I onsdags öva jag och J på vår växel inför stafett sm på lördag 😊 Gick över förväntan för min del då jag var lite osäker på hur det skulle gå. Vi avslutade med lite lopp och träningen kändes riktigt bra över lag 🙌🏼
Nu sitter vi på tåget till Malmö 🚂 Framme ikväll vid kl 20 och då blir det mat sedab sova. Varit uppe tidigt idag då jag började jobba kl 7 😴

Likes

Comments

Träningen sedan senast jag skrev, har gått framåt ☺ Börjar hitta tillbaka mer och mer i tekniken (vid sprinten) och börjar kapa på tiderna igen. Hoppas snart vara tillbaka tidsmässigt där jag va innan skadan för att sedan bli ännu bättre 💪 Min nya teknik i acceleration ger mig bättre förutsättningar för snabbare lopp, nackdelen är att jag inte alltid får till det men övning ger färdighet 👊
Styrkelyftet går också bra och är roligt att varva friidrott med styrkelyft 😃
Får mindre och mindre ont i ryggen för varje träning, börjat hitta fler saker att arbeta med vilket minskar smärtan 😍
Igår var ett roligt pass med acceleration, 50m 120m och avslutade med 90m 😄

Likes

Comments

Lördag
I lördags körde jag på morgonen yoga och mindfulness (var för sig). Började i fredags med mindfulness för att öka mitt fokus på rätt saker, kunna vara här och nu samt minska min stress. Var läskigt första gången när jag testade och var då en scanning av kroppen jag skulle göra och kunde då känna min stor tå med bara tanken. Helt sjukt va man kan styra kroppen med sitt huvud! Efter jag fått väckt kropp och sinne så gick jag till vallen för att köra ett sprintpass 🏃 Var jätte fint väder + en icke smörjd Carro = En väldigt röd Carro... Skulle testa 120m inför eventuellt stafett SM. Inte sprungit så långt på länge... Fick en jätte dålig acc och hamna fel direkt i löpningen och när jag väl börja hitta så vände medvinden till väldigt mycket motvind. Kom typ ingenstans och var sjukt jobbigt 😅 Tiden var ändå bättre än väntat och med bättre acc och lite mer träning lär jag kapa den en hel del tills stafett SM (sista helgen i maj). Efter det loppet blev det 90m och 70m sen avslutades passet med vristhopp 🐸

Pass nr 2 på kvällen blev det hopp med trapbar, istället för frivändning (då min rygg inte klarar det just nu). Var riktigt kul och efter det blev det baksida ☺

Söndag
Idag var det utbildning igen med sks, vi skulle va på rimners kl 9 och träffa C. Där fick vi öva på olika andningsövningar som kan hjälpa än att prestera bättre, öka rörlighet och minska stress osv. Var lite läskigt när man kände vad som hände inne i kroppen 😲 Efter vi gjort det samt lite teori var kl 13 och då gick vi ner i gymmet. I gymmet fick vi hjälp av C för att utvecklas. Jag fick där testa min balans och öva upp mina ögon. Det resulterade i bättre brygga i bänken samt mindre ryggont 🤔😲 Sjukt haha fatta inte alls va som hände 😂

Blivit mycket god mat i helgen och mys med mina underbara katter och med P ❤💕

Likes

Comments

Dagen har erbjudit lunch och glass efterrätt med min älskade P 💕 Följt av lite vila och sedan släppt av P på jobbet. Saknar honom så när han jobbar 24 timmars pass 🙁 Efter jag släppt av han blev det lite mellis (milkshake och vindruvor). Sedan bar det av till rimnershallen för att lyssna på A prata om hur man planerar sin träning utifrån att prestera på tävling. Intressant att höra, mycket att ta in och fick även föra anteckningar åt P ☺ Nu är jag hemma och ätit middag. Ser på DL i efterhand då det gick kl 17-20. Snacksar lite nötter och russin 😍

Imorgon ska det testas en maxad 120m inför eventuellt stafett SM sista helgen i maj. Är riktigt nervös då jag inte maxat längre än 50 m typ... Jaja bara att köra 👊

Likes

Comments

Likes

Comments

Är nu påväg till jobbet (9-17:45). Då jag inte dricker kaffe är det skönt att det finns redbull som kan hjälpa mig vakna till 😁

Likes

Comments