Hey bloggen

Idag er det præcis et år siden at jeg startede på efterskole, jeg startede den dag på Den Danske Design og Håndværksefterskole som ligger i Skjern. Det var en vildt stor beslutning for mig at tage, men det er helt klart en beslutning jeg ikke har fortrudt på noget som helst tidspunkt. Jeg kan tydeligt huske den dag jeg skulle starte på efterskole, vi havde sat os ind i bilen med alle mine ting og kørte mod Skjern, jo tættere vi kom, jo flere sommerfugle fik jeg i min mave jeg begyndte lige så stille at blive nervøs. men jeg tænkte hele tiden på at det forhåbenligt var noget godt der var i vente.

Mit efterskole år var et rigtig godt år, men på den anden side også rigtig hård, det der med at skal omgås med mange mennesker 24/7 var noget jeg i den grad skulle vende mig til. Jeg prøvede også af denne grund at flytte værelse. Jeg flyttede efter ca. et halvt år fra et firemandsværelse til et tomandsværelse, det er noget jeg er rigtig glad for i dag at jeg gjorde, fordi at jeg fik den ro jeg havde brug for, men samtidig lærte jeg også andre mennesker at kende, som jeg ikke troede jeg ville komme til at snakke med. Så hvis du går på efterskole og har det lidt svært med at bo på dit værelse, det kan være på grund af din rumbo eller at du ligesom mig ikke helt er vandt til at omgås så mange mennesker hele tiden, vil jeg helt klart anbefale det for det hjælper virkelig en videre.

Jeg ved at der er mange der er startede eller snart skal starte på efterskole, så til dem vil jeg gerne sige at, husk at nyd det mens du kan, fordi lige om lidt så er det slut, selvom det er svært at se en ende på når man starter og det hele ikke lige er så nemt, men nyd det nu for det er ikke et tilbud man lige får igen.

Det her indlæg var lige et lille minde som har været en rigtig stor del af min hverdag og noget jeg aldrig vil glemme, også var det også for at lære mig lidt mere at kende. Håber i kunne lide dette indlæg også ses vi snart igen.

Camilla

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - klik hér!

Hey bloggen

Her kommer der en lille DIY på en garderobestang, som er rigtig nem at lave og som er lidt rå i det, som gør lidt andet til ens værelse.

Det du skal bruge er:

- Et vandrør

- To hjørne beslag

- En kæde som er den længde som du vil have

- To kroge som det hele hænger i

Det kan alt sammen købes i Davidsen eller andre håndværker lignende butikker.

Når man så skal til at lave den, så skal man tage de to kroge og sætte dem op i loftet, i den afstand som vandrøret er, og den afstand fra væggen så bøjlerne kan hænge der uden at de rør væggen. Derefter skal man tage vandrøret og køre kæden igennem, og derefter skrue hjørnebeslagene på, derefter kan du justere hvor højt oppe kæden skal hænge og det kan du altid justere på, da der er huller i kæden som man sætter på krogen.

Det var lige en lille DIY som en lille inspiration til jer der ude, jeg er virkelig glad for min, fordi den jeg havde før stod på gulvet og sod hele tiden i vejen og det gør den her ikke.

Håber i kunne lide dette indlæg også ses vi snart igen.

Hey bloggen

I dette indlæg vil jeg prøve noget nyt, jeg har nemlig tænkt længe på om jeg skulle starte en serie her på bloggen, hvor der kommer et indlæg op i starten af hver måned, hvor jeg fortæller lidt om min yndlings music i den måned. Så det bliver lidt en musik favoritter i hver måned, skriv gerne om det var noget i gerne vil se mere af for så vil jeg gerne starte på det.

Grunden til at jeg gerne vil lave de her indlæg er, fordi at musik er bare en stor del af mit liv, jeg høre musik hver dag så meget jeg kan komme til det. Musik får mig altid i godt humør og gør mig altid vildt glad, hvis man har en dårlig dag. Ved ikke om det kun er mig, men jeg vil vildt gerne dele det musik jeg høre, med jer så vi får lidt inspiration.

Her i juli måned har jeg hørt en del pop og dance musik og her kommer mine favoritter:

Jeg synes at de her tre sange er nogen der virkelig giver en sommer stemning og de gør mig i virkelig godt humør.

Håber i synes det samme og at i kunne lide dette indlæg også ses vi snart igen.

Hey bloggen
Så er jeg hjemme igen efter et par dage i København med min familie. Det var en rigtig god tur hvor vi fik set en masse.
Dagen vi ankom til København tog vi i zoologisk have hvor vi fik brugt et par timer inde og derefter tog vi ud til det hotel vi skulle bo på. Vi skulle bo på Bella Sky hvilket er et helt vildt flot hotel. Vi havde dog nogle problemer med værelset, vi fik nemlig et værelse hvor der kun var tre senge og vi er altså fire, da det tog noget tid at få ordnet, tog vi i mellemtiden i fields for at få tiden til at gå.

