View tracker

Nu var det ett tag sedan jag var här inne men jag har fortfarande besökare som tittar in här därför tänkte jag hänvisa er till min nya blogg, borjaspring.wordpress.com om ni vill följa min vardag :)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Allting har sin tid och allting tar sin tid.



Och jag tror faktiskt att jag kommit till den tiden då bloggandet är över för min del. Just nu finner jag ingen direkt motivation till bloggandet och tiden som behöver läggas ner på att hålla bloggen på en hög nivå finns helt enkelt inte. Eller jo den finns men jag vill hellre lägga den på vänner och familj.


Jag har bloggat från 2008 under olika namn, först startade det som en dagbok som sedan blev en träningsblogg. 2011 när jag fick veta att vi väntade Emma blev det en mammablogg och nu har det blivit en salig blandning men typ en livsstilsblogg.

Vi får se om detta blir en lång bloggpaus eller om det faktiskt blir mitt sista inlägg! Om jag kommer tillbaka är det nog med annan inriktning på bloggen med matlagning och bakning. Men tiden får utvisa. Närmsta tiden ska jag lägga allt krut på nya jobbet, familjen, vänner och träningen.

Ni som fortfarande vill följa min vardag kan göra det på Instagram, där kommer jag vara aktiv under namnet borjaspring.

Ta hand om er!
Kram Cherie

Likes

Comments

View tracker

I höstas testade jag något gott, nämligen en ingefära och blåbärs sorbet/smoothie. Så var tvungen att göra det igen.

Väldigt gott blev det!

I den hade jag
Frusna blåbär
Riven ingefära
Citron
Äpple
Äpplejuice
Honung


Andra saker att ha i din smoothie

Fryst frukt och bär
Mango, jordgubbar, hallon och banan är några favoriter.


Färsk frukt och bär
Banan, päron och melon.

Yoghurt och juice
Ta inte för mycket yoghurt då det ofta blir vattnig då. Riktlinjer 1/4 yoghurt, 2/4 frukt eller frysta bär, 1/4 juice.

Andra saker att ha i
Is
Honung
En mättande smoothie kan tex innehålla avokado, spenat, kiwi, ingefära och mynta.

Likes

Comments

Här kommer del två i Börja spring serien, har du missat del ett hittar du den HÄR!

Som jag nämnde i första delen så kommer det inte alltid kännas super lockande att ge sig ut på en runda, man är kanske trött efter jobbet, det regnar eller att man bara helt enkelt inte är sugen. Då är motivationen viktig. Jag tror inte jag har ångrat ett enda träningspass jag tagit mig ut på även om jag absolut helst legat kvar i soffan istället för att ge mig ut på löprundan.

När man hamnar i dessa tankarna där det inte känns kul att träna eller man skjuter upp träningen framför sig så pass att det sen blir övermäktigt när man försöker "ta igen" de missade passen är det bra att gå tillbaka till sitt varför. Varför började jag springa?

Några små tips på hur du kan hitta motivationen
1. Ta på dig träningskläderna, det är inget ansträngande men när de väl är på känns det väldigt dumt att slänga sig i soffan igen.
2. Boka en tränings dejt med en vän. Då kan ni prata och träna samtidigt!
3. Om dagen känns för jävlig, ge träningen 10 minuter. Känns det lika jävligt efter det så sluta, då har du i vilket fall försökt.
4. En bra spellista på tex. spotify är en bra sak, med bra musik i öronen eller varför inte en podcast så håller du motivationen uppe.
5. Transport löpning är perfekt att ta sig till och från arbetet eller andra aktiviteter.

​Bildkälla: arthlete.tumblr.com

Likes

Comments

Är det något som är otroligt gott nu i sommar så är det faktiskt en god sallad med något grillat kött till. Just nu har jag verkligen snöat in på denna salladen med rödbetor. Otroligt enkel att göra och så smarrig!

Koka rödbetorna med skalet på tills de är klara. Spola i kallt vatten och skala dem.
Stek upp bacon så den blir knaprig, låt fettet rinna av på en bit papper.
Lägg ut spenat i botten av ett fat, skriva rödbetorna och lägg på baconen. Till slut smular du över fetaost och sen är det bara att njuta av detta till en bit grillat kött!

Likes

Comments

Semestern är över för detta året och det är dags att ta sig an nya utmaningar. Under min semester med Emma fick jag erbjudande om ett nytt arbete som jag tackade ja till. Ett arbete som jag tror kan passa mig väldigt bra då man kan styra arbetstiderna till viss del själv. Perfekt de dagar framförallt som jag har Emma.

Jag har ändå under min semester hunnit med en introduktionsdag samt utbildning. Så det ska bli kul att äntligen få komma igång och arbeta nu.  Håll koll i eftermiddag för då kommer det upp ett smarrigt recept!

Happy Monday!

Outfit för första arbetsdagen

Likes

Comments

Finns det något bättre? Vad har du helst på ditt fruktfat?

Likes

Comments

Tänk att han till hösten funnits hos mig i 8 år! Han är min bästa vän och lämnar aldrig min sida.
Och den 6 juli i år fyllde han 8 år!

Likes

Comments

Godkväll ute i stugorna. Det är fredag och för ovanlighetens skull så har jag faktiskt inget planerat alls, får se om det dyker upp något skoj eller om jag stannar hemma och lägger mig tidigt ikväll.

Just nu packar jag paket som ska skickas imorgon, förbereder jobbsakerna för på måndag är ju semestern slut och det är dags att återgå till jobbet. Passar även på att rensa datorn nu när jag ändå har tid att sitta i lugn och ro utan att Emma drar mig i benen. Bara några dagar kvar innan hon kommer hem igen och det gäller väl att passa på att njuta och bara göra saker som faller en in helt enkelt.

Vill även passa på att tipsa om fem serier som jag total förälskat mig i och kan se om och om igen.

New Girl - Suits - Gossip Girl - Hart of Dixie - Drop Dead Diva

Sen finns det ju även The Big Bang Theory och Vänner som jag gärna kollar när dem går på tv

Vilken är din absoluta favoritserie?

Likes

Comments

Nio timmars sömn inatt, då känner man sig utvilad. Vaknade med skön känsla av lite ömma muskler och mös ner mig i soffan med frukost, tända ljus och nyhetsmorgon. Om ett tag ska jag ta långrunda med Charles och sen iväg och bygga naglar, första gången för mig.

Som många av er igår kanske såg på Instagram (borjaspring) så gick passet riktigt bra igår. Jag sprang Änglamilsrundan för att se hur väl jag skulle lyckas med den och ha en tid att förbättra. Första kilometern som går i ett skogsparti var jobbig, det är svårt att andas pga allergin och benen var extremt tunga. Jag funderade faktiskt på att vända hem och lägga mig på soffan istället. Men så slog envisheten till och det är bättre att ta sig runt än att gå hem så jag fortsatte jogga och gå om vartannat tills jag nådde målet. 63 minuter stannade klockan på och glädjetårarna bokstavligt rann längst kinderna. Så här bra har det inte gått sedan innan jag blev gravid för 4,5 år sedan.

Nu är som sagt träningsplaneringen klar och jag ska sätta mig och kolla igenom en kostplan också som givetvis innebär mat jag tycker är god och inga dieter. Känns som det kommer bli en fortsatt bra sommar och en riktigt bra höst.

Kanske blir det tacofredag ikväll (Arkivbild)

Likes

Comments