Om ni inte har läst #del1 och #del2 finner ni dom Här och Här.

Jag gick som sagt var på gymnasiet och var lycklig med att faktiskt ha gått ner massa i vikt. Till slut såg jag ut såhär

från denna tiden har jag ett minne i huvudet, mamma tvingade upp mig på vågen, hon hade förtvivlade ögon. För hon fick köpa storlek 152 på barnavdelningen och dom var dom enda som passade i längden men sen var dom för stora. Alltså jag kunde ha ännu mindre egentligen. Men då blev dom för korta.

Jag vågen visade då 45 kg. Det var något mindre än på bilden. Tror jag vägde ungefär 48 på bilden.

Hon sa nu lägger du av med vad du än gör, går du ner ett gram till lägger jag in dig. Hennes förtvivlan i ögonen. Hon ville inte säga något men man såg på henne att hon visste. Hon visste att jag gjorde något jag inte borde.

Jag satt och grät i hennes famn och förklarade att jag fortfarande ser mgg som tjock. Att det är en rädsla att vara tjock och att jag tror ingen gillar mig när jag väger för mycket.

Självklart är så inte fallet. Jag berättade för mamma att jag ställer mig på vågen flera gånger om dagen i rädsla att gå upp och självklart går man upp under dagen. Man lägger på sig mat och vatten och dricka. Det är ingenting konstigt. Det konstiga är att väga 45 kg och oroa sig dmp att vara fet.

En annan skrämmande sak är att enligt bmi är jag inte underviktig fören jag väger 43 kg. Sjukt FRUKTANSVÄRT SJUKT.

Jag började i alla fall tillsammans med min mamma kämpa emot detta.

På grund av mina destruktiva andra handlingar gick jag på bup redan och tog på ett möte upp att jag ville ha hjälp med detta. Men dom sa om du tar upp det är det inget problem då du vet om det. Vi kan inte hjälpa dig med något som inte finns.

idag väger jag 57.9 kg och ser ut sådär. Jag skulle alltså rent krasst kunna gå ner 10 kg till utan att ens ligga i Fårö zonen för underviktig. Helt SINNESSJUKT.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Banta är tråkigt, banta är jobbigt, det är äckligt, man får inget äta ju! Nej fy vad tråkigt. Det ska gå snabbt att gå ner i vikt osv osv osv. Men här kommer ett recept, vänligt för alla. Barnen älskar det. Fast jag brukar lägga i extra styrka till mig för dom vill inte ha lika starkt. Det funkar för folk som tränar, som bantar, det funkar för dom som älskar mycket mat. Och lite mat, för dom som behöver protein. Det funkar för många olika dieter.

Av denna skål blev jag super mätt. Och det var super gott. Den innehåller 250 gram kycklingfilé, 150 gram Wook grönsaker, en lök, tiger sås red chili pasta och halva påsen tirashaki nudlar.

Stek grönsaker och kyckling i en stekpanna. Jag har sådana som aldrig bränner fast så jag steker utan olja eller dylikt. När kycklingen ser någorlunda klar ut håller du på ungefär en tesked tiger sås, en spets av en tesked red chili curry, en kyckling buljongtärning och ungefär 1.5 dl vatten. Låt koka upp och lägg i nudlarna.

Rör runt och servera när kycklingen är helt klar.

Enkelt, gott, billigt och snabblagat. Vad mer kan man begära?

För er som räkna kalorier 350 kalorier och 50 gram protein.

Likes

Comments

Jobbar du med kroppen, viktnedgång, eller bara vill känna dig extra fräsch? Här har du 5 tips som får dig att stråla extra VARJE DAG.

1. När du ändå smörjer in ansiktskrämen så passa på att massera hela ansiktet. Det gör inte bara att ansiktskrämen tränger in bättre utan ökar även blodcirkulationen. Det är också oerhört skönt när avslappnande.

2. Drick mycket vatten och tänk på att salt binder vätska i kroppen, vilket gör att du kan se pluffsig ut.

3. Markera din drag genom att använda lite rouge på kinderna och fyll i dina ögonbryn med en ögonbrynspenna och gärna ögonbrynsskugga.

4. Snygga och välvårdade naglar vill nog de flesta ha så att smörja in dem med olivolja varje dag kommer att ge dig ett bra resultat på bara några veckor. Massera in oljan ordentligt vid nagelbandet. Detta ger dig inte bara skönhet annars även en mjuk och skön känsla.

