Rubriken talar! Kärleken till helger i Stockholm är enorm. Avslappning till max verkligen! Kom hit i fredags efter jobbet med pappa och mötte upp hela släkten för begravning, middag och umgänge helt enkelt. Väl igår sov jag ut ordentligt och vaknade inte förens runt lunch tid, tog bilen till gymmet runt två och var framme i Nacka till slut efter lite felkörningar. Tränade på Nordin Wellness där eftersom jag har kort, och det var riktigt grymt kan jag säga! Nästan bättre än vissa i Jönköping. Dit återvänder man till nästa gång i Värmdö där vi har huset. Körde axlar mage och passet skriver jag här nedan! Kom hem till hemmalagad Moules Frites av syrran med färskt bröd till och Add Ice Cream med färska bär till efterrätt. Sedan myste vi alla tillsammans i soffan med film tills läggdags. Avslappning!

AXLAR
Sideraises 4x12
Axelpress 4x10
Enarms sideraises i cable 4x12

MAGE
Benlyft raka 4x20
Cable crunches SS Cable drag åt sidan 3x15
Crunches med viktplatta SS Russian twist 15 reps
Avslutade med en favorit övning som också är superset men jag ska visa i ett separat inlägg! Bästa magövningen jag testat... Stay tuned!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Fredag baby! Äntligen och som jag längtat helt ärligt. Senaste två veckorna har verkligen tagit på psyket ordentligt, så himla mycket att göra och måsten jag skjutit fram. Än är jag knappt färdig men det är väl så livet är skapat! För ni vet väl om att det är sådana saker som gör oss starkare inför morgondagen?

Hittills har jag alltså äntligen lyckats ta mitt körkort. Men även det jobbat åtta timmar om dagen och både styrt träning och kost där jag dietat någorlunda om veckorna! Detta inför en plåtning i oktober. Idag fredag har vi fika på jobbet klockan 10, följt av biltur med pappa mot Stockholm. Där väntar hela familjen och tjocka släkten, till och med min älskade syster som flyttat till Barcelona är på plats sedan igår. Vi ska på begravning för min farmor som gick bort i våras. Min älskade farmor! Det är från henne jag ärvt mycket av både personlighet och utseende. Har mycket att tacka henne och vet om hur mycket hon älskade mig trots att jag på grund av avstånd inte träffat henne mer än 10 gånger under mitt liv. Ganska så häftigt inte sant? Hon stod mig nära hjärtat, och nu ännu närmre. Döden är läskig, men den existerar och älsklingar ta hand om era nära och kära idag för vi vet aldrig när tiden är över för oss här på jorden. Kram!

Likes

Comments

Som rubriken lyder har jag nu officiellt inlett ett nytt samarbete! Detta med Fresh Food Jönköping som finns på Barnarpsgatan 7. Dem har både näringsberäknade matlådor, skräddarsydda matlådor till beställning samt en salladsbar med ett brett hälsosamt utbud.

Ska bli himla roligt att vara ambassadör och hjälpa mina vänner som äger kedjan. Alltid ett nöje att samarbeta med företag som delar samma passion för fitness och hälsa som jag själv!

Likes

Comments

Nytt Better Bodies linne i garderoben! Älskar det och älskar ännu mer att man kan ha det både på gymmet och hemma.

God eftermiddag... Vaknade vid 12.20 efter att ha somnat vid midnatt igår natt. Det vill säga jag sov alltså tolv timmar, men vaknade vid sju imorse och trodde alarmet skulle ringa vid nio. Jag antar att kroppen skrek efter sömn, även fast jag sovit riktigt mycket ändå i veckan så är kroppen trött efter jobb och träning 5 dagar i veckan. Förståeligt och sånt får accepteras! Även om jag blir småsur då jag hade planerat att hälsa på Ida idag på morgonen.

