20080226

Underbara Hanna bjöd upp mig till Stockholm för festligheter på Weekend festival. Har verkligen haft en toppenhelg men nu sitter jag på bussen hem igen. Tycker det är lika tråkigt varje gång jag lämnar älskade Stockholm. Nu i helgen bestämde jag mig faktiskt helt att i Oktober flyttar jag upp. Kommer bli en ny utmaning och det är precis vad jag behöver nu till hösten.

Iallafall, tillbaka till helgen. Var där både fredag och lördag men fredagen blev rätt lugn. Lördagen var helt fantastisk, skojar inte att jag hade roligaste kvällen någonsin. Martin Garix och Tiesto avslutade festivalen med dunder och brak, dansade till hela Martins show och när Tiesto gick på ställde vi oss på terassen och förberedde oss för utgång med bubbel. När sista låten var spelad kastade vi av oss klackarna och sprang tillbaka till lägenheten för att svira om till den lilla svarta och kastade in oss i en Uber mot Stureplan.

Dansade vidare under stjärnorna på Walls som spelade grym musik hela natten och träffade på så mycket roliga vänner. Hade jag fått spola tillbaka tiden och göra om min lördag all over again hade jag gjort det, måste planera in en till Stockholmshelg innan sommaren är slut. Tyvärr är jag urusel på att ta bilder, ska bli bättre nu när jag ska börja prioritera bloggen. Iallafall så gick vi in en runda på hells men gick ut lika fort, var extremt packat så vi mötte upp lite vänner för en lugn efterfest istället. Nu ska jag försöka sova sista biten hem ska nämligen hoppa på ett jobbpass så fort jag kommer hem, omställning hejhej!

En av alla underbara sakerna med sommaren är frukost med färska bär och sol i ögonen. Startade min ledighet med det idag innan jag satte igång med stresspackandet. Ibland undrar jag hur gammal jag ska behöva bli innan jag lär mig att planera haha. Hinner alltid med allt i sista sekund, jämt. Måste bli bättre på det där men eftersom att jag alltid på något sätt hinner så blir det lätt att man tänker "äh det är lugnt" sen att man sista timman eller minuterna får stressa rumpan av sig glöms bort när man väl hunnit. Men nej, får bli ändring på det där snart.

Nu sitter jag iallafall på bussen upp mot Stockholm, i en sur bilkö som vägrar rulla på. Vill bara komma fram, ska till Emmi och vi har planer på att kolla läget på slakthusets terass ikväll. Herregud kan bli som ett litet barn över att träffa den bönan, hon är en riktig glädjespridare som sprudlar av energi jämt, helt jävla underbar. Nu kom vi loss från kön med, tjena attraktionslagen. Hörs senare darlings!

Emmi, Christine och jag sist jag var uppe och hälsade på.

Att vakna upp här på Sveriges egna dag i Sveriges kanske finaste stad ger mig lite smått lyckorus.

Har parkerat oss på takterrassen några meter från poolen och ska mest ligga här och snacka skit, tänka på gårdagen och smälta all mat från frukostbuffen. Bor på Post hotell här i Göteborg, enligt mig det finaste och utsikten med allt annat är 10/10. Poolen har de öppet året runt och allt känns lyxigt, som det ska vara på hotell.

Ha en underbar nationaldag i solen ​önskar vi här ifrån. Puss!

Satan i gatan vad lycklig jag är nu, vilken jävla pangkväll! Finner inga ord och tänker nog inte ens försöka beskriva magin som denna man lyckas skapa.

Efter lite jordgubbar, melon och bubbel på hotellet promenerade vi bort mot Ullevi och förväntade oss en jättekö. Men när vi kom fram började insläppet och vi köade väl max 30 minuter sen började förfesten! Köpte på oss några cider och slog oss ner längst fram på Ullevi. Tyckte nästan synd om de som köat i dygn för de behövdes ju tydligen inte.

