Tips tips tips, nu kommer det att bli en massa tips då jag börjar blogga igen men endast om tips inom områdena hälsa, träning och kost, det kommer vara en blandning av mina egna tips och andras tips som jag håller med om och tror att det är något att tro på, för att kunna göra vardagen friskare, enklare, hälsosammare och bättre. Mat och recept, träning, övningar, träningskläder och hälsa och wellness är ett par kategorier och kommer att ses ofta här, är ni väldigt intresserade av dessa områdena så kommer ni garanterat att vilja skrolla genom denna bloggen när den är full igång, finns det några ändringar som ni tycker behövs göras så är det bara att skriva i kommentarsfältet eller mejla på carlaah@live.se

Ha en trevlig dag!


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Provar på soppor från Allévo, den som jag har nu är med potatis och lök smak och är väldigt god! Dessa innehåller bara 110 kcal och ersätter en hel måltid. Man blir lite mätt av denna men känner man att man behöver mer i en måltid så går det alltid att blanda in lite kyckling eller fiskbitar så blir det nig gott och mättande 👌 dessa kommer ifrån HTTP://svenskkostillskott.se

Likes

Comments

Så fina träningskläder på ginatricot som man bara måste ha! Får så mycket mer motivation till att träna när jag har nya träningskläder för då känner man ju sig snyggare och får bättre självförtroende på gymmet och då blir det även roligare att träna. Ett plus för dessa är även det billiga priset som är satta på plaggen.

Likes

Comments

Tycker att det är väldigt viktigt med bra frukost på morgonen, både för att få energi för dagen och för att sätta igång systemet på ett bra sätt. Jag äter gärna frukost med långsamma kolhydrater, hög halt av protein och en stor kopp kaffe! Här har vi proteinpannkakor från svenskkostillskott med goda tillbehör som äpplen, lite russin och propud satte sig riktigt bra i magen 👌

Likes

Comments

Matlådor är det bästa och smidigaste sättet att äta bra och hälsosam mat på, man förbereder maten inför några dagar framåt och behöver inte oroa sig över att det inte finns mat hemma och äter på onyttiga saker. Finns även många sidor på Instagram och resten av nätet där man kan få tips och idéer om recept och vad nyttiga matlådor kan innehålla så det är ett tips från mig :)

Likes

Comments

Hälsosam och färgglad mat är något jag tycker är väldigt viktigt i vardagen. Sen är det även sjukt gott med! Förstår mig verkligen inte på mig folk som föredrar snabbmat än något som är hälsosamt men alla är olika och gillar olika så accepterar det iallafall, jag har ju en idrottsvetenskaplig utbildning så har en del kunskap om mat som är hälsosamt och är väldigt glad över det!

Likes

Comments

Har nu fått hem min kaliper som jag hade beställt för att mäta mängden kroppsfett på kroppen. Det är väldigt bra för att sånt test visar mycket bättre skillnad än vad vågen gör eftersom att vågen mäter hela kroppens vikt medan kalipern mäter ens fettprocent.

Likes

Comments

Har köpt tre nya träningsbh, snygga och lite färgglada. Första från Intersport, andra från Gina tricot och tredje från H&M. Nu ska det tränas haha 👌

Likes

Comments

1. Intala dig att du sov bra

Ibland är människan bra lättlurad. Forskning har visat att personer som får höra att de sovit bra presterar bättre i tankebaserade tester. På samma sätt får man i sömnbehandlingar lära sig att inte fokusera på att man har sovit dåligt, eftersom det kan göra att man känner sig tröttare än vad man i själva verket är.

2. Bit i en citron

Den starka, syrliga smaken kommer att få dig att kvickna till. Kanske håller det inte i sig över en hel dag, men för att fixa fokus för några minuter framåt lär det vara en effektiv metod. Ha en skål med frukter stående på skrivbordet, så finns akuthjälpen nära till hands. Citroner är dessutom rika på C-vitamin, som gör dig piggare och uthålligare på längre sikt.

3. Sätt på musik på hög volym

Du vet känslan när du ska i väg på fest? För att höja humöret medan du duschar, tar på dig finkläderna och piffar till håret sätter du på din favoritskiva eller en Spotify-lista med titeln "Perfect party mix"? På samma sätt kan du komma i gång inför en arbetsdag eller ett träningspass, i bilen eller med lurar i tunnelbanan. Och snåla inte på volymen! Discokänsla får adrenalinet att pumpa.

4. Ta en iskall dusch

Morgonduschen är redan en nödvändig start på dagen för många, men under påfrestande perioder finns anledning att skruva till den lite extra. Testa att avsluta med 30 sekunder i iskallt vatten, utan att lindra med varmvatten efteråt. Ibland räcker det med att blaska kallvatten i ansiktet för att vakna till liv.

5. Drick vatten

Vatten innehåller varken kalorier, socker eller salt, så det är knappast någon energidryck. Men uttorkning kan å andra sidan göra att man blir seg och trött, så fyll på med vätska när kroppen signalerar att den behöver det.

6. Gå en promenad

Ett uttjatat råd, vi vet – men det är ju för att det funkar. Rörelse sätter fart på blodcirkulationen i kroppen, vilket gör att vi får mer energi. Du behöver inte vara ute i en timme, tio minuter kan räcka. Frisk och sval luft kan också göra att man piggnar till.

Likes

Comments

Älskar att handla massa skönhetsprodukter som man använder nästan dagligen och tar hand om sig själv med. Jag tycker att det är väldigt viktigt att ta hand om sig själv att skrubba kroppen, smörja in sig, använda deo, färga utväxt och så vidare!

Likes

Comments

Instagram@karla.kebreyal