Hej allihopa! Resans slut är redan här och idag är dagen vi åker hem till Sverige igen. Men som tur är så går planet sent ikväll så vi har lite tid kvar här i Ottawa.

Vi gick upp tidigt imorse och packade det sista, sedan åt vi den sista frukosten med massa fruktsallad och toast. Efter det skjutsade farfar oss ner till shopping centret så vi kunde handla det sista, vi var och shoppade i ungefär 1,5 h och sen tog vi bussen hem igen. Sedan åkte vi alla tillsammans och köpte jätte goda hamburgare nere i stan som vi sedan tog hem och åt. Resten av eftermiddagen spenderades i solen i det härliga, varma vädret. Vi hade tur att få helt klarblå himmel sista dagen🙌🏼 vid halv 5 åkte vi in till Ottawa flygplats där vi kramade farfar och Reed hejdå och tackade för allting! Så tråkigt att åka hem, det har varit för bra här😍

Planet gick 19.10 från Ottawa och just nu sitter vi på Toronto flygplats för att boarda om 1 h då planet lyfter 23.10. Hoppas ni gillade vår lilla reseblogg då vi i alla fall är super glada att vi har skrivit den så vi kan se tillbaks senare och se vilken fantastiskt resa vi har haft! Canada har varit ett minne för livet och vi har haft världens bästa och roligaste resa! Puss & kram så syns vi i Sverige🇨🇦🇨🇦🇨🇦🇨🇦 tack för denna gång❤️❤️

Många bilder från hela resan kommer upp imorgon 💓💓

Hej igen! Nu är våra hela dagar slut här i Canada, imorgon så åker vi hem till Sverige igen. Planet går 18.00 från Ottawa till Toronto och sedan går planet till London vid 23.00. Ingen av oss vill åka hem utan vi vill stanna kvar här längre, det har varit en super härlig resa som är ett minne för oss båda och allt har bara varit underbart!

Men, den sista dagen här har varit rätt så lungn, imorse gick vi upp som vanligt och åt god frukost med färsk fruktsallad & bagels. Sedan hjälpte vi Rede att plocka lite ogräs i trägården. Efter det åkte vi ner till en liten marknad nere i centrum där dom hade allt från färska grönsaker och bär till smycken. Efter det åkte vi till Redes garden som hon hjälper till i och till en stor ny mat affär med massa olika goda saker. Sen åkte vi hem och då gick vi över till grannarna och badade en stund innan det blev lunch. Efter lunchen lånade vi grannarnas cyklar och så cyklade två genom Ottawa nere vid Ottawa river, ner till parlamentet och in till "city". Efter 2,5 h cyklande så kom vi hem och då gick vi ner till mat affären igen och köpte lite smått och gott inför kvällen och hemfärden. Farfar grillade kyckling till middag som var super god så det blev en härlig sista middag tillsammans med glass till efterrätt.

Nu har vi packat ner det sista och ska snart sova för att kunna gå upp tidigt och njuta av de sista timmarna imorgon❤️❤️❤️

Hej igen!

Dag 3 är slut och dagarna går så himla snabbt! Idag har varit en rätt så lungn dag då vi imorse åt frukost Som vanligt och sedan åkte vi till en fin liten stad utanför Ottowa som ligger ungefär 1 h därifrån. Staden hette Merrickville och där strosade vi runt och åt en god lunch på ett café och köpte lite glass.

Sen kom vi hem och då badade vi i grannarnas pool i någon timme och tog det lugnt sedan innan middagen.

Vi bjöd farfar och Reed på middag på deras favorit Thai resturang där vi åt en god middag tillsammans. Efter det åkte vi och köpte glass och nu är vi hemma igen och ska troligtvis sätta på en film! Vi hörs imorgon igeeen🇨🇦🇨🇦

Dag 2 i Ottowa är redan slut och idag blev det en väldigt lång dag som spenderades i Montreal.

Vi gick upp ungefär halv 7 imorse och gjorde i ordning oss för att vid 8 åka ner till buss stationen där vi skulle ta en buss för att sedan åka till Montreal, den franska delen i Canada. Farfar skjutsade oss ner dit men han följde inte med utan det var bara vi två och Rede. Hon hade gjort lite lunch innan som vi tog med oss och vid 9 gick bussen, 2,5 h senare var vi framme. När vi kom fram tog vi tunnelbanan till stan och så åt vi våran lunch där. Sedan gick vi runt och strosade lite på stan, satte oss på ett café och åt glass, gick i några små gränder. Det regnade en liten stund idag men det var fortfarande väldigt varmt så det kanske var tur att det inte var sol.

Vid halv 4 ungefär började vi gå ner mot hamnen där Cirque de solei var. Halv 5 började showen och dom bjöd på volter på snurrande golv till ryggrads lösa killar och styrka, det var en super häftig show och varje nummer gav en gåshud och små hjärtattacker, alla var så otroligt duktiga. Temat var Mexico och det var massor med fina färger, vattenfall och annat kul!

Efter 2,5 h show så åkte vi tillbaks till tågstationen där vi åt en "mini" middag och vid 21.00 gick bussen tillbaks till Ottowa. Nu är vi äntligen tillbaks hemma igen och ska snart lägga oss😋 vi hörs imorgon igeeen🇨🇦

Btw: det roligaste som hänt idag är att Rede har en speciell vattenflaska med sig varje gång hon går ut. Det är viktigt att dricka mycket vatten i denna värme så hon har med sig sin egna speciella Smirnoff vodka flaska som hon har vatten i😂 Vi har blivit stoppade av två stycken säkerhetsvakter idag då de har trott det är alkohol i flaskan men nej, det är bara vatten och Rede är super nöjd när vakterna stoppar henne och hur folk kollar när hon tar upp flaskan. Det är ju bara vatten trots allt😂🎉

Hej allihopa! Första dagen i Ottawa avklarad. Imorse gick vi upp tidigt och hjälpte till att göra frukost, fruktsallad & bagels med massa annat gott till. Men innan frukost så hjälpte vi Rede i trägården med att vattna och fixa lite.

Efter frukosten åkte vi på en liten utflykt till Quebec, vi åkte högt upp till en fin utkiksplats och tog lite bilder. Sen åkte vi ner igen och åt mat på en resturang som gjorde jätte god fish & chips. Det var hur varmt som helst idag så farfar och Rede skjutsade oss till shopping centret nere i downtown och sedan åkte dem hem. Vi var och shoppade själva i några timmar och sen åkte vi hem med bussen. När vi kom hem så gick vi direkt över till grannarna och badade i någon timme i poolen, i den strålande solen.

På kvällen gjorde vi i ordning sallad och så köpte farfar hem jätte goda pizzor (stället vi skulle äta på var tyvärr stängt idag) som vi åt. Sen hände det inte så mycket mer, bara att farfar visade oss lite foton från när han gick på Bromma gymnasium och bilder under hans ungdom, jätte kul att se.

Vi hörs imorn igen då vi ska på Cirque de soleil🙌🏼

Pusssssss

Hej allihopa! Äntligen är vi framme i Ottowa efter den långa tågresan. Farfar och Rede mötte oss på tåg stationen och det var super kul att äntligen få träffa dem. Dom visade oss runt i området först med bilen innan vi kom hem till deras söta lilla hus. Vi gjorde hemmagjord lime lemonad som vi drack inne i vardagsrummet. Sen åkte vi och Rede ner till den lilla marknaden där vi köpte färska tomater och lite annat smått och gott till middagen. Efter det så gick vi två till grannarnas pool då dem är bortresta och vi får bada där då, super skönt när det är hur varmt som helst här, idag var det 34 grader i solen när klockan var 6 på kvällen(!!!)

Vid 7 var det middag och vi åt massa plock och gott och till efterrätt blev det jordgubbar och portugisiska tartes. Vi hade en väldigt mysig kväll tillsammans. Bilder kommer imorgon då vi ska ut på fler äventyr och det står även att det ska kännas som 41 grader här på väderrapporten så det blir en väldigt varm dag🇨🇦🤘🏼

Så igår gick vi upp tidigt på morgonen igen för att spendera den sista dagen här i Toronto, då åkte vi till Niagara fallen som ligger på gränsen mellan USA och Canada.

På vägen dit så stannade vi på en fin vingård i en jätte fin liten stad som var väldigt mysig med väldigt vackra, stora hus och fina gårdar och natur. Vi åt lunch på en liten golf resort och åkte sedan vidare till Niagara Fallen. Först gick vi i deras lilla "uppbyggda" stad som påminner lite om Las Vegas, lite åk attraktioner, haunted houses, glass ställen & massa roligt. Sedan gick vi vidare till Niagara fallen där vi tog en massa foton och höll på att svettas ihjäl. Efter det åkte vi vidare till ett outlet som låg i närheten och va där i ungefär 2 h och shoppade.

Sedan åkte vi hem till Toronto igen då vi beställde hem mat från en BBQ resturang, som vi åt ute på baksidan. Thomas & Kans kompisar kom över och åt efterrätt med oss, väldigt mysigt och trevligt hade vi och delade många skratt den sista kvällen!

Imorse vaknade vi och packade ihop det sista för att åka till Ottowa till farfar & Reed. Vi åt först alla frukost ute på ett väldigt gott frukost ställe och sedan åkte vi till tåget där Thomas o Kan sa hejdå till oss. Nu sitter vi här och har en 4 h resa framför oss med massa snacks så nu ser vi fram emot ett nytt äventyr i Ottowa! Syns sen❤️❤️

Fredagen började med att vi åkte tidigt från Toronto då vi och Thomas & Kans två kompisar skulle ut och campa i 2 nätter. Med full packning i bilen åkte vi och hyrde kanoter och sedan åkte vi vidare till en sjö där vi skulle paddla från. Det tog 2 h att komma till camping stället med kanoterna men äntligen var vi framme efter många timmar. Vi började med att sätta upp våra tält och packa upp massa saker. I skinande sol så slängde vi oss i den varma sjön, vi två simmade tillomed över till en annan halvö, efter 1,5h simmande som fiskar i vattnet gick vi upp och åt mat medan vi såg molnen dra ihop sig i horisonten.

Några minuter senare va de som ett badkar fyllt med 500L vatten hälldes rakt på oss. Vårt tält behövde vi i detta väder flytta till en annan plats för det regnade från alla håll så de skulle annars regnat in under det.

Som grädde på moset började det blixtra och åska också, hur härligt? Vi vart skiträdda båda två då blixtrarna och åskan var väldigt nära varandra, och hela skogen och tältet lystes upp av dem. Regnet bara öste ner och vi var så blöta att vi behövde hjälp från de andra att dra av oss våra kläder. ALLT var blöt och det kändes som regnet tog över insidan då det bara droppade vatten överallt, väder som vi typ aldrig upplevt förut! Extremt

Skyfall, blixtar och mullrande åska, vi hade dock tur att det inte var kallt utan det var bara dåligt väder men hög temperatur. Efter en massa fixande och flyttning av tält och packning var vi äntligen inne i tältet som hade fått byta plats, lyssnades på Bob Marley: three little birds "dont worry about a thing cuz everythings gonna be alright" ahahah!!

Dom andra som var mycket mer vana vid detta typ av väder(som tur va) hade ingen panik alls och skötte om allt bra medans vi låg och tröst-åt double cream oreos och spelade kort med regnet smattrandes mot tält taket, tur att vi fick låna ett bra tält som iallafall höll oss torra o varma.

På lördag vaknade vi av regn såklart<33 Om vi ska vara ärliga så var det inte super kul att vakna upp till regn en dag till med bara blöta och fuktiga kläder. Det ända som var torrt var våra shorts och två st t-shirts, allt annat var dyngsurt, till och med våra gympaskor så Mimmi gick barfota resten av resan😂 Vi gick upp och åt frukost i regnet som just då var lite lugnare och sedan började vi göra dagens lunch som blev färska vårrullar.GOTTTTT

Sedan spenderades resten av dagen i tältet då de regnade hela dagen, tror att vi båda somnade på eftermiddagen i nästan 2 h. Sen åt vi mat på kvällen och lite snacks. Vi spelade även lite kort och sen så somnade vi alla väldigt tidigt.

På söndag så vaknade vi såklart till sol och allt var torrt igen, men då skulle vi såklart åka hem. Vi åt frukost och Thomas gjorde veganska pannkakor, super gott. Sedan började vi packa ihop allt för att sedan bege oss hem. Vi paddlade i 1,5 h tills vi var framme till bilen och sen tog det 2,5 h hem till Toronto med ett stopp på vägen då vi åt amerikanska hamburgare som vi verkligen längtat efter efter en massa camping mat.

Vi kom hem ungefär halv 7 och efter att inte ha duschat på 3 dagar så var håret som ett smörpaket och alla 4 luktade skog, jord och eld. Det har aldrig varit så skönt att ta en dusch och sätta på sig rena, fräscha kläder. Det var en upplevelse att campa i detta väder men det var såååå skönt att äntligen få komma hem och sova i en skön säng med rena kläder och wi-fi såklart.

När vi alla hade gjort oss klara så gick vi ut på stan tillsammans med Kans nieces som är precis i vår ålder och deras mamma. Vi gick till världens godaste thai resturang där vi åt super god mat och hade det så trevligt. Skönt att äntligen vara hemma i civilisationen. Efter det gick vi och åt glass och strosade runt på stan. Nöjda och belåtna gick vi hem och la oss i sängarna där vi alla somnade snabbt.

SIIII SII PORTUGAAAL

Påväg hem kom även resultatet ut, Portugal har vunnit EM!!!!! Vilket var likamed F O L K F E S T på gatorna, tror de va lika stort party här i de portugisiska områdena som i Portugal, trafiken stog still, Portugal flaggor från varje hus, bil o cykel, människor med Ronaldo på ryggen och målade med färgerna i ansiktet, alla barn gamlingar hundar och bebisar var med i tåget av dansande människor, biltutor och musik som klädde gatorna. Alla var som en stor gemensam familj och alla skrek och tutade och det var bara glädje överallt, super kul att uppleva!

Fantastiskt häftig fest som inte slutade förens sent på natten.

Vi lever alltså fortfarande!!! Och förövrigt har vi fått reda på att vi är TUNGA på att paddla kanot

Hörs imorn!

Hej alla! Idag vaknade vi upp 7 på morgonen med skinande sol i den lilla husvagnen som vi sov i. Vi steg upp och gick direkt ner till sjön som ligger 5 min från kompisarnas sommarhus. Verkligen en perfekt morgon. Vi tog först ett långt dopp själva och sedan kom Kan, Thomas och Jule ner och badade med oss, stranden var hur fin som helst! Efter det gick vi upp till huset igen och packade ihop våra saker för att sedan åka allihopa till några andra kompisars sommarhus fast en bit ifrån. Vi tog bilen och åkte med färjan över till en liten ö där de bor. Sarah & Ryan som vi åkte till, både i Toronto först men flyttade sedan hit och renoverade en lada till ett av dom finaste hus vi har sett alldeles ute på landet och som det även har designat helt själva , det var sååå harmoniskt och fint där. När vi kom till dom så började vi med ett "träningspass", ett slags dance party tillsammans då vi alla dansade till olika låtar och sedan avslutade vi det hela med styrketräning, efter det var vi helt döda. Sedan åt vi en jätte god vegansk brunch som bestod av smoothie, nötter, bär, egen honung från deras gård och massa annat gott. Vi hade det hur mysigt som helst!

Sedan efter lunch åkte vi hem igen och stannade en stund i en jätte mysig stad med jätte fint blått vatten och tog lite bilder där. Efter 2,5 h bilresa var vi hemma i Toronto igen och då började vi direkt packa till campingen som vi ska till imorgon tills på söndag. Vi åkte och handlade massa mat och fixade i ordning allt så nu är vi redo att bege oss ut i naturen. Som sagt, bloggen kommer uppdateras på söndag eftersom vi inte kommer ha internet nu så då hörs vi dåååå🇨🇦🇨🇦