Weekend in NY with the girls and Goodbye-party

I min fjerde uge havde Louise og jeg besluttet os for at vi ville tage til NY og hygge sammen med Frederikke og Rikke som er to af de andre piger vi mødte på tranning school. Vi var så heldige at Frederikke som bor i New Jersey lod os sove hos hende, sammen med Rikke, og vi var derfor allesammen samlet og Louise og jeg behøvede ikke betale for hotel.

Getting there

Jeg skulle med bussen fra en by der hedder Newton som ligger omkring en time fra hvor jeg bor, dette betød altså at før jeg overhovedet kunne stige på min bus til New York, så skulle jeg først lige selv finde vej ind til Boston og derefter ud til Newton Station. Jeg er super dårlig til offentlig transport og var derfor meget heldig at Lisa og Derek var søde til at hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skulle gøre. At komme med det første tog som gik ind til den største station i hele MA var forholdvis nemt, men da jeg så stod af på stationen var jeg super lykkelig for at jeg var taget så tideligt afsted som jeg var. Jeg havde nemlig besluttet mig for at tage afsted 2 timer før jeg egentlig behøvede bare for at være sikker på jeg havde tid hvis jeg skulle misse et af mine tog. At finde rundt inde på den store station i Boston er egentlig forholdvis nemt, når men kender det! Jeg havde aldrig været der før og må virkelig have set forvirret ud, for jeg var heldig at der kom en hen og spurgte mig om jeg havde brug for hjælp og som så viste mig hvor jeg skulle hen. Det næste jeg skulle var nemlig med metroen og jeg skulle kun to stop så det var vigtigt jeg ikke kom for langt ind i toget, havde de andre piger sagt til mig. Jeg endte dog selvfølgelig med at stå lige i midt i vognen fordi der var så mange der skulle på netop der og måtte derfor nærmest løbe ud af metroen da det var mit stop, fordi det tog mig så lang tid at masse mig ud. Det sidste jeg skulle var heldigvis forholdsvis nemt da eg bare skulle med et tog ud til Newton Station, hvor min bus så kom. Jeg sad dog og ventede i 1 time haha, men better safe than sorry!

Frustrations

Jeg kom på bussen og det var meningen at jeg skulle være fremme 4 timer og 15 minutter senere, det var jeg dog langt fra... Min buschauffør valgt nemlig at køre forkert 3 gange hvilket resulterede i at jeg i stedet for at være fremme 9:45 først var fremme kl. 10:45, hvilket var til stor frustration for mig. Jeg skulle oprindeligt have været i NY 15 minutter før Louise, i stedet så endte det så med at Louise måtte stå og vente omkring 20-30 min på mig, pga min dårlige buschauffør. Da jeg endelig kom frem så skulle Louise og jeg så til at finde ud af hvordan vi så kom til New Jersey, hvor Frederikke bor, dette var dog noget mere kompliceret end vi lige havde regnet med. Vi forsøgte os frem og midt i vores søgen kom der pludselig 2 fyre hen og spurgt hvad vi skulle i aften og hvor vi var på vej hen, vi vidste ikke helt hvad vi skulle sige men vi endte med at sige at vi var på vej til New Jersey til en veninde, de spørger os så om vi ikke vil med dem på bar, hvorefter vi så må forklare dem at vi ikke er 21, hvilket de var meget overrasket over. Vi synes dog det var lidt sjovt at vi ikke engang havde været i NY i en time og så kommer der nogen hen for at spørge om vi vil med dem på bar. Vi fik dog fundet vores vej hen til den metro vi skulle med kaldt the Path, hvor vi så skulle stige af i noget kaldt for Hoboken, det var egenlig meningen at vi skulle tage en metro videre derfra, men vi kunne ikke rigtig overskue mere offentlig transport og valgt derfor at tage en Uber. omkring 1 am var vi så fremme ved Frederikke, som heldigvis bor ude i deres garage så vi forstyrede ikke andet end pigernes søvn da vi kom frem. Vi sad og snakkede lidt og besluttede så at gå i seng så vi var friske til dagen efter.