Efter två timmar som kändes som en halv med allsång och glada förväntansfulla människor fylldes Ullevi och strax efter åtta klev Sven-Bertil Taube in och efter det gjorde Håkan entré.

Min finaste finaste vän!

Precis lika lyckliga som vi ser ut! Ni som var där förstår, får liksom fortfarande gåshud när jag tänker på det.

Sitter och glassar i 28 grader och sol med en islatte och fika till det. Bestämde oss för att skippa att stå och köa och tog en sväng på stan med shopping istället. Ska snart tillbaka till hotellet för att checka in, byta om och öppna lite bubbel. Puss så länge!

Godmorgon världens bästa lördag!
Solen skiner och redan kl 8 när jag klev ut genom ytterdörren var det varmt? Så himla härligt! Tog mitt pick och pack och cyklade bort till stationen. Tog dock ett tag innan jag listade ut hur jag skulle färda resväskan på cykeln haha. Slutade med att den åkte upp i cykelkorgen efter att jag trillat runt efter försök med att ha den på styret..

Nu har bussen precis börjat rulla mot Göteborg och vi ska börja äta lite frukost. Har visst med oss frukost för en hel vecka haha, typiska matvrak. Keso, frukt, choklad, avokado, frallor och ost. Gotte! Pirrar i hela kroppen utav tagg inför Håkan. Men mer om det senare..

Igår hade jag nog årets hittills mysigaste kväll. Efter pizza, vatten och lite sömn mådde vi lite bättre. Ville ta vara på den magiska kvällen så vi cyklade ner till Bryggan för räkor och bubbel i kvällssolen. Den kombon slår allt?

Räksallad med jordgubbar, chili och selleri. Blir lite spicy och somrig, så god. Och dejten min tog chevresallad, den är inte så dum den heller. Diggar bryggan starkt, allt från mat, miljö och dryck är 10/10.

Eftersom det var lördag blev det lite mer bubbel, kaffe och en morotskaka. Satt och smaskade tills solen försvann men var inte riktigt redo för att kvällen skulle ta slut än så trampade vidare till restaurang Sjön. Är det en fin sommarkväll är det där och ingen annanstans man ska hänga! Hade tänkt att vara hemma runt 22 men när jag tog en blick på klockan var det redan förbi midnatt. Ibland blir det så. Solen lös fortfarande svagt när jag kom hem. Älskar att solen aldrig riktigt går ner under försommaren.

Är osäker på om jag ens fick 2 timmars sömn inatt haha. Efter vår reunion igår skulle jag upp och jobba kl 7.. Så var bara att bita i det sura äpplet och stiga upp när klockan ringde. Som tur var jobbade jag bara till 12, så efter det stack jag direkt till pizzerian och köpte med mig en pizza för lite skönt bakishäng på ännu en balkong. Blev kebabpizza med isbergssallad, så gott. Käkade dock en sallad men med kebabsås blir den lik god. Vill verkligen aldrig vara inne när solen lyser och det luktar sommar i luften. Gratis energiboost!

Åh vad jag tycker om dig!

Våra aussieboys är hemma, wiho! När vi spenderade första veckorna på Meze hostel i Sydney tyckte Olivia att hon kände igen två utav killarna på hostlet. Jag tänkte att hon blandat ihop dem med några andra, jag menar svenska killar har lätt för att likna varandra ibland kan jag tycka haha. Men en kväll hamnade vi på samma barrunda och Olivia hade rätt. Vi bodde på samma hostel som två Jönköpingkillar som är lika gamla som oss. Världen är liten. Efter det är allt historia haha! Efter den kvällen höll vi ihop och nu sitter vi här igen med var sitt glas på en balkong i Sverige.

Calle och Alle stannade kvar i Australien i några månader efter vi åkt så har några månader att prata ikapp. Blev en lång natt och är inte färdigpratade än så lär bli några kvällar som denna. Vänner, vin och sommar blir man lagom lycklig utav.