Vart en kväll på Drottninggatan i Stockholm igår,var tvungen utforska restauranger å pubar där en tisdag kväll.Hittade en jätte mysig å väldigt litet italiensk resturang på Drottninggatan "Esperanza" som har en egen vingård å gör även en egen prosecco efter champagne metoden,deras viner å prosecco'n var fantastiskt,även maten hade en topp kvalité å roligt att dom även där hade egna odlingar på vissa råvaror.Personalen var super duktiga på service med ett glatt leende👌efter det provade jag ett Hotell vägg i vägg med restaurangen "Bentley",super mysigt hotell med gammal 30 tals stil,hissen glömde jag ta bild på men var magiskt med den gamla stilen med öppen smides design.
Vaknade 04.00 på natten att nån skakade i mig som om det hade hänt något,vaknade att jag kände att någon stod bredvid mig,fy..första gången i mitt liv att jag fick uppleva att det spökar,var väldigt obehaglig känsla,jag ska kl.15.00 på anställningsintervju på ett konsult uppdrag å är helt död av trötthet,kunde inte somna om efter det:(.
Gick ner till frukosten å fick en trevlig fika med luciatåg,dagen vart en spännande dag med god mat å dryck OCH spöken👻
Nu massa kaffe å sen nya besök å inspiration.
Ha en bra dag🙂/Carina

Våga öppna dörren till en nytt liv,så många och även jag som levt i ett destruktivt förhållande och inte vågar ta beslutet och lämna eller bli lämnad,rädslan för ensamheten och alla minnen man har gjort tillsammans bara läggs på hyllan,man kanske har hunnit bilda familj å fått barn tillsammans,jag vet det gör förbaskat ont och sorgen kan vara enormt smärtsamt som ger ärr.
Jag har varit med om ett förhållande med misshandel,funderat i efterhand varför tog det så lång tid att våga lämna...det var nog rädslan för det okända,hur ska jag klara det ekonomiskt? Hur ska jag orka lösa allt praktiska med hus,bilar,sommarstuga,båt? Hur blir det med barnen? Ensamheten? Osv osv nu i dag har jag levt själv i 13 år efter det å tänkt HUR kunde jag vänta flera år på att lämna han,idag mår jag oförskämt bra och känner mig sjukt stark.
Jag hade några tuffa år å det tuffaste av dom alla var 4 år efter skilsmässan när jag var i Thailand som jag måste få berätta,jag lyckades dra på mig salmonella av jätte räkor som jag visste att det ska man helst inte äta där,vart sjuk dag 3 på resan å spydde konstant,uppsökte läkare som sa jag hade fått en maginfektion å jag fick antibiotika med mig,jag kom hem till Sverige 2 veckor senare å dag 2 när jag kom hem så hade mina ben svällt upp som ballonger å en feber som kraftigt steg,åkte in på lasarettet å där vart jag kvar till å från i 1 år,hade fått blodförgiftning av salmonellan som gått ut i alla leder,fick fortf antibiotika å kraftig smärtlindring (morfin) å varje eviga vecka sprutade dom in kortison i alla leder som inte var bra,satt i denna rullstol i 1 år med alla dessa mediciner å ensam med mina 3 barn,läkarna sa att tyvärr din sänka går inte ner å du kommer inte kunna gå som du gjort tidigare igen...förbaskad vilken kämpe man var,nä tänkte jag det här går INTE,jag är ensam med mina 3 barn å ingen hjälp från pappan eller föräldrar eller vänner,det enda dom sa var "hör av dig när du mår bättre"😮gick på 3 samtal hos psykolog för att bli stark å fixa detta å sen efter det tog jag beslutet att stenhårt jobba för att bli frisk,åt enormt med grönsaker å vitaminer och slutade även med socker,tog mig till gymmet med rullstol å jätte försiktigt började jag kunna träna benen,efter 4 veckor hade jag blivit så pass bra så jag stod på kryckor å 2 månader efter det körde Carina 6 dar i veckan på gym å började t.o.m se tränad ut å det bästa,jag gick utan rullstol å kryckor,läkarna var i chock å förstod inte,jag pekade på huvudet å sa: viljan å drivkraften att bli frisk sitter i huvudet! Efter detta hemska år så lyckades jag i min ensamhet som ensamstående mamma med 3 barn driva igenom min största önskan att öppna ett café direkt efter det,det gjorde jag också i hela 8 år helt själv å fick ett pris för bästa omsättningen för hela Sverige,jag fixade det också helt själv😀det jag vill förmedla er är att VÅGA vara själv,sitter enorm styrka i er själva vad ni än väljer,är det skilsmässa eller att starta företag,gå igenom en sjukdom själv så fixar ni det,sitter enorm med kraft i en som jag aldrig trodde existera.