Saturday - Sightseeing

Lørdag morgen tog vi tideligt afsted fra New Jersey så vi havde hele dagen i New York. Vi startede ud med at tage på Starbucks hvor Louise og jeg fik lidt kaffe og morgenmad og efterfølgende så valgt vi at gå lidt rundt omkring og gik ud til 1st ave, og fik turen derud set nogen af de sider af NYC som man normalt ikke ser, men det var vildt fedt og super hyggeligt bare at gå og snakke og kigge på omgivelserne. Vi havde egentlig tænkt os at gå ud til Brooklyn Bridge, men fandt ud at der var forholdvis langt i forhold til vi havde flere ting vi gerne ville nå at se i løbet af dagen. Vi tog derfor en Uber over broen og spiste i Brooklyn, på noget kaldt Shake Shack, som er meget kendt herovre. Efter var vi ude på en lille bro hvor vi fik taget en masse gode billeder med broen i baggrunden, og så gik vi tilbage til NYC over broen hvor vi igen tog en masse billeder. Vi nød særligt at der var godt med vind på broen, da vi altså havde over 30 grader hele dagen, og når man går inde i NYC så er det meget begrænset med vind, hvilket skaber en meget trykket varme. Da vi kom tilbage efter at have gået over broen tog vi en metro ind til Central Park, hvor vi bare sad og kiggede på folk og fik snakket og grint en hel masse! Vi endte dagen ud med at tage ind på Times Square og spiste så aftensmad derinde på noget kaldt for Olive's Garden, som var super lækkert. Vi tog derefter toget tilbage til New Jersey, hvor vi egentlig bare gik i seng da det var forholdsvis sent og vi havde gået omkring 15 km så vi var ret trætte.

Sunday - home again and goodbye party

Søndag morgen skulle både Louise og jeg med bussen hjem igen kl. 12:30, vi havde derfor besluttet at vi ville stå tideligt op så vi kunne nå at have lidt tid i NYC før vi skulle med bussen. Vi tog derfor toget omkring kl. 8 ind til NYC hvor vi fik morgenmad og kaffe på Starbucks, derefter shoppede vi lidt og så skulle vi igen sige farvel til hinanden, hvilket bestemt ikke var nemmere anden gang. Jeg tog så bussen til Boston og derefter tog jeg metroen til Hingham hvor Derek hentede mig. Jeg tog hutigt hjem og skiftede tøj og derefter tog jeg så til Erica, en af de andre au pairs, goodbye party, hvor min hostfamilie også var, eftersom at hendes hostfamilie og min er rigtig gode venner da de har gået på college sammen. Det var super hyggeligt og en god afslutning på en fantastisk weekend fyldt med en masse fede oplevelser og masser af sjov!

Weekend trip with the family

I min anden uge her, havde familien besluttet sig for at vi skulle til Rhode Island og besøge børnenes bedstemor. Vi tog afsted omkring middag og var så i RI cirka 3 timer senere. Jeg sad bagerst i den store van vi har og blev derfor ret køresyg på vejen. Dette resulterede i at da børnene, som det første da vi ankom, hoppede i poolen, så kunne jeg desværre ikke hoppe med i da jeg var utilpas efter køreturen. Alle var forholdsvis trætte, så vi spiste tideligt aftensmad og så smuttede jeg faktisk i seng kort efter børnene var blevet puttet.

Saturday - Acvarium

Lørdag var det desværre ikke vildt godt vejr fra morgenen af, så vi besluttede os for at tage i et akvarium der ligger forholdsvis på huset. Det var vildt hyggeligt, særligt at se hvor optaget børnene var af det og hvordan de hele tiden ville visse mig forskellige ting. Det fedeste ved det var dog at mange af bassinerne var lavet til at man kunne røre ved fiskene, hvilket børnene synes var vild fedt, jeg sagde dog nej tak til at røre ved dem! Vi fik frokost der og så kørte vi ellers hjem og heldigvis så var det klaret op udenfor og vi kunne hoppe i poolen da vi kom hjem. Om aftenen fik vi aftensmad og så tog Lisa og Derek ud for at spise så jeg var alene tilbage med bedstemoren og børnene. Det var vildt hyggeligt og jeg hjalp lige lidt med bedtime og sad ellers bare og så fjernsyn med bedstemoren resten af aftenen.

Sunday - Beachday

Søndag udnyttede vi at det var super lækkert vejr og tog på stranden allesammen, som ligger nede af vejen fra huset. Stranden var vildt flot og vandet var noget helt andet end hvad vi er vant til derhjemme. Jeg legede rigtig meget med Connor i havet, da han endnu ikke er helt tilpas med det og derfor gerne ville være tæt på en hele tiden. Vi tog tilbage omkring middagstid og fik frokost hoppede så i poolen. Vi kørte hjem lige efter aftensmad og var hjemme omkring 10:30 pm. Det var en super hyggelig weekend, med masser af sjov i vandet, men også en lidt akavet weekend da jeg kun havde kendt familien i en uge og derfor ikke rigtig helt kendte dem endnu og havde lidt svært ved hvad jeg skulle gøre af mig selv til tider.

Sorry

Vil først og fremmest lige undskylde for at jeg ikke har fået opdateret, men har haft super travlt og har oplevet så mange ting at det til tider har været svært at sætte sig ned og sætte ord på det hele.