Dagen efter tog vi på strøget for at shoppe, og derefter i Den blå planet hvor min far og jeg elsker at kigge på fisk. Efter det tog vi tilbage til hotellet for at slappe af. Vi tog et par timer efter i Tivoli for at hygge os og få noget godt at spise. Vi spiste på Grøften. Den aften spillede Noah og Rasmus Walter inde i Tivoli så det fik vi også hørt lidt af.

Dagen efter gik turen hjem af igen mod Jylland og nu sidder jeg på Fyn i campingvognen.

Håber i nyder jeres ferie fuldt ud og husk nu at være jer selv.

Hey bloggen

I dag kommer der et lidt anerledes indlæg her på bloggen, det er nemlig om mit motto som jeg synes er ret vigtigt for alle at huske på, og det er at man skal huske at være sig selv fuldt ud. Jeg minder tit mig selv om at man skal huske at være sig selv og hvile i sig selv, og det vil jeg også minde jer om, for jeg synes at det er vigtig at man er sig selv, og ikke går rundt har det utilpas fordi man mener at man skal være en anden. Vær dig selv og gør de ting du elsker, selv om andre ikke lige synes det er så fedt.

Jeg kender mange der ikke tør være sig selv fuldt ud men istedet går rundt og gemmer sig lidt væk, fordi at de ikke mener at de er gode nok, og sådan har jeg også selv haft det engang, men efter jeg har været på efterskole hviler jeg mere i mig selv og gør alle de ting jeg elsker.

Husk nu og spring ud i det, spring ud i at være dig selv og nyd det, for mange vil hellere se den rigtige side af dig end den som man udgiver sig for at være. Man skal ikke være bange for at vise sit sande jeg frem.

Ved ikke helt om det her indlæg giver nogen mening, men det er en lille reminder om at man skal huske at være sig selv og nyde det.

I morgen tager min familie og jeg til københavn til på lørdag, så der kommer snart indlæg om en lille tur til københavn. Håber i nyder jeres ferie og er jer selv fuldt ud.

Hey bloggen.

Jeg har sluttet mit efterskoleår med et brag til landstævne i Aalborg, hvilket var en vildt stor oplevelse at være med til. Jeg sad dog på sidelinjen hele ugen, på grund af at min ryg gjorde ondt og det er noget jeg har gået rundt med i lang tid. Men det var også en oplevelse at se det fra sidelinjen af. Skriv gerne hvis i også var inde og se efterskoleshowet. Det siges at det var det største gymnastikshow i verden, så det er noget af en oplevelse.

Jeg har nu for alvor ferie og det er vildt rart lige at lande igen med ens familie, men det er også vildt underligt ikke at være omgivet af så mange mennesker 24/7, så det er noget man lige skal vende sig til. Min ferie står ikke på det helt store, jeg er lige nu på camping på fyn i lille Danmark, sidder og nyder lidt sol imens jeg skriver dette indlæg. Så min ferie kommer til at bestå af camping og hyggeture rundt i danmark med min familie, hvilket også er fint nok for der venter en rejse senere på året.

Nu hvor jeg ikke går på efterskole mere, regner jeg med at jeg får lidt mere tid til, at få skrevet en masse indlæg her på bloggen. Skriv gerne nogle forslag til indlæg, jeg har tænkt på lidt efterskolerelaterede indlæg, så skriv gerne hvis det er noget i gerne vil se her på bloggen.

Det var en lille update på hvad jeg har gået rundt og lavet/laver for tiden. Håber i nyder jeres ferie i fulde drag, også ses vi snart igen med en masse indlæg her på bloggen.

Hey bloggen

Det er ved at være længe siden sidst. Så her er der en lille update om hvad det er der sker i mit liv for tiden.

Som så mange andre er der eksamener der skal overstås, jeg er selv lige blevet færdig i dag med alle mine eksamener, hvilket er vildt rart. Jeg er glad og tilfreds for alle mine eksamener, jeg synes personligt at det vigtigste er at man gør sit bedste. Jeg går jo på efterskole, så skoleåret er snart omme, der er derfor ikke så længe til at det er store tudedag. Mange er i gang med at lave blå bog, mindebøger og der bliver øvet lancier til galla. Det er også en af grundene til at der ikke er sket så meget her på bloggen, fordi at jeg gerne vil nyde den sidste tid og være sammen med en masse skønne mennesker. Jeg skal også til landstævne i Aalborg med efterskolen, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til, det bliver en rigtig stor oplevelse.