Jobbar fortfarande med mig själv å hjälper andra i liknande situationer,jag brukar resa utomlands själv,äta själv på restaurang,anmäler själv mig till utb,går ut på krogen själv...nu tror ni jag är en enstöring,men det är tvärtom,har jätte mycket vänner å surrar med allt å alla,men alla hade behövt träna lite mer att "våga" vara lite mer själv å ta egna beslut i allt man gör,det stärker en enormt mycket.
Har så otroligt mycket mer saker å dela med mig om mitt liv,får göra det nästa gång!

"Våga vara själv"
God natt/Carina Lindblom

Var på NK parfym avd å träffade på för andra gången doftexperten "Olle" han är ett stort geni på parfymer och parfymens historia på alla märken,underbart å se en person som älskar sitt jobb precis som jag älskar mitt jobb,ganska intressant att mitt jobb som sommelier/mat/café osv å hans jobb som doftexpert smälter in i mitt jobb som sommelier som också handlar om lukta sig fram till rätt kombinationer av mat,skillnader är att han inte dricker parfym "hoppas jag"😀vi bägge har vuxit upp med intresse för smak å lukt som liten,både han å jag hade dom där luktsudden som ni minns å gick å sniffade på hela dagarna,till slut sa MINA föräldrar nu är det nog med dessa sudd😀han berättade hur han som liten öppnade dörren å gissade rätt på dagens maträtt innan han såg rätten,jag tror eller vet idag att till dessa jobb som vi bägge har idag föds man till för att bli jätte duktig.
Denna fantastiska parfym som är på bilden är parfymens Ferrari,denna italienska parfymskapare har tänkt till lite djupare,nästan poetiskt.1947 slog en meteorit ner i Sibirien å hans åsikt var att stjärnorna är närmare än vad vi tror och gjorde en parfym efter den meteoriten OCH i denna vackra förpackning finns 2 meteorit stenar med från Sibirien,nästan lite romantiskt.
Denna parfym är numrerat från 1-999 och jag fick nr 1,den underbara gåva får min son av mig i julklapp som är 25 år,gör inget om han ser detta pga jag måste ge en ordentlig information till han eftersom han jobbar i gruvan i Kiruna ,tänk om meteorit stenarna blandas med malmen där😀parfymen heter "xerjoff" och geni:et på NK "Olle".
Nu ska jag springa till flyget,Luleå 1 vecka:)
Ha en bra dag.

• skönhet

vart söndags mys på sturehof med mig själv,brukar gå ut själv ibland för att kunna reflektera bättre med smakerna i maten å drycken,lätt man pratar med sällskapet så har man ätit utan att hinna känna smakerna😀varannan söndag går jag hit å avnjuter ett gott vin eller champagne med en god maträtt till,idag blev det ostronplatå som jag älskar å en fantastisk räksallad,till det drack jag ett glas riesling,mycket bra å servicen lika bra som vanligt👌

hej på er😀

jag är en kvinna som bor i Stockholm och Luleå är 44 år men känner mig som 24 år fortf,känns som tiden står stilla å framtiden springer ikapp mig,älskar livet å älskar att vara kvinna med alla vackra ting som går att förvandla oss till skönheter,min passion i livet är café/restaurang livet å har drivit eget café i 8 år nu men bestämde för att lägga ner detta för 3 veckor sedan och kasta mig ut i nya utmaningar,har bestämt mig efter 20 år att bli sommelier å nu har jag äntligen börjat studera det i sep i Stockholm,sen har jag startat ett konsult företag nu inom affärsutveckling café/restaurang,har enormt intresse å ständigt bevaka trender i bakverk å mat och även inredning i café/restaurang miljöer,kollar ständigt flödet å upplägg och det viktigaste SERVICE,vad får vi för pengarna? Varför skall vi gå just dit? Reser ständigt i Sverige och utomlands för att hålla mig uppdaterad å kan dela med mig av nyheter på mat,vin och bakverk,inspiration,affärsidéer för dom som vill starta upp eget café eller en restaurang,här får jag verkligen skriva av mig å dela med mig min kunskap till er som är själv intresserad av detta:)
Är idag på resande fot i Stockholm och sitter på NK å njuter av deras latte å deras chokladbollar är sinnessjuk goda,skall köpa med mig NK mint till mina barn,gör ALLTID det när jag rest,komma hem utan NK mint är döden😀min besatthet i livet är NK mint,NK chokladbollar å ostron på sturehof och CHAMPAGNE😍ha en bra dag🌞