Arriving at the family

Som i nok har læst i mit tidligere opslag så ankom jeg jo til familien d. 21 juli og havde en vildt hyggelig første dag med dem. Børnene havde lavet et skilt til mig og nogle tegninger og et brev. Dagen efter var jeg med Lisa, min host mor, ude og handle ind, da vi skulle have paintparty om aftenen. Paintparty gik ud på at børnene fik lov til at male både på lærreder og på væggene. Grunden til at de fik lov til det var at det rum de gjorde det i skulle rages ned i løbet af den næste uge. Om søndagen slappede jeg af og legede med børnene og forsøgte at lære familien lidt bedre at kende.

First workday

Jeg startede allerede med at arbejde om mandagen. Det var en forholdsvis kort og nem dag, da jeg kun havde Brody fra 9 am til 12 pm, da både Connor og Olivia var på camp. Connor kom hjem kl. 12 og så fik vi frokost og slappede af så Brody kunne sove til middag. Kl. 2 kom Olivia hjem og så legede jeg lidt med hende og Connor indtil Brody vågnede hvorefter vi allesammen malede i malebøger. Dagen sluttede kl. 4 hvor Lisa kom hjem og jeg havde fri.

Work schedule

Jeg arbejder fra k. 8:30 til et sted mellem 5:30-6:30, fra mandag til torsdag og så arbejder jeg engang i mellem i weekenderne, men det er ikke særlige ofte, har kun arbejdet en fredag og en lørdag siden jeg ankom for 4 uger siden. Det betyder at jeg stort set altid har en lang weekend, hvilket er super dejligt når jeg skal planlægge forskellige ting som f.eks. rejser og skole. Det er dog også super hårdt at have børnene næsten 10 timer hver dag og jeg er stort set altid super træt når jeg har fri, men det har hjulpet lidt at både Connor og Olivia har haft camps henover sommeren.

The family

Familien er super sød, og jeg er bestemt begyndt at føle mig tilpas her. De er gode til at indvolvere mig når de laver forskellige ting, jeg tog blandt andet i løbet af den første uge med Lisa, Olivia og Olivias veninder til en forstilling af Annie, som var instrueret og spillet udelukkende af børn. Det var super cute og faktisk super godt lavet.

Børnene er vildt søde, og det gik vildt stærkt med at få dem til at stole på mig, der gik ikke engang en uge før de begyndte at sige at de elsker mig. Den som har haft sværest ved an vænne sig til mig har faktisk været Brody, men det er mest fordi at han er en rigtig mors dreng. Han er dog begyndt at vænne sig til det og han græder stort set kun om morgnen når Lisa tager afsted.

Flyveturen og første dag i NY

Flyveturen til NY gik overraskende godt. Vi var 6 danske piger, der skulle rejse sammen fra København. Vi skulle flyve kl. 7 om morgenen og skulle derfor være i lufthavnen kl. 5, min familie og jeg havde derfor valgt at tage til København søndag, og hyggede hele dagen inden jeg skulle afsted mandag. Jeg mødtes med de andre piger i lufthavnen og vi checkede vores baggage ind, og skulle derefter sige farvel til vores familie, hvilket var det hårdeste jeg har gjort længe. Resten af rejsen til NY gik godt, på trods af at vi ikke ligefrem blev mødt med venlighed i Heathrow lufthavn. Alt gik dog godt og vi var fremme i NY omkring kl. 12:30 amerikansk tid, hvilket vil sige kl. 18:30 dansk tid. Vi ventede i lufthavnen på en masse andre Au pairs, og tog derefter bussen hen til det universitet som vi skulle sove på og have træningsskole. Vi var allesammen ved at være ret sultne da vi kom frem til universitet omkring kl. 15-16. Vi skulle heldigvis have orienteringsmøde og aftensmad kl. 17. Vi fik rigtig amerikansk pizza, med masse af brød og alt for meget olie og fedt. Ikke ligefrem noget der faldt i os danske pigers smag. Efter mødet gik vi i bad og på værelserne så vi kunne komme tideligt i seng. I kan se lidt billeder af mit værelse her.

Anden og tredje dag i NY

De næste to dag brugte vi på at have timer i alle mulige forskellige ting som f.eks. opdragelse, sikkerhed og aktiviteter. Vi blev delt op i to grupper da vi var mere end 300 Au pairs på skolen denne uge, og blev derefter yderligere inddelt i klasser. Grupperne spiste hver for sig, hvilket betød at vi danske piger ikke kunne spise sammen allesammen, hvilket var lidt ærgelig. Jeg kom dog heldigvis i den gruppe som skulle møde sent og dermed også kunne sove længere, ikke at jeg kunne sove ret godt. Dagene gik forholdvis hurtigt med skole fra morgen til aften, spise og så i seng. Onsdag aften havde vi karaoke, hvor der blevet sunget en masse, det var super hyggeligt og sjovt, jeg sang dog ikke haha.

