ÄNTLIGEN-Det är tävlingsdags igen. Vi har i samarbete med http://www.johnfrieda.com/ fått äran att tävla ut dessa fina produkter. Jag har i tidigare inlägg nämnt vad nöjd jag är med deras produkter. Jag verkligen älskar dom. Och nu har vi som sagt var fått möjligheten att tävla ut produkter.

TÄVLINGEN är enkel. Gå in på  https://www.instagram.com/blondiesworkhard

eller https://www.instagram.com/stylebyjny

Du får gärna tävla på båda.
in och tävla med er.

tävlingsinlägget ser ut såhär.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Dagen började med att jag kom hem från jobbet, trött och sliten efter en jobbig natt. Så idag blev det faktiskt enbart en fullkorns macka med skinka och ost till frukost. sen gick jag och la mig. 12.30 var jag redan vaken igen och skulle visst upp.

Dom andra satt och käkade lunch, pizza sen igår. Så jag fixade mig en kvarg och två linskakor och drog sedan till gymmet för ett grymt biceps och bröst pass.

Direkt efter gymmet, dusch och protein shake som jag idag tog som smoothie, drog vi till bowlingen. Vilket var riktigt kul. Jag vann till och med första serien och allt sammanlagt. Ola vann serie nummer två och tre. Men som sagt sammanlagt vann jag.

Min smoothie innehöll förresten hallon, mellanmjölk, banan och protein pulver.

Väl hemma så lagade jag mat. Vi käkade och tittade på film, Ola åkte till jobbet, jag la ungarna Linus och jag städade köket och avslutande spelade vi lite kort.

Även Jim har nu kommit hem igen efter en helg hos sin mamma.

Nu avslutar jag i alla fall min jobb helg i min ensamhet med lite bubbel och tända ljus. Drickan var riktigt, riktigt god. Jag tycker egentligen inte om vin, men detta var alkoholfritt så jag tänkte jag måste testa. Och det var verkligen mums. Det smakade inte vin, annars mer som en asti och det älskar jag.

Denna finns också att köpa på systemet eller beställa på nätet. Så in och köp god dryck no 1 eller no 2 dom är båda lika goda.

Även för er som räknar kalorier är denna perfekt eftersom den kort innehåller några kalorier.

Likes

Comments

För en platt mage krävs det inte bara några övningar utan också disciplin med magen, rätt antal fett % och rätt livsstil. Utan rätt mat ingen sexpack, utan rätt övningar ingen platt mage.

Frågan du måste ställa dig är vill du ha en sexpack eller bara en platt mage.

Jag ska i alla fall ge er några tips på platt mage. Några tips på matvaror du bör undvika, övningar du kan göra osv.

Först och främst, plankan. Älskade plankan! Inte bara vanliga plankan utan även sidplankan. Beroende på hur tränad du är börja med 1 minut och utöka ungefär 10 sekunder för varje gång du utför plankan. gör den 1 minut åt varje håll. 

Nästa tips är att många kolhydrater gör att magen svullnar. Exempelvis gör vitt socker, vetemjöl, choklad, godis, kakor vit pasta och ris.

Jag säger inte att man inte ska äta kolhydrater alls, det är viktigt att få rätt energi i sig.

Det finns massa gott godis, kakor med nyttigt socker och nyttigt mjöl. Eller en riktigt god bit mörk choklad.

En till av mina favorit övningar är cykla på bänk. Du sitter med rumpan på en bänk eller pall där du har inget ryggstöd. Sedan lägger du händerna bakom huvudet och cyklar i luften. Du kan också göra det mer avancerat genom att dutta höger armbåge mot vänster knä och vänster armbåge mot höger knä.

Den är riktigt grym och jag brukar köra även den i ungefär en minut.

Räkna ut din fett procent du har i kroppen, det finns massa olika sidor för det och se redan till att hamna på ungefär 15% för en sexpack och runt 20-22 för att se slank ut. (det räcker givetvis inte bara att vara smal, man måste träna för att få synliga muskler som i en sexpack)

Detta uppnås genom rätt kost och ett energi underskott. Kom dock ihåg att inte bli manisk, viktnedgång är en procedur i kroppen där allt hänger ihop. Träning, kost, stressfaktor och sömn.