5. Byt ut balsamet mot hårinpackning en gång i veckan för att ge ditt hår extra lyster.

Likes

Comments

Jag provade att beställa lite sport grejer från Wish. Bland annat denna träningsväska. Såhär såg den ut på själva appen. Och jag beställde den till vänster längst ner.

väskan kostade ungefär 150 kr med frakt vilket är sjukt billigt. Jag tänkte jag får säkert något skit som inte är enligt bild.

Nackdelen är ju väntetiden som är grymt lång. Denna skulle dock komma 8 oktober och den kom redan nu. För drygt en vecka sen.

Jag blev glatt överraskad. Materialet var riktigt bra faktiskt tjockt och starkt. Väskan var i rätt storlek och var riktigt snygg. Jag är super nöjd.

Rekommenderar detta verkligen. Dock kan jag ju inte stå för alla produkter och vet inte alls hur länge den håller men såhär långt funkar den kanon och ser riktigt bra ut.

Mina träningskläder köper jag dock fortfarande INTE på Wish.

Likes

Comments

Hejsan.

En hel vecka har gått sen vi sågs på detta inlägg sist. Mycket har hänt men det roligaste är att mina skumma två kg som långsamt (läs 2 veckor) smygit sig på börjar försvinna igen. Såhär såg det ut förra veckan på vågen. 😭😢

Men den här veckan ser det ut såhär.

innan jag börjar med själva inlägget om vad jag ätit till jag påminna er om att tävlingen just nu börjar gå mot sitt slutskede. Så in och kika på det Här. Man kan bland annat vinna riktigt grymma träningskläder.

sådär ja nu till det viktiga. WHAT I EAT IN A DAY.

Dagens frukost är ett av mina ABSOLUTA FAVORITER.

Fralla. Men jag äter ju helst inte vitt bröd så det blir en fullkorns macka med massa fröer och nyttigt mjöl.

På detta har jag 50 gram Emils skinka, ett ägg, gurka, tomat och salt. SÅ GOTT.

400 kalorier och 15 proteiner (ganska lite för att vara exakt)

Till lunch. Jag har faktiskt börjat med att lunchen är fri från kolhydrater (förutom i form av grönsaker) då jag med hjälp av detta kan öka protein.

Jag kokade alltså upp 300 gram torsk i ungefär 4 dl rismjölk (Finns bland soja mjölk och sådant)

I detta hade jag thai Wook. Jag kryddade med en tesked curry, red chili pasta och en fisk buljongtärning. Låt det koka till fisken är klar. Så himla mättande men ack så gott. Eftersom torsk inte innehåller överdrivet med protein så landade jag endast på 45 protein men också endast 450 kalorier.

Till mellanmål testade jag en pro poud chokladboll. Och en riskaka med ett ägg. Inget vidare att göra mer än koka ägget öppna paketet. Ett stort plus är att det kom med en sked i puddingen. Vilket gör den lätt att ta med.

Kalorier på detta? 350 kalorier men också 25 gram protein.

Nu till middagen. Jag stekte en kycklingfilé på ungefär 150 gram i någon minut bara. Hällde på lite broccoli ungefär 50 gram, 50 gram blomkål och 50 gram thai Wook. Sedan hällde jag på två dl vatten och två dl ris mjölk. Detta lät jag koka ihop med curry, en buljongtärning i smaken kyckling och chili pulver. Så himla gott.

Serverade detta med 50 gram (mätt i torrt tillstånd) bulgur. Kokat i vatten och salt.

30 gram protein 450 kalorier. Så himla gott.

(Ja jag vet jag tycker typ ALLT är gott. Men det är för jag har verkligen börjat njuta av varje tugga mat. 😍)

Avslutande på dagen med 300 gram kvarg massa blåbär och en nektarin 300 kalorier och 30 gram protein.

sammanfattningsvis 1950 kalorier och 145 gram protein. Alldeles lagom så att säga!

Likes

Comments

En blondin var på ett gym och iakttog en bodybuilder som tränade.

