Idag lyxade vi. (Som vi gör varje dag)
Vi åkte till en salong och fick manikyr och pedikyr. Jag har aldrig fått pedikyr förut, men kommer garanterat att börja med det nu.

Efter salongen åkte vi och lämnade tillbaka vår hyrbil. Nu är det dags att börja få se saker utan att koncentrera sig på vart vi ska. Vi åkte sedan till aventura mall som var ett jättestort shoppingcenter där vi spenderade ca 6 timmar 💁🏻

Vilken dag !!

Dag 3. USA

Ännu en dag i bilen, denna gång ca 3 timmars körning (enkel väg) till key west.
Så sjukt mysig stad! Rekommenderar verkligen ett besök där. Vi la oss på stranden och sov det första vi gjorde 😂 trötta tjejer. Man märkte verkligen att havet är kallare här än vad vi blivit vana vid i Karibien.

Vi åt middag på en jätte mysig takvåning mitt i stan. Fantastiska räkor 👌🏼
Nästa gång jag åker dit ska jag nog stanna där ett par dagar så man hinner se och göra allt.

Den berömda Key Lime Pie 😋

Disneys Hollywood Studios

Vi tog en roadtrip till Orlando för att hänga på Disney World en dag. Tog ca 3,5-4 timmar att köra dit enkel väg. Jättefint väder och mycket folk. Vi åkte en sjukt rolig attraktion som hette Hollywood tower eller nått sånt, där man satt i en hiss som sedan släpptes ner från hög höjd när man absolut inte var beredd på det. Jag har film på det från min gopro som jag får lägga upp senare!
Vi fick se shower med Indiana Jones, Frozen, sjöjungfrun och mupparna. På kvällen var det fyrverkerier och uppträdanden.
Riktigt häftig dag

Wiii äntligen framme i Miami!

Vi hyrde bil direkt och åkte till Dolphin mall och shoppade loss under kvällen. Jättefin galleria, önskar vi hade lite mer tid där.
Här kommer vi att trivas dom sista två veckorna av vår semester! Vi har massor av planer

Idag har vi fått lära oss om Bacardis historia. Hur och var den blir till och hur olika sorter produceras. Välkomstdrinken var en jätte god Bacardi Daiquiri.
Vi fick en drinklektion där vi fick blanda Cuba Libre, Bacardi Daiquiri och Mojito som vi naturligtvis fick dricka upp själva. Snacks och frågesport om drinkar. Verkligen en jätterolig dag med mycket lärdom och mycket alkohol ✌🏼️

Efter drinklektionen fick vi certifikat på att vi kan blanda grymma drinkar 👏🏼🍹

Eftersom vi inte testat en riktig Pina Colada från Puerto Rico än så passade vi på att göra det våran sista dag här

Igår hade vi lång dag på stranden med jätte god lunch Erica, James & jag

På kvällen samlade vi allihopa och hade BBQ i trädgården.
Dom nya svenska tjejerna är jätte trevliga och vi tackar för en jätte mysig kväll!

Vi testade nattlivet igår/idag i San Juan med våra rumskompisar.
Tydligen ska det vara bättre på lördagar men jag tyckte det var jätte mycket folk ute. Klubbarna stängde vid 5-6 imorse och jag tror vi var hemma strax före 7 😅
Vi hade riktigt kul! Det vart en lång sovmorgon idag.

Ikväll kommer det två till svenska tjejer hit, spännande!!
Det enda svensk eller skandinav över huvud taget som vi mött var en dam på båten till Martinique.

HIKE

ut på tur aldrig sur!
Ca en timmes hike till toppen. Det som var lite synd var att när vi väl var uppe på toppen var det så mycket moln så man såg nästan ingenting. Men det var en härlig tur. vägen ner var nog värre än vägen upp, dels så spöregnade det halva vägen när och det kändes som att vägen aldrig tog slut. (Och vi gick lite fel)

Idag lämnade vi tillbaka vår hyrbil. Så klart hittade vi en jätte outlet efter vägen som vi gärna stannat vid ett par timmar, men det fanns det tyvärr ingen tid för det. (Kanske bra det)

Ikväll ska vi ut på klubb med några som vi bor med. Powernap och lite vin sen är vi igång 😋

Idag tog vi en färja till ön Vieques där det finns en strand med svart sand. Riktigt häftigt!

Dagen vart väldigt lång. Vi visste inte att det bara gick två färjor, så vi missade den första och fick vänta i 3 timmar på nästa. Vi trodde att färjan skulle ta ca 15-20 minuter men den tog 1,5 timme. Väl framme åt vi lunch och tog sedan en taxi till stranden. Eftersom vi kom dit så sent hann vi bara vara där i en timme innan vi tog en taxi tillbaka till hamnen. Färjan tillbaka var försenad en timme. En timmes bilkörning hem igen. Så vi kom hem runt 22 och ska nu laga middag.

Lång dag men så kul vi haft!

Vi har hyrt en bil för 4 dagar. Igår tog vi en tur till gamla stan, hade jätte mysig lunch och strosade runt bland mysiga gator och affärer.

På eftermiddagen åkte vi till en ny galleria som var jätte bra, nästan inga människor och jätte fina affärer. Vi lyckades hitta fina rosé klockor på rea 😍