Själv har jag inte nått ända fram än men tycker jag är på god väg i rätt riktning. Jag går på sträng diet just nu i samverkan med en coach och hoppas tappa minst ett kg just till månaden är slut. Sen kämpar jag vidare.

Nästa övning, som man också kan göra hemma, precis som dom andra övningarna är hoppa hopprep.

Ja, ni hör rätt. Man kan inte punkt förbränna fett någonstans, så hopprep är ett perfekt hjälpmedel. Man bränner bra med kalorier och spänner faktiskt hela kroppen. Försök att spänna magen extra mycket medan du hoppar så ger det lite extra.

Ett annat tips som jag läst mycket om och som jag själv gör varje dag, är havregrynsgröt till frukost. Tydligen sätter detta igång förbränningen. Jag äter min gröt såhär:

koka en dl havregryn med två dl vatten och rör hela tiden.
servera med kanel, hemmagjord äpplemos och en skvätt mjölk.
Till detta har jag oftast ett nykokt ägg. SÅ HIMLA GOTT.

Jag är ingen vetenskapsman, men det står på många sidor att det ska funka såhär. om inget annat är detta ett väldigt kalorie fattigt alternativ till mackor osv.

Sådär ja gott folk, nu är mitt sista tips, stirra er inte blind på vågen. Detta kan leda till stress som gör att kroppen VÄGRAR släppa dom sista kilon.

På bilden nedan ser ni ett års träning, 2 kg skillnad ungefär 13 cm i omfång och en mycket starkare, gladare och lyckligare kvinna. Jag är stolt.  

Likes

Comments

Att träna med barn.

Egentligen är det för mig inga alls problem att träna med barn, men jag är också sambo med barnens pappa. Vi har fyra barn boende på heltid varav ett åker till sin mamma om vissa helger.

Jag vill dock uppmana och inspirera även folk som är helt ensamstående att träna.
Alla har inte någon barnvakt, eller äldre syskon som kan ta hand om små på gymmet. Därför vill jag inspirera till motion man kan göra MED BARNEN.

Jag ger dom tipsen jag gör när min gubbe jobbar och jag inte har någon som kan ta hand om dom.

Jag har länge burit mina barn i sele. Just nu väger dom 27 kg tillsammans och det är ganska tungt. Jag gick alltid en promenad på minst en timme med ena flickan i sele fram på magen och en i sele bak på ryggen.

Det är som sagt var ganska tungt, så nu har min tre åriga dotter lärt sig att cykla helt själv så självklart är det, det bästa som finns. Så hon cyklar och jag joggar med lilla i sele.

Om du tycker att även detta är för tungt kan man faktiskt köpa en cykel kärra billigt på loppis. Kostar kring 2-500 kr i alla fall i mina trakter. Vi brukar faktiskt göra såhär att vi tar med oss lunch/fika. Så först cyklar vi ungefär en timme till en lekplats där vi fikar eller äter lunch och sedan leker en stund. Även där finns många möjligheter till träning eller motion. Sist men inte minst cyklar vi hem igen.

Allt som går att göra med barnen är ju väldigt bra och roligt. Mina barn exempelvis ÄLSKAR Zumba. Vi dansar tillsammans. Jag tar ut mig precis och barnen har kul och skrattar och dansar.

Jag skulle kunna skriva hur långt som helst men jag vill inte tråka ut er.
Vill ni ha fler tips angående träning och kost kontakta mig direkt via min blogg.
http://nouw.com/blondiesworkhard/

Likes

Comments

Jag vet att för många är säsongen över för att grilla, men för mig är den inte slut fören det har börjat snöa. Ibland till och med längre. För det är så gott.

Det är också något som passar alla. Man behöver inte använda fett, man kan grilla kött, grönsaker veganskt osv osv. Allt man behagar. Men nu kommer i alla fall mina bästa tips.

1. Förbered allt innan. Så när du väl ska ut och grilla då kan du bara grilla och slipper hoppa emellan. Om du inte ska fritera pommes. Men allt annat, dukning, potatissallad, sallad vitlöksbröd och vad mer du kan tänkas, gör det innan.

