Idag var en fantastiskt fin höstdag (ungefär som här från bergen) och vi hade planer, för nu är det sista dagarna här för oss innan det bär tillbaka hemåt på fredag. Efter frukost satte vi oss i bilen och körde över till Virgina och Frank, ett par som är väldigt bra vänner med våra mor/far-föräldrar.

Vi blev bjudna på (god!!) pecancake, te och så kollade vi igenom ett gammalt fotoalbum med bilder från när de lärde känna vår familj 1971-72 då dom bodde i Sverige. Så hade de massor av frågor hur alla i släkten mådde och vad vi har gjort sen vi träffade dem sommaren förra året. Fantastiska person!

Eftersom vi inte har bloggat på länge och för att den här bloggen till stora delar är vår dagbok och för att vi i framtiden vill ha den och komma ihåg vad vi har gjort kommer det kommande dagar komma massor av nya inlägg som egentligen är tillbaka i tiden. För tänk vad fint för oss att kunna komma ihåg alla roliga och fina saker vi har gjort här.

Ser ni hur fina dessa två är?
Har varit tokigt och otroligt härligt att vara på en oändlig lång, vit, finkornig strand en vecka innan advent. Utan regnrusk och hurv och istället bad i Atlanten och hotellfrukost. Vi har verkligen njutit dessa dagar och sugit ut det bästa och sista ur sommarens värme.

Nu är vi på väg hemåt igen, och ska lämna Gustav på flygplatsen. Alltid svårt med avsked, men för denna gång är tiden till nästa möte kortare. Blir ett litet "syns" istället, sedan spenderas kvällen med teleskop och månen och stjärnor i största utbredning!

Vaknar upp till detta ljus innan solens strålar lyser.

För att sedan möta denna vy, så vackert.

en liten snabb uppdatering om att vi fortfarande lever. Jag, Anna, är i Kanada sedan en vecka kan tillbaka och har en vecka kvar här och saknar min Bollis mer än vad som är verkligt. Men det är otroligt vackert här och får gång på gång en underbar käftsmäll av naturen. Utan gränser och otroligt fritt.

Så, så fint!

Utsikt lite casually när en åker till stan på kvällen.

Kan vi ta en sekund och faktiskt inse hur vackert detta är?

Idag har jag, Bodil, lämnat av först Anna på flygplatsen för att ta henne till hennes resa till Canada, och sen några timmar senare var det dags för Clara att åka hem, och det total-sög så jag åkte hit istället. Men luften var härlig och det luktar höst, så jag är nästan okej ändå.

I torsdags morse vaknade vi i våningsängar på vårt Airbnb i Asheville dit vi kommit kvällen innan. Vi bodde hemma hos den trevligaste tjejen och hennes familj i ett jättefint rum.

Vi snabbade oss på, för vi var frukostsugna, och tog oss ner till ett ställe som hon hade sagt var bra, och wow minst sagt! Alla tre åt så så så goda saker till frukost.

Sen tog vi med stolthet på oss vårt turistigaste humör och vandrade runt i staden för att få in allt. I Asheville finns massor av fina och roliga affärer med allt du kan tänka dig.

Och inne i en jättefin bokaffär blev vi kvar ordentligt länge, för de hade dessutom gott kaffe och ute var det nästan kyligt.

Asheville var så olikt alla de andra städerna vi varit i här omkring tidigare. Stämningen i hela staden är väldigt avslappnad, lite flummig och inte bara hipster utan hippie. Överallt hade alla lite extra tokiga kläder och att ett stort gäng sitta på gatan på kvällen med sina hundar och spela gitarr var liksom ingen konstig grej. På kvällen åkte vi hem igen med en väldigt positiv bild av staden!

Sista oktober är det Halloween och efter att först ha varit på halloweenfest hos Anna och Joe på lördagen, sen varit med och hållt i lekar för ett halloweenspektakel på söndagen var vi inte riktigt mättade än utan behövde lite mer.

Så vi satte på oss vårt glittrigaste och allra finaste glitter

Och åkte downtown Chapel Hill, till Franklin Street, där det varje år är stora halloweenfiranden. Det var så många roliga, kreativa och bra utklädnader, men att ta kort på främlingar är vi fortfarande inte helt bekväma med så det är svårt att bevisa.

Vår favorit var Van Gogh.

Och det var sista kvällen tillsammans för oss tre så resten av natten tills vi vid 4 skulle lämna Anna på flygplatsen satt vi här och pratade. Finaste.

Vi nådde Asheville och vandrade runt i staden. Där finns ett café som är en buss och japp, där behövde vi hänga! (Och ja min kamera är trasig, alla lampor skiner väldigt mycket extra)

Inuti var den dessutom så fin och mysig! + att spela kort överallt är vår bästa upptäckt

I onsdags morse packade vi in oss i bilen tillsammans med en natts kläder och körde västerut!

Ju längre västerut vi kom desto vackrare blev det och tillslut var vi mitt i hösten. I Little Switzerland, dit vi nådde tre timmar senare, blev det stopp för lunch och för att första gången ta in den helt fantastiska utsikten som efter det bara skulle bli vackrare och vackrare.

Uppe i bergen i North Carolina och över till Virginia slingrar sig Blue Ridge Parkway upp och ner. Vi lyckades komma dit under Peak Week, när allt är nästan som vackrast. Vi hade hört mycket om det innan så våra förväntningar var inte låga, men wow vad det levde upp! OBS, det går verkligen inte att fånga på bild, men det var så vackert!?!

Det är helt otroligt hur fin naturen kan vara, mmmm wow <34567

Idag innan frukost åkte vi in till Chapel Hill för att strosa, mysa och dricka kaffe, för det gör vi mest hela tiden.

Hösten har ju kommit till North Carolina så på mornarna och kvällarna behövs jackor.

Till frukost åt vi creps med allt gott en kan tänka sig. Till lunch träffade vi Bill och Jane, som båda jobbar i Chapel Hill.

Det är så fint runt i den här universitetsstaden. Även fast det verkar lysa om den här.

Sen hade vi massvis med tid över innan vi återigen skulle möta upp Bill och Jane så då satt/låg vi i gräset och spelade kort och läste och låtsades vara en del av campus. Det är en så bra stämning ute på gräsmattorna omkring här för alla sitter i gäng eller ensamma och läser, snackar, pluggar och vi alla får bara en så härlig känsla av att plugga här, synd bara att det skulle kosta oss en halv förmögenhet.....

​Sen har vi under kvällen packat och planerat inför imorgon, för då åker vi på en roadtrip till Ashville!