Älskling<3

Ledig dag idag som har bestått av massa roligt småfix. Började dagen med att städa mitt rum samt packa upp resväskan. Åkte sedan med bilen på lite ärenden och köpte lunch på vägen hem. Älskar såna här dagar. Nu ska jag åka till gymmet ikväll ska jag och Gustav laga kycklinggryta och sen äta choklad framför en film! Perfekt ledig dag.

Var inte hemma i min säng igår förrän kl 02, det blev en lång resa hem då flygbolaget rekommenderade alla resande att vara på flygplatsen 3 timmar innan avgång på grund av höjd säkerhet.

Men vi hann i alla fall ha en fantastisk sista dag! Vi gick till stranden, åt glass, läste bok. Njöt som fan

Ååh så fint det var där. Längtar tillbaka.

Men idag har faktiskt varit en väldigt bra dag då jag jobbade hela dagen (älskar att jobba på förskola) och sedan kunde jag vara med på fotbollsträningen för ryggen kändes ganska bra! Det är sån känsla att kunna vara med igen efter en tids skada!! Och vem vet kanske kommer tillbaka till Palamos inom en snar framtid...

Vi gick strandpromenaden idag. Genom skog och berg och alltså det var nog bland det finaste jag har sett. Utsikten högst upp från berget ut över havet och bort mot horisonten, alltså det var helt magiskt.

Det är omöjligt att få fram det genom bilder! Det var så himla vackert verkligen. När vi hade gått i ett par timmar stannade vi och tog ett dopp i havet. Satte oss sedan ner för en kaffe i solen och sen gick vi hem igen!

Det var så häftigt att se detta och egentligen kan man gå ändå till Frankrike i denna miljö. Vilken dag alltså! Och ikväll väntar middag på en Michelin-resturang. Ja oj vad jag har det bra just nu. Denna resa ska jag komma ihåg i vinter när allt bra är kallt och grått.

Älskar detta

Middagen bestod av gratinerad sparris till förrätt, vilket jag tyckte smakade sådär faktiskt. Men denna lammgryta vägde upp den big time! Ni vet när köttet är så mört så det nästan smälter i munnen.... mmm ja exakt så var det, magisk faktiskt.

Till efterrätt så delade jag och mamma på två. Vi tog en crepe med katalansk créme (typ??) i och petite choux. Var ju lagom mätt efter detta.

Jag älskar havet. Idag efter min springtur så gick jag ner i vattnet och bara stod och tittade ut mot horisonten ett långt tag. Det är som terapi för mig. Terapi. Kan inte komma på något bättre sätt att beskriva det på. Alla dåliga tankar släpper och jag fylls med ny energi. Behövde detta.

Vi är i Costa Brava!! Började dagen med att gå och handla massa god frukost för att förbereda oss inför en lång dag idag. Idag har vi varit på lite olika (just nu hemliga) saker, väldigt spännande! Ikväll ska vi ut och äta 3-rätters, vilket vi också gjorde till lunch hehe... men är man utomlands så är man.

Känns i alla fall så kul att vara här och imorgon är planen att gå en lång promenad längs med stranden (som sträcker sig flera mil!!!!) och bada flera gånger på vägen och sedan har vi bokat bord på en Michelin-restaurang som jag är så taggad på. Imorgon skulle solen också visa sig lite mer. Mmm jag njuter av livet.

Dagens lunch ser ni här. Jag tog hummus-grej till förrätt och sen en himmelsk god fisk till varmrätt. Efterrätten blev en kula sorbet. Mmm matkoma

Tb till förra veckan när jag vaknade upp till detta dukade bord. Dröm.

Denna torsdag startades kl 8:00 med fotbollsträning. Såsåsåsåså jävla kul att kunna känna lite på boll igen! Har ju inte kunnat träna på över en vecka och äntligen börjar det kännas bra. Äntligen.

Direkt efter träningen pussade jag Gustav hejdå (ja kanske grät en tår jag är sämst på att säga hejdå) och sen bar det av till en flygplats nämligen.... vart jag hamnar får ni läsa imorgon!

Ja kvällen till ära så gick jag och Gustav ut och åt på Hodja. Men dumt nog så tog jag inte en enda bild (hallå bloggare??). Filmade lite och la ut på mystory men det är ju inget jag kan lägga upp här.. Men ville ändå berätta för att det var en sjukt mysig restaurang! Vi beställde in en avsmakningsmeny där vi fick smaka massa olika Meze (typ turkisk tapas) samt lite olika grillat kött. Allt var verkligen så gott och restaurangen var så mysig i inredningen och stolarna var sköna så vi kunde sitta kvar riktigt länge. Det blev en så bra kväll och vi skrattade så mycket<3 är så jävla lycklig att jag har en sån fin pojkvän.

Kan bjuda på dessa bilder från frukosten i alla fall. Hittat ett nytt favoritbröd också, det ni ser på bilden mmm.

Imorse kände jag sån panik på mitt hår så jag gick helt enkelt och hämtade saxen för att klippa lite. Mitt hår är nämligen sjukt slitet. Blev en liten förändring ändå, men måste verkligen boka in den där frisörtiden.

Senare när Gustav plingade på dörren så stod han där med rosor till mig. Världens finaste kille<3. Vi firar faktiskt 38 månader idag och han gör mig fortfarande till världens lyckligaste varje dag.

Denna dag har verkligen gått i ett. Började dagen med att jobba 8:45-16:45. ÄLSKAR att jobba på förskola (ni ba säger du nu ja vänta bara). Men alla små barn är så härliga och det är spännande att lyssna på dom och höra hur deras version av världen är<3

Direkt efter jobbet gjorde jag ett försök på gymmet. Det gick inte över förväntan direkt men det är framsteg (jag kan gå typ).

Sen kom dagens höjdpunkt, nämligen firande av Fanny som fyllde år! Det blev middag på Phils burger med typ hela laget och det smakade hur gott som helst. Phils måste ha steppat upp sig sen jag åt där sist tror jag.

Nu ligger jag i sängen och är helt slut. Längesen jag kände den känslan då jag typ inte har kunnat träna på en vecka. Nu är det bara hoppas på att det fortsätter i rätt riktning...