Som Au Pair skal man bo hos en familie, som man på trods af, at man aldrig har mødt, har valgt en, fordi de kunne lide dig ud fra en ansøgning og tre skype samtaler. De acceptere dig og har valgt dig på baggrund af dine værdier, normer og nok også venlighed og charme. Med en værtsfamilie, kommer der også et øjeblik hvor man skal møde deres forældre, altså børnenes bedsteforældre. De har ikke valgt dig, de har hørt om dig, men kender dig ikke og som den person jeg er, mange er, vil man gerne gøre et godt førstehåndsindtryk, man vil gerne gøre det - godt. Det første man gør, når man møder dem, er at hilse. Krammer man, giver man hånd eller kind kysser man? Hjemme i Danmark ville jeg have givet håndet, for ja det er det jeg er vant til, men en ny kultur, betyder også en ny måde at hilse på, nemlig kindkys. Gør man det så en gang, eller to gange? En gang, ja det må være det rigtige for det har jeg set før og det var så lig med, at det perfekte billede, af den perfekte hilsen knitrede i tusinde stykker og der stod jeg så, komplet rød i hovedet, heldigvis skjulte min nye tan det en lille smule, men desværre ikke det hele og for at gøre det bare liiiige lidt mere akavet, så skulle det hele foregå på tysk, ja du hørte rigtigt, tysk. Et sprog jeg forstår, et sprog jeg godt kan snakke til en vis grænse, men overfor en fuldblodstysker er for nervøs til at snakke. Heldigvis er de virkelig søde og forstående, hvilket heldigvis gjorde det lidt nemmere, at vågne op til et tysk talende hjem dagen efter. Så der er vist ikke andet end at sige, wish me luck med mit tysk, for jeg får brug for det!

XoXo Julie

Oh yes så kom der vist lige endnu en VLOG op, denne gang fra en helt normal lørdag i mit liv i Miami. Mere er der vist ikke at sige end ENJOY BABES!

At tage på verdens største krydstogt kan godt være en dyr oplevelse, heldigvis er maden så inklusiv i prisen, hvilket betyder at man kan proppe i ansigtet 24/7 og aldrig rigtig når at være sulten! Igennem hele ugen, har man "gratis" mulighed for at booke sig ind på aftenens restaurant, som hver dag tilbyder valgfri tre-retters menu. Udover det er der morgenmad, snacks og frokost ang mas, hvor udvalget er kæmpe altså, jeg fik spist en hel del i løbet af ugen, så sulten bliver jeg nok ikke lige foreløbig haha! Her er et "lille" udvalg af det jeg fik spist i løbet af ugen.

XoXo Julie

"COZUMEL YOU WERE" først en skuffelse og så blev du alligevel ret sjov til sidst. Sidste stop på vores rejse lød på Cozumel, Mexico! En ø jeg havde hørt skulle være en smule kedelig, men havde alligevel glædet mig en del da vi alle havde fået booket snorkling, vi kom dog aldrig afsted. Bølgerne var ret høje da vi kom i havn, hvilket betød at de frarådede alle nybegyndere til at tage afsted og så måtte vi jo desværre hoppe fra. Istedet tog vi på stranden, hvilket langt fra var Haiti standard og derfor også lidt en skuffelse. Vi var dog så "heldige" at komme ud på en strand, hvor man havde mulighed for parasailing, noget som længe har stået på min bucketlist, så på trods af højdeskræk fra min side, fik jeg hurtigt overtalt min bror til, at det skulle vi da prøve, så det gjorde vi. Så jeg fik alligevel sat et enkelt kryds i min "bucketlist" bog.

XoXo Julie

En af øerne vi har besøgt rundt på vores rejse i Caribien var Jamaica. Når man høre ordet "Jamaica" tænker jeg på sangen fra børnehaven "Jamaica, Jamaica, Jamaica, vi danser hele natten på Jamaica" måske i også gør det. Jamaica var i mit hoved, en ø fyldt med palmer, sandstrande, massere af reggae musik, dans og glade mennesker samt en smule hash. Det var også alt det jeg havde forestillet mig og lidt til. Vi ankom til den lille krydstogt by, som er det første man går ind i, når man er rundt på de forskellige øer. Det er steder som er ejet og pænt opsat af Royal Caribbean selv. Så snart man passere porten mellem det opstillede og det virkelige, ryger man straks ind i en verden, som er præget af voldsom fattigdom. Vi valgte ret hurtigt, at vi ville tage en taxa til Montego Bay, det var dog lettere sagt en gjort. I og med at folk er i penge nød, hungre de også efter at få turisterne til at vælge lige præcis deres taxa, hvilket betød at vi knap kom over grænsen, før vi var blevet råbt op samt forfulgt af 5 personer og vi blev derfor spredt i alle retninger. Jeg fik dog ret hurtig fat på en kvinde, som virkede til at være ret sød og fornuftig og som dermed endte med at fragte os rundt en dag på øen og nøj hvor blev vi overraskede. Vi fik set den meget fattige del, hvor hun selv boede, vi var bl.a. hjemme i hendes baghave for at få en Aloe Vera plante til min brors solbrændte hud. Hun tog os med en tur i de riges kvarter, vi fik besøgt de lokale butikker og samtidig smagt på kendt Jamaicansk mad som var marineret i Jamaicansk Jerk, som alt sammen blev indtaget på en lille lokal restaurant på et lille borde-bænke sæt sammen med de lokale. Vi fik dermed oplevet den opstillede verden for turisterne samt den virkelige verden som folket lever i. Som vores guide sagde "Folk er glade, også selvom de er arbejdsløse og blot hænger ud på den lokale bar, hvor de drikker rom og ryger hash hele dagen." Det var fedt, livsbekræftende og virkelig læreridt, hidtil en af de bedste oplevelser jeg længe har haft, klart et sted man bare MÅ opleve!

XoXo Julie

De dansende lokale. ~ River rafting er meget populært på Jamaica.

Den lokale bar

En lokal lille snackbod

En lokal som laver glas med gravering på ud af en plante ~ Det lokale supermarked.

Hard Rock stranden for turisterne.

Frokosten på en lille lokal restaurant.