Vi säger hejdå till ett magiskt äventyr men framför allt alla timmar minuter sekunder i bilen, på hotellen, alla restauranger, så mycket vi skrattat, pratat, och upplevt ihop är värt alla pengar i världen.

Hej Wien

Hej Svedala

Vissa saker förändras inte, trött tjej, visserligen varit vaken i 24h

Tack alla som följt oss och kommenterat, superkul att kunnat dela resan med er. Vi är hemma och i soffan och har satt kl 21 som deadline för att vara vakna, får se när eller hur fort vi somnar.

Kommer göra en karta med färdvägen och även dela vilka hotell som var bra/dåliga, saker vi haft nytta av och en detaljerad slutbudget.

Godnatt

//Saga & Pappsen

Framme i Vegas, lyckades uppgradera till ett riktigt fint rum, vi har bott på Motel, Inn mm så det var enormt skönt att kunna lyxa till det de sista dagarna.

Badrummet var perfekt!

Såklart måste Saga få se fontänen.

Sista badet med en god lokal IPA

Sista bilresan ihop denna gång, Vegas mot LA, ca 4:30h.

Frukost fick Saga välja och det blev IHOP, igen! Men det är jäkligt gott så det gör inte ont.

Någon form av solspegel till solceller, detta är ca kl 12 mitt på dagen och tokljust, ändå ser ni hur det blir ljusstrimmor

Bilselfie

Nu framme på hotellet i LA som jag bodde på 2012 i 3veckor, fantastiskt hotell Crown Plaza LAX, maten mm grym.

Rummet och utsikten är identiskt med det jag hade då, kul att få visa Saga hur jag hade det då, när jag var borta i 6v från henne.

Bilen redan återlämnad och imorgon åker vi hem. Vi har haft en fantastisk sista middag, nu i sängarna och pratar minnen och längtar hem men vill inte hem.

492mil blev det på 3v, vår kära vän KIA Sorento har inte svikit oss någon gång under resan, tack snälla KIA.

Flyget går hem 15:05 via Wien, nytt flygbolag för mig, Austrian Airlines. Ska bli spännande att se hur det blir.

Godnatt från oss!

// Saga & Pappsen

Som vanligt fantastiska vägar, nu mot lilla orten Bluff.

Lika vackert framåt som bakåt

Helt plötsligt så dyker orten Bluff upp, en bensin mack, två hotell, några hus och två restauranger. Vårt hotell var en riktig pärla, superfint, pool, utsikt mot vackra berg och en grym restaurang.

Har ni vägarna förbi Bluff Utah, sov på Desert Rosé Inn and Cabins: http://www.desertroseinn.com/

Från hotellet

Restaurangen

Idag den 3 Juli åkte vi kl 5 från hotellet, jag ville se soluppgången i Monument Valley, bland det vackraste och mest underbara jag upplevt.

Fler än vi som hade den tanken

Grand Canyon South Rim

Saga helt orädd för höjd, cool brud.

Svårt att få med rymden och djupet av GC, svårt live att fatta med. På bergskammen på bilden finns ett hus, hitta om ni kan.

Den här lilla kompisen kom fram och ville ha mat.

Mästerfotografen Saga tog några grymma bilder på mig vid kanten till Grand Canyon.

Imorgon mot Las Vegas och 44 grader varmt och delstat nr 8

Sov gott och god morgon

// Saga och Pappsen

Vi tog en ca 1mils promenad idag, parker, coola byggnader och såklart Sagas favorit, shopping.

Intryck av staden, nja, ren, vacker, lugn men saknar själ. Både Saga och jag var överrens om det, saknas något.

Min prinsessa kämpar med värmen, har hon alltid gjort, ca 34 grader idag, torr värme och skön, men är intensiv i solen.

Massor av bröllop i hela staden, Mormonstaden.

Vi fick faktiskt gå in och titta i deras stora kongresshall, trots att det var stängt för besökare, inga foton dock.

En av vakterna frågade var vi kom ifrån, Sweden svarade vi, han trodde det var någonstans i Holland, förklarade om Norden och bl.a. Norge Sverige Finland, han hade ingen aning och frågade då om det låg i Tyskland, gav upp och vi sa tack och hej.

Imorgon åker vi mot Monument Valley, ska bli sjukt spännade att se, vi har ca 5h 30min till hotellet, Monument Valley blir dock dagen efter.

// Saga & Pappsen

Idag lämnade vi vackra Jackson Hole, sol och härlig frisk luft ca 12 grader på 1900m höjd.

Resan mot SLC kan börja, ca 4:30h längs mindre vägar att börja med, kossor i massor fritt gåendes längs vägen.

Vi pratade om att vi börjar bli vana med höga berg, stora öppna dalar, snö, bisonoxar mm, konstigt hur fort man blir blind.

Älskar dessa, vet inte vad dom innehåller men är coola.

En vanlig syn, hundarna lösa på flaket, kör i ca 80mph dvs ca 130 km/h, alla hundar såg nöjda ut, men vet inte om jag skulle vilja ligga där, som allt annat i livet, man vänjer sig säkert.

Ibland hinner man inte riktigt fota det man vill....

Älskar köra på dessa motorvägar, ljust, öppet, skönt tempo, lätt att hitta.

Framme på hotellet, orkar inte gå ut, roomservice och Cesarsallad, lokal öl till pappa, pepsi till Saga.

Imorgon ska vi gå runt hela dagen, få röra på oss och se staden, bor bara ca 500m till shoppining och kärnan av SLC där alla vackra byggnader mm finns. Ska bli ca 30-35 grader så det blir ok.

Nu kolla på tv och göra det vi är världsmästare på, slappa!!

På g till Yellowstone

Ibland är vi pigga...

Ibland är vi trötta...

