Hunkemöller, i mitt huvud

Hallå hallå, idag jobbar jag bara ett kort pass. Vi ska nämligen ha individuella möten med vår chef vilket faktiskt ska bli spännande att höra vad hon har att säga. Under dessa månader vi har jobbat så har hon granskat oss och vi ska nu prata om saker som man kan förbättra sig i samt vad man redan är bra på. Bara det är väldigt viktigt att höra eftersom man ibland blir, i alla fall jag, väldigt insnöad på det jag gör och tänker då inte på såna saker som andra kanske tänker på.

Hunkemöller, Resa, i mitt huvud

Nu har jag samlat alla bilder sedan min snabbtripp ner till Amsterdam,Holland! Och jag kan summera allting med ett enda ord ; UNDERBART! Alltså så otroligt roligt och lärorikt var allting. Jag fick en helt ny syn på företaget, hur stort det egentligen är (har trots allt bara sett Umeå-butiken så!) samt hur framtidssträvande företaget verkligen är! 😃

Kan i alla fall börja om från början, i torsdags klev jag upp supertidigt för att åka ner på tågstationen för att ta 05:17 tåget till Stockholm! Inte så roligt att spendera så många timmar på tåget (kom nämligen fram 11:28) men lyckades sova alla timmar förutom den sista, så den resan gick helt okej! Sedan satt jag och väntade på Arlanda ett tag på att den andra ambassadören Emilia som skulle komma, hon skulle åka från Stockholm in till Arlanda. Vårt flyg till Amsterdam skulle gå kvart över två men blev tyvärr inställt så vi fick vänta och ta nästa flyg där vi skulle mellanlanda i Oslo, som skulle gå 16:30.. Så jag och Emilia satte oss ner och tog det lugnt och hade det trevligt tills vi började dra oss mot gaten. Flyget blev dock försenat så det gick inte förrns klockan 18.. Så flyget vi skulle ta från Oslo till Amsterdam missade vi såklart haha.. Så i Norge fick vi superbra hjälp av Norwegian som bokade om våra biljetter till dagen efter också fick vi checka in på ett hotell i närheten där vi fick middag.

Verkligen riktigt fint hotell och supergod mat!

Vi tog en tidig kväll och laddade upp inför morgondagen då vi skulle resa till Amsterdam alldeles efter 8! Så dagen efter var det snabba bullar, in på flygplatsen på flyget och iväg till Amsterdam. När vi väl kom till Amsterdam så åkte vi in till stan och där mötte vi upp den tredje svenska ambassadören som hade kommit dagen innan oss, vi alla skulle komma samtidigt och äta lyxig middag men eftersom vi blev sena så hade Matilda fått gjort allt det där mysiga själv.. Så tråkigt att vi tre inte kunde vara tillsammans!

När vi väl kom fram till beachklubben så möttes vi av andra glada ambassadörer samt några från huvudkontoret som höll i allt detta!

Och direkt vi kom dit så vankades det lunch!

När alla (alltså kommer inte ihåg hur många vi var men många!!) hade ätit upp lunchen så gick vi till ett hus som låg alldeles bredvid där vi hade föreläsning om Photo och vi fick presentera oss samt höra vad vi ska göra under detta år som Ambassadör!

Vi hade även en fototävling som vi skulle lägga upp på instagram! Min hittar ni på min instagram; borgemma

När det var klart blev det mer fika! Innan vi satte oss ner i två grupper och diskuterade en massa bh:ar.

min grupp diskuterade basic-bh, så det var intressant att se vad som kommer att ändras och ge sin synpunkt på det hela!

Och några bilder från utsikten, sååååå vackert! Kan ni tänka er detta när det är soligt och varmt?

4/5 toast

Efter detta blev det styling samt fotografering till en profilbild som vi ska ha på Intouch appen (ska förklara lite mer om det sen i ett annat inlägg). Eftersom allting blev lite rubbat av tidsplaneringen så hade vi middagen samtidigt! Kan i alla fall konstatera att de snålade verkligen inte på maten.

Vi passade på att ta lite andra bilder också, bilderna från fotograferingen (riktigt duktig och rolig kille som fota) ska jag försöka få tag på så ni får se. 😃

När allt detta var över, många hejdå och kyssar på kinderna så tog vi och åkte tillbaka till flygplatsen och klev på flyget hem. Så fredag natt var vi hemma i Sverige och jag checkade då in på Scandic över natten eftersom jag inte kunde ta mig upp till Umeå på natten.

