök, parmesan, räkor, sparris och en hemgjord citronaioli.

Den sista varmrätten bestod av kalvytterfilé som serverades med morotspuré, ärtpuré, smörstekta kantareller samt kastanjchampinjoner med persilja, bacon, sparris och balsamico.

Till efterrätt gjorde jag en hallon- och citronpannacotta med hasselnötter, hemgjorda maränger, mörk chokladbrownie, hallonpuré och en körsbärssorbet (som dock inte var upplagd på faten när jag fotade).

Hej finisar!

Idag har jag spenderat dagen på Grönan tillsammans med Villy, Emmy och Danne. Det var riktigt roligt faktiskt! Dock visade det sig att Grönan inte öppnade förrän 15.00 idag och vi var på plats redan klockan 12.. men men, vi spenderade tiden genom att äta lunch, gå på Aquaria och sitta i solen vid vattnet.

Nu ligger jag hemma i sängen och ska snart sova för imorgon väntas jobb.. PUSS

Hej fina!

Imorse startade jag dagen med frukost i sängen tillsammans med Villy. Det blev nybakat fröbröd med Philadelphia och avokado.
Runt lunchtid kom Safa och Emmy hit, vi åt lunch samt snackade om allt mellan himmel och jord. Så mysigt!
På eftermiddagen gick jag och klippte mig och den här gången blev det ganska mycket kortare. Är supernöjd! Mitt hår var extremt slitet nu efter sommaren så det känns skönt att få fräscha till det ordentligt.
Villy är i Täby nu i några dagar så nu ska jag ta en kopp te och kolla på Kylie Jenners nya serie.

Puss

Här kommer ett recept på en nyttig jordgubbsmilkshake utan tillsatt socker och mejeriprodukter. Denna goding blir nötigt krämig med en härlig jordgubbssmak. Shaken passar perfekt på en brunch, som en nyttigare efterrätt eller bara som ett fräscht mellanmål, tips!

170 g naturella cashewnötter
4 dl iskallt vatten
250 g frysta jordgubbar
2 msk honung
1 krm äkta vaniljpulver

• Blötlägg nötterna i en skål och låt stå i minst 2 timmar, men gärna över natten.

• Häll av vattnet från nötterna och lägg ner dom i en mixer tillsammans med det kalla vattnet. Mixa tills du får en krämig nötmjölk.

• Tillsätt jordgubbar, honung och vaniljpulver och mixa tills du fått en slät shake. Servera i champagneglas och toppa med bär.

På förmiddagen låg vi vid poolen, badade och myste.

Till lunch åt vi på hotellets sushirestaurang som hade grym mat! Till och med Villy som vanligtvis inte gillar sushi älskade den.

På eftermiddagen återgick vi till poolen, spelade lite tennis och badade ännu mer.

Till middag blev det mexikanskt och även den här restaurangen var grym! Vi beställde in kycklingtacos, quesadillas, flankstek m.m. Supergott alltihop!

På kvällen gick vi en promenad längs stranden innan vi satte oss vid baren och tog lite drinkar. På kvällen hade Villy fixat en liten överraskning till mig från en av kockarna på hotellet som blev ett prefekt avslut på veckans bästa dag. <3

Hej fina!

Idag åkte jag och Villy in till Rhodos stad vilket för övrigt är ett såå mysigt ställe! Vi strosade runt i små butiker, åt en härlig lunch i skuggan och avslutade med en glass i solen. Nu ligger vi vid poolen och ska snart gå upp för att göra oss i ordning inför en kvällspromenad och sist men inte minst en grekisk 3-rätters middag.

Bilder från dagen

Hej älsklingar!

Idag har vi spenderat hela dagen i solen kombinerat med bad, mat och massa pussar. Den avslutades med en god middag och en kvällspromenad längs stranden. En dag i min smak med andra ord. XXX

Hej fina!

Tänkte bara kika in och visa er lite bilder på hur vårt hotell ser ut. Det är verkligen så, så mysigt! Nu ska vi snart gå och äta på någon av restaurangerna. Det finns fem stycken att välja på + middagsbuffé, men jag tror det lutar mot grekiskt ikväll.

Puss

Började dagen med frukost på sängen tillsammans med Villy vilket bestod av smoothiebowls.

På förmiddagen tog vi tåget in till Stocholm för att äta lunch med Villys gamla tränade. Det var supertrevligt faktiskt!

Vi åt på en restaurang inne på NK där jag beställde in banan- och dinkelpannkakor med vispad yoghurt och steviasötad blåbärssylt. Supergott!

Efter lunchen gick vi och kollade lite i butiker. Villy fyndade en kavaj och jag fick med mig några smycken hem.

På eftermiddagen stannade vi upp och kollade på Pridetåget en stund innan vi tog tåget hem igen.
Nu har vi nyss ätit middag bestående av kyckling med avokado-, fetaost- och tomatsallad. Alldeles strax ska vi packa det sista inför imorgon. XXX