Jag har blivit med ny cykel och mitt val föll på en tant cykel. Vilken jäkla skillnad från min gamla, man sitter så skönt på den och är så tystgående 🙏🏼 den andra skramlade vid minsta lilla gupp eller gruskorn man körde på. Nu vill man bara cykla varje dag liksom och tänker redan på morgonen mot vart i stan ska man trampa idag då 😁 det är ju en himla bra känsla faktiskt, att ha den där längtan varje morgon att få ta en liten tur och röra på sig.

Snart är det biotajm med tjejorna! ✌🏼

Jag och ella tog en lång sovmorgon idag, vi njuter av att ha semester och ledigt fortfarande för fullt så vi klev upp kring halv 11. Dagen har gått rekord snabbt och snart kommer ju K hem som återgått till arbetet idag. Så synd att han knte kunde ha mer semester med oss.

Vi var till lekparken tidigare och så var vi iväg och matade ankorna lite, det kändes som höst i luften. Något varmt när solen kikade fram men endå en kylig höstig känsla i luften. Jag är inte redo för det riktigt ännu, vill fortfarande ha varma lata dagar, strandbesök och allt vad sommaren har att erbjuda. Jag älskar alla årstider men jag vill ha sol och värme några veckor till så man hinner tanka D vitamin depåerna för den långa kommande vintern vi har framför oss.

Men förbereder mig lite grann endå, alla fall vad gäller kläder. Suttit och kikat på höstplagg till barna och så letar jag själv efter en såndär allround jacka som funkar på promenader och lekparker, som är tunn men som funkar även i höst å är varm men som endå andas.. ja det blev många krav. Men vet ni av nån bra så berätta gärna 😃

Denna vecka har varit toppen bra och trots att vi varit igång så gott som varje dag så har jag haft energi. Jag försöker lära mig att fokusera på det som är viktigast och inte lägga min energi på sånt som stjälper mer än det hjälper. Tycker jag lyckats relativt bra med det, har ju dock en bit kvar för att jag ska känna mig helt balanserad och harmonisk. Idag är det söndag och äntligen har benji kommit hem igen, familjen är komplett igen. Vi hittills lekt och njutit av solen, ätit glass och lyxshake, bara liksom varit. Till middag ska vi laga tacos, så gott det ska bli. Resten av dagen ska vi bara fortsätta i samma stil som hittills.. hoppas ni också njuter av dagen! 💗

Gick av mitt pass igårkväll och nu har jag fyra ljuvliga semester veckor att se framemot. Bokade sol och värme lagom till idag och vad fick jag? Jo sol och stekande värme 😉☀️👌🏼 for en snabb visit till stranden bara jag själv och trots att det blev mulet ett tag så var det super varmt endå. Efter det ett besök på coop där jag fyndade ett marmor fat. Jag vet jag vet, marmor har varit inne ett bra tag nu och är förmodligen ut tjatat men jag har velat ha en hur länge som helst så nu hittade jag den perfekta. Ni kan få se när den är pyntad så som jag vill ha den! Efter coop blev det bolaget en snabbis, ska skåla in min semester med nått glas róse ikväll. Har haft en jäkla bra start på min semester endå, fick till och med besök av min älskade hanna. Inte umgåts med henne på evigheter så blev riktigt glad när hon ringde att hon vill titta förbi 💗
Imorgon ska vi ta en båttur till klubbviken med ett par vänner och det lovas kanon väder, love love love! Näe hörni nu ska jag måla mina naglar, smutta róse och bara vara.. låter ganska gött!

Jag fick lite tid för mig själv här hemma så jag passar på att sitta ute i solen, sommaren är verkligen så underbar 🙌🏼

Go morron på er.. lillan och jag är vaken sen en timme tillbaka. Tänkte att K ska få sovmorgon idag då han äntligen startat sin semester. Benji han sover ännu han också, blev ju en rätt sen kväll för han som dom flesta kvällar egentligen, men är det sommarlov så är det. I torsdags var vi till hamnfestivalen med ungarna, dom fick åka lite karuseller, hoppa i studsborgar och åka rutschkana. Det var kul att ella också kunde åka lite iår, förra sommaren var hon ju för liten. Dock tycker jag att axels tivoli borde uppdatera och förbättra sina åk lite mer. En vi åkte kändes nästan trasig, ryckig och trög alltså ingen jämn hastighet alls och den var likadan förra sommaren. Lite tråkigt då biljetterna endå kostar en del.

Solen verkar ju komma tillbaka nu, härligt efter några väldigt regniga å mullna dagar i veckan. Det betyder mycket utevistelse idag ✌🏼☀️ ska njuta av mina två lediga dagar som jag har kvar, på måndag är det back to work men bara i två veckor. Positivt tänkande nu 😄

Vecka 1 av ledighet har redan sprungit iväg. Ångesten att behöva gå tillbaka till jobbet nästa vecka i två veckor är ett faktum, hur löjligt det än låter. Är glad att jag endå kan vara hemma så pass mycket men måste endå få vara ärlig. Jag älskar att vara hemma just nu, ladda batterierna inombords, inte behöva bekymra mig för att stiga upp till klockan, att ens behöva leva efter klocka. Igår var vi till mina föräldrar och under hela den tiden kollade jag inte en gång på min telefon, och det var en härlig känsla. Inte ha koll på vad klockan hela tiden är, vad andra pysslar med på insta eller snap och att inte behöva vara tillgänglig för alla konstant. Gillar mer och mer tanken att göra mig icke tillgänglig visa tider eller till och med dagar 😉

En liten resume av förra veckan kan jag endå bjuda på. I måndags körde jag och ella å hämtade hem benjamin. Påvägen hem gick vindrute torkaren av i regn så vägen hem blev lite spännande, men hem kom vi tillslut. Sen har vi flyttat om här hemma, vi vuxna har numera vårat sovrum i vardagsrummet, benji fick vårat gamla sovrum och ella fick benjis gamla. Barnen är nöjda och vi är nöjda. Har en del ännu att fixa i deras rum men får ta det allt eftersom. Var helt jäkla slut i onsdags och var tvungen att lägga i bromsen. Vi har varit till skateparken, shoppat skor, lekt i lekparken och njutit av solen och hälsat på mina föräldrar. Barnen fick ta första doppet i poolen igår och det tyckte ju dom var super kul.

Idag har vi hemma dag och jag tar igen med ett gäng av tvätt och städar toaletten. Mer än så blir det inte idag. Imorgon ska jag till frisören och klippa mig och hur det blev får ni se imorgon. Kan säga att jag inte bara ska toppa det alla fall 😁