Praktycznie każda osoba próbuje dbać o swoją sylwetkę, jeść zdrowo i nie dużo...ale ile? Otóż ilość kalorii które powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi w ciągu dnia zależy od naszego wieku i aktywności.

DZIECI:

1-3 lat ok.1200-1400 4-6 lat ok.1500-1700 7-9 lat ok.2000-2200

DZIEWCZĘTA

10-12 lat ok. 2200-2400 13-15 lat ok. 2500-2700 16-19 lat ok. 2400-2600

KOBIETA

20-60 lat wykonujące lekką pracę ok. 2000-2200 20-60 lat wykonujące średnio ciężką pracę ok. 2300-2700 Kobieta w ciąży ( II połowa) ok. 2700-2800 Kobiety karmiące ok. 3300-3400 60-75 lat ok. 2100-2200 powyżej 75 lat ok. 1900-2000

Tylko skąd mamy wiedzieć, że jemy tyle, a nie więcej bądź mniej? Tutaj pomóc nam mogą: kalkulator BMI, tabele kalorii oraz wagi elektroniczne. Kalkulator BMI daje nam możliwość sprawdzenia ile powinniśmy dokładnie zjeść i czy mamy odpowiednią wagę. Takie kalkulatory możemy znaleźć na internecie.Zanim zaczniesz przygotowywać posiłek, możemy sprawdź za pomocą tabeli kalorii wartości energetyczne wybranych produktów, zważ je i zsumuj. Aby wynik nie był przekłamany przyda nam się waga kuchenna, która będzie wskazywać wartości w przybliżeniu do 1g. W trakcie diety pomoże ona nie tylko dobierać odpowiednie porcje posiłków, ale i umożliwi dokładne wyliczenie liczby kcal dostarczonych przez posiłek.


Likes

Comments