Hey Guys!
I dag går turen hjem til Danmark igen. Det har været nogle vildt dejlige dage her i Berlin, men også rigtig hårdt! Vi har i løbet af de her tre dage, gået i gennemsnit 10 km om dagen, så mine små ben er super trætte 😅
Vores plan for hjemturen er at smutte fordi Neumünster og ind i det outlet der ligger der. Derefter kører vi bare hjem og skal slappe af og lade op til at skole starter igen på mandag.
I går stod i shoppingens tegn, og shopping er noget af det bedste jeg ved, så jeg var glad! Jeg er nok det man kan kalde en shoppaholic 😝
Efter en lang dag med shopping, ikke lang nok, tog vi et kort smut tilbage til hotellet for lige at hvile lidt inden vi skulle ud og spise.
En af min fars gamle kollegaer er flyttet til Berlin for at arbejde, så hende skulle vi mødes med og spise aftensmad. Vi endte på en super hyggelig italiensk restaurant, med levende musik. Jeg bestilte en ruccola pizza med parmaskinke, og hold op hvor smagte den lækkert! Perfekt måltid til at ende en dejlig dag😌

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Hey Guys!
Nu er den første “rigtige” dag i Berlin ved at være gået, og dagen i dag er gået med sightseeing. Netop dette har også resulteret i en del billeder, så her er der en lille billedserie fra i dag.
Vi startede dagen med at tage på et museum, omkring spionage. Det var spændende at se alle de underligt apparater fra gamle dage der blev brugt til spionage, og hold op hvor blev jeg overrasket over hvor mange mennesker der egentlig ar spioner under anden verdenskrig🕵🏼‍♀️ jeg vidste ikke helt om man måtte tage billeder derinde, for havde i starten set et skilt hvor blitz ikke var tilladt, så fik ikke så mange billeder derinde fra.. Dog kunne jeg ikke holde mig fra at tage lidt da jeg så agent 007 væggen :)))

Efter museet tog vi til Brandenburger Tor, og så først et monument til de døde jøder, som består af en masse betonklodser i forskellige størrelser og højder. Her får 80% af alle danske unge taget et facebook billede, nede mellem klodserne.
Efterfølgende gik vi videre til selve Brandenburger Tor, hvor vi så den smukke “bygning” og gik på Unter Den Linden🏛 Hvor N købte sig en Starbucks kakao til os, som jeg lige skulle have det obligatoriske Starbucks billede, hehe☕️

Mine forældre havde, til kl. 15, bestilt en guidet tur om rigsdagen, til mit held var det på dansk og ikke tysk 😅 Guiden tog os med rundt og fortalte om de forskellige bygninger, meget spændende synes jeg, de gamle bygninger er noget så smukke 😌

På denne rundtur kom vi helt op i rigsdagens top, hvor man kan se udover hele Berlin, men må indrømme at jeg ikke turde gå op i selve kuplen.. Jeg lider nemlig af en skrækkelig højdeskræk.. Men det gav så mulighed for at tage lidt billeder, fordi min søster heller ikke turde gå med op, og hold op hvor var der en smuk udsigt ud over Berlin! Jeg var dog lettet da jeg kom ned igen, på fast grund

Dagen sluttedes af med at vi spiste på en asiatisk restaurant, rigtig lækkert! Nu ligger N og jeg på vores fine lille hotelværelse og putter, mens vi ser frem til en hyggelig dag i morgen. Hvor dagen står på shopping, lige noget for mig 😝

Hey Guys!

Ferien er godt i gang, og for at være helt ærlig så har jeg ikke rigtig udrettet noget endnu.. Jeg har egentlig bare slappet af og nydt, at have tiden til ikke at skulle lave noget. Udover at slappe af har jeg også pakket til Berlin. Som allerede er i morgen, onsdag, tænk at halvdelen af ferien er allerede gået.. Jeg er typen der pakker alt for meget, og jeg må desværre indrømme, at jeg ikke helt har plads nok i min taske til alle mine ting.. Håber andre kan relatere😅 så jeg skal lige have fundet på noget, så jeg kan have alt mit tøj med 😌 måske låner jeg lidt plads ved N, der skal med os derned 😍 Rigtig skulle det have været en kæreste tur, men så synes far at han, og resten af familien, ville til Berlin også, og sådan blev det så. Ikke at det gør os noget, for så er vi nemlig sikre på at komme ud og se nogle seværdigheder 😌
Jeg håber at kunne nå at skrive et indlæg om dagen dernede, men om ikke andet kommer der et langt et på søndag når jeg kommer hjem igen :))
Dagen i dag er, indtil videre, brugt på at pakke lidt mere eller bare putte med Nemo🐶 Senere skal jeg i svømmehallen med min lillebror og i aften skal jeg spille fodbold⚽️ Det bliver rart nok at få bevæget sig lidt, jeg er nemlig for dårlig til at få rørt mig i ferier...

Hey Guys!
Så blev det atter onsdag og ugen er nu ca. halvvejs, det betyder at vi snart får weekend, men denne weekend leder op til efterårsferien. Yay! Længe ventet ferie, men som skrevet kommer der lige denne weekend først, hvor jeg skal nogle forskellige ting.

Fredag, skal jeg møde sent. Det er i sig selv fedt nok, men når det så betyder, at vi skal være i skole til 15:15, så vil jeg, helt ærligt, meget hellere møde kl 8:15... Problemet for mig er basically at min uddannelses bus ikke kører fredag kl 15:15, som den gør alle andre dage... Nå, nok om det.. Fredag eftermiddag/aften skal jeg hjem til A, sammen med de andre piger. Hos A skal vi, lave mad, se Riverdale (yes man!!!) og drikke drinks. Så alt i alt skal den bare stå på maks tøsehygge. Gud den sætning er tøset😌 Det glæder jeg mig rigtig meget til!

Lørdag, skal den stå på pakning og oprydning. Jeg har ikke skrevet om det her før, men jeg skal her i ferien til Berlin😍 Jeg har aldrig været der før, fordi jeg gik på efterskole i 9. klasse, hvor jeg ellers skulle have været det.. Endnu en ting jeg glæder mig helt vildt til! Jeg har det lidt ligesom når vi har bestilt sommerferie til Italien eller sådan noget, jeg kan slet ikke tænke på andet haha.. Så der skal pakkes til det, og så trænger mit værelse bare til en kærlig hånd, hehe 😅

Søndag, har mine forældre talt om at tage et smut til Gentofte, over i vores hus derovre, da min farfar ENDELIG er gået med til at skille sig af med et kæmpe thaibord, der bare står og fylder. Så vi skal måske derover og hjælpe familien med at rykke det og købe nye møbler. Dette betyder en tur til IKEA (WUHUUUU) til jer der ikke har fanget det tidligere, så elsker jeg IKEA😍 Da N skal med til Berlin passer det så også med at han kan køre med tilbage til Fyn, så han slipper for bus og tog, hvilket er ret dyrt...

God weekend herfra, og for den sags skyld ☺️