Nåväl nu har jag städat lägenheten och intagit frukosten ovan med en stor klick jordnötssmör samt efterrätt i form av Barebells Cookies and Cream (fördelen med att ha sovit ut, mer mat). Dagens planer är att hinna med ett snabbt axelpass, laga mat, tvätta all tvätt och även fixa mina fransar. Då förstår ni kanske ångesten när man vaknar senare än tänkt! Men, vila är viktigast om kroppen var så pass trött. Next up: Snabbt gympass!

Likes

Comments

Precis hemkommen från ett sista farväl med min familj för min syster. Ana reser nämligen till Barcelona för att läsa medicin kommande åren. Sån omställning senaste halvåret verkligen, mamma har flyttat (halvt) till Stockholm, jag och pappa jobbar i Nässjö, jag bor i Jönköping, syrran flyttar till Barcelona. Apart maybe in distance never by heart som man säger! Egentligen var tanken att ha middagsfarväl och föräldrarna drog till Stockholm nu men med ändrade planer har jag nu kvällen för återhämtning.

Just nu är jag påväg in till stan för att bland annat handla lite och även för ett spännande möte. Mer om det i något annat inlägg! Men hur som helst kände jag för total vilodag idag, så det är precis vad jag ska ha. Hoppas ni alla har en fin lördag!

Likes

Comments

Havregrynsgröt med vaniljprotein och äggvita i. Toppat med Barebells proteinpudding. Toppat med bär, sylt och Zero topping! Life. En Celsius till det tack! Vår älskade fredag är äntligen här och på detta vis startade jag dagen innan en körlektion. Bästa frukosten utan tvekan!

Varför ska man starta dagen med gröt? Vad är det magiska egentligen? Jag skulle inte säga att gröt är magiskt, mer att jag fått en hung up på det och det hjälper mig prestera på topp på gymmet. Men tänker att det alltid är kul att veta.

5 ANLEDNINGAR ATT STARTA DAGEN MED HAVREGRYNSGRÖT KOMMER HÄR!

1. Sänkt kolesterol

Havregryn innehåller hela fem procent betaglukan, en sorts vattenlöslig fiber känd för att sänka LDL-kolesterolet, även kallat ”det onda kolesterolet”. Betaglukaner hjälper även till att hålla blodsockret på en stabil nivå.


2. Förbättrad hjärthälsa

Havregryn är fullproppade med magnesium, som kopplas ihop med god hjärthälsa. Forskning visar att mineralen främjar blodflödet och håller blodtrycket på en sund nivå. Det bidrar i sin tur till att risken för hjärt- och kärlsjukdomar minskar.

3. Högt proteininnehåll

Jämfört med andra spannmål är havregryn överlägset när det kommer till balansen mellan protein, fett- och aminosyror.

En servering på knappt åtta matskedar havregryn ger dig 15 procent av ditt dagliga proteinbehov. Perfekt om du valt att dra ner på köttkonsumtionen.


4. Bidrar till längre mättnadskänsla


Visste du att havregryn innehåller mer fibrer än något annat spannmål? Den höga halten lösliga fibrer underlättar matsmältningsprocessen och ger en bättre mättnadskänsla.

En ny studie visar att havregryn – särskilt i form av gröt – gör att vi känner oss mätta längre, jämfört med andra livsmedel.

5. Bra för tarmarna

Flera studier kopplar ihop högfibriga dieter med en minskad risk för cancer i grov- och ändtarm, även kallad kolorektalcancer.

Forskare har funnit att människor som regelbundet äter kost med ett högt fiberinnehåll löper mindre risk att utveckla just kolorektalcancer. Trots att rapporterna ännu inte helt bevisat denna tes är det i alla fall helt klart att fiberrik mat bidrar till en friskare och mer hälsosam tarm.

Dags att gå och käka gröt igen kanske?

Likes

Comments

All cred till saftiga hamburgare med smältost, men det vore dumt att klaga på denna fantastiska tallrik med gains. Köttfärs med kebabkrydda, fullkornsris (så ovanligt för att vara jag men ville testa att byta ut jasminriset), massa sallad, sparris, brysselkål och avokado! Hälsosamt protein, kolhydrater, fett och massa vitaminer och mineraler på det.

