Några få bilder av de som tagits under denna resa. Summan av kardemumman: vi är bäst. Så enkelt äre

Idag har vi haft en fantastisk dag. Vi började med att strosa runt lite på stadens gator o fönstershoppade litt. Solen lyste o livet va allmänt härligt!! (Även fast vi önskade regn denna vecka för att få en äkta irländsk vistelse, så var det otroligt trevligt att få se solen!!) Vi åkte sedan vidare mot Dundrum shoppingcentra. Några utav oss shoppade bla adidas skor(WEEI). Efter några timmar shopping blev några otroligt uttråkade av att gå/vänta på de som provar saker... Så vi åkte därifrån, o in till stan igen. Det fina vädret hade hållt i sig så vi ville ha en fin parkupplevelse.. Men icke. "Man sparkar inte fåglar mot folk som sitter ner". Där är förklaringen. Usch o fy för fåglar. Punkt. Vår middagsvistelse på TGIF blev heller ingen höjdar upplevelse.. Efter en timma fick vi vår dricka, så mycket kan vi säga. Bajs på otrevliga servitriser med. Maten var iaf god, även fast den var kall...(!!!) Nu sitter vi i våra sängar o ska strax krypa till kojs. Imon får vi en heldag på Wicklow mountains. Det ska bli mkt sköj. Hade G, natti från oss.

Några shoppingslagna hjältar <3

Gårdagen började med att vi anlände till Dublin efter att vi sagt adjö till vackra Galway på morgonkvisten. Bussturen gick fint och man slumrade så sött emellan Elin och Julias oerhört rogivande föreställning under hela turen. Vi kom fram och ställde våra väskor på hostelet, Jacobs Inn, som förövrigt är grymt, och drog iväg på lite äventyr. Olikt oss va? Vi tog tramen, Irlands motsvarighet till spårvagn, en bit bort, käkade lite lunch för att sedan köa i fullständigt hellregn i cirkus 45 minuter till ett gammalt fängelse här i Dublin, som numera är en turistattraktion..självklart..(?!) Vad som hände mitt emellan köandet och entrandet in till fängelset låter vi vara osagt, för allas skull:) Asball tour verkligen, coolt å ha sett! Efter detta drog vi oss in mot stan, efter att bussf*nskapet åkte rätt förbi oss och en full hållplats för att vi inte vinkade till bussen att vi skulle med just den bussen. Helt normalt beteende.. Nä, det tyckte vi inte om. Det ösregna ju..? Glöm inte vinka gott folk! Vi fikade lite, kikade i lite butiker och landade till slut på en fantastisk pub som hette The Old Storehouse. Resten av kvällen bestod utav livemusik, öl, vin, vitlöksbröd och alltifrån gråtblandat skratt till hysteriskratt. Herregud.. Det här är verkligen obeskrivligt!!

Minen då bussen ba åkte förbi

Idag har varit en mycket spännande dag. Den började med att vi leta efter ett nytt boende för sista natten här i Galway. Där vi bott nu i tre nätter va tyvärr fullt inatt. Vi sökte i 1,5 timma och vi hade gett upp. Fullbokat på alla hostel å hotell för 7 pers (under 1000kr/natten) i Galway och Dublin. Irritationen blev större och större när Viggan och Erika helst plötsligt kommer inspringandes i rummet skrikandes och dansandes att vi fått boende! En snäll dam i receptionen på vårt förra hostel hade räddat oss! Hon ringande in på kartan vart vi skulle gå och när vi kom fram möttes vi av en helt vanlig dörr. Vi ringde på och en kille i vår ålder i mysbrallor öppna dörren. "VÄLKOMNA!!". Vi ba HEJ! Så nu bor vi i två rum i ett hus. Det är väldigt unikt. Rummen är...annorlunda! MEN vi har en säng inatt och vi är såååå tacksamma. Imorgon kl 8.15 går bussen till Dublin där vi ska spendera de sista dagarna!

Efter det glada beskedet gick vi och åt på en amerikans inspirerad resturang med as flötig och god mat. Sen åkte vi hop-on-hop-off-buss runt i charmiga Galway! Solen sken och vi njöt verkligen av rundturen där vi fick se delar av staden vi inte sett innan. Efter det åt vi igen..på en Italiensk restu med super god mat. Jäklar va gott vi käkat hittills! Nu har vi köpt med massa götta till våra rum och ikväll blir en tidig kväll! Vi har det super!

