Jag borde skriva om Grekland va? Jag minns knappt allt som hände 😜 När vi kom dit var det sol, dagen efter var det typ sol och sen var det mulet och en del regn. De dagarna passade vi på att hyra en bil och åka runt på ön. Vilka trånga gator det var!

Vi åkte till en strand eller snarare bad- och solställe som var superfint! Där var vi tvungna att bada 😜 Det var inte så varmt i vattnet men solen hade precis kommit fram och det var så fint där! Jag läste om den här stranden sen och då stod det att det brukar vara väldigt mycket folk där, men vi var där på lågsäsongen så vi var där själva 🤗👍

Sen fick vi några dagar med sol också innan det var dags att åka tillbaka hem till Norge. Det var lika fint väder här hemma som där 😜Skönt det!
Torsdagen förra veckan hade jag också ledig så det blev en väldigt kort vecka för mig fast jag jobbade både fredag och lördag.

Zakynthos var alltså ön som vi semestrade på. En liten ö väster om det grekiska fastlandet. Väldigt grönt och fint, speciellt nu. Specialiteten där var jättesköldpaddor. Vi tog en tur en dag med båt för att spana efter dem och fick se två stycken 😊

Borde skriva vad det är på bilderna men minns inte riktigt 😂
Shipswreck bay är det ena iaf med båten på ☝️
Sen var där några grottor som låg högt upp på ett berg... Lite häftigt 😊

Jag kan tänka mig att åka tillbaka till ön igen 😊 Jag rekommenderar definitivt att bo i Laganas och inte i Kalamaki då det fanns massor av restauranger längs stranden jämfört mot Kalamaki där flygplatsen låg så nära att man hörde alla flyg som kom och for. Ett plus är att det är gångavstånd mellan de två städerna längs stranden 👍

Det var i förrgår som Christer kom med förslaget att vi skulle åka till Sverige på en tur. Vi valde mellan Smögen eller Grebbestad, eller jag fick välja. Jag tyckte det såg ganska likadant ut, så jag valde Grebbestad för att det ligger lite närmare Oslo 😜

Vi åkte vid kl 9/10 imorse och var framme redan inom 2 timmar. Först gick vi längs bryggan och åt lunch. Det blev en räkmacka 😋

Det är så skönt att ta dagen som den kommer, utan att planera. Det är så skönt att fatta att det faktiskt fungerar ändå! Tidigare har jag velat veta ganska exakt vad som ska hända, men ja, jag har släppt lite på det där och det är helt okej 😊

Iaf så körde vi iväg mot hotellet, men såg en massa folk vid en gigantisk sportaffär så vi stannade till där. Det blev nya skor både till mig och Christer 😊 Sen spelade Idol-Martin utanför så vi lyssnade lite innan vi fortsatte till hotellet.

Det är ett helt okej hotell. Det ligger precis bredvid vattnet. Tyvärr fick vi inte rum mot vattnet, men själva rummet är stort och väldigt fint. (Hoppas det är god frukost imorgon!🤗)

Efter incheckningen på hotellet och byte av kläder, (jag hade kjol hela kvällen och det var varmt! Så skönt!!!) så gick vi tillbaka till Grebbestad ca 1,5 km bort och åt middag efter ännu en promenad längs bryggan. Jag har längtat efter skaldjur ett tag och det är ju sååå gott så det blev en skaldjurstallrik till huvudrätt och så lyxade jag till det med ett ostron till förrätt. Väldigt gott och det åt vi på en restaurang nere vid vattnet, mysigt 😊

Imorgon blir det frukost på hotellet och sen åker vi iväg eller njuter av solen här på plats, vi får se helt enkelt!

Snart åker vi till Grekland tillsammans, men det känns typ redan som vi är utomlands. Äntligen sommar!!! ☀️☀️☀️

Och till sist, min underbara vän Malin har gift sig!!! Jag är så lycklig för din skull! Jag vill bara krama om dig och önska er all lycka i framtiden ❤️❤️❤️

Hinner knappt med mig själv, åker bara hit och dit. Inget dåligt med det men jag börjar bli trött. Igår när jag bytte om efter jobbet och tittade i spegeln såg jag mina ögon som var lite lätt röda. De här två veckorna har varit slitsamma med mycket jobb. Jag har jobbat över flera kvällar, mest för att jag tycker det är så otroligt kul! Ja förra veckan så började vi alltså flytta från vårt miniapotek till den "nya" lokalen. Men eftersom jag tycker det är så kul och vill få mycket gjort så är det slitsamt också. Det märker jag när jag stannar av.

Så det är väl det som jag egentligen gjort sen sist.

