visste du att:

  1. Tomater är rika på kraftfullt lykopen
  2. Valnötter förebygger kognitiv degenerering
  3. Broccoli förebygger hudens åldrande
  4. Blåbär är mycket rika på antioxidanter
  5. Vitlök skyddar hjärnan
  6. Spenat främjar bra skelett och muskelhälsa
  7. Vitt te innehåller mer antioxidanter än någon annan dryck
  8. 28 gram choklad om dagen är perfekt för att hålla dig ung
  9. Avokado är rika på hälsosamma fetter
  10. och havregryn är det mest kraftfulla anti-aging-grynet

(Källa: Steg för hälsa)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Jag är en person som tycker om att prova nya kostillskott och nya smaker på proteinpulver. Dessa kommer från protein.se och proteinpulvret är väldigt god i smaken, dessutom är det väldigt snygga förpackningar på dem.


Detta paket som jag beställde innehåller:

    Bodyfat Burner kapslar
    Fettförbrännande proteinpulver med smak av belgisk choklad
    CLA tabletter
    Shaker
    Omega-3

      Allt du behöver för att nå dina mål, samlat i ett paket som räcker i cirka fyra veckor vid daglig användning. Paketet innehåller våra bästsäljare Fettförbrännande proteinpulver, Bodyfat Burner för att höja metabolismen, CLA (Konjugerad Linolsyra) för att öka fettförbränningen och stärka immunförsvaret samt Omega-3 för välmåendet. Vad mer kan man begära för att göra resan mot sina träningsmål enklare?

Likes

Comments

Tycker du att träning bara är jobbigt? Här är våra bästa tips för att hitta den fantastiska träningsglädjen en gång för alla!


1. Hitta rätt träningsform
Det är inte en slump att det här är den första punkten – den är nämligen viktigast också. Släpp alla tankar om vad träning ska vara, och hur du ska göra det. Det viktigaste är att du trivs med träningen och kan tänka dig att göra det regelbundet. Även om många gillar att träna på gym, springa eller gå på gruppträning så passar det inte alla. Den perfekta träningsformen för dig kanske är att dansa till favoritmusiken, gå promenader med hunden eller kanske åka rullskridskor? Det enda sättet att ta reda på det är att testa!

2. Belöna dig
Man brukar höra att “träning ska vara en belöning i sig” – men det stämmer sällan. Även för oss som faktiskt älskar att träna tar det då och då emot att ta sig till gymmet eller ut till löpspåret. Vetskapen om att man får äta något extra gott efter träningspasset, eller kanske får unna sig en massagetid efter att ha tränat regelbundet i ett visst antal veckor, fungerar som en välbehövlig morot – inte minst när du är i startgroparna och ska komma igång med träningen.

3. Inse att träning inte handlar om viktnedgång
Många tränar enbart med fokus på att bränna fett. Det är synd eftersom träning har så himla många andra positiva effekter för både kroppen och knoppen – och dessutom har forskning visat att träning är en rätt dålig viktnedgångsmetod. Om du slutar fokusera på hur mycket kalorier träningen förbränner och tänker mer på hur det får dig att må ökar chansen för att du faktiskt kommer ha kul under tiden.

4. Träna med vänner
Känner du att du behöver bortprioritera vännerna för att hinna träna? Kombinera det bästa av två världar och träna tillsammans med vännerna! Det kommer bli roligare att träna när ni är flera, och dessutom kan de hjälpa dig att hitta motivationen och verkligen ta i.

5. Sätt rimliga mål
Att sätta mål kan vara riktigt motivationshöjande. Det är dock viktigt att målen inte är för högt uppsatta så att de inte känns för krävande. Sätt mål som du faktiskt tror att du kommer klara, bara du kämpar lite mer än nu – märker du att det är alldeles för lätt kan du helt enkelt justera dem under tiden (men ärligt talat, har det någonsin varit ett problem för någon?).