Vilken BALL dag vi haft. Bad alla beskriva den med tre ord!

Erika: Varm, kall & blåsig
Elin: Häftig, buss & äventyrlig
Karin: Kult, mysig & "dageneinteslutän"
Alva: Ball, cool & bumpy!
Viggan: Mäktig, hungrig & rolig
Fanny: Grön, stenig & slott

Vi har kort sagt haft en dag som är svår att ta in för ögonen. Det har vart så vackert och Irland är det wowigaste-landet vi varit i, på ett annorlunda sätt. Så grönt och så coolt verkligen. Vi är så jäkla nöjda med dagen å som Karin sa, dagen är inte slut än och ikväll väntas restu och öl på en pub! Irland e landet för oss.

Idag har vi haft en fab dag! Vi har vart å sett ett super vackert slott och vandrat runt i små byar. Det har varit en heldag med både regn och sol. När vi kom tillbaka till Galway köpte vi med mat till rummet och nu har vi käkat och skrattat. För vi är så roliga. Bussfärden tillbaka va förövrigt förjävlig. Busschauffören höll på att köra ihjäl oss på riktigt. Vi tror han va full...men vi överlevde! Så vi e nöjda och glada med dagen. Imon väntar ännu mer äventyr och ännu lite längre bussturer! Det ser vi framemot!

"Om du har anlag för åksjuka, kan vägarna på Irland vara en prövning". O så var det, snirkliga småvägar, upp på kullar o ner igen. Jisses!! Men ack så vacker natur<3 strax är vi framme i Cong som tydligen är en idyllisk fiskeby!!

Efter en händelserik resa kom vi äntligen fram igår eftermiddag. Det hela började bra på Landvetter när vi började med att tappa bort Viggans biljett (hittades sen) sedan stickprov för Marris, försenat plan mot Paris (pga picknick) arg gubbe, Karin fick nästan inte med sig sin väska, världens längsta springtur genom hela Paris flygplats och slutligen en tant som bytte ut Alvas väska (Alva hann som tur va ikapp o bytte)...tips! Boka aldrig ett byte i Paris med en timme emellan (särskilt inte om planet blir försenat). Men allt löste sig, och efter en ca tre timmars bussresa kom vi fram glada, trötta o lite vilse här i Galway. Vi hittade vårt hostel som vi senare förlängde med två nätter till. Vi fick ett åtta-rum (så en stackars sate får bo själv med oss....) men är nöjda! Staden verkar förövrigt helt idyllisk. Ser ut som en sagovärld, som i Harry Potter eller Universal Studios. Musiker o en o annan konstnär längs med gatorna, trevligt folk o SÅ mysiga pubar. Träffade rätt direkt när vi satte oss på puben mittemot oss. Jättefräckt inrett o med irländsk livemusik. Dom spelade lite låtar vi kände igen o livet va komplett. Efter en välbehövlig nattsömn ska vi nu utforska områden runt stan! Det blir kul. Hittills får Galway 5/5. Hej så länge!

Då var vi på vårt favvo-ställe igen, AKA Lääändvetter. Mot ett nytt äventyr. Nu e vi hemma igen!!

Ja, då va det ju det här med att åka hem. Det är ju det skitiga med att åka någonstans eller göra nått, det tar alltid slut.

Så nu står vi här. I en liten cirkel på Bangkoks flygplats och kollar lite vilset på varandra. Det känns bara som ännu ett stopp på denna lilla turné. Att det inte är så är skit. Om 1 timme och 10 minuter lyfter vi emot Sverige å Stockholm.

Till alla päron, pärons päron, syskon, vänner å kärlekar: Era barn, barnbarn, syskon, vänner å kärlekar, speechless. Dom är bäst! Jag har haft de bästa 2 månaderna i livet, å det är endast tack vare dom. Att jag inte kommer vara med dom dygnet runt längre suger. Vi har tankar om att flytta ihop.

Å Alingsås, ni kan va lugna..Gulden är på väg hem!

/ En känslig

​Liksom såhär har det varit...hela tiden...