Hejj!

Nu är jag tillbaks i Finland. Skulle ha velat stanna ännu för några extra dagar i New York, älskar staden! På lördagen så gick vi ännu sista gångerna på New Yorks gator och sen åt vi i Trump Towern. Halv fyra så kom en stor bil framför vårt hotell och förde oss till flygplatsen. Vi skulle boda ha flugit via Reykjavik, men planet var försenat och vi skulle inte ha hunnit byta till flygplanet mot Helsingfors i Reykjavik, så måste vi hoppa in på planet mot London istället, och flyga via London till Helsingfors.
Men nu är jag hemma igen och har en bra resa bakom mig!

Hejj!

Dagen började med morgonmål på hotellen och forsatte sen vidare till ett ställe där vi flög upp till himlen med helikoptern och såg hela New York uppifrån luften! Det var helt sjukt coolt! Sen så har vi bara gått runtomkring i stan och sett bland annat 9/11 memorial och Wall street. Vi åt sushi idag och det var gott. Älskar sushi! Det var den sista hela dagen idag, och imorgon så skall vi flyga tillbaks hem. Lite synd nu för att jag har tyckt mycket om USA men det är ändå roligt att få gå hem och se alla kompisarna igen! Jag skall dock komma tillbaks hit nån dag hahah! ;)

Heeej!

Idag så vaknade vi ganska tidigt på morgonen. Vi hade bokat en New York Tour så vi satt i en bil där en man berättade om alla olika sevärdheten och sen så stannade vi ibland och gick ut och såg på dem lite närmare. Sen så var vi också ute i havs och där så såg man hela New York jätte bra! Vi har varit lyckliga med vädren, idag då sken solen hela dagen och det var något kring +30 grader. Lunchen idag så åt vi i Little Italy och på kvällen så åt vi nära Times Square i en Thailändsk restaurang. Imorgon så blir det också en tidig väckning men om att varför det blir så så får ni höra senare!

Top Of The Rock NYC

-Helena

Igår så kom vi alltså hit till New York från Niagara falls! Vattenfallen var så fina där och vädret den bästa. Idag så har vi gått runtomkring och shoppat lite här i New York och sen åt vi lunch i en restaurang där servitörerna sjöng. På kvällen så var vi och se på en Broadway show och det var helt jätte grymt! Här är nu många bilder jag tagit under de senaste dagarna.

Hejj!

Idag så började vi dagen med frukost på hotellet. Sen forsatte vi vidare till Ice Hockey Hall Of fame, som var en slags museum för ishockey. Det var helt super intressant! Efter det så gick vi till CN Tower och där så hade vi reserverat ett bord på en restaurang som var helt jätte högt uppe och snurrade. Man såg hela staden därifrån och maten var god. Sen fortsatte vi dagen med att se lite av VM finals matchen i ishockey där Finland spelade mot Kanada. Finland fick dock silver i denna match. På kvällen så gick vi bara runtomkring och var en stund i en köpcentrum.

​Imorgon så skall vi köra till Niagara Falls så de skall bli roligt!!

Hejsan!!

Idag så har vi kört i många många timmar från Lancaster till Toronto. Vi startade redan tidigt på morgonen och var framme på dagen ungefär fyra tiden. Först checkade vi in oss på hotellet och efter att vi fört alla våra väskor till hotellrummet och vilat en stund så gick vi ut och gå och se lite runtomkring. Vi hann inte se allt men imorgon är hela dagen reserverat till att bekanta sig med staden.

​Vi åt i en italiensk restaurang idag på kvällen och maten var god! Nu är klockan ren ganska mycket här så ska börja sova. .

Hejj!

Idag så startade vi tidigt på morgonen och köra mot Glen Burnie. Där så fick vi se min systers skola inifrån och på samma så tog vi med henne och körde till Lancaster, Här så har vi varit och tittat på ett ställe där amishfolket bor. Imorgon så skall vi åka iväg tidigt och köra många timmar till Toronto!

​-Helena

Hejj!

Idag har vi alltså bara varit och se på stranden. Snart ska vi gå och köpa mat! Inget mer speciellt för idag.

​-Helena

Hejsan!

Igår så kom vi alltså hit till Delaware och här så har vi bara shoppat igår och hela denhär dagen. Här ska vi vara tills fredag, men imorgon så blir det nog inte mer nån shopping utan vi skall fokusera oss på att se staden och stranden. Inget mer speciellt att visa eller berätta om så ni får bara njuta om några bilder jag tagit under de senaste dagarna! :))