(Klicka på bilderna för att komma till orginalsidan)

Likes

Comments

Ett tips från mig för att ha en hälsosammare vardag är att dricka mycket vatten om dagarna som gör väldigt mycket för kroppen som man ibland inte tänker på.

Vatten är mycket viktigt för kroppen,
den utgör i genomsnitt 60 procent av din
kroppsvikt.
Alla system i kroppen är beroende av vatten,
till exempel vatten, bär näringsämnen till dina
celler och ger en fuktig miljö för öron, näs
och hals vävnader.

Den genomsnittliga intaget av vatten för en person är ca 2 liter om dagen.
Fördelar som tillräckligt intag av vatten ger dig är:
  • Hälsosam hud
  • ger kroppen mer energi
  • reducerar gifter från kroppen
  • reducerar risken för sjukdomar
  • boostar immunsystemet

Tänk på följande:

Drick ett glas vatten till varje måltid och mellan varje måltid.
Drick före, under och efter träning.
Om du dricker vatten från en flaska, rengör eller byt flaskan ofta.

Likes

Comments

Contains affiliate links

Krossa dina träningsmål med träningskläder från Nelly som ökar både motivation och modegrad

(klicka på bilderna för att komma till plaggen på Nellys hemsida)

Likes

Comments

Grönt för ögat och en fröjd för gommen blir denna supersmoothie fullspäckad med vitaminer, mineraler och antioxidanter från avokado, kiwi och ingefära. Havrekli bidrar med hälsosamma beta-glukaner för hjärta och kärl samt ett stabilare blodsocker.

Ingredienser


100g melon
1/4 avokado
1/2 kiwi
1/2 tsk riven ingefära
1 tsk honung
1 1/2 dl Arla Onaka
1 1/2 tsk havrekli


Gör så här:

Skala frukten och skär i bitar. Skala och riv ingefäran. Mixa alla ingredienser till en krämig smoothie. Häll upp i glas och servera. En färdigblandad Smoothie går att förvara i kylen ca 2 dygn.

(Tips från Svenskkosttillskott.se, klicka på bilden för att komma till sidan och se Energi innehålet)

Likes

Comments

Tips tips tips, nu kommer det att bli en massa tips då jag börjar blogga igen men endast om tips inom områdena hälsa, träning och kost, det kommer vara en blandning av mina egna tips och andras tips som jag håller med om och tror att det är något att tro på, för att kunna göra vardagen friskare, enklare, hälsosammare och bättre. Mat och recept, träning, övningar, träningskläder och hälsa och wellness är ett par kategorier och kommer att ses ofta här, är ni väldigt intresserade av dessa områdena så kommer ni garanterat att vilja skrolla genom denna bloggen när den är full igång, finns det några ändringar som ni tycker behövs göras så är det bara att skriva i kommentarsfältet eller mejla på carlaah@live.se

Ha en trevlig dag!


Likes

Comments

Provar på soppor från Allévo, den som jag har nu är med potatis och lök smak och är väldigt god! Dessa innehåller bara 110 kcal och ersätter en hel måltid. Man blir lite mätt av denna men känner man att man behöver mer i en måltid så går det alltid att blanda in lite kyckling eller fiskbitar så blir det nig gott och mättande 👌 dessa kommer ifrån HTTP://svenskkostillskott.se

Likes

Comments

Så fina träningskläder på ginatricot som man bara måste ha! Får så mycket mer motivation till att träna när jag har nya träningskläder för då känner man ju sig snyggare och får bättre självförtroende på gymmet och då blir det även roligare att träna. Ett plus för dessa är även det billiga priset som är satta på plaggen.

Likes

Comments

Tycker att det är väldigt viktigt med bra frukost på morgonen, både för att få energi för dagen och för att sätta igång systemet på ett bra sätt. Jag äter gärna frukost med långsamma kolhydrater, hög halt av protein och en stor kopp kaffe! Här har vi proteinpannkakor från svenskkostillskott med goda tillbehör som äpplen, lite russin och propud satte sig riktigt bra i magen 👌

Likes

Comments

Instagram@karla.kebreyal