- Booom!!! sa bodybuildern och slet av sig tröjan!
- Vad är det där? frågade blondinen.
- DET ÄR 70 KILO DYNAMIT, BABY!!! Boom!!! sa bodybuildern och slet av sig sina byxor.
- Vad är det där på dina ben? frågade blondinen.
- DET ÄR 70 KILO DYNAMIT, BABY!!! Boom!!! sa bodybuildern och slet av sig sina kalsonger.
Då gav blondinen ifrån sig ett skri och sprang i panik ut ur gymmet. Bodybuildern sprang ikapp henne och frågade varför hon sprungit sin väg.
- Jag ville inte vara i närheten av all den där dynamiten när jag såg att stubinen var så kort...

I omklädningsrummet till ett av Stockholms hetaste gym står en rad sportiga killar och byter om när en mobiltelefon ringer och en av killarna svarar med högtalartelefon.

– Ja?
– Hej älskling, det är jag! Är du på gymmet?
– Ja.
– Jag är på köpcentret i Nordstan och har hittat världens vackraste päls! Den kostar 12 000, men är nedsatt från 12 500. Vad tycker du?
– Ta den om du nu är så fäst vid den.
– Åh! Vilken tur, för jag har redan köpt den! Jag kikade in hos bilhandlarn mitt emot och provkörde nya Porsche 911 Carrera S. Och jag tänkte, ska vi slå till?
– Hmm… Ja, varför inte. Men då vill jag ha alla tillägg.
– Självklart älskling! Då ses vi hemma sen. Puss!
Mannen lägger på, vänder sig om och säger:
– Någon som vet vem som äger den här mobilen?

Likes

Comments

onsdag igen och dags att fortsätta min resa. Läs #del1 Här

Min bästa kompis som jag verkligen älskade (som man gör med vänner) berättade som sagt var om sitt problem. Hon spydde så fort hon åt. I och för sig gick hon inte ner i vikt märkbart, men hon gick ner. Hon skaffade sig också hjälp hos bup.

När det tog slut med killen som misshandlade mig insåg jag faktiskt hur långt det gått, jag såg mig själv och skämdes för vad jag hade gjort mot min kropp. En kille som jag på den tiden var oerhört kär i hjälpte mig ifrån mitt ex och vi gjorde väldigt mycket tillsammans under sommaren. Glädjen i kroppen som spred sig gjorde att jag automatiskt gick ner något kg. Men inte mycket. Jag gick dock inte upp mer.

När sommaren var slut tog också kärleken slut. Vet inte vart den försvann men allt dog. Jag inbillade mig att det var för att jag var tjock och äcklig, att det var därför jag inte var älskad av honom.

Så jag började springa! Varje morgon gick jag upp två timmar tidigare för att springa och göra mag övningar. 100 tals situps varje morgon innan frukost. Jag drog också ner på maten. Jag åt mest grönsaker och kött. Men väldigt lite liksom. Folk började kommentera att det inte var bra, att jag måste äta mera, samtidigt som jag själv inte alls tyckte det. Jag tyckte jag gick ner alldeles för sakta. Livet på skolan fortsatte med olika killar och numer också åter mycket mat. Så fort någon kommenterade att jag äter för lite åt och drack jag massa i hets bara för att folk skulle se. Sen hittade jag på ursäkter som jag ska hämta saker på rummet osv för att inte varje gång gå på toa. Och spydde, spydde och spydde.

Jag ville bli smal. Jag ville se bra ut. Ha mage som en fitness brud och begrep inte alls att kroppen behöver näring.

Jag var stolt över att varva att äta nästan ingenting men ändå visa för lärare och kompisar att jag äter massa emellanåt. Kilona, dom rasade. Det kändes bra. Inte en tanke på hur farligt det är att varje dag springa och träna två timmar innan frukost, när jag dagen innan inte heller fått i mig näring.


detta berättar jag inte för att trigga jag berättar detta för er för jag till att ni ska ta lärdom. Denna sjukdom och känsla att se ner på sig själv är hemsk. Man ska aldrig söka snabba dieter eller lösningar man måste finna en livsstil som passar sig själv och framförallt älska sig själv.

Jag på den tiden skadade mig själv på flera vis och det är fruktansvärt jobbigt för dom anhöriga och dina nära och kära. Jag förlorade en del vänner på grund av detta missbruk. 😣

Vidare nästa onsdag. 😶

Tack för ni läser och tar lärdom. Tack för ni bryr er. 😚😚😚

#sjukdom #livskris #personligt #tips #missbruk #problem #livsstil #diet

Likes

Comments

alltså denna mat 😍😍😍😍 så himla god.