Som vissa av er kanske läste på min Instagram är det nu dags för mig att styra upp min kost lite. Varken inför tävling eller absolut inte ens i närheten av en sådan hårdhet, så lågt i fettprocent är varken hållbart eller hälsosamt.... Vilket jag alltid strävar efter och står för! Men jag har nämligen inlett ett nytt samarbete med en fotograf i Stockholm och kommer att ha plåtning där uppe om cirka 4 veckor. En diet är utmanande just nu för mig, men så som jag trots allt njutit och ätit upp mig rejält anser jag det inte fel alls att se hur kroppen svarar på att begränsa intaget en smula. Det mina vänner är det bästa med att faktiskt gå off till hundra procent, man samlar kraft och energi till att steppa upp träning och kost snabbare än man tror! Ge kroppen det den förtjänar och den kommer ge tillbaka i framtiden.

Ett litet underskott för att inte tappa muskler alls tvärtom fokusera på näringstiming för att försöka bygga muskler samtidigt som jag bränner fett (Ja det går, jag är bevis på det. Möjligen att det är genetiskt, men jag har de generna!)

Det viktigaste för mig under en diet är följande: Aldrig gå hungrig, aldrig säga nej till mat fredag till söndag och alltid ha energi under mina träningspass. Alltså kommer jag ha fria mål hela helgerna! Vi får se hur kroppen svarar som sagt, stay tuned. Let's go!

Vill ni veta mer? Kommentera vad ni önskar att jag skriver om.

Likes

Comments

BCAA från MM Sports, XLNT med smak Sunny Beach och Celsius i smak Hallon Acai. Jag värdesätter prestation och fokus i mitt arbete varje dag och därför vet jag hur viktigt det är med att ge kroppen och hjärnan energi till detta.

Startar alltid dagen med frukost för att sedan fram tills fika och lunchtid ha både aminosyror och koffein i systemet. Det får mig att må på topp och kunna jobba effektivt! Jag verkligen älskar BCAA från MM Sports och enligt mig finns det inget som slår dessa. Vad gäller Celsius använder jag mig av det då det innehåller vitaminer, mineraler, krom, ingefära och koffein. Dessutom med naturliga ingredienser! Det jag uppriktigt kan säga att jag gillar med Celsius mer än Nocco: Det är en energidricka, ingenting annat än det, aminosyror får jag i mig i fullvärdig form vid sidan av. Back to work!

Likes

Comments

Snart halvvägs in på veckan och ser fram emot en ny dag imorgon, lillördag eller onsdag som det egentligen heter. Idag börjades dagen av handling, en körlektion och sedan jobb resten av dagen! Det är så dagarna ser ut nu för tiden. Den här veckan har jag haft förmånen att jag jobbat med familjeföretaget, Spira Green, hemifrån och därför haft ganska lugna dagar. På torsdag jobbar jag däremot på vårdcentralen eftersom jag behövs i kassan den dagen!

Körde igenom armarna tidigare på gymmet direkt efter jobbet. Blev ett oerhört bra pass med personbästan i en rad övningar. Här kommer upplägget i detalj!

Stångcurls i cable 10x5
Hantelcurls 20x4
Hammercurls 20x4
Triceps pushdown raka med stång i cable 10x5
Omvända triceps pushdowns raka med stång i cable 10x3
Enarms pushdowns i cable 15x3
Dips i maskin 12x4

Likes

Comments

Här kommer ett litet lunchtips som verkligen går så snabbt, är hälsosamt och smakar fantastiskt! Ingredienserna är bara kyckling och grytbas, vill man ha extra så kan man alltid lägga i wokgrönsaker eller liknande. Inspirerades av fina Denice Moberg till att testa detta, och det lär göras många gånger framåt. Smakar nästan godare än på restaurang! Så fräscht!

Detta är min lunch idag och några dagar framöver och jag äter det med jasminris och grönsaker till. Mums!

Likes

Comments