2. Vad är inte godare än en hemmagjord potatissallad? Nej precis. Gör salladen dagen innan så den får dra till sig ordentligt och smakerna verkligen kan utvecklas. Och underskatta aldrig en riktigt god pastasallad.

3. Anpassa grillen efter ditt behov. Finns inget mer störande än en grill som är för stor, eller för liten. Värst är nog för liten.

4. Lägg inte upp allt samtidigt på grillen annars det som tar längst tid, ska också på först annars är det som tar kortast tid svart och torrt när det som tar längst tid är klart.

SIST MEN INTE MINST.

Njut av maten medan den är varm och grilla snart igen. Det är gott, det är nyttigt det är underbart och glöm inte bort att testa grilla nytt.

Tack för ikväll, vi ses imorgon.

Likes

Comments

Hejsan kära läsare. Idag har vi äran att ha Martin Anderson som vill dela med sig av sin historia av utbrändhet. Tack för du delar med dig. www.creativelife.nu

Utbrändhet eller som många känner till det Gått in i väggen.

Något jag gjorde för ca 1 år sedan och med smärta i rygg och axlar.

Tyvärr lyssnade jag inte på varnings signalerna utan skaffade hjälp när det redan var försent. Första varningarna var trötthet, rastlöshet samt sömnproblem. Jag kunde inte slappna av om nätterna vilket resulterade till att jag vaknade runt 20ggr, när jag väl somnade så var det snart dags att stiga upp och dra till jobbet.


Jag började med att gå en sömnskola där jag lärde mig många bra redskap för att slappna av mm. Tyvärr hjälpte det inte utan jag fortsatte leva och jobba utan sömn. Stressen på jobbet gjorde det hela inte bättre, snart hade jag riktigt svårt att vakna på mornarna. Ångest och paniken attacker började förekomma. Denna gång fick jag komma till en samtalsterapeut och började medicinering.

Efter varit sjukskriven en månad gick jag tillbaka till jobbet på 25%, tyvärr hade min rygg då lagt av så det slutade med att jag blev sjukskriven igen.


Jag är nu utan jobb men jag ger inte upp så lätt. Min motivation och energin kanske inte finns där varje dag, men jag tvingar mig att börja göra saker och då brukar det släppa och det känns bättre efter ett tag. För att inte sitta hemma och inget göra så började jag vara mer kreativ och tog tag i bloggandet. Det har hjälpt mig jätte mycket att komma vidare och har nu planer att försöka få skrivandet som mitt jobb och inkomst.


Sist men inte minst. Ta varningarna på allvar innan ni hamnar i djup depression. Ge inte upp, du är inte ensam. Börja göra saker som du tycker är roligt, det hjälper mot dåliga tankar.


På ett sätt är jag glad över att det gått som det gjort för nu försöker jag nå en av mina drömmar och starta något eget inom skrivandet och marknadsföring.


Likes

Comments

Imorgon börjar vi en nya resa med nya mål. Tack vare vår vän Lisa som är personlig tränare så har vi fått varsit tränings och kostschema som är specialgjort för var och en av oss. Det kommer att bli en stor utmaning och vi ser verkligen fram emot att få börja en ny hälsosammare resa.

Följ oss för att få reda på mer.

Likes

Comments

Att göra något gott för någon annan utan att vänta sig något tillbaks kan ha enorma positiva effekter, inte bara för personen som tar emot tjänsten utan också för ens egen del. För det första, så mår man oerhört bra när man hjälpt en annan människa och för det andra så kan det inspirera dina medmänniskor runt omkring att göra detsamma. Tänk om de i din närmsta omgivning börjar göra precis som du, då har du inte bara transformerat dig själv utan också dem runt omkring dig? Jag brukar leka med tanken vad gäller följande räkneexempel; hur många grannar har du på din gata? Om alla de grannarna gjorde tre goda gärningar var, hur många skulle det bli då? Tänk vad många människor som skulle få ta emot goda handlingar och precis som i filmen ”Pay it forward” hade det spridit sig som ringar på vattnet. Dessutom kan exemplet omfatta inte bara ”vuxna grannar” utan även barnen i familjen, då hade de goda handlingarna ökat ännu mer!


