Shit hörni, viken dag! Mina planer för idag var att endast ha en lugn dag i skolan idag och ett ordentligt "mördarpass" som jag kallar det på kvällen. Dagen började som planerat, men vid lunchtid får jag ett sms från mamma där det står "vill du döma match?". Blev otroligt glad för att jag har inte spelat fotboll på ett halvår nu och jag saknar det, så jag tog min chans och dömde en fotbollsmatch innan mitt mördarpass. Man var lite ringrostig men det gick ändå bra! Så dagens träning blev alltså 60 minuter som domare, och ett pass på gymmet 1 timme efter. Och passen blir bara hårdare och hårdare för varje gång så jag förväntar mig en ordentlig träningsvärk imorgon!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Mitt allra bästa tips inom träningen och skolan är att ha en kalender eller ett anteckningsblock där du skriver allt du ska göra om dagarna och allt som passerar din mun.

När du skriver upp saker du ska göra i din kalender så får du bra koll och kan planera i tid så att allt flyter på. Men genom att man bockar av vart efter man blir klar med grejerna så känner man en press på sig att få sakerna gjorda. Så att ni som har svårt att ta er till träningen, eller har svårt att plugga till det där provet, skriv upp er träning, eller vad och hur mycket du ska plugga i kalendern så att du får press på dig att kunna bocka av det.

Och när du skriver upp allt du äter under en dag så påverkar detta samma sak som ovan. Man får press på sig att kanske inte stoppa i sig den där extra bullen på fikat, för man vill ej skriva upp den i boken. Nu säger jag inte att man ska räkna kalorier över huvud taget för det spelar ingen roll, utan man ska äta så man blir mätt och så man mår bra. Och självklart ska man unna sig ibland!

Har du även svårt att hålla saker du lovat dig själv? Skriv upp mål i din bok som du också kan bocka av! Mina mål denna veckan är att inte äta godis, chips eller dricka läsk och att klara musik provet i skolan! :)

Likes

Comments

Idag fick det bli ett otroligt jobbigt cardio pass med mycket intervaller och många rundor, kändes otroligt skönt efteråt och jag kände mig stolt att jag tog mig igenom det efter en lång skoldag. Är ni sugna på att göra passet så står det nedanför!

• 20 minuter jogging
• 15 minuter intervaller - 20 sekunder max / 10 sekunder vila

6 rundor
• Sit-ups - 20 reps
• Plankan - 30 sekunder
• Höft lyft med vikt - 15 reps

4 rundor
• Hopprep - 1 minut
• Burpess - 10 reps
• Rodd- 1 minut

Likes

Comments

Tjejer! Jag har ett samarbete med @elsaandrose och vi erbjuder nu 15% rabatt på deras bikinis samt baddräkter från Elsaandrose.com. Använd bara koden "BLLOMMOA15" i kassan för att få din rabatt. Koden är giltig i 1 månad. Varsågoda! ♡

Likes

Comments


Hej på er och välkomna till min blogg! Jag heter Moa Blom, är 15 år och bor strax utanför Stockholm.
Mina största intressen är träning och hälsa, samt mode och skönhet, vilket denna bloggen kommer rikta sig främst mot, men även lite om min vardag. Lägger upp detta inlägget nu för att få som en start, innan vi kör "på riktigt"!
Hoppas ni kommer tycka om det!

Likes

Comments