Men hon är den bästa att åka runt med, underbara dotter, så lycklig att vi kan göra detta ihop, alla skratt och upplevelser, vi är så lika, nöjda med så lite och hatar mycket folk :)

Ny delstat, igen!

Intressant lösning på värme på toaletten, värmelampa, trodde först det var gjort för framkallning :)

Dag 2 i Yellowstone, vi kör parken runt, börjar köra upp på västra sidan sedan ner söder på östra och mot Teton Park.

Idag sover vi i Jackson Hole, en superfin skidort med mysigt centrum, men dyrt, men va fan....

Här sover vi, ett kanonfint ställe.

Imorgon mot Salt Lake City, ca 14 grader varmt här i Jackson, 36 grader i Salt Lake, ca 4-5h körtid.

Vi kör inte mer än 4-5h per dag, blir segt annars, känns som en perfekt tid och distans.

Ha en bra dag alla, vi ska sova snart, delstat nr 6!!!

// Saga & Pappsen

Vi lämnade ett sunit hotell och likaså stad Burns, möte kossor på väg, storslagna vyer, man blir helt tagen av de öppna vyerna och stora dalarna mellan bergen.

Vi lämnade också Oregon och säger hej till Idaho och en ny TIDZON, +1 timme, läskigt hur precist telefonen bytte tid vid tidsgränsen, teknik 😳.

Svårt att visa med bild hur storslaget det är, så vi gav upp efter denna bild, men kolla storleken på lastbilarna så kanske ni ungefär kan förstå.

Framme i Twin Falls, Sagas höjdpunkt på dagen, wi-fi !!!

Utsikten från middagen idag, grym!

Såg detta vattenfall från restaurangen, var tvungna att åka ner och gå runt fallet såklart, parkerade på den lilla grusfickan nere till vänster på vägen och klättrade ner och runt.

Nere i dalen bakom fallet, golfbanan ni ser är det sjukaste jag sett när det gäller omgivning, den ligger längs klippväggar och Snake River rinner genom banan med vattenfall och fantastisk miljö som ramar in de 18 vackra hålen!

Strax nedanför bron står vi och fotar åt öster

Denna åt väster under bron. Perrine Bridge.

Imorgon så åker vi mot västra infarten på Yellowstone, 4h resa dit, så vi hinner börja med att uppleva Yellowstone, kommer sova där vid västra infarten.

Ha en bra dag alla, vi ska sova nu, kl är 23:03

// Saga & Pappsen

Lämnade Karlifonien och körde in i Oregon, ny stat och ny regler, här får man tex INTE tanka själv och alla priser som visas är med skatt, som hemma.

Vi tog ledigt några dagar hos min kusin, slappade, grillade, slippa äta ute varje måltid mm.

Dom här skyltarna älskar vi, innebär vindrutan ner och krokiga vägar med utsikt och fågelkvitter.

Nu lämnar vi Eugene, passerar den berömda orten Springfield :)

Fick ett tips av en granne i Eugene att åka över en väg som bara är öppen några månader per år pga snö.

Hade sån tur att den precis öppnat! Magisk väg!

Lavafälten

Två av bergstopparna Sisters, är tydligen en tredje med, såg den inte.

Utsiktstornet högst upp på McKenzie bridge/pass/road.

5646 feet

På vägen ner så var det ett område som såg ut såhär, det glödde och småbrann från rötter och stubbar, vet ej varför, alla träd lite förkolnade långt ner, kan vara varans källor eller lava nära ytan.

Nere på väg 20, flera fantastiska mil längs "höga öknen" som dom kallar den.

Framme i Burnt, sunkigaste och tråkigaste stället hittills, men vi åker snart, kl är 7:12 på morgonen när jag skriver detta. Tagit 8h att ladda upp bilderna till bloggen, nätet en aning ostabilt.

Snart åker vi mot Twin Falls.

//Saga & Pappsen

Glada att inte gårdagen var dimmig, man ser nada ut mot havet, surt, men som tur är blev det bättre för oss.

Dagens kissutsikt

Vi kunde klämma oss igenom, puh

Saga skäms så när vi är tokturister, men vet att hon gillar det, liiite.

Redwood träden är sjukt stora, att försöka fota dom och visa hur stora dom är går inte.

Framme i Crescent City, en fantastisk stad, känns exotisk och hotellet vi hittade helt ok med grym utsikt.

Stranden precis nedanför Hotellet.

.Vi lämnar både Kalifornien och och havet imorgon. Känns lite vemodigt, havet en trygghet och en känsla av att vara "hemma".

Hej då för idag från oss, imorgon mot kusinen Angelique i Eugen/Oregon.

Men lite vemod lämnar vi SF, vi kommer tillbaka!!

Innan vi lämnar så måste vi såklart titta och köra över Golden Gate bron, vacker utifrån men man ser inte nått på bron, men coolt dock.

Äntligen på Highway 1!!

Vilken väg, galet storslaget.

Foto och utsiktsplatserna många....

Saga vägrar fortfarande :)

Kisspaus

En avstickare till en fyr, Point Arena Lighthouse

Framme i Fort Bragg, trötta och nöjda, beställde pizza till rummet från Round Table Pizza, sjukt god!! Pizza i sängen med öl och lemonad är grejer det.....

Utsikt från rum och balkongen

Vet att min mormor hade älskat att få åka denna väg och även att få följa mig och Saga, så hon är med oss, både från himlen men även i min plånbok, varje gång jag betalar så ser hon mig i ögonen.....

Satan att vi inte packade ner ehhh...... dvd-filmer 😏

Godnatt från oss här men även godmorgon och glad midsommar på er, vi kommer fira midsommar i Redwood skogar imorgon och i övermorgon ev sill och potatis hos kusinen i Eugene, ska bli kul att träffa alla igen.