Fjerde dag og tur til NYC

Torsdag startede vi tideligt med førstehjælp omkring børn og babyer. Efter frokost gik vi tilbage på værelserne og gjorde os klar til at tage på tur ind til NYC. Vi startede med en guidet tur rundt i NYC hvor vi blandt andet stoppede og tog billeder med udsigt til frihedsgudinden og i Central Park. Derefter kunne man enten tage med op i en af de højeste bygninger i NYC, kaldt for Top of the Rocks, eller bare holde fri og shoppe eller hvad man havde lyst til. Jeg var så heldig at min host familie havde købt både turen til NYC og turen op i Top of the Rocks, så jeg tog selvfølgelig med derop. Det var den fedeste oplevelse og vi fik taget en masse fede billeder. Efterfølgende havde vi fritid og kunne lave hvad vi ville indtil kl. 21 hvor vi skulle med bussen hjem igen. Turen til NYC er helt sikkert noget jeg vil huske og tænke tilbage til. da vi kom hjem skulle vi desværre allerede sige farvel til en af de danske piger, som skulle tideligt op og til lufthavnen.

Sidste dag i NY og første møde med familien

På vores sidste dag i NY startede vi med at spise morgenmad, hvorefter vi skulle hente vores kufferter og bagage. Derefter skulle vi sige farvel til hinanden os danske piger da vi skulle med hver vores bus ud til familerne. Dette var faktisk overraskende sørgeligt, da vi virkelig nåede at få det godt sammen, og vi aftalte at vi helt sikkert skal besøge hinanden i løbet af året. Derefter havde jeg 6 timers bustur til Boston, hvor familien hentede mig. At se familien udenfor bussen med et stort skilt der sagde Velkommen Camilla, var vildt sødt og lidt overvældende. Efter jeg fik fundet alt min bagage kørte vi hjem og afleverede mine ting, og jeg gav familien mine gaver hvilket de blev vildt glade for. Børnene havde lavet nogle tegninger og et billede som lå på min seng da jeg ankom. Forældrene havde købt nogle forskelige ting til mig også da jeg kom frem som f.eks. chokolade, en kasket, en taske, en vandflaske og nogle cremer. Vi tog ud og spise til aftensmad og fik is efter, og så sluttede vi aftenen af med at se en film sammen i stuen.

Tænker det kunne være meget rart for jer at vide lidt om hvornår jeg tager afsted, hvor jeg skal bo og om familien.

Mandag d. 17 juli 2017 flyver jeg til New York, hvor jeg skal være indtil fredag. Her skal jeg bruge mine første 5 dage i USA på Au Pair Training School, som går ud på at forbedre os på det næste år. Her skal vi bl.a. have noget om hvordan man håndtere forskellige situationer, førstehjælp og kulturchok.

Familien jeg skal bo hos består af tre børn, en mor og en far. Det yngste barn er en dreng på 2 år ved navn Brody, den mellemste er ligeledes en dreng men på 4 år ved navn Connor og den ældste er en pige på 7 år ved navn Olivia. Det skal lige siges at drengene begge to er rødhåret, hvilket jeg synes er super hyggeligt. Moren hedder Lisa og arbejder til daglig som selvstændig. Faren hedder Derek og arbejder indenfor bankverdenen. De har tidligere haft 4 andre au pairs fra Tyskland og Danmark, og har derfor meget erfaring med det.

Jeg skal bo i en by kaldt for Hingham, i nærheden af Boston. Byen ligger ud til kysten og er en del af Boston havn. Byen er præget af at størstedelen af indbyggerne er børnefamilier, der er derfor en masse parker, fællesområder og skoler. Huset som familien bor i er i øjeblikket ved at blive renoveret og vi har derfor ikke mulighed for at bo i huset. Vi skal derfor de første 3-4 måneder bo i et hus familien har lejet, som har den flotteste udsigt.

Jeg skal som udgangspunkt arbejde fra 8:30-17:30 mandag til torsdag, til tider fra 10-12 om fredagen og har som udgangspunkt fri i weekenderne.

Efter mange overvejelser er jeg blevet enig med mig selv om at den nemmeste måde at holde jer informeret om hvad der sker i mit liv mens jeg er i USA er ved at oprette en blog. På den måde kan i selv vælge hvor meget i har lyst til at følge med, og hvad i har lyst til at læse om. Bloggen vil på ingen måde blive særlig professionel, men vil blot være en måde for jer at kunne følge med i hvad der sker i mit liv. Til tider vil jeg skrive indlæg om hvad der sker, andre gange vil jeg bare ligge lidt billeder ind.