Som skrivet innan, att göra något för någon annan har många positiva effekter. När du mår bra kommer det också synas och smitta av sig på dina vänner och bekanta. De kommer njuta av ditt sällskap ännu mer och kanske startar det en kedjereaktion inom dem till personlig utveckling eller attitydförändringar. Välmåendet, som de goda handlingarna för med sig kommer också ge en gladare förälder, en bättre partner och en effektivare kollega.


Men vad ska jag göra då, kanske du som läsare tänker. En god handling behöver inte vara en stor handling eller något som ens kräver förberedelse. Här är några exempel på enkla men ack så betydelsefulla handlingar du kan utföra varje dag;


⁃ Håll upp dörren för någon och le.

⁃ Hjälp någon med barnvagn att komma in i bussen!

⁃ Hälsa på personen bakom disken och se den! Tänk vad många expediter som behandlas som luft!

⁃ Ta dig tid att hjälpa någon hitta vägen även om du har bråttom.

⁃ Köp en kopp kaffe till tiggaren utanför ICA.� - Ring dina föräldrar och berätta att du älskar dem!


Att vara med och bidra till att sprida god energi till våra medmänniskor borde vara en skyldighet från allas håll då det inte kräver något komplicerat. Ibland räcker det med ett enkelt ”Hej!” till någon eller bara att komma ihåg att handla utifrån en så god moral som möjligt. Men så många av oss, säkert både du och jag, faller in i samhällets tempo där förvärvsarbete avlöser mammarollen och kylskåpet inte fyller sig av sig själv. (Hade det inte varit underbart med ett sådant kylskåp föresten? ;-) Men om vi aktivt har med oss i bakhuvudet att små små saker kan betyda jättemycket för någon annan och praktiserar det dagligen så blir det en vana. Det du gör ofta, blir du bra på.


Idag har du som läsare möjligheten att vara en av dem som skapar ringar på vattnet. Lyft blicken och se dina medmänniskor! Tills nästa gång, var en av dem som gör något gott för någon annan och var med och sprid MammaHjärtats glädje vidare!


www.mammahjartat.se

Likes

Comments

​Ett kritiskt inlägg och 15 sekunder var allt som krävdes för att dra igång mitt sociala experiment och det skulle även visa sig att jag träffade precis rätt. 

Inlägget som handlade om ”måltidsersättning” väckte stor debatt och kommentarer som ”vem är du att döma?” haglade. Inlägget var simpelt och kortfattat ”Förundras över hur många som faktiskt dricker sin mat, vuxna personer som går på måltidsersättning, kalorier ska ätas inte drickas och varför folk överlag saknar en sund inställning till mat. Jag undrade helt enkelt vart det sunda förnuftet tagit vägen. 

Alla som någon gång hade tagit en klunk måltidsersättning tog det personligt och inte undra på det. Dessa människor hade inte lyckats med sina mål och ni ska få reda på varför. 

Det fanns två grupper av människor dom som kände sig påhoppade och tyckte mitt inlägg var förkastligt så istället för att komma med fakta och argumentera för sin metod gick till attack och dömde ut mig som person. 

Lägg märke till att de gjorde precis det de anklagade mig för att göra. Skillnaden var att jag inte pekade ut en enskild individ utan dom tog det till en helt ny nivå. 

Sen hade vi dom som kom med fakta och faktisk skapade en debatt och av dessa människor hittade jag en person som faktiskt lyckats nå sitt mål med ”måltidsersättning” men då i kombination med riktigt hård träning. En enda person av alla dessa kommentarer hade lyckats och det var också en av få som inte dömde ut mig utan istället bad om tips och råd. 

Så frågor jag nu ställer mig är vad hände med självinsikten? Vad hände med att leva som man lär? Har man hållit på i flera år och utan att lyckas varför tar man inte hjälp eller ändrar sitt sätt att se saker? I grund och botten handlar det om dålig självkänsla och det blev extra tydligt i viktgruppen. 

För när jag skrev att tatueringar var fult och att jag för mitt liv inte kunde begripa att folk skaffade dom blev det inga sura miner utan jag fick istället skämtsamma kommentarer tillbaka.

Likes

Comments