Der er rigtig mange ting der skal gøres og tænkes i gennem hele tiden, jeg ved ikke om det bare er mig der har det sådan. (skriv gerne hvis i har det på samme måde)

Det var en lille update herfra

Hey bloggen

Her kommer anden del af min Englandstur.

Den 9. April var vi til palmesøndag ved st. pauls cathedral hvor vi var til 1 times lang gudstjeneste. derefter tog vi til Camden Market som er et virkelig stort marked med en masse finde ting men mange af tingene er dog også kopivare, men det er ikke kun kopivare der er også mange andre ting som er ægte, men hvis man ser bort fra det var det virkelig fedt at prøve og der var så mange mennesker, som bare gjorde at stemningen var endu bedre.

Den 10. April var jeg endelig i London, det var nok det jeg havde ventet allermest på igennem hele turen, jeg synes det var lidt trist at vi ikke var mere i London men at vi i stedet var alle mulige andre steder, men regner med at jeg skal der over en gang med min familie hvor vi skal se mere af London.

Jeg så Buckingham Palace hvor der var så mange mennesker fordi at der var vagtskifte. Jeg så Big Ben og stedet hvor der var terror et bare dage før vi tog afsted. Jeg var også oppe i London Eye hvor der var den flotteste udsigt.

Derefter var der fri leg så vi var et par piger som tog metroen til oxford street også skulle der shoppes. (Skriv gerne i kommentaren hvis i ønsker at se et England haul)

Den 11. April var vi ved Brighton hvor vi var ved Brighton Pier som er en mole med en masse forlystelser og mønt maskiner. vi var en tur på shopping igen for at se om man kunne få brugt de sidste penge, senere gik turen mod færgen igen som gik mod Frankrig og den 12. April var vi i Danmark igen efter en lang bustur.

Håber i kune lide mine to indlæg om min tur til England. det var en rigtig god tur ud over busturen, vi var heldige med vejret som var fuld sol og de næsten 20 grader.

Hey bloggen.

Som tidligere skrevet i et indlæg, har England altid været en af mine store drømme, og det er endelig gået i opfyldelse. Jeg var fra den 6. til den 12. i England med min efterskole. Det var en rigtig god tur som jeg aldrig vil glemme.

Den. 6 April tog vi bussen mod grænsen hvor der skulle handles ind til den lange bustur vi havde i vente. Vi skulle køre med bus hele vejen til England hvilket ca. var en 20 timers lang køretur. Efter grænsen tog vi mod Frankrig hvor vi skulle med en 2 timers lang sejltur med færge hvilket var virkelig rart så man kunne få strækket benene lidt og få sovet ordentligt. Vi var heldige for det gyngede ikke særlig meget. Jeg sov hele de 2 timer og det var virkelig godt for jeg havde ikke sovet hele turen. Jeg ved ikke med jer men jeg synes det er så svært at sove i en bil eller en bus.

Den 7. April er vi endelig fremme. Denne dag var vi i Portsmouth, flådebyen hvor vi var inde og se HMS Victory, HMS Warrior og Mary Rose Museum. Vi var også ude på en sejl tur rundt i den engelske flåde hvor de fortalte om en masse forskelige både. derefter var vi inde på et stort outlet som hed Gunwharf Quays, hvor der var en masse gode mærker til billige penge. Derefter var vi oppe i Spinnaker Tower som er sejlet man kan se på billederne hvor der var en glasplade man kunne stille sig på og kigge ti meter ned.

Hen på aftenen skulle vi møde vores værtsfamilier som vi skulle bo hos. Vi fik en rigtig sød familie.

Den 8. April var vi i Oxford og Southhampton, hvor vi så universiteter i Oxford og så Oxford Castle og så der hvor nogle af scenerne i Harry Potter er blevet optaget. vi besøgte også Christ church og Trinity college. Senere på aftenen var vi inde og se musical og vi så The Wedding Singer som helt klart kan anbefales da det er n med humor og er baseret på filmen The Wedding Singer.

Håber i kunne lide dette indlæg. resten af min tur kommer i et andet indlæg da dette er ved at bliv ret langt, så jeg har derfor valgt at dele det lidt op.

Fortsat god mandag og sidste dag af påsken.

Hey bloggen
Der har været stille på bloggen i et stykke tid, da jeg har været i England med efterskolen. Jeg har ikke mulighed for at få noget net på min MacBook for tiden, og det gør det svært at lave et godt og lækkert indlæg med de mange billeder jeg har taget. (Mine billeder ligger på min MacBook) Jeg ser frem til at få dem skrevet i løbet af søndagen og måske før, så det kan i se frem til.
Det er også påsken vi har ramt ind i og det betyder for mig ren afslapning med familien, hvor vi ligger på camping. (Grunden til at jeg ikke har internet)
Fortsat god fredag og håber i har en god påskeferie.