Jag började med att steka 150 gram kycklingfilé. När jag tyckte den var halvt färdig slängde jag på ungefär 100 gram thai Wook. Några dl vatten och en buljongtärning kyckling. Lät det puttra någon minut och hällde på kryddor och tiger sås. (Jag köper den på Willys)

Låter det koka till kycklingen är klar.

Under tiden kokade jag en dl bulgur med 2.5 dl vatten och salt.

Så himla gott. Snabbt, enkelt billigt.

För er som saknar kalorier ger detta ungefär 450 kalorier. Och man blir SÅ HIMLA MÄTT.


#recept #kokbok #hälsosamt #fitness #kalorier #kyckling #wook

Likes

Comments

Ja, jag har åter igen snokat reda på EN GIGANTISK tävling.

Denna tävling är från sponsrad och hållen av Stylebyjny.


Det är sjukt enkla regler som ni finner på Instagram eller Facebook. På stylebyjny.

Tävlingsvilkor!

1. Följ StylebyJNY

2. Gilla och dela inlägget

3. Berätta vilken produkt du vill vinna och eventuell storlek.

Vill du inte dela tävlingen går det bra att gilla bilden och istället tagga minst tre vänner.

Tävlingen pågår till den 30/8 och har ett värde upp till 999:- Efter tävlingens slut kommer vinnaren att utannonseras här och på Instagram. Vi kommer även att ta kontakt med vinnaren som då har en vecka på sig att återkomma till oss med sina adressuppgifter. Skulle vi inte få kontakt med vinnaren dras då en ny vinnare bland de som tävlat.

här har ni några exempel på vad jag köpt på denna hemsida. Men det finns också grymma smycken, så som halsband och armband, ringar och örhängen men också bikinis i olika storlekar.

Likes

Comments

Vit pasta ⇒ Bönpasta, fullkornspasta, fullkorns ris quinoa. Det är produkter som i och för sig innehåller samma mängd kalorier som vanlig pasta och ris MEN de mättar mycket bättre! Du äter alltså nyttigare och mindre. Spar på kalorier.

Charkuterier ⇒ 10% ost är inte alltid BÄTTRE än vanlig osv men helt klart mer fett smal och mindre kalorier.

Glass ⇒ Egen fruktsorbet, eller gör yoghurt glass. Även gott med glass från Nije eller lohio. Dessa är mer protein rika men mindre kalorier i. (Kolla här jag blev helt Såld)

Chips ⇒ Kryddiga popcorn. Popcorn särskilt dom du gör själv i gryta är faktiskt mycket nyttigare, innehåller antioxidanter och framförallt mer kalorie smala. Tänk dock på hur mycket smör du använder.

Kakor och fikabröd ⇒ Rawfoddbollar (Exempelvis dessa), eller också kan man göra grönsaker med dipp. Kanske en fruktsallad med vanilj kvarg stillar fika behovet? Eller en protein pudding som dessutom mättar oerhört bra.

Blandfärs ⇒ Nötfärs, älg färs eller kycklingfärs. Blandfärs är i och för sig ganska gott. Men innehåller massa dolda fetter, vilket leder till massa kalorier.

Feta såser ⇒ Kvarg och kesoröror. Kvarg och keso är faktiskt bra mycket godare än det låter. Det finns många goda recept på kvarg såser och keso är gott som det är särskilt med lite salt och tomat på. Prova det. Eller om man nu vill köpa helt färdiga såser kanske dessa passar er (Kvargsås)

Vitt bröd ⇒ Proteinbröd. Dessa har i och för sig ungefär samma kalorie innehåll, MEN proteinbröd mättar tack vare sina höga halter av protein mycket mer och mycket längre. Vilket sparar på kalorier.

Läsk ⇒ Bubbelvatten bubbelvatten innehåller oftast inga kalorier alls även dom med smak. Det går variera med alla möjliga smaker men också bara rent bubbelvatten.


Det var allt för idag. Vad känner ni? Är Youtube något som är intressant att vi börjar med? Och har ni tips på fler Lussan testar?

tack för mig. Byxor från Dcore tröja från Stylebyjny handskar från Nike


#bantar #livsstil #personlig #bantningstips #livsmedel #träning #banta #tips #hälsosam

Likes

Comments