Förra helgen däremot så tog jag tåget till Stockholm där min brorsa hämtade upp mig. Sen spenderades helgen med mamma, pappa, brorsan, hans sambo och deras lilla bebis, endast 14 dagar gammal. 👶🏼
På lördagen blev det en tur på en bondgård och så åt vi lunch där. I söndags mötte jag en gammal vän och gick runt på Djurgården och tog en fika i solen. Det var verkligen härligt väder!

I förrgår fyllde mamma år så det firade lite grann när vi träffades förra helgen med tårta och presenter. Grattis! 🎉

Ser fram emot att det blir lite mer värme och soligare. Vår och sommar! Och så hoppas jag det blivit dags för någon av mina vänner att komma och hälsa på! Jag väntar... 😉

Påskmiddagen med släkten slutade med att vi fick ett meddelande från min bror att de fått sin lilla bebis! 👶🏼🎉 Så mysigt! Jag ser redan fram emot att träffa dem, men det blir först nästa månad. 👨‍👩‍👧 Stort grattis till min bror och hans sambo! 😘

Igår fyllde min kompis Anna år och hon hade bjudit in till lunch. Så det var hennes familj, Fredrik och andra Anna, hennes sambo och barn där. Kul att träffa dem igen! Det är så roligt att vi lyckas träffas var gång jag är hemma. 😊 Vi försöker vara alla, men ibland är några bortresta och den här gånger två sjuka 😕 Ny träff i sommar?! 👍

Sen på kvällen for jag till Strömfors och hälsade på Karin. Vi kom fram till att det var nog tre år sen sist vi sågs, så det fanns ganska mycket att avhandla 😜 Riktigt kul att det slumpade sig så att vi båda var där och att vi faktisk hann ses! 😊

Idag har jag varit ute och skottat snö. Det blev en gång till torkvindan. Det här är lite av en tradition jag har - att skotta på gården och hjälpa våren på traven 😜

Jag har även varit ute på promenad idag med Anna och Alfred i barnvagn. Vi hann prata en hel del 😜 Alltid lika kul att ses! (Även om vi sågs igår).

Så påsken har varit fin och nu är det dags för mig att flyga tillbaka till Oslo. Christer hämtar mig på flygplatsen, lyxigt, men det är bra, saknar honom!

Hoppas alla haft en lika fin påsk som mig! 🐥🐥💛

Efter en kort arbetsvecka (var ledig i måndags) så lämnade jag Oslo i torsdags och landade i Skellefteå. Där hämtade mamma och pappa upp mig. Min incheckade väska däremot, den var påväg... Jag är inte förvånad för jag bestämde mig i sista sekund att checka in den 😜 På vägen tillbaka tar jag den som handbagage ☝️

Igår var jag och mamma ute på en promenad. Det var gårdagens stora händelse 😜 Och att jag fick se Let's dance 😜

Idag kommer min mormor och morbror på påskmiddag, så idag blir det sill, ägg och påskmust 😋

Glad påsk! 🐣

En rolig grej som hände i fredags var att när jag skulle gå på lunch från jobbet var det en kund som sa att han skulle bjuda mig på lunch. Lite skumt tyckte jag men han sa att han driver en restaurang och jag kunde gå dit så skulle han bjuda. Så jag gick dit och fick äta buffé och dessert! Den där desserten var såååå god! Helt perfekt chokladkaka!!! 😋😋😋😋😋

Ibland hinner man inget men den här helgen har vi hunnit massor.

I fredags var vi till Oslo konserthus och lyssnade på Brahms: Requiem. Jag har gått förbi konserthuset så många gånger och har velat gå dit ett tag. Nu såg jag att Brahms:Requiem skulle spelas och eftersom jag sjungit första satsen skulle jag tycka att det vore roligt att höra just den, så jag tvingade Christer att gå med. 😊

I lördags åkte vid kl 14 ut för att gå en promenad. Det var soligt och varmt, helt fantastiskt väder! Vi åkte till ett ställe där vi varit tidigare och gick ut mot vattnet. Där la vi oss på några stenar och njöt av värmen 😊

Efter det åkte vi hem till mig och hämtade min snowboard och eftersom det var så härligt väder och klockan närmade sig mattid så gick vi till Aker brygge och satte oss på en restaurang. Så mysigt! 😊

Igår åkte vi till Tryvann där vi åkte snowboard hela dagen, eller halva iaf 😜 Det var kul! Fyra år sedan jag stod på min sist och 17 år sedan för Christer 😜 Han var duktig iaf och det var jag som ramlade mest.

Så helgen har varit riktigt bra! Dessutom är jag ledig idag 😊 Den här veckan jobbar jag bara imorgon och onsdag sen åker jag till mina föräldrar på torsdag morgon. Idag är det också väldigt fint väder så får se vad jag ska hitta på för något 😊

Den här veckan har verkligen gått fort, imorgon är det redan fredag!

I tisdags var det sista I kveld med Ylvis och jag var där med Hannah. Det var kul att träffa henne igen 😊 Hon flög hit från Sverige den dagen, så vi möttes och gick på restaurang tillsammans för att äta middag och sen till showen.

Efteråt så träffade vi Magnus och Calle som stod utanför och tog sig lite tid. Tänk om man hade ett sånt jobb... Bård sa det för några veckor sen, att tänk när man har en dålig dag och känner "åh måste på jobb" men så när man kommer dit så är det 1400 människor som skriker och applåderar när man visar sig så plötsligt är det inte så dåligt längre! 👏🏽👍🎉

Igår var jag jättetrött för att ha jobbat hela dagen med massor att göra så köpte med lite lax som jag tog med Christer. Så lagade vi middag och sen orkade vi inte göra så mycket mer. 😜 Slökväll i soffan framför tvn 😊👍

På jobbet är det fortfarande mycket att göra. Etiketter och fylla i hyllorna. Det är ganska rörigt men vi gör vårt bästa och det börjar ordna upp sig.

Nu ikväll har jag varit på fagkväll. Temat var prevention. Det var en gynekolog där och pratade. Det var väldigt intressant och jag höll inte på att somna en enda gång! 👍

Vad tiden går fort! Trodde inte det var så länge sen jag skrev sist, men det var det visst. 😬

Det är väl att det mesta är ganska likt dag för dag, typ. Veckan som var började vi bygga om på apoteket. Vi har plockat ner 8 moduler så allt det är på andra ställen och nedpackat i backar, så nu får vi söka en del 😜
Idag ska man flytta karusellen med läkemedlen så när det är gjort kommer vi få springa! Imorgon däremot så öppnar vi på det tillfälliga stället. Det är jag som öppnar... Undrar om kunderna kommer hitta in 😜

I torsdags hade jag en dålig dag... Iaf så på kvällen var jag och tränade med Bavan från jobbet. Trapplöp och styrka. Ganska kul 😊 När jag kom hem, ätit och duschat kom Christer förbi och ville pigga upp. Det gjorde han. Han lämnade dessa 😘

Blommor och godis!!! 😋❤️

I helgen har vi varit hos mig, första gången vi varit där i några dagar i rad. Väldigt skönt 😊

Igår var vi ute och åkte längdskidor. Utan valla och klister så det var svinhalt, men jag hade bra glid nedför! 😜

I lördags kl 7 åkte Christer och jag mot Sverige och Linköping. Vi gjorde några stopp längs vägen, bensträckare, kaffe-, toa- och matpaus, men till slut kom vi fram. Lite för tidigt för incheckningen på hotellet så vi körde runt lite istället.

Hotellet, i Tornet, var ett rum som en lägenhet, mycket fint. Jag är nöjd med boendet 😊👍

Det blev en bl.a. godishandel på Cloetta, middag på ShinNori, besök på apoteket på Ikano och Flygvapenmuseet. Det var så kul att se mina gamla kollegor igen-Johanna, Sirpa och Dennis! Saknar dem alla 😘

Det var även kul att få visa Christer staden jag flyttat från.

Helgen blev inte riktigt som jag tänkt mig heller så inte träffade Carro pga ett missförstånd men jag hoppas hon hade kul på konserten hon var på och så hoppas jag vi ses nästa gång! (Och även att hon kanske hälsar på mig i Oslo snart 😉)

Och en fika med Elisabet blev det också 😘

Bilresan gick också bra och vi kom tillbaka till Oslo vid kl 23 så direkt i säng och sova. Det var en bra helg 😊

Mys på hotellet med Melodifestivalen 😊🎉

Idag har varit en bra dag!

Jag har fått ledigt till påsk så jag har bokat flyg till Skellefteå. Blir där torsdag- måndag, det blir skönt 😊

Fick även ledigt i maj när jag vill ha semester 👍

Nu ikväll har jag varit med Maja på Tusvik & Tønne. Egentligen skulle jag och Christer gått, men så har han blivit sjuk 😔 Och imorgon ska vi köra bil till Linköping så det var bäst att han vilade så han orkar med helgen.

Först var vi på Olivias och åt. Såå gott med chokladfondant!!!! Ja det blev dessert också 😋

Nu är det dags att sova så jag orkar upp imorgon, det är ju några timmar att köra 😬 Det ska bli kul att träffa lite vänner där!