Ett litet kabinrum med dusch och toalett var allt jag behövde!

Så på lördagen åt jag hotellfrukost innan jag satte mig på tåget mot Sundsvall för att där byta till Norrtåg mot Umeå.

Sammanfattning; Såå inte för att jag spenderade så lång tid i Amsterdam, resan var mycket längre vilket den mer eller mindre alltid är eftersom jag bor såpass långt bort från det mesta.. MEN när jag väl var i Amsterdam så kompenserade det upp allting, hela den långa dryga resan med alla förseningar, de jobbiga och tråkiga dagarna jag haft här i Umeå. Detta kapitel har bara börjat men jag vet att detta, att vara ambassadör för ett sådant drivande och stort företag, är precis något för mig. Som handen i handsken, som fisken i vattnet, som grädden på mosen, ja exakt allt sånt.❤

Hunkemöller, i mitt huvud

Varit hemma några timmar nu efter en super bra resa! Ska berätta mer och lägga upp bilder sen resan, men just nu är jag fruktansvärt trött så ska fixa lite inför morgondagen, kolla serier och sedan göra en tidig kväll 😃

Hunkemöller, i mitt huvud

Kom mer eller mindre precis på Scandic hotellet i Stockholm där jag ska spendera natten innan tåget åker 08 upp till Umeå. Kan verkligen säga att allt varit så intensivt, så jag är mer eller mindre helt slut nu. Igår (fredag) åkte vi från Oslo till Amsterdam och sedan direkt till strandklubben där vi hade vårt summerevent. Och jag ska skriva mer om det sen när jag fixat alla bilder och kommit hem till Umeå, men det var SÅ OTROLIGT ROLIGT!! När det var slut var det bara att kliva på bussen och åka tillbaka till flygplatsen för att sätta sig på flyget till Stockholm, av på Arlanda in till stan för att som sagt checka in på hotellet. Jag säger som mamma och mamma nummer 2 skulle ha sagt "jag är slut som artist".
God natt och jag uppdaterar er sedan med mer bilder/ vad vi har gjort idag!

Hunkemöller, i mitt huvud

Så eftersom första flyget blev inställt så skulle vi åka 16:30 från Arlanda till Oslo istället för Köpenhamn, men på grund av tekniska orsaker så blev det planet två timmar försenat och därför missade vi planet från Oslo till Amsterdam. Så väl här i Oslo så fick vi återigen boka om flygbiljetterna och checka in på ett flyghotell. Där vi fick varsin god middag + bruse (vilket är dricka på norska, eller ja jag antog det haha).. Sedan köpte vi lite godis och ligger nu på rummet och ska vila lite innan vi somnar. Upp tidigt imorgon för att åka morgon planet till Amsterdam där vi hinner in till staden för att hoppa på bussen 11:30 som skulle ta oss till strandklubben där vi skulle hålla till hela dagen imorgon.
God natt på er så uppdaterar jag er mer imorgon!

Hunkemöller, i mitt huvud

Sitter just nu på Arlanda med den andra ambassadören Emilia, den tredje åker från Skåne så hon kommer vi inte att resa med till Amsterdam. I alla fall så blev vårt flyg inställt, det skulle gå 14:15 men det hade hänt något med någon mast kanske?! Hängde inte riktigt med på vad som hade hänt.. Men i alla fall så ska vi åka 16:30 istället och mellanlanda i Oslo istället för Köpenhamn. Så vi kommer senare till Amsterdam, men förhoppningsvis hinner vi med middagen ikväll!

i mitt huvud, Hunkemöller

Så här sitter jag på ett av Sj:S snabbtåg till Stockholm! Klev på i Umeå super tidigt men lyckades sova till närmare halv tio i alla fall så det kändes skönt. Sen har jag pratat i telefonen och ätit frukost så det återstår cirka en timma kvar av resan innan jag är framme. Riktigt skönt. Är även så taggad!! Fick ett mejl igår on lite mer information om vad som ska hända osv 😃

Hunkemöller, i mitt huvud

God morgon bloggen, eller morgon och morgon vet jag väl inte om det fortfarande är... I alla fall så håller jag på att packa tills imorgon då jag tidigt som bara den åker till Stockholm och sedan vidare till Amsterdam (jag mellanlandar egentligen i Köpenhamn innan jag lyfter vidare till Amsterdam). Så jag är lite nervös att jag kanske försover mig, kliver på fel och att jag helt enkelt inte hinner med tåget/planet haha.. Det ska nog gå bra och jag är riktigt pepp på alltihop!