Flyveturen og første dag i NY

Flyveturen til NY gik overraskende godt. Vi var 6 danske piger, der skulle rejse sammen fra København. Vi skulle flyve kl. 7 om morgenen og skulle derfor være i lufthavnen kl. 5, min familie og jeg havde derfor valgt at tage til København søndag, og hyggede hele dagen inden jeg skulle afsted mandag. Jeg mødtes med de andre piger i lufthavnen og vi checkede vores baggage ind, og skulle derefter sige farvel til vores familie, hvilket var det hårdeste jeg har gjort længe. Resten af rejsen til NY gik godt, på trods af at vi ikke ligefrem blev mødt med venlighed i Heathrow lufthavn. Alt gik dog godt og vi var fremme i NY omkring kl. 12:30 amerikansk tid, hvilket vil sige kl. 18:30 dansk tid. Vi ventede i lufthavnen på en masse andre Au pairs, og tog derefter bussen hen til det universitet som vi skulle sove på og have træningsskole. Vi var allesammen ved at være ret sultne da vi kom frem til universitet omkring kl. 15-16. Vi skulle heldigvis have orienteringsmøde og aftensmad kl. 17. Vi fik rigtig amerikansk pizza, med masse af brød og alt for meget olie og fedt. Ikke ligefrem noget der faldt i os danske pigers smag. Efter mødet gik vi i bad og på værelserne så vi kunne komme tideligt i seng. I kan se lidt billeder af mit værelse her.

Anden og tredje dag i NY

De næste to dag brugte vi på at have timer i alle mulige forskellige ting som f.eks. opdragelse, sikkerhed og aktiviteter. Vi blev delt op i to grupper da vi var mere end 300 Au pairs på skolen denne uge, og blev derefter yderligere inddelt i klasser. Grupperne spiste hver for sig, hvilket betød at vi danske piger ikke kunne spise sammen allesammen, hvilket var lidt ærgelig. Jeg kom dog heldigvis i den gruppe som skulle møde sent og dermed også kunne sove længere, ikke at jeg kunne sove ret godt. Dagene gik forholdvis hurtigt med skole fra morgen til aften, spise og så i seng. Onsdag aften havde vi karaoke, hvor der blevet sunget en masse, det var super hyggeligt og sjovt, jeg sang dog ikke haha.

Fjerde dag og tur til NYC

Torsdag startede vi tideligt med førstehjælp omkring børn og babyer. Efter frokost gik vi tilbage på værelserne og gjorde os klar til at tage på tur ind til NYC. Vi startede med en guidet tur rundt i NYC hvor vi blandt andet stoppede og tog billeder med udsigt til frihedsgudinden og i Central Park. Derefter kunne man enten tage med op i en af de højeste bygninger i NYC, kaldt for Top of the Rocks, eller bare holde fri og shoppe eller hvad man havde lyst til. Jeg var så heldig at min host familie havde købt både turen til NYC og turen op i Top of the Rocks, så jeg tog selvfølgelig med derop. Det var den fedeste oplevelse og vi fik taget en masse fede billeder. Efterfølgende havde vi fritid og kunne lave hvad vi ville indtil kl. 21 hvor vi skulle med bussen hjem igen. Turen til NYC er helt sikkert noget jeg vil huske og tænke tilbage til. da vi kom hjem skulle vi desværre allerede sige farvel til en af de danske piger, som skulle tideligt op og til lufthavnen.

Sidste dag i NY og første møde med familien

På vores sidste dag i NY startede vi med at spise morgenmad, hvorefter vi skulle hente vores kufferter og bagage. Derefter skulle vi sige farvel til hinanden os danske piger da vi skulle med hver vores bus ud til familerne. Dette var faktisk overraskende sørgeligt, da vi virkelig nåede at få det godt sammen, og vi aftalte at vi helt sikkert skal besøge hinanden i løbet af året. Derefter havde jeg 6 timers bustur til Boston, hvor familien hentede mig. At se familien udenfor bussen med et stort skilt der sagde Velkommen Camilla, var vildt sødt og lidt overvældende. Efter jeg fik fundet alt min bagage kørte vi hjem og afleverede mine ting, og jeg gav familien mine gaver hvilket de blev vildt glade for. Børnene havde lavet nogle tegninger og et billede som lå på min seng da jeg ankom. Forældrene havde købt nogle forskelige ting til mig også da jeg kom frem som f.eks. chokolade, en kasket, en taske, en vandflaske og nogle cremer. Vi tog ud og spise til aftensmad og fik is efter, og så sluttede vi aftenen af med at se en film sammen i stuen.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

Tænker det kunne være meget rart for jer at vide lidt om hvornår jeg tager afsted, hvor jeg skal bo og om familien.

Mandag d. 17 juli 2017 flyver jeg til New York, hvor jeg skal være indtil fredag. Her skal jeg bruge mine første 5 dage i USA på Au Pair Training School, som går ud på at forbedre os på det næste år. Her skal vi bl.a. have noget om hvordan man håndtere forskellige situationer, førstehjælp og kulturchok.

Familien jeg skal bo hos består af tre børn, en mor og en far. Det yngste barn er en dreng på 2 år ved navn Brody, den mellemste er ligeledes en dreng men på 4 år ved navn Connor og den ældste er en pige på 7 år ved navn Olivia. Det skal lige siges at drengene begge to er rødhåret, hvilket jeg synes er super hyggeligt. Moren hedder Lisa og arbejder til daglig som selvstændig. Faren hedder Derek og arbejder indenfor bankverdenen. De har tidligere haft 4 andre au pairs fra Tyskland og Danmark, og har derfor meget erfaring med det.

Jeg skal bo i en by kaldt for Hingham, i nærheden af Boston. Byen ligger ud til kysten og er en del af Boston havn. Byen er præget af at størstedelen af indbyggerne er børnefamilier, der er derfor en masse parker, fællesområder og skoler. Huset som familien bor i er i øjeblikket ved at blive renoveret og vi har derfor ikke mulighed for at bo i huset. Vi skal derfor de første 3-4 måneder bo i et hus familien har lejet, som har den flotteste udsigt.

Jeg skal som udgangspunkt arbejde fra 8:30-17:30 mandag til torsdag, til tider fra 10-12 om fredagen og har som udgangspunkt fri i weekenderne.

Efter mange overvejelser er jeg blevet enig med mig selv om at den nemmeste måde at holde jer informeret om hvad der sker i mit liv mens jeg er i USA er ved at oprette en blog. På den måde kan i selv vælge hvor meget i har lyst til at følge med, og hvad i har lyst til at læse om. Bloggen vil på ingen måde blive særlig professionel, men vil blot være en måde for jer at kunne følge med i hvad der sker i mit liv. Til tider vil jeg skrive indlæg om hvad der sker, andre gange vil jeg bare ligge lidt billeder ind.