Hallå!
Dålig uppdatering I Know!
Ja vad har jag gjort senaste tiden? Jag har jobbat och jobbat typ. Nu är äntligen veckans jobb avklarat och imorgon blir det en kväll med tjejerna. Vi ska ner till Sundsvall och äta och ta några goda drinkar. Sen blir vi skjutsade hem till stan igen och då blir det utgång. De kommer bli en toppenkväll!

I söndags fixade Åsa mitt hår och jag är så nöjd. Jag tänkte tvätta håret ikväll och prova silvershampo så det blir lite kallare toner i håret.
Jag hoppas ni får en bra helg! Så får vi se om jag få till ett inlägg på söndag om lördagen :)

Då är vi hemma på svensk mark igen. Det känns skönt att vara hemma igen men jag hade inte haft något emot att stanna kvar i värmen ett tag till.
Det va väldigt blåsigt då vi landade och det är det fortfarande. Vi bestämde oss för att sova en natt i Stockholm hos Carls syster och hennes man. Vi skulle ha landat vid halv tre men flyget var försenat så innan vi hade kommit till bilen så var klockan över fem.

När vi kom fram så åt vi en god middag som bestod av hemgjorda biffar, kantarellsås och potatis å grönsaker i ugn. Gott att få äta svensk mat igen tycker jag, inte så starkt 😄

Nu ligger jag i sängen och håller på att somna så ska släcka nu och sova.

Sov så gott

Sista dagen blev en solig dag. Vi låg vid poolen hela dagen och sen gick vi på stan för att shoppa det sista som vi letade efter. Vi hittade äntligen ett par bra skor till min bror och lite andra saker till några där hemma.
Vi åt en god middag på samma ställen som dagen innan. Jag tog min sallad med räkor, ananas och nötter och Carl tog thaimat. Vi delade också på friterad banan med glass, så gott!

Innan vi gick hem så skulle jag bara ha min sista fotmassage och så blev det. När man går runt på gatorna där så tycker man att man ser massageställen över allt men när vi letade efter det i närheten så blev det helt plötsligt svårt att hitta. Men till slut så hittade vi ett ställe och de va så skönt! Går man länge med skor som har lika med noll sula så är det underbart att avsluta kvällen med en fotmassage. :)

På vägen tillbaka så köpte vi även en sista bananpannkaka. Sen gick vi hem till hotellet, började packa och ställde klockan på 05.30 då taxin skulle komma klockan 06.00

ÄNTLIGEN kom solen fram igen! 😃
Sov vi har längtat. Vi hade ställt klockan på nio och när Carl klev upp och kollade ut och sa att det var fint väder så va det inte så svårt att kliva upp ur sängen.
Vi som trodde det skulle regna även idag.
Vi tog oss ner till frukosten och åt lite snabbt och sen åkte vi upp till poolen. Där har vi legat hela dagen. Vid två så tog vi en drink och åt lite lunch. Nu är vi på rummet och har duschat. Carl sitter och pluggar och jag ligger och skriver här.
Lite senare så tänkte vi äta middag här på hotellet. Vi får se om vi äter innan vi går på "stan" eller om vi gör tvärt om. Jag är fortfarande ganska mätt sen lunchen.
Dom har massa skyltar här på hotellet om köttbitar så vi blev väldigt sugna på det idag iaf. Och något jag saknar i matväg hemifrån är mjölk! Jag älskar mjölk och har nu inte druckit det på snart två veckor. Sen saknar jag våran säng, det är väldigt hårda sängar här i Thailand så de ska bli riktigt skönt att snart få sova i sin egna mjuka säng.

Nu var det länge sen vi tog en massage också så de vill jag göra, sen hoppas jag att jag kan hitta några skor till Fredde också.

Hoppas ni har en fin dag där hemma :)

Igår så spöregnade det hela dagen. Det är väldigt översvämmat längre ner i Thailand men här har vi klarat oss ganska bra. Men som ni ser på bilden med vattnet så har det regnat ganska bra hör med.
Vi va på hotellrummet hela dagen och försökte roa oss med filmer. När klockan hade slagit fyra så gjorde vi i ordning oss för att ta oss ut i regnet och äta middag. Vi gick tillbaka där vi åt middag kvällen innan. Så sjukt god risotto!
Regnet hade lugnat ner sig när vi gick från hotellet men när vi hade ätit klart och skulle gå så öste det ner igen. Vi trotsade regnet och gick och kollade runt. Jag är nämligen på jakt efter två par skor åt min bror.
Efter ett tag så upphörde regnet. Vi gick också och kollade på hotellet som Carl bodde på första gången han var i Thailand. Det va superstort och superfint! Bilden på poolen är ifrån det hotellet.
Sen gick vi tillbaka mot vårt hotell igen och gjorde inte så mycket mer den kvällen.

När vi vaknade imorse spöregnade det fortfarande. Vi fixade så vi fick varsin stor sopsäck som vi kunde dra på oss för att inte bli helt genomblöt. När vi kom till receptionen och skulle checka ut tog det sjukt lång tid. Vi skulle vara vid båtarna halv nio och vi va vid receptionen några minuter efter åtta. Dom ska kolla rummen innan man får checka ut. Och vi sa från första början att vi hade bråttom. Men vi fick vänta och vänta. Sen sa hon att det saknader en liten handduk (mindre än ett A4papper) vi sa att vi inte tagit ut någon handduk från rummet och att den borde ligga där någonstans. Men dom hittade den inte. Och då blev vi såklart lite irriterade då vi visste helt säkert att vi inte råkat fått med den. Så då sa vi att kassaskåpet inte fungerade och att det droppade vatten ner i sängen från acn som satt i taket. Men dom tjafsade bara om de lilla handduken. Och mitt i allt så pyser killen iväg med våra väskor. Vi hade lämnat in pengar i deposition så vi ville ju inte dra utan dom heller. Klockan blev fem i halv nio och vi blev ännu mer stressade. Tillslut la hon upp våra pengar på disken minus vad handduken skulle kosta och då tog vi dom och sa hejdå. Vi hade inte tid att diskutera detta längre.
Vi gick med stora steg i alla stora vattenpölar. När vi kom fram få fick Carl springa och se vart han tagit vägen med våra väskor och jag kollade vilken båt vi skulle åka.
Tillslut så satt vi äntligen på båten.
Det var väldigt vågigt så vi fick kolla på horisonten lite då och då.

Vi hade bara med oss lite packning och hade lämnat dom stora väskorna på hotellet vi bott på innan så när vi kom i land så åkte vi direkt dit.
Vi hade glömt en väska vid poolen dagen innan vi åkte till Phi Phi. Vi hade salt att vi tappat/glömt den då vi lämnade hotellet men ingen kunde hitta den. Bl.a. så var alla våra solkrämer i den.
Men när vi kom tillbaka så nämnde vi det igen till en kille och han hittade den! 😃 vi blev så glada.
Sen tog vi en taxi till vårt sista hotell.
Superfint, synd bara att vi inte kan nyttja deras härliga pool uppe på taket. Hoppas att regnet slutar snart så vi kan glassa där dom sista dagarna.

När vi checkat in på det nya hotellet var klockan över två och vi va jättehungrig. Vi hade ju skippat frukosten på morgonen så de va inte så konstigt.
Vi gick bara rakt över gatan vid hotellet och åt på en restaurang där. Vi delade på en macka och vårrullar.
Sen gick vi upp till rummet och tog en dusch och en tupplur.
När vi vaknade va det dags för middag igen. Vi tog oss ut och försökte lokalisera oss. Vi kände igen oss ganska snabbt då vi inte flyttat så långt ifrån det förra hotellet.
Vi gick ett bra tag innan vi tillslut kom fram till en italiensk restaurang. Jag beställde en risotto och Carl en pizza. Alltså den där risotton, så sjukt god! Den där kommer jag vilja äta en gång till innan vi åker hem.
På vägen hem shoppade jag mig en salva för mina myggbett. Jag har blivit ganska myggbiten och det klias som bara den! Så nu ska dom förhoppningsvis inte klia lika mycket.
Nu är vi på rummet och ligger i sängen och ska snart sova.

Igår låg vi vid poolen hela dagen, spelade lite beer pong och badade. Solen visade sig lite hastigt då och då men de va för det mesta molnigt.
När klockan blev närmare fyra så gick vi och duschade och gjorde oss i ordning för middag. Det blev ytterligare en burgare för mig som va halvbra och thaimat för Carl.
Sen strosade vi runt lite och gick sedan tillbaka till rummet och la oss i sängen. Vi skulle upp vid halv åtta för att ta den tidiga färjan tillbaka till Patong dagen därpå. Det småregnade när vi kom tillbaka till hotellet och sedan blev det bara värre och värre. Poolpartyt var i full gång då vi kom tillbaka men efter nån timme så blev det lugnt och skönt. Sov dock inte så bra ändå på grund av dom stenhårda sängarna.

Hej på er!
Nu befinner vi oss på Phi Phi Island. Vi tog den sena färjan vid tvåtiden och var framme vid fyra. Solen lyste ända tills vi kom fram till ön. Haha den vill inte vara med oss. Men imorgon skulle de vara framme vid tio så jag håller tummarna!
När vi hade checkat in så hoppade vi i poolen och tog en drink och delade på en club sandwich. Sen hoppade vi i havet och gud så varmt och skönt det va!

Vi gick sedan till rummet och duschade av oss innan vi sedan gick och kollade runt lite i närheten av hotellet. På vägen tillbaka stannade vi till på ett ställe och åt middag. Vi tog lite olika förrätter och delade på. Supergott!
Mitt emot där vi satt och åt så sålde dom kokosnötsglas som jag satt och sucktade efter hela middagen. Och såklart köpte jag en sån när vi ätit klart, de är nog en av dom godaste glassar jag ätit, ÄLSKAR kokos😃

Nu ligger vi i sängen och hör hur festerna pågår några hundra meter bort. Imorgon är det poolparty på vårt hotell och vårt rum ligger precis vid poolen, jag undrar när man kommer att få sova imorgon 😄

Hoppas ni har det bra i kylan där hemma. Gruvar mig lite för att komma hem nu när man ser hur många minus ni har!
Sov så gott

Som dom tidigare dagarna blev det en dag vid poolen och idag tittade solen fram ännu lite mera så idag ser man att den har tagit.
Eftersom det tydligen inte ingick någon frukost då vi bokade (enligt dom) så har vi börjat med en lunch vid poolen ist. Carl tog en likadan pizza som vi tog för nån dag sen och jag tog lite pommes och dipp.
Lite senare delade vi på en macka och tog en drink till det.

Sen blev det kväll igen och dags att bege sig ut på gatorna och kolla runt igen. Den här gången hamnade vi på ett ställe där dom hade jättemycket mat. Det är helt otroligt hu mycket mat och folk det får plats på sån liten ytan. Jättetrångt och jättevarmt var det vid alla grillar. Men jättekul att se, förstår inte hur dom klarar av att stå där och jobba! Carl köpte sig två spett med krokodil och biff. Biffen är supergod! Vi strosade runt där och lite runt om det. Sen började fötterna värka igen så då gick vi hem.
Vi har varit på massa massages dom här dagarna såklart men glömt att skriva de kom jag att tänka på. Men igår va vi sist och tog en fotmassage. Och man känner verkligen vad skönt det är att ta en massage då man gått så länge.

Idag har vi bokat dom två sista hotellen för den här resan. Och imorgon flyttar vi till ett hotell på Phi Phi Island. Vi ska åka båt dit vid tolvtiden på dagen sen blir vi där i två nätter. De ska bli kul att få se den där ön också innan man lämnar Thailand.

Sen den 7/1-11/1 kommer vi att bo på detta hotell som ni ser på dessa bilder. Det ser ju inte alls dumt ut, eller hur? 😃

Nu ligger vi i sängen och ska släcka ner och sova så vi är pigga och glada imorgon.
Sov så gott

Gårdagen va ganska lik så som dom andra dagarna. Vi hängde vid poolen med lite halvtaskigt väder. Värmen finns ju absolut men solen gömde sig bakom molnen. Dom sista timmarna va vi vid poolen vid våran uteplats. Drack några drinkar där och då tittade solen äntligen fram lite mer än den tidigare gjort. Sen blev det duschen och sedan gick vi till Dannes bar. Där Carls kompis jobbar. Där blev det några fler drinkar och lite spel. Danne va inte där just då så vi bestämde oss för att gå vidare och kolla runt.
Efter några timmar så va vi nöjda och gick hem igen för att sova.