Förlåt för jättedålig uppdatering men har hänt endel saker på sistone vilket har gjort att jag varken orkat eller haft tid att lägga ner energi här på bloggen...
Men jag ska försöka att komma igång med bloggandet igen!

Ikväll har jag grillat, ätit & druckit gott tillsammans med dessa tre tjejerna. Så himla mysigt att kunna sitta ute & äta i det härliga vädret!

Till middag idag åt vi taco, älskar det!

Jag kom upp till Göteborg igår kväll & var då ganska trött så vi somnade ganska tidigt, vilket också innebar att vi vaknade tidigt idag. Så efter frullen tog vi på oss löparskorna & sprang en runda i det fina vädret. Efter lunchen gick vi en runda på Frölunda torg & nu sitter vi framför tvn, äter godis & kladdkakemuffins, ibland får man gotta till det mitt i veckan.
Ha en fortsatt bra torsdagskväll allihopa!

bysoderberg ♡

Detta är ett av mina favoritrecept på grillen, så sist jag var hemma hos mina föräldrar gjorde jag överraskningsmiddag åt min bror som skulle fylla 25år. Förrätt blev hemmagjorda vitlöksbröd, middag laxpaket på grillen & efterrätt blev marängsviss.

Grillad lax med västerbottensås 4 port.
600 g färsk laxfilé
1st purjolök
1 medelstor fänkål
65 g spenat
5 dl crème fraiche (laktosfri alt vanlig)
1 påse riven västerbottenost
Flingsalt
Svartpeppar

Gör så här:
1. Blanda ihop crème fraichen & västerbottenosten.
2. Skiva purjolöken & fänkålen.
3. Lägg ut 4 stycken relativt stora bitar ugns-/grillfolie.
4. Lägg en laxfilé med skinnet nedåt på varje folie bit.
5. Krydda laxen med svartpeppar & flingsalt.
6. Klicka såsen på laxbitarna.
7. Lägg purjolök, fänkål & spenat ovanpå laxen & såsen
8. Gör knyten av foliepaket (se bild nedan)
9. Lägg foliepaketen på grillen ca 15-20 minuter
Servera med klyftpotatis eller rotfrukter i ugn.

Till efterrätt gjorde jag marängsviss med egna maränger & chokladsås. Det blev en väldigt lyckad 3 rätters middag!

bysoderberg

Min dag startade inte alls bra... Jag hade precis förberett min frukost bestående av gröt & en kopp kaffe. Jag satte på tv:n & skulle sedan ta en liten klunk av mitt kaffe som var så varmt att jag brände mig i munnen (panik), ställde tillbaka kaffekoppen på bordet men slant & vips så var hela kaffet över mig, mina morgontofflor, mattan & min vita soffa... Efter allt städande kunde jag till sist äta upp min frukost (som var kall). Hoppas dock resten av dagen blir bättre.

Idag ska jag till skolan kl.13 för workshop & efter det ska jag träffa min grupp som jag ska göra ett projektarbete tillsammans med, som ska handla om mat & hållbarhet, väldigt intressant. Om vi blir någorlunda klara idag så ska jag ta tåget till Göteborg ikväll för att spendera helgen med min pojkvän. Så nu ska jag packa klart min väska.

Lite senare idag kommer ett av mina favorit grillrecept upp här på bloggen, håll utkik!

Igår gjorde jag en snabb middag bestående av lax i ugn med färskost,smak av vitlök, samt flingsalt & svartpeppar. Så gott & enkelt! Till det stekte jag wokgrönsaker samt bladspenat.

Gårdagens outfit.

bysoderberg ♡

Inte synts till här på över två veckor.. Dålig stil, ja jag vet.

Mestadels av denna veckan har jag pluggat, då jag hade min tenta i fredags. Tentan kändes sådär men håller tummarna för ett bra resultat. Jag har även varit lite smått sjuk de senaste två veckorna, det började med halsont & sedan förkylning. Nu känns det som att jag är på bättringsvägar vilket jag verkligen hoppas på, så jag kan ta tag i min träning snart igen.

För två helger sedan var jag hemma på besök för att fira min bror som fyllt 25år & pappa som fyllt 50år. Det var en jättelyckad & rolig kväll!

Förra helgen hade vi vårbal här i Helsingborg, en rolig kväll & alla var så FINA!

I helgen har mina två favorit tjejer varit på besök & som vanligt har vi alltid så mycket att prata om! De kom till mig på fredagen vid kl.18 och då hade vi tacokväll (Hann tyvärr inte fota innan allt var i magen, för vi var så hungriga). Vi gick sedan & la oss relativt tidigt för att orka med lördagen som innebar Valborg i Lund. Kl.05.40 ringde min klocka & det var dags att stiga upp för att äta frukost & göra sig iordning. Kl. 07.40 slöt vi upp med resten av gänget för att åka vidare med tåget till Lund. Runt 3-tiden tog vi sedan tåget tillbaka till Helsingborg igen för att vila upp oss inför kvällen. Dock när kvällen närmade sig var vi slitna, så vi bestämde oss för att köpa plockmat & ha spelkväll istället. Idag vid lunch följde jag mina stjärnor till stationen då de skulle hem igen. Efter det mötte jag upp Maria i det soliga vädret för att gå ner till hamnen & köpa glass.

Onsdag & jag har nyss ätit upp min lunch som jag slängde ihop lite snabbt. Idag blev det citronlax med bulgur, ärtor, cremé fraiche, sweetchilisås & flingsalt.

Jag ska snart sätta igång med att plugga lite, för sedan kl.17.00 ska vi på en föreläsning inför att vara faddrar till de nya studenterna efter sommaren. Sedan ikväll är det fadderfest!

Testade en ny ekologisk kvarg, någon som har testat den?
Kvargen är utan tillsatt socker & sötningsmedel, för bra för att vara sant nästan. Tyvärr så tyckte jag att den smakade lite likt de andra smaksatta kvargerna med sötningsmedel. Vilket gjorde att smaken inte blev en favorit.

I fredags överraskade jag & Maria vår vän Lisa som har fyllt år. Hon blev väldigt chockad så det blev en lyckad överraskning!

Igår åt vi hos Lisa & förfestade där sedan gick vi vidare till den nya studentkåren, helsingborgen. Hade en jätte trevlig & rolig kväll!

Idag är jag därför ganska seg & har kollat på film hela dagen.. & till middag gjorde jag en god & enkel laxpasta bestående av pasta, laxfilé, creme fraiché, citron, dill, flingsalt, svartpeppar, lökpulver & ost.

Jag har precis kommit hem från ett benpass på gymmet. Jobbigt, men skönt nu efteråt. Haha, jag känner redan hur träningsvärken kommer smygandes fram. Så imorgon kommer det inte vara så roligt, plus att jag redan har världens träningsvärk i mina triceps, kan knappt sträcka ut armarna..

Till lunch idag slängde jag ihop lax, potatis & morötter i ugn. Super gott, kan inte fatta hur jag "inte" kunde gilla potatis innan? Nu kan jag inte ens sluta äta det.. Till lunchen åt jag även ananas & vattenmelon, vilket gjorde att jag fick lite sommarkänsla!