Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Öva öva öva - träna träna träna
Dagens träning bestod av häckgång, löpskoling där mycket av fokuaet för dagen låg. Körde 2x6 diagonaler på gräset och avslutade med bål. Blev ett härligt men jobbigt pass 😅

Kalas för min farfar idag som blev 83 ❤ Blev kalasande i min fula sprakdräkt - men ack så skön 😁

Likes

Comments

Tisdag:
I tisdags drog grundträningen igång 🙌🏽 Blev ett pass med fokus på löpskolning på både platt underlag och lätt uppför. Detta följt av backe där det blev att hitta rätt rytm! Det som var nytt för mig va svårt men fick ändå till det bra överlag 😊 Efter backen körde vi lite hemsk baksida, insida och utsida träning 😫😥

Onsdag:
Igår blev det grusintervaller med P på cykel som farthållare. Körde först jogg bort till stället vi skulle köra på å sen körde jag 2x7 min med intervaller på ca 100m och gåvila på ca 50m. Blev även jogg hem efter. Blev helt död haha å knallröd i nyllet 😂 Men klara det bättre än jag trodde 👍

Torsdag:
Idag körde jag styrka med H. Var kul att köra ihop och peppa varandra 🙌🏽 Blev vändning, stepup, böj fram med gummiband runt knäna, baksidedrag, insida, utsida, knälyft och avslutade med en del bål 😃

Likes

Comments

Har funderat under de senaste veckorna om jag ska tävla mer i sommar eller satsa allt mot vinterssäsongen. Då jag känner att tävla just nu inte ger något, utan hellre tar en extra månad att träna inför vintern. Tror detta blir bäst för mig! Hamnat vilse i min teknik och med så lite träning bakom mig så känner jag att jag både behöver hitta min teknik samt få mer träning i kroppen! Nu drar jag imorgon igång med "grundträningen" och hoppas hålla mig skadefri och frisk hela hösten, behöver verkligen kontinutet. I om med detta beslutet får jag ca 5 månader att träna innan tävlingarna drar igång!
Dags att ge friidrottandet en riktigt chans och har många mål med både vintern och nästa sommar 👊

Likes

Comments

Dagena träning börjadd ute i den härliga solen ☀ Blev lkte häckgång och gräslopp. Sedan bar det in för höga knälyft på matta följt av kulkast (bak) och bål. Persa på kulkasten men ville så gärna över 16m men det får komma nästa gång. Var i alla fall retfullt nära.. Körde med 4kg kulan och innan har jag knappt kommit över 14m . Sen i höstas va jag över 15m på några lycko kast. Men i sommar har jag hållit mig runt 15m och idag hamna nästa alla på samma ställe (precis innan 16m linjen) så går åt rött håll ☺

Likes

Comments

Tävling idag i Mölndal, inte riktigt sånt väder jag hoppats på. Regna mkt vilket gjorde banorna sega och gjorde uppvärmningen besvärligare än vanligt. Som tur är har de ett gym brevid där det finns cyklar och banbit på ca 20m så gick att köra stora delar av uppvärmningen inne! Är dock bökigt med alla överdragskläder och regnkläder under resten av uppvärmningen ute.. Jaja nu till det positiva. I försöken kändes tekniken överlag bättre än tidigare tävlingar men fanns inte riktigt något tryck i benen. Första tävlingen där jag jobbat förmiddagen före tävling så kan varit det som påverkat. Åt även för mycket lunch så mådde illa 😅 Tog mig till final och finalen gick tyvärr 45 min efter försöken vilket inte var en fördel för mig som inte riktigt är i någon bra form. Kändes ändå väldigt bra i halva loppet tilla kroppen slutade orka. Så får ta med mig det och bara ladda om för nästa tävling ☺ 

Nu är det dags och sova är helt slut 😴 Imorgon blir det träning på förmiddagen och förhoppningsvis en go promenad på eftermiddagen 👐

Likes

Comments

Augusti började bra, fick till ett riktigt bra sprintpass med bra starter över konor samt att den uppräta löpningen satt! Tänk va mycket det kan göra att få till starten i den uppräta löpningen! Jämför man med där jag va innan skadan så är inte tekniken bättre men den är det bästa den varit sen efter skadan, å det är alltid nått 🤗 Påväg åt rätt håll igen 😃

Efter träningen var det kalas för P som fyllde år ❤ Mysigt kalas med släkt och vänner. Vi fick även byggt ihop en byrå på kvällen.

Idag var det jobb och sedan byggde jag ihop fyra bokhyllor. Efter det var det prat med min mentalcoach, alltid lika skönt jag blir så positivt inställd 😊 
Promenix till träningen där jag körde ett lätt pass inför tävling på fredag. Häckgång och kulkast stod på programmet. Gick bra och börjar få till det mer och mer i kulkasten 👍

Fick efter träningen byggt färdigt bokhyllornas dörrar så nu är de helt färdiga 👍

Bild från paket öppning efter jobbet och på min klänning från kvällens kalas 🎁👗

P present från mig var fotpallen och lampan. Och den nya byrån och bokhyllorna, golvet visade sig va sjukt skevt så blir till att skruva och fixa med bokhyllorna så att de blir raka.

Nytt från @adidas 😍 En tjocktröja, ett par leggins, ett par träningtajts och en keps 🛍

Och bilder från gårdagens träning ☀

Likes

Comments

Motivationen är tillbaka! Siktet inställt på vintersäsongen och min favo distans 60m 👐 Idag var träningen rolig och gick bättre än va dessa övningar gjort innan. Finns massor av utvecklingspotencial, men det är ju bara bra så jag blir bättre! Har även lovat min tränare att vara mindre sur på träningarna så han kan vara mer petig med tekniken som innan skadan. För efter mycket analys av gårdagen tror jag ändå i alla fall mer fart finns men tekniken sätter stopp. Bara jobba vidare och fortsätta vara motiverad och positiv! 👊😀

Dagens träning:
- Vändning
- Stepup
- Böj fram med gummiband (rehab övning för att hålla foten fortsatt hel)
- Öva på att byta ben fort
- Bål (Hängande knälyft och sidoplanka)
- Kulkast bak och fram

Den explosiva styrkan går verkligen framåt vilket är jätteskönt och i torsdags blev det tom pers i bakåtkast med 4kg kulan 😃

Likes

Comments

Nu har min säsong varit igång i 1 månad och det går allt annat än bra.. Tidigare säsonger har min mentalitet satt stopp för framgångar. Började i våras arbeta med en mentalcoach för att kunna tävla utan ångest och få ut min kapacitet. Arbetet med henne har gått riktigt bra och är så glad och tacksam för all hjälp jag fått/får 👐 Dock funkar inget fysiskt denna sommar vilket är riktigt tråkigt då jag mentalt fungerat riktigt bra! När jag prata med min mentalcoach om varför det inte funkar fysiskt så slog det mig att jag knappt tränat friidrott sen fotskadan (foten skada jag i mars 2016). Började fundera på varför och först va det pga skadan (som jag drog ut på att kolla upp) detta gjorde att jag inte kom igånd med sprinten förrän juli. Sedan under hela hösten var jag i princip sjuk hela tiden. Vintern tävla jag med så himla mycket ångest och mådde så dåligt att på våren ville jag inte träna. Friidrotten blev något ångestframkallande och inte alls så roligt som jag tyckt det varit innan. Började sedan prata med mentalcoachen och efter några samtal kom min glädje tillbaka och lust att träna och tävla. Fick motivation till att komma tillbaka i den form jag en gång var och ännu bättre! Fick då problem med ryggen från att ha börjat arbeta som förskollärare på småbarn (1-3år), mycket lyft klara inte min redan dåliga rygg av. Fick lagom till stafett sm i maj ordning på ryggen med hjälp av rehab, stretch och rörlighet. Så sprang jag stafett sm (riktigt dåligt) blev sedan sjuk samma helg och det blev långdraget då jag inte kunde vila pga flytt. Var sedan sjuk hela juni och körde sedan VU 2/7 sjuk. Gick åt pipan sprang sedan 5/7 igen gick åt rätt håll och trodde då det skulle fortsätta så.. Blev stafett på lag sm 7/7 och det gick riktigt dåligt följt av dålig tävling på söndagen 9/7.. Vilade upp mig och skulle träna men gick inte för kroppen orkade inte göra som jag ville så bröt ihop och blev så frustrerad att det inte gick bättre direkt. 25/7 var det dags för Karlstad GP och sprang ett tekniskt helt okej lopp i -1,5 men fanns ingen fart och tiden blev 12:45 vilket också var årsbästa. Jag hade hoppats på tider under 12:20 i sommar och trodde nånstans att det skulle vara rimligt.. Följde idag upp med en tävling i regnigt Möndal i knappt kännbar minusvind sprang jag så långsamt att jag inte ens vet hur jag ska ta mig ur den här säsongen med någon slags motivation för vintern?.. Får försöka få motivation från att vilja prestera bättre än såhär! Saknar att springa snabbt, för det är en underbar känsla! Det som återstår denna säsong är tävling på fredag 100m och kanske en årsdebut på 200m. Beroende på hur det går där så väntar i så fall ett SM 25-27/8. Blir det inte SM så tränar jag på fram tills första helgen i september och kör en tävling på kanske både 100m och 200m följt av tävling helgen efter. Sedan drar träningen för vintern igång! Friidrott är det bästa jag vet och att springa snabbt är få saker som slår! Bara försöka få motviation och vara positiv och kämpa vidare mot mina